Název:
Užívání tištěných médií mezi studenty IKSŽ FSV UK
Překlad názvu:
Use of print media among students of IKSŽ FSV UK
Autoři:
Peňásová, Anna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce zkoumá, jaký je vztah budoucích potenciálních mediálních profesionálů (studentů Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK) k tištěným periodickým médiím, tedy dennímu tisku a tištěným časopisům. Vychází z koncepce aktivního publika, teorie užití a uspokojení a studií, které se snaží vysvětlit pokles zájmu o tištěná periodická média. Práce se snaží zmapovat, jakou roli hrají tištěná média v životě zkoumané skupiny v době, kdy tato média procházejí dlouhodobou krizí. Nejdůležitějším faktorem této krize je masový nástup elektronických médií. Výzkum se snaží odpovědět na otázku, zda jsou periodická tištěná média i přes neustálý příval informací z internetu pro zkoumanou skupinu atraktivní, jaké motivy ji k užívání těchto médií vedou a jaké ji naopak od něho odrazují.This thesis examines how the potentional future media professionals (students of Institute of Communication Studies and Journalism at Faculty of Social Sciences at Charles University) relate to print media, i. e. daily newspapers and printed magazines. It is based on the concept of active audience, uses and gratification theory and studies that try to explain the decline of interest in print media. The thesis tries to describe the role of print media in lives of the studied group at the time when print media go through a long-term crisis. Massive expansion of the electronic media is the most important factor of this crisis. The research tries to answer the question whether print media are still attractive for the researched group, despite the constant wave of information from the Internet, what motivates this group to the use of print media and contrarily what discourages them.
Klíčová slova:
krize tištěných médií; mediální publikum; studenti IKSŽ; teorie užití a uspokojení; tištěná periodická média; užívání médií; media audience; media usage; print media; print media crisis; students of Institut of Communication Studies and Journalism; uses and gratification theory