Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lesk a bída DTP: desktop publishing a běžná praxe českých vydavatelství
Falta, Matěj ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Lesk a bída DTP: desktop publishing a běžná praxe českých vydavatelství se snaží zmapovat především aktuální technickou a personální stránku DTP oddělení v rámci českých vydavatelských domů. Využívá k tomu kvantitativní metodu dotazníkového šetření. V rámci praktické části výzkumu se podařilo získat data od devíti z celkových deseti oslovených vydavatelství. Ta byla zvolena na základě jejich čtenosti za pomoci dat od Unie vydavatelů. Hlavním přínosem práce je nepochybně téma samotné - text se věnuje skupině mediálních profesionálů, která je pro fungování tištěných médií nezbytná, přestože z dlouhodobého hlediska je akademickou sférou přehlížena. Text nepřináší žádné revoluční poznatky o oboru tištěných médií v České republice, přestože na základě získaných dat je možné alespoň částečně přiblížit fungování a styl práce mediálních profesionálů v DTP odděleních. Práce je drobným kvantitativním příspěvkem do akademické diskuse, která aktuálně bohužel neprobíhá, přestože by probíhat měla.
Komparativní analýza obrazové složky magazínu Reportér a projektu Echo24
Weingartová, Michaela ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zmapovat obrazový obsah v projektech Echo 24 a Reportér a pomocí analýzy zjistit, jak s fotografiemi pracují. Projekty Echo24 a magazín Reportér vznikly v roce 2014 jako reakce na dramatickou proměnu vlastnictví na českém mediálním trhu. Tato proměna měla dopad i na fotožurnalisty, protože noví majitelé mají tendence na fotografiích spíše šetřit. I proto jsem se rozhodla vyzkoumat, jak s fotografií zacházejí nově vzniklé tituly. Abych problematiku zasadila do širšího kontextu, věnuji se v první části žurnalistické fotografii a popisuji český mediální trh a jeho proměny od roku 1989. V práci se také krátce věnuji vzniku podobných projektů, jako jsou Echo24 a Reportér. V druhé sekci pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťuji, jaké typy fotografie tyto projekty ve svých tištěných verzích nejčastěji používají a v jaké míře spolupracují s fotožurnalisty. Získaná data doplňuji o dotazníkové šetření se členy redakce a s fotožurnalisty. V diplomové práci jsem zjistila, že projekty Echo24 a Reportér reprezentují dva odlišné přístupy k zacházení s novinářskou fotografií. Echo24 má spíše manažerské chování a na fotografiích šetří. Magazín Reportér by se dal naopak definovat jako ochránce novinářských a fotožurnalistických hodnot. I přes vznik nových titulů tlak na...
Promotion of the study programme English in Electrical Engineering and Informatics by means of leaflets: language of advertising in practice
Zahradník, Petr ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Mihai, Hana (vedoucí práce)
The main aim of this thesis is to provide an overview of advertising discourse and classification of advertising and to introduce the English in Electrical Engineering and Informatics study programme. The first chapter of the thesis provides a brief summary of linguistic principles used within the advertising discourse. The emphasis is placed on syntax, morphology and vocabulary. The next chapter deals with advertising itself. It provides an analysis of advertising based on many factors. This chapter also describes the impact of advertising on the contemporary world. The last two chapters are dedicated to the description of the English in Electrical Engineering and Informatics study programme.
Překlápění obsahů (shovelware) mezi tištěnými médii a zpravodajskými servery v České republice
Némethová, Eva ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Práce zkoumá trend vzájemného překlápění obsahů mezi tištěnou a on-line verzí vybraných českých celostátních deníků Mladé fronty DNES, Lidových novin, Práva a k nim přidružených zpravodajských serverů idnes.cz, lidovky.cz, novinky.cz v časovém úseku jednoho konstruovaného týdne v roce 2015. V teoretické části zkoumá vztah tištěných a on-line médií, vliv digitalizace na proměnu žurnalistické profese, obsahů a příjemců mediálních sdělení. Všeobecná výzkumná otázka zní: kolik procent obsahu je překlápěno mezi tištěnou a on-line verzí média a opačně a které z vybraných médií překlápí obsah nejvíce? Pro její zodpovězení jsou stanoveny tři hypotézy vztažené k objemu a frekvenci překlápění: tištěné deníky překlápí svůj obsah na zpravodajské servery z max. 5 %, zpravodajské servery překlápí svůj obsah do tištěných deníků z max. 10 %, nejvíce využívá překlápění obsahů Mladá fronta DNES a Právo. Cílem výzkumu je odhalit trendy v překlápění ve vybraných médiích a ve způsobu uvažování o shovelwaru a interpretovat je. V praktické části je uveden postup ověřování hypotéz, které byly potvrzeny, popsána aplikace frekvenční analýzy, shrnuty a interpretovány výsledky výzkumu. V závěru jsou výsledky diskutovány a navržena další vylepšení a výzkumné cíle pro případné navazující výzkumy, které by pokračovaly v...
Mediální pokrytí finále florbalové extraligy mužů a žen před a po zavedení Superfinále
Voltr, Vít ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Mediální pokrytí finále florbalové extraligy mužů a žen před a po zavedení Superfinále" se zaměřuje na vliv zavedení Superfinále na mediální zobrazování finále nejvyšších florbalových soutěží. V úvodní části se práce věnuje vztahu médií a sportu obecně, popisu zpravodajských hodnot, typů zpráv, ale také popisu historie florbalu u nás i ve světě. Rozebráno je rovněž zobrazování malých sportů v médiích. Samotný výzkum je potom věnován způsobu a intenzitě referování o finálových sériích nejvyšších florbalových soutěží mužů a žen. Kvantitativní část výzkumu je zaměřena na množství mediálního prostoru, které zkoumané události dostávají, na typologii zpráv, které se v jednotlivých zkoumaných letech objevují, a na zjištění dalších měřitelných vlastností vydaných mediálních obsahů. Kvalitativní výzkum potom zkoumá změny, které v mediálním pokrytí finále nejvyšších florbalových soutěží přineslo zavedení Superfinále, a to hlavně z hlediska zpravodajských hodnot využitých zkoumanými médii. Práce hodnotí zavedení Superfinále z hlediska mediálního zájmu a může sloužit jako návod při rozhodování o podobných změnách v jiných sportech.
Médiokracie - politická komunikace v době masových médií
Minářů, Tereza ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Diplomová práce se věnuje vývoji mediálního obrazu českého politika a podnikatele Andreje Babiše od jeho nástupu na post ministra financí. Cílem práce je zjistit, jak se mění jeho mediální obraz v průběhu funkčního období a jaká témata jsou nejčastěji s jeho osobou spojována. Potřebná data byla získána z mediální databáze Anopress, prostřednictvím které byly zvoleny relevantní příspěvky dvou celostátních deníků (Mladá fronta DNES a Lidové noviny). Záměrem práce je také posoudit, zda se liší mediální obraz vytvářeným médiem, jehož je Andrej Babiše majitelem od obrazu, jenž je formován deníkem bez vazeb na současného ministra financí.
Změna vlastnických struktur českých médií na počátku 21.století - návrat do rukou domácích vlastníků
Vojtová, Magdaléna ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo provedení analýzy vývoje vlastnictví českého celostátního denního tisku v České republice v období 2008 - 2016. Vývoj vlastnictví ve sledovaném období byl analyzován v kontextu strukturálních problémů, se kterými se odvětví tištěných médií dlouhodobě potýká a které byly ještě umocněny ekonomickou krizí roku 2008. Kromě ekonomického kontextu je v práci vyložen i kontext historický, tedy změny, které na trhu s českým denním tiskem proběhly po roce 1989 a na které vlastnické proměny v posledních letech přímo navazují. V souvislosti se změnami vlastnictví českých deníků ve sledovaném období, které jsou reprezentovány především přechodem vlastnictví vydavatelství do rukou domácích podnikatelů, často s vazbami na politiku, rozebírám v práci také problematiku koncentrace vlastnictví a vztahu médií a politiky. V návaznosti na to se věnuji i fenoménu vzniku nových, alternativních titulů, jako reakce novinářů na vlastnické změny ohrožující pluralitu názorů a svobodu slova. Na závěr uvádím také srovnání vývoje vlastnictví denního tisku v České republice s vývojem vlastnictví v okolních zemích regionu, například na Slovensku, v Polsku, Maďarsku nebo pobaltských státech.
Digitalizace a její vliv na tištěná média. Případová studie na vybraných českých tiskovinách.
Bílková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Práce se zabývá vlivem digitalizace a elektronických médií na média tištěná. Zobrazuje průběh vývoje přechodu k digitalizaci, její neustálý nárůst a proměny čerpání informací veřejností, zejména podle teorií Marshalla McLuhana, Jay Davida Boltera, Richarda Grusina, Alessandra Ludovica a dalších autorů zabývajících se médii a jejich digitalizací. Práce ukazuje stručný vývoj médií ve společnosti, přičemž největší část je věnována digitalizaci a remediaci médií. Ústřední částí práce je posouzení vlivu digitalizace a nástupu elektronických médií na média tištěná. Pomocí dostupných informací je ukázáno, jakým způsobem se tištěná média s digitalizací vyrovnávají. V praktické části má práce zjistit, jakým způsobem si tituly na českém trhu stojí, nakolik jsou ovlivňovány neustále rostoucí digitalizací médií a jak se s tímto aspektem snaží vyrovnávat. To vše je ukázáno na třech případech, deníku Mladá Fronta DNES, deníku Lidové noviny a deníku Hospodářské noviny, které v České republice patří mezi nejvýznamnější média, která mají svou tištěnou verzi, se kterou začínaly, s digitalizací však byly přinuceny přejít také k verzím elektronickým. Klíčová slova: digitalizace, elektronická média, masová média, tištěná média, elektronické verze, internet, remediace
Užívání tištěných médií mezi studenty IKSŽ FSV UK
Peňásová, Anna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato práce zkoumá, jaký je vztah budoucích potenciálních mediálních profesionálů (studentů Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK) k tištěným periodickým médiím, tedy dennímu tisku a tištěným časopisům. Vychází z koncepce aktivního publika, teorie užití a uspokojení a studií, které se snaží vysvětlit pokles zájmu o tištěná periodická média. Práce se snaží zmapovat, jakou roli hrají tištěná média v životě zkoumané skupiny v době, kdy tato média procházejí dlouhodobou krizí. Nejdůležitějším faktorem této krize je masový nástup elektronických médií. Výzkum se snaží odpovědět na otázku, zda jsou periodická tištěná média i přes neustálý příval informací z internetu pro zkoumanou skupinu atraktivní, jaké motivy ji k užívání těchto médií vedou a jaké ji naopak od něho odrazují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.