Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Šťastná, Kristýna ; Straková, Jana (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem „Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení“, se zaměřuje na zhodnocení společnosti YCNEGA technologies s.r.o. na základě ukazatelů finanční analýzy. Práce obsahuje vyhodnocení finanční situace uvnitř podniku a zjištění jejího finančního zdraví, srovnání s konkurenčními podniky, které jsou na tom lépe. Navrhuje možnosti řešení problémů, se kterými se podnik potýká při každodenní činnosti.
Marketingová a prodejní strategie firmy
Sedlář, Jakub ; Straková, Jana (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce analyzuje problémy, které souvisejí s prodejní a marketingovou strategií Obsahuje návrh takové marketingové strategie, jejímž cílem je zvýšit prodej a ziskovost firmy.
School Readiness: Beliefs about Preparing Children for Transition from Pre-primary to Primary Education in China
Cui, Shujing ; Greger, David (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent) ; Tesar, Marek (oponent)
ABSTRAKTNÍ Hladký přechod na základní školu pozitivně souvisí s pozdější školní úspěšností dětí. Kontinuita mezi rodinou, mateřskou a základní školou přispívá k úspěšnému přechodu. K hladkému průběhu tohoto přechodu přispívají také určitá přesvědčení rodičů o školní připravenosti a jejich výchovné styly. Proto tato studie porovnávala přesvědčení čínských rodičů, učitelů mateřských škol a učitelů prvního stupně o školní připravenosti na základě výběrových souborů získaných z čínského Chongqingu. Této studie se zúčastnilo 1204 čínských rodičů, 245 učitelů mateřských škol a 133 učitelů základních škol. S využitím statistické techniky konfirmační faktorové analýzy pro více skupin a při kontrole invariance měření tato studie odhalila, že učitelé mateřských škol kladou důraz na sociálně-emocionální kompetenci více než rodiče dětí. A učitelé mateřských škol hodnotili položky o sociálně-emocionální kompetenci také výrazně výše než učitelé základních škol. Dále jsem v této disertaci využila statistickou techniku latentních tříd, abych blíže prozkoumala vzorce přesvědčení čínských rodičů o školní připravenosti. Touto metodou byly identifikovány tři skupiny/třídy rodičů: (1) velmi silný celkový důraz na školní připravenost, ale méně akademicky orientovaný; (2) mírný celkový důraz a méně akademicky orientovaný; (3)...
Vymezování a mapové zobrazení spádových obvodů základních škol: diskuse problematiky a možnosti využití GIS
Úlehla, Vojtěch ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice vymezování spádových obvodů základních škol (SO ZŠ). Navazuje na bakalářskou práci, ve které bylo provedeno mapové zobrazení a zhodnocení vymezení SO ZŠ na území městské části (MČ) Praha 3. Diplomová práce se věnuje tomuto tématu hlouběji z pohledu teoreticko-koncepčního, zabývá se diskusí přístupů k rozdělování dětí během povinné školní docházky do ZŠ a k možnosti volby školy rodiči v různých zemích, ale také aspekty, které vymezování SO ZŠ ovlivňují v Česku. Těžištěm práce je část metodická, hlavním cílem je diskuse dostupných zdrojů dat týkajících se tématu vhodných pro práci v prostředí geografických informačních systémů (GIS) a možných mapových zobrazení SO ZŠ. Důležitou součástí je také návrh vymezení SO ZŠ za využití GIS formou alokační úlohy. V rámci empirické části je vše ilustrováno na příkladu hlavního města Prahy, současný stav je porovnán s návrhem a zhodnocena je vhodnost současného vymezení SO ZŠ. Klíčová slova: spádový obvod, základní škola, Praha, mapové zobrazení, geografické informační systémy, alokační úloha, volba školy
Středostavovská volba výběrových škol a tříd na počátku primárního vzdělávání
Smith Slámová, Radka ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Šeďová, Klára (oponent) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Středostavovská volba výběrových škol a tříd na počátku primárního vzdělávání Radka Smith Slámová ABSTRAKT Obavy ze sestupné mobility nutí středostavovské rodiče k hledání nových strategií, které jim umožní prostřednictvím formálního vzdělávání u svých dětí dosáhnout sociální reprodukce. V českém prostředí dosud nebylo zjišťováno, jakým způsobem si středostavovští rodiče vybírají školu při vstupu dítěte do stále diferencovanějšího systému primárního vzdělávání. Cílem disertační práce je přiblížit, proč středostavovští rodiče v rozmanitých kontextech napříč republikou přemýšlejí nad volbou výběrové školy/třídy. S využitím výzkumného designu zakotvené teorie a 28 hloubkových rozhovorů představuji okolnosti, předpoklady a způsoby vnímání, v jejichž souvislosti rodiče vyhledávají výběrovou školu/třídu ve veřejném systému. Výsledky ukazují, že důležitou roli v rozhodování rodičů hraje jejich negativní představa typické české školy, kterou rodiče konstruují ve světle vlastních vzpomínek na školu, "horkých" informací z rodičovských sítí, vlastních výchovných přesvědčení i zkušeností s předškolními zařízeními dítěte. Rodiče očekávají, že kvůli předpokládanému nesouladu jejich rodiny s prostředím veřejných škol bude jejich dítě v typické základní škole znevýhodněno, navzdory skutečnosti, že ve prospěch jeho výchovy...
Žáci ohrožení předčasným odchodem ze střední odborné školy
Příhodová, Vladimíra ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Diplomová práce je primárně zaměřena na studium žáků střední odborné školy, kteří jsou ohroženi nedokončeným vzděláváním. V souvislosti s touto problematikou jsou v úvodní části textu charakterizovány škola a školské zařízení, ve kterých výzkum probíhal, a možné obecné důvody odchodů, jako jsou absence a neúspěšné ukončování studia. Empirická část práce za použití metod kvalitativního výzkumu předkládá případové studie žáků se zvýšeným rizikem předčasného odchodu při studiu na střední odborné škole. Z práce vyplynula řada faktorů, které mohou ovlivňovat vzdělávací dráhu žáka, včetně dobrého výběru oboru a skutečného zájmu o žáky ze strany učitelů. V neposlední řadě se tato práce dotýká problematiky distanční výuky v době covidu-19 a jejího vlivu na zkoumané žáky. KLÍČOVÁ SLOVA střední odborné vzdělání, nedokončování vzdělání, distanční výuka, pandemie covid-19
Alternativní třída ve veřejné škole
Janďourková, Zuzana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat podmínky založení a fungování dvou alternativních tříd ve veřejných školách na menších městech. Tyto podmínky jsou zkoumány v kontextu diferenciace primární školy a možných dopadů alternativních tříd ve veřejných školách na rovné šance. V první kapitole zkráceně popisuji společné rysy alternativních škol a jmenuji charakteristiky hlavních alternativních proudů v České republice. Dále se podrobněji věnuji programu Začít spolu, který se aplikuje na jedné ze dvou zkoumaných tříd, a jeho východiskům. Druhá zkoumaná škola z něj také vychází, ale zároveň je ovlivněna přírodní školou a dalšími alternativními směry. Další část diplomové práce se věnuje vnější a vnitřní diferenciaci a nerovným přístupům ve vzdělávání. Empirická část představuje dvě případové studie alternativních tříd ve veřejných školách. Pro účely práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Prostřednictvím pozorování a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se všemi zúčastněnými zjišťuji důvody založení těchto tříd a odmítnutí klasického vzdělávání. Zaměřuji se na výběr žáků do těchto tříd a na to, zda jsou podmínky studia v těchto třídách spravedlivé vůči klasickým třídám. Výzkum ukazuje, že rodiče, kteří mají zájem o tyto alternativní třídy, chtějí, aby jejich děti vzdělání bavilo a neudusilo...
Jak vypadají a k jakým aktivitám jsou využívány čtenářské koutky v mateřských školách? Případové studie
Šupová, Jaroslava ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem čtenářských koutků v mateřské škole. Jejím cílem je popsat čtyři vybrané čtenářské koutky včetně aktivit, které se v nich odehrávají, navrhnout změny, jež by mohly vést ke zkvalitnění těchto koutků a poukázat na zjištění, která by mohla být inspirativní pro další pedagogy. Teoretická část se věnuje přiblížení pojmu čtenářská pregramotnost a představuje informace a doporučení týkající se založení čtenářských koutků, jejich umístění, vybavení a aktivit v nich se odehrávajících. Praktická část je postavena na kvalitativním designu výzkumu, konkrétně se jedná o deskriptivní vícepřípadovou studii, v rámci které byly jako metody sběru dat zvoleny rozhovory s pedagogy a dětmi, pozorování a analýza knih a materiálů. Pomocí získaných dat byly vytvořeny podrobné popisy čtenářských koutků čtyř navštívených tříd, na základě kterých byly navrženy možnosti zkvalitnění těchto koutků a vyzdvihnuty inspirativní příklady z praxe. Každá třída má svá specifika, avšak lze shrnout, že všechny čtenářské koutky se nachází v rohu místnosti, je v nich dostatek světla a pohodlné sezení. Knihy jsou zpravidla uloženy hřbetem ven a rozděleny jen podle toho, zda si je děti mohou brát samy či ne. Pouze v jedné třídě je rozdělení označeno obrázkem a popiskem. Z hlediska žánrů je ve všech...
Dopady distanční výuky na vzdělávání v oboru kuchař-číšník
Poustecká, Petra ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
NÁZEV: Dopady distanční výuky na vzdělání v oboru Kuchař-číšník ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá distanční výukou odborného výcviku na středních odborných učilištích v době mimořádných epidemiologických opatření v letech 2020 -2021 a jejími dopady. Reaguje na situaci v českém školství během pandemie Covid - 19, kdy byla zavedena distanční výuka nejen na základních a středních školách, ale i na vysokých školách z důvodů omezení šíření nákazy. Je rozdělena do dvou částí, a to část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou popsána protiepidemiologická opatření, která byla uvedena do praxe na základě vládních nařízení. Dále teoretická část sumarizuje výsledky dostupných výzkumů zabývajících se distanční výukou. Teoretická část také popisuje vzdělávání v oboru kuchař - číšník. Jedním z hlavních okruhů zájmu je průběh a výsledky závěrečných zkoušek na učebním oboru kuchař - číšník. Závěrečné zkoušky v učebních oborech byly diskutovány s ohledem na absenci odborného výcviku. Teoretická část tedy pojednává rovněž o praktické výuce a závěrečných zkouškách. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zkušenosti učitelů odborného výcviku na různých školách stejného zaměření v době pandemie. Pojednává o tom, jakým způsobem byl vyučován odborný výcvik, jaké platformy byly v rámci výuky využívané, jak...
Hodnocení obliby a náročnosti předmětů na 2. stupni základní školy speciální
Krpata, Jan ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat oblibu a náročnost předmětů na druhém stupni speciální základní školy a jaké jsou faktory této problematiky. V teoretické části jsou představeny všechny základní pojmy a koncepty, které se k této problematice vztahují s využitím tuzemských i zahraničních zdrojů. Jako zdroje jsou použity vědecké a pedagogické články stejně tak jako odborná literatura v oboru. Čtenář bude uveden a seznámen s problematikou autoevaluace osobnosti učitele, jeho schopností a zjištění kvalit. V části praktické je použita kombinace kvalitativních a kvantitativních metod. Žákům druhého stupně základní školy speciální byl zadán vytvořený dotazník. Respondenti byli žáci ve věku od dvanácti do patnácti a šestnácti let. Praktická část je zaměřená na žákovo vnímání obliby vybraných předmětů a stejně tak na jejich náročnost. Je zjišťováno, čím je obliba a náročnost předmětů dána. Je zkoumán vliv učitele, prostředí i subjektivní zhodnocení důležitosti předmětů český jazyk, matematika, informatika, anglický jazyk, zeměpis, přírodopis, výtvarná výchova, dějepis, fyzika, tělesná výchova, občanská a rodinná výchova. Složení předmětů bylo záměrně vybráno tak, aby byly vyučovány ve všech třídách na druhém stupni základní školy. Dále je výzkum doplněn o část kvalitativní, kdy byli z každého...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 STRAKOVÁ, Jana
1 STRAKOVÁ, Jarmila
3 STRAKOVÁ, Jitka
1 Straková, Jaroslava
3 Straková, Jitka
2 Straková, Jiřina
1 Straková, Johana
2 Straková, Juliana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.