Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh automatizovaného hydroponického systému
Dvořáková, Kateřina
Práce se zabývá hydroponickými systémy a jejich automatizací. Cílem je navrhnout a otestovat automatizovaný hydroponický systém pro pěstování zeleniny v laboratorních podmínkách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou rozebrány všechny dostupné metody pěstování pomocí hydroponického systému, v praktické části je poté popsán postup navrhování a realizace konkrétního automatizovaného hydroponického systému. Řízení bylo řešeno pomocí jednodeskového a prototypovacího mikrokontroleru Arduino. Konstrukce byla realizována pomocí materiálu běžně dostupného v obchodních řetězcích. Byly zjištěny výhody a nevýhody takto sestaveného hydroponického systému a předně, zda se dá takto automatizovaný systém realizovat a řádně využít.
Motivický vývoj v poezii Jana Skácela
Dvořáková, Kateřina ; Neumann, Lukáš (vedoucí práce) ; Smrčka, Jiří (oponent)
V této bakalářské práci je jako hlavní její cíl stanoveno vymezení a porovnání motivů, které se v celé básníkově tvorbě opakují. Práce si klade za cíl zhodnotit jednak dominanci motivů nad motivy ostatními a následně určit, ve které ze sbírek jejich vliv převažuje a jak se převaha motivů mění od nejstarší po nejmladší sbírku. Zároveň se tyto motivy bude tato práce snažit porovnat i s klíčovými motivy ve Skácelových básních pro děti, a pokud se v ní stejné motivy vyskytovat budou, pak i to, zda se v nich jejich funkce nebo význam liší. Pozornost ve zkoumání motivů bude také věnována sbírkám, které vyšly paralelně ve stejných letech, neboť je předpokladem, že se u nich bude dát porovnat mnohem více společných rysů, a protože jsou pravděpodobně tvořeny současně, bude jednodušší konkretizovat rozdíly v autorově tvorbě adresované oběma skupinám čtenářů. V této práci je také stanoven cíl shrnout ty nejdůležitější milníky autorova života. Pečlivou analýzou jednotlivých sbírek byly určeny skupiny dominantních motivů a porovnány mezi sbírkami pro dospělé čtenáře a následně i se sbírkami pro čtenáře dětského. Dále bylo zjištěno, že paralelně vydané sbírky ale bohužel nebyly tvořeny současně a společné rysy nenesou. Z informací dostupných o autorově životě z odborné literatury i osobní korespondence byl...
Chůze jako prostředek evaluace efektu terapeutického působení na pacienty s Parkinsonovou nemocí
Dvořáková, Kateřina ; Lopot, František (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název: Chůze jako prostředek evaluace efektu terapeutického působení na pacienty s Parkinsonovou nemocí Cíle: Cílem předkládané práce je rozšířit informační základnu o Parkinsonově nemoci (PN) a přispět k odstraňování existujících rozporů. Konkrétně je práce zaměřena na výzkum chůze pacientů s PN a její dysfunkce, jakožto jeden ze subjektivně nejvíce sužujících příznaků tohoto onemocnění. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 8 probandů s Parkinsonovou nemocí ve věku 62-76 let. Pro získání základních informací o probandech bylo užito anamnestických dotazníků specializovaných na diagnózu PN. Samotná chůze byla testována pomocí 3D kinematické analýzy přístrojem Qualisys, a dále standardizovanými fyzioterapeutickými testy uváděnými v rámci doporučených postupů fyzioterapie u PN. Jako metoda terapie byl zvolen dual task trénink, jež byl aplikován po dobu šesti týdnů. K vyhodnocení statisticky významných změn v průběhu chůze po terapeutické intervenci byl využit srovnávací t-test. Výsledky: Vyhodnocením dat pomocí statistických testů a přímého pozorování byl zjištěn pozitivní efekt terapeutické intervence pomocí dual-task tréninku na chůzi pacientů s PN. Statisticky signifikantní změny měření pomocí 3D kinematické analýzy pohybu byly potvrzeny v rámci průměrné rychlosti chůze a výšky kroku. Zároveň se potvrdila...
Primární prevence alkoholu u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou konzumace alkoholu u dětí a mládeže. První kapitola popisuje alkohol a jeho vliv na zdraví, poskytuje přehled o pití alkoholu v České republice jak u dospělých, tak u dětí a mládeže. Pojem žáci se speciálními vzdělávacími potřebami je zde vysvětlen a pozornost je zaměřena na žáky s ADHD. Následuje seznámení se systémem primární prevence v České republice. Práce přibližuje metodiky pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a identifikuje základní dokumenty a metodiky, z kterých lze vycházet při tvorbě preventivních programů pro školské prostředí. Cílem práce bylo navrhnout pro školní prostředí selektivní program primární prevence předcházení užívání alkoholu zaměřený na žáky s ADHD. Vytvořený preventivní program by měl žáky naučit alkohol odmítnout, přinést informace o následcích jeho konzumace a zvýšit celkové povědomí o jeho špatném vlivu na lidský organismus. Jeho cílem je také snaha o zlepšení komunikace a hledání řešení v jejich mnohdy nespokojeném stylu života. Celkově se program snaží o rozvoj komunikace, poznávání druhých lidí, řešení negativních událostí či konfliktu. A hlavně na poznávání sama sebe.
Vliv flubendazolu na podání temozolomidu v buňkách glioblastoma multiforme
Dvořáková, Kateřina ; Skálová, Lenka (vedoucí práce) ; Pávek, Petr (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Bc. Kateřina Dvořáková Školitel: prof. RNDr. Lenka Skálová, Ph.D. Název diplomové práce: Vliv flubendazolu na podání temozolomidu v buňkách glioblastoma multiforme Glioblastoma multiforme (GBM) je jedním z nejčastějších a nejagresivnějších nádorů mozku u dospělých. I přes značné pokroky v léčbě se jedná o nevyléčitelné nádorové onemocnění s velmi špatnou prognózou a s mediánem přežití pouze 12 až 15 měsíců od stanovení diagnózy. Zlatým standardem léčby je maximální možná chirurgická resekce následovaná chemo-radioterapií za použití protinádorového léčiva temozolomidu (TMZ). Problémem u použití TMZ však bývá rychle se rozvíjející rezistence. Cílem této práce bylo prozkoumat účinek potenciálního protinádorového léčiva, anthelmintika flubendazolu (FLU) a účinek FLU v kombinaci s TMZ na buňky GBM. Pro tuto práci byly použity dvě GBM buněčné linie - A172 a T98G. FLU obecně vykazoval vyšší efekt na životnost buněk GBM, zejména u buněk T98G. Navíc použití různých kombinací TMZ + FLU prokázalo ještě vyšší inhibiční účinek na životaschopnost buněčných linií GBM. Kombinace TMZ + FLU také snižovala expresi -tubulinu a III-tubulinu, zároveň byly pozorovány zajímavé změny v expresi STAT3 a EGFR a dále snížení exprese...
Vliv flubendazolu na podání temozolomidu v buňkách glioblastoma multiforme
Dvořáková, Kateřina ; Skálová, Lenka (vedoucí práce) ; Pávek, Petr (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Bc. Kateřina Dvořáková Školitel: prof. RNDr. Lenka Skálová, Ph.D. Název diplomové práce: Vliv flubendazolu na podání temozolomidu v buňkách glioblastoma multiforme Glioblastoma multiforme (GBM) je jedním z nejčastějších a nejagresivnějších nádorů mozku u dospělých. I přes značné pokroky v léčbě se jedná o nevyléčitelné nádorové onemocnění s velmi špatnou prognózou a s mediánem přežití pouze 12 až 15 měsíců od stanovení diagnózy. Zlatým standardem léčby je maximální možná chirurgická resekce následovaná chemo-radioterapií za použití protinádorového léčiva temozolomidu (TMZ). Problémem u použití TMZ však bývá rychle se rozvíjející rezistence. Cílem této práce bylo prozkoumat účinek potenciálního protinádorového léčiva, anthelmintika flubendazolu (FLU) a účinek FLU v kombinaci s TMZ na buňky GBM. Pro tuto práci byly použity dvě GBM buněčné linie - A172 a T98G. FLU obecně vykazoval vyšší efekt na životnost buněk GBM, zejména u buněk T98G. Navíc použití různých kombinací TMZ + FLU prokázalo ještě vyšší inhibiční účinek na životaschopnost buněčných linií GBM. Kombinace TMZ + FLU také snižovala expresi -tubulinu a III-tubulinu, zároveň byly pozorovány zajímavé změny v expresi STAT3 a EGFR a dále snížení exprese...
Výchova v době krize rodiny
Dvořáková, Kateřina ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Práce si klade za cíl zmapovat vztah mezi výchovou a krizí rodiny. První část se zabývá problematikou výchovy. Snaží se zpřesnit pojem výchovy, souvislosti mezi výchovou a vzděláváním, popsat důsledky působení různých výchovných stylů na dítě a jeho následné chování a jednání ve společnosti. Nepomíjí vliv sociálního prostředí na jednotlivce. Druhá část je zaměřena na zkoumání výchovného významu rodiny. Práce provází historickým vývojem rodiny a pokouší se identifikovat kořeny její dnes tolik diskutované krize. Pokouší se zachytit, jaký vliv má rodina na výchovu dalších generací.
Význam spolupráce klinického logopeda a ergoterapeuta u osob s poruchami fatických funkcí
Dvořáková, Kateřina ; Stančáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Hlavní myšlenkou rehabilitace je spolupráce v multidisciplinárním týmu. Ve své bakalářské práci jsem se snažila vyzdvihnout společnou práci klinického logopeda a ergoterapeuta u osob s poruchami fatických funkcí. Hlavním cílem bylo zjistit, jak úzce spolu pracují a jaký to představuje význam pro člověka s afázií. Výzkum v praktické části byl realizován pomo-cí dotazníku, který jsem rozeslala klinickým logopedům a ergoterapeutům na různá pracoviště. Respondenti často zmiňovali, že práce logopeda a ergoterapeuta se v některých situacích prolíná. Avšak každý obor na danou problematiku pohlíží ze svého úhlu, proto je ne-zbytné, aby klient měl zajištěnou komplexní péči. Výsledek kvantitativního výzkumu jednoznačně poukazuje na fakt, že u osob s narušenou komunikační schopností je spolupráce logopeda a ergoterapeuta přínosná, jen v mnoha případech ještě není na ideální úrovni.
Mladiství pachatelé trestné činnosti, význam rodinného prostředí a vztahů, možnost práce s rodinným kontextem
Dvořáková, Kateřina ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina. Mladiství pachatelé trestné činnosti, význam rodinného prostředí a vztahů, možnost práce s rodinným kontextem. Praha: Filosofická fakulta Univerzity Karlovy, 2013. 82 s. Diplomová práce. Tato diplomová práce se zabývá mladistvými pachateli trestné činnosti a jejich rodinným prostředím a vztahy v rodině. Teoretická část práce mapuje význam rodiny v období adolescence a s ní spojené specifické faktory, které mohou mít vliv na to, zda se dospívající protiprávního jednání dopustí či nikoliv. Význam rodinného prostředí byl východiskem pro navržení, tvorbu a realizaci psychosociálního programu Spolu. V případě spáchání trestné činnosti mladistvým, jsou vztahy mezi rodinnými příslušníky ještě více ohroženy, což se jeví jako rizikové pro jeho další vývoj a výchovu. Cílem programu proto bylo posílit osobnost mladistvého a vztahy v jeho rodině. Smyslem jednotlivých aktivit programu bylo, v rámci bezpečného prostředí, umožnit mladistvým pachatelům trestné činnosti a jejich rodičům sdílet některé podstatné informace z jejich života, pomoci s reflexí prožitků. Záměrem těchto aktivit bylo také posílit prožitek rodinné soudržnosti, potřeby vzájemné ohleduplnosti a podpory. Program Spolu byl realizován se třemi mladistvými a jejich matkami (samoživitelkami). Životní příběhy těchto...
Vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte na prvním stupni základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte. V teoretické části popisuji současnou rodinu a její základní funkce. Mapuji situaci v legislativě v České republice, zabývám se okolnostmi, jak rozhodují české soudy o svěření dětí do péče po rozvodu rodičů, zda se počet dětí žijících ve střídavé péči zvyšuje. Zajímá mne, zda soudy rozhodují v zájmu dítěte. V další části se zaměřuji na definování školní úspěšnosti a chování žáka mladšího školního věku. Naznačuji faktory, které mohou mít vliv na školní úspěch. V praktické části prezentuji výsledky mého kvalitativního výzkumu. Zkoumám vliv střídavé péče na školní úspěšnost dítěte z pohledu třídních učitelů. Zjišťuji, jak se projevují děti, které žijí po rozvodu rodičů ve střídavé péči, a zajímá mne, zda třídní učitelé zaznamenali určité znaky, které by tyto děti spojovaly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 DVOŘÁKOVÁ, Kamila
2 DVOŘÁKOVÁ, Karla
11 DVOŘÁKOVÁ, Karolina
11 DVOŘÁKOVÁ, Karolína
52 DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
25 DVOŘÁKOVÁ, Klára
28 DVOŘÁKOVÁ, Kristýna
9 Dvořáková, Kamila
11 Dvořáková, Karolína
25 Dvořáková, Klára
2 Dvořáková, Klára,
2 Dvořáková, Kristina
28 Dvořáková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.