Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role masmédií v izraelsko-palestinské otázce
Pexová, Dagmar ; Poštulka, Filip (vedoucí práce) ; Mucha, Ivan (oponent)
NÁZEV: Role masmédií v izraelsko-palestinské otázce AUTOR: Bc. Dagmar Pexova KATEDRA (ÚSTAV) Katedra elektronické kultury a sémiotiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Filip Poštulka ABSTRAKT: Práce se zabývá otázkou, jak je rozuměno izraelsko-palestinskému konfliktu, jenž je prezentován v masmédiích. V této práci je kladen důraz na analýzu mediálního obrazu izraelsko-palestinského konfliktu. Zaměřili jsme se zejména na období druhé intifády. Analyzovali jsme zprávy z novin, rozhlasu a televize. Nastínili jsme politickou situaci a vývoj médií od počátku Státu Izrael. Naším cílem bylo sledovat vzory a struktury, jaké užívají média, a to jak izraelská a palestinská, tak i mezinárodní, pokud informují o izraelsko-palestinském konfliktu. KLÍČOVÁ SLOVA: izraelsko-palestinský konflikt, média, intifáda, zprávy
Mediální obraz české katolické církve
Švejda, Adam ; Poštulka, Filip (vedoucí práce) ; Havelka, Miloš (oponent)
Tato práce si klade za cíl zmapovat současné postavení katolické církve ve společnosti a vysvětlit důvody ztráty ideologického vlivu na současný mainstream. Zkoumá interakci církve s médii, a to jak ve smyslu používání médií, jako informačního toku od církve směrem ke společnosti, tak kvalitu mediálního obrazu referující o církvi. Vysvětluje výslednou podobu společenského klimatu na pozadí křesťanského podhoubí naší středoevropské civilizace a snaží se odhadnout důvody konfliktní reflexe médií směrem ke katolické církvi a náboženství obecně. Přínosem této práce je vysvětlení souvislosti ideologické ztráty vlivu se ztrátou mocenské pozice církve. Zpracovává historické a geopolitické souvislosti úbytku popularity a úbytku praktikujících věřících. Dále tato práce hledá specifika odlišující pozici české katolické církve od okolního světa. Podrobněji se zabývá problémem restitucí církevního majetku a pozicí církve jako outsidera v politickém systému. Autorským přínosem je analýza současné podoby public relation katolické církve v České republice. Dále analýza hledá odpovědi na otázky, proč katolická církev není schopná zlepšit svůj mediální obraz a zastavit tak progresivní odliv katolíků z českých kostelů. Klíčová slova Římskokatolická církev, média, public relation, moc, náboženství
Subkultura tetování - Obsahová analýza časopisu Inked
Fléglová, Marie ; Poštulka, Filip (vedoucí práce) ; Heřmanský, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Subkultura tetování, Obsahová analýza časopisu Inked je primárně zaměřena na současný fenomén tetování, potažmo celý vývoj této společenské subkultury. Cílem je kriticky zhodnotit a rozebrat pojem subkultura, detailně nahlédnout na historické počátky a vývoj tatuáže, popsat funkce, motivace i příčiny samotného aktu tetování. Zvláštní pozornost pak bude věnována americkému lifestylovému časopisu Inked. Snahou bude rozbor a analýza tohoto tištěného média zaměřeného na tatérskou subkulturu, kulturu, styl a umění. Práce bude analyzovat toto vybrané médium a zaměří se konkrétně na zkoumané období v průběhu dvou let. Zkoumaným úsekem je rok 2009 a 2010 a zájem bude o jeho tématickou agendu a vývoj během této časové osy. Výzkumnou metodou pak bude kvantitativní obsahová analýza. Klíčová slova: Tetování, tatuáž, subkultura, historie, fenomén, kůže, motiv, barva, vývoj, funkce, analýza, výzkum, Inked, magazín.
Dopad přeměny tištěných novin v internetové mutace na informování o extrémismu
Křížová, Kristýna ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
KŘÍŽOVÁ, Kristýna, Dopad přeměny tištěných novin v internetové mutace na informování o extremismu, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova, Praha, 2010, diplomová práce, vedoucí diplomové práce PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. (FSV UK) ------------------------------------------------------------------------------------------ Klíčová slova: elektronická média, printová média, extremismus, publikum ------------------------------------------------------------------------------------------ Teoretická část práce se zabývá možnými důsledky přeměny tištěných médií v elektronická na informování o extremismu. Zvolen je kulturální přístup, který poukazuje na to, čím je konečná podoba zpráv a jejich interpretace kulturně podmíněna. Práce vychází z novodobějšího triadického modelu komunikační situace Winifrieda Schulze, který zohledňuje vzájemný vztah mezi třemi hlavními činiteli celého aktu - hlavními aktéry (představiteli extremistických stran), žurnalisty (masovými médii - internetovými servery), publikem, (recipienty - čtenáři). Pohled na možný zájem těchto tří stran na informování o extremismu je nahlížen na základě teorií kritiků soudobých médií. Interpretace odhaluje problematičnost přeměny printových deníků na elektronické zpravodajské servery a jejich vzájemnou specifičnost. Zásadním faktorem pro...
Marketing jako způsob zprostředkování ekonomického a kulturně hodnotového řádu
Kleprliková, Lucie ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Diplomová práce "Marketing jako způsob mediace ekonomického a kulturně hodnotového řádu" pojednává o procesech marketingového zvýznamňování reklamovaných produktů na základě teoretických koncepcí médií a zprostředkování, které se odehrávají ve společnosti strukturované ekonomickým a kulturním kapitálem. Východiskem tohoto pohledu na zprostředkování významu v takto komplexních společensko-kulturních jevech bylo rozdělení a abstrahování celého procesu na jednotlivé úrovně mediace, na nichž se mediace odehrává se specifickými aspekty, vstupy a výstupy. Taková abstrakce umožňuje popsat si, jaké kvality spolu přicházejí do kontaktu. Definujeme zprostředkování na úrovni myšlení, technologie a instituce. Práce představila asymetrický vztah jedince společnosti a vlastníka ekonomického a kulturního kapitálu, mytologický systém zvýznamňování reklamovaných produktů a vliv médií a motivaci ekonomického kapitálu na toto zprostředkování.
Corporate Logo of Starbucks and its Semiological Analysis
Gundová, Karolína ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logá ako súčasť firemnej identity nás neustále obklopujú. Naša spoločnosť je presýtená logami, a preto musí byť logo vytvorené tak, aby bolo dobre zapamätateľné, rozpoznateľné a ľahko pripojiteľné k značke. Logo je spojením grafického umenia a marketingových stratégii. Práca sa zo semiologického hľadiska opiera o teórie Rolanda Bartha a zároveň popisuje základné prvky marketingu a ich uchopenie semiotikou marketingu. V rámci praktickej časti je analyzované logo pomocou denotácie, konotácie a mýtov. Skúmanou značkou je americká sieť kaviarní Starbucks, ktorá je jednou z najúspešnejších kaviarenských spoločností na svete. Logo tejto značky prešlo dlhým vývojom a je mimoriadne úspešné. kľúčové slová logo, semiológia, semiotika marketingu, grafický dizajn, firemná identita, mýtus, konotácia, denotácia
Digitalizace a její vliv na tištěná média. Případová studie na vybraných českých tiskovinách.
Bílková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Práce se zabývá vlivem digitalizace a elektronických médií na média tištěná. Zobrazuje průběh vývoje přechodu k digitalizaci, její neustálý nárůst a proměny čerpání informací veřejností, zejména podle teorií Marshalla McLuhana, Jay Davida Boltera, Richarda Grusina, Alessandra Ludovica a dalších autorů zabývajících se médii a jejich digitalizací. Práce ukazuje stručný vývoj médií ve společnosti, přičemž největší část je věnována digitalizaci a remediaci médií. Ústřední částí práce je posouzení vlivu digitalizace a nástupu elektronických médií na média tištěná. Pomocí dostupných informací je ukázáno, jakým způsobem se tištěná média s digitalizací vyrovnávají. V praktické části má práce zjistit, jakým způsobem si tituly na českém trhu stojí, nakolik jsou ovlivňovány neustále rostoucí digitalizací médií a jak se s tímto aspektem snaží vyrovnávat. To vše je ukázáno na třech případech, deníku Mladá Fronta DNES, deníku Lidové noviny a deníku Hospodářské noviny, které v České republice patří mezi nejvýznamnější média, která mají svou tištěnou verzi, se kterou začínaly, s digitalizací však byly přinuceny přejít také k verzím elektronickým. Klíčová slova: digitalizace, elektronická média, masová média, tištěná média, elektronické verze, internet, remediace
Postmodernismus a marketing. Komunitní marketing
Josková, Markéta ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vymezení termínu postmoderní marketing, jako oblasti v marketingové literatuře, jehož cílem je inovativní adaptace marketingových strategií na specifické proměny společnosti a chování spotřebitelů. V tomto kontextu budou představeny pojmy jako tribalita, hyperrealita, fragmentace či zvýšená aktivita spotřebitelů při percepci marketingových sdělení a další, aby mohly být výše zmíněné změny důsledně demonstrovány. Protože je postmoderní marketing úzce spojen se symbolismem a spotřebou významů, bude v této diplomové práci věnován prostor představení aplikace konkrétních sémiotických přístupů a budování značky s důrazem na skutečnost, že značka samotná není tvořena pouhým součtem aspektů, jako například logo či produkty, ale její hodnota je budována významy, se kterými si spotřebitelé značku spojují. Navazující část je věnována komunitnímu marketingu a komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, jako progresivnímu přístupu, který je schopen propojit problematiku předchozích kapitol (reakce na změny společnosti i požadavků spotřebitelů a prostor pro budování symbolické hodnoty značky). Celkové shrnutí těchto jednotlivých částí je uvedeno v závěru práce, v případové studii analýzy značky ILP, aby bylo zhodnoceno, zda lze vybudovat úspěšnou marketingovou kampaň v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.