Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití sociálních sítí ve zpravodajském pokrytí povodní 2013 na ČT24
Brendlová, Ellen ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím sociálních sítí v mimořádném kontinuálním vysílání ČT24 při povodních v červnu 2013. V teoretické části popíšu fenomén občanského žurnalismu a zaměřím se na sociální sítě v souvislosti s využitím pro zpravodajské účely. Následně se budu věnovat zpravodajské stanici ČT24. Stručně popíšu základní schéma vysílání a zmíním možnost interakce s diváky při mimořádných situacích. V souvislosti s tématem práce připomenu využití sociálních sítí ve vysílání ČT24 při povodních v roce 2010. Cílem praktické části práce bude zjistit, do jaké míry tato zpravodajská stanice využívala informace od diváků ze sociálních sítí, v jakém poměru v nich byly zastoupeny konkrétní sociální sítě a v jakém poměru šlo o text, fotografie a videa. Následně budu zjišťovat, na jaké oblasti byla v rámci pozorovaných dnů zaměřena pozornost a jakým způsobem byly konkrétní materiály vybírány, aby přispěly k lepší informovanosti diváků. Budu analyzovat, jak se počet vstupů zástupců divize Nová média ČT ve vysílání s ohledem na vývoj situace měnil a zda dokázaly prezentované materiály nahradit nepřítomnost reportéra na místě.
Diváci jako zdroje informací zpravodajské televizní stanice
Kopecký, Martin ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
(abstrakt) Diváci a další recipienti jsou centrem pozornosti všech mediálních platforem. Konzumenti mediálního obsahu se však s neustále měnícím prostředím mění také. Mnohem více se zapojují do práce s produkovaným obsahem, který nejen mění a upravují, ale také pomáhají tvořit. Postupně se rozmazává hranice mezi autorem a publikem. Technologická konvergence, a nové možnosti publika s ní spojené, dává za vznik novému typu recipienta. Prozument, mix producenta a konzumenta definuje směřování mediální činnosti celého světa. Publikum využilo možností a moci internetu a z pouhých konzumentů se stávají plnohodnotní tvůrci obsahu.
Analýza faktorů ovlivňujících komunikaci v prostředí nových médií na příkladu YouTube Beauty komunity
Pokorná, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o pr b hu komunikace v prost edí nových médií a ilustruje jej na p íkladu Beauty komunity na YouTube, jež se jeví jako prostor pro autonomní, na komer ních tlacích nezávislé vyjad ování a sdílení informací. Seznamuje se specifiky komunikace v prost edí YouTube a se základními charakteristikami Beauty komunity. P edstavuje n které teoretické koncepty, jež jsou s komunikací v prost edí nových médií spojovány a úzce souvisejí s jejím pr b hem v prost edí Beauty komunity, nap íklad Web 2.0, ob anská žurnalistika, i prosumace, nebo pojetí internetu jako nového prostoru pro ve ejnou diskuzi. Zárove p edstavuje pojetí politické ekonomie komunikace pojednávající o vstupu vn jších, p edevším komer ních faktor do pr b hu komunikace v prost edí tradi ních médií a jejich vlivu na podobu i formu obsah a dává jej do souvislosti s jistými vn jšími, komer ními tlaky, které pronikají do komunikace v prost edí Beauty komunity. Ve výzkumné ásti jsou prost ednictvím kvalitativní analýzy, jejímž východiskem je zakotvená teorie, zkoumány faktory ovliv ující komunikaci v tomto prost edí a je zjiš ován potencionální vliv vn jších komer ních tlak na podobu obsah a formu komunikace.
Využívání sociálních sítí na Blízkém východě se zaměřením na území Palestiny
Drastilová, Lutfia ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
(česky) Diplomová práce se zaměřuje na téma využívání on-line sociálních sítí na Blízkém východě, především pak na území Palestiny. Práce se skládá z několika teoretických celků. V první kapitole vymezuji region Blízký východ. V další části práce popisuji nová média a tedy i on-line sociální sítě a 3. část práce je zaměřená na využívání on-line sociálních sítí na Blízkém východě. Ve 4. kapitole pojednávám o on-line sociálních sítích na územích Palestiny a závěrečná kapitola hodnotí a shrnuje celou problematiku. [Autorský abstrakt]
Kritická reflexe projektů a platformy Ushahidi
Růžičková, Silvie ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Valůch, Jaroslav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá crowdsourcingovými nástroji pro mapování a filtrování dat, které vytváří společnost Ushahidi, Inc. a způsoby jejich využití. Platformy Ushahidi a SwiftRiver a hostovaná verze Ushahidi Crowdmap se řadí mezi nástroje pro mapování krizových situací, nicméně stále více se používají i pro jiná témata či problémy. Cílem této práce je podrobit kritickému pohledu nejen platformu Ushahidi jako nástroj, ale také několik významných či zajímavých projektů, ve kterých byla využita. Předložena jsou pak také doporučení, jak s pomocí Ushahidi vytvořit úspěšný projekt a čeho se naopak při práci s Ushahidi vyvarovat. Základními stavebními prvky Ushahidi jsou crowdsourcing, občanská žurnalistika, geoprostorové informace a především práce dobrovolníků. Práce popisuje role těchto stavebních prvků v Ushahidi a kritické reflexi podrobuje i problémová místa, se kterými se Ushahidi potýká. Následuje analýza vybraného vzorku Ushahidi a Crowdmap nasazení, která se zabývá tematickým, geografickým a časovým rozvrstvením map ve vzorku. Na závěr jsou pak rozebrána signifikantní využití Ushahidi s humanitárním a nehumanitárním účelem nasazení.
Občanská žurnalistika a komunitní média: teoretické předpoklady a praktické uplatnění občanů ve veřejném mediálním prostoru
Ročková, Daniela ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Předmětem této diplomové práce je přiblížit obecný diskurs projevů a význam uplatnění občanů v mediálním prostoru z pohledu žurnalistické praxe. Podrobně zkoumá trendy občanské žurnalistiky a komunitních médií, které podporují aktivní participaci občanů v praxi a přispívají k různorodosti mediálních obsahů. Vize narušení konvencí tradiční žurnalistiky a prosazování agendy ve veřejném zájmu občanů se stalo hlavní myšlenkou alternativních proudů žurnalistiky. První dvě kapitoly se zabývají počátky tendencí zohledňování veřejného zájmu publika v historii mediálního diskursu, charakteristikou alternativní žurnalistiky a její současné typologie a úlohou občanů v podpoře konceptu demokratizace mediálního prostoru. Zároveň specifikují charakter proměny profesionální žurnalistiky v online prostředí a jejího vztahu vůči žurnalistickým projevům vytvářeným uživateli. Další čtyři kapitoly se věnují vybraným projevům občanské aktivity ve veřejném mediálním prostoru a jejím konceptům - žurnalistice v zájmu veřejnosti, občanské žurnalistice a komunitním médiím. Přibližují charakteristiku těchto fenoménů, jejich přínos, konkrétní podobu a projevy v praxi u nás i v zahraničí, stejně jako jejich kritizované aspekty. Výsledky kvalitativní analýzy předkládají možnosti prosazení těchto forem médií u nás, vymezují...
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích
Šesták, Martin ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích Abstrakt Rigorózní práce se zabývá rostoucí aktivitou uživatelů internetu, kteří ve stále větší míře vytvářejí, publikují a šíří vlastní obsahy. Velká část těchto obsahů má podobu zpravodajství, a zasahuje tak do oblasti dříve vyhrazené tradičním mediálním organizacím, které se s nově nastalou situací musejí vyrovnat. Teoretická část práce popisuje rozvoj síťových médií a zasazuje aktivní participaci uživatelů do mediálního diskurzu i historického kontextu. Zároveň představuje podoby obsahů vytvářených uživateli, definuje jejich charakteristiky a analyzuje tyto uživatele, kteří se v éře tzv. Webu 2.0 stávají prosumenty či produživateli. Zvlášť se věnuje využití obsahů generovaných uživateli ve zpravodajských médiích a fenoménu občanské žurnalistiky. Praktická část rigorózní práce analyzuje využití obsahu vytvářeného uživateli na příkladech předních světových zpravodajských médií, jako jsou iReport CNN, uReport Fox News, Have Your Say BBC či France 24. Nabízí jejich srovnání s českými zpravodajskými médii v čele s Českou televizí a zpravodajským kanálem ČT24 a předními českými zpravodajskými weby. V teoretické i praktické části je důraz kladen na internetové a televizní zpravodajství.
Občanský fotožurnalismus - amatéři v roli fotoreportérů.
Votavová, Barbora ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Občanský fotožurnalismus - amatéři v roli fotoreportérů se zabývá rostoucí aktivitou běžných občanů na vytváření obrazového mediálního obsahu, která zaznamenala v posledním desetiletí obrovský nárůst, a to především díky rozvoji komunikačních a informačních technologií. Práce je rozdělena do tří částí. První část se soustředí na teoretické vymezení fenoménu občanské žurnalistiky a občanského fotožurnalismu. Zároveň zobrazuje, jaký vliv mají nové technologie na amaterizaci žurnalistiky a rovněž poukazuje na vztah mezi amatéry zasahujících do médií a profesionály. Druhá část bakalářské práce charakterizuje sociální sítě a internetové služby umožňující publikování a následné sdílení fotografií, a které se zasloužily o rozvoj občanské obrazové žurnalistiky. Jsou jimi například weby Flickr, Twitter nebo fotografická agentura Demotix. Třetí část práce se zabývá konkrétními případy, kdy se amatérské fotografie dostaly do médií jako plnohodnotný zpravodajský materiál - například teroristické útoky v Londýně v roce 2005 nebo Arabské jaro v roce 2011. Ve všech třech částech je kladen důraz na tištěná a elektronická média.
Etická úskalí občanské žurnalistiky
Firbacherová, Pavla ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Cílem práce je zmapovat občanskou žurnalistiku na blozích v českém prostředí. Zabývá se dodržováním kodifikovaných pravidel pro blogery online médií Respekt.cz, Aktuálně.cz, Idnes.cz, Lidovky.cz a Ihned.cz. Seznamuje s body, které jsou nejčastěji blogery porušovány. Představuje ukázkové případové studie, kdy se autor příspěvku dopustil rozporu s etickým kodexem, a rozebírá je. Pro práci je klíčové vymezení etického rámce a občanské žurnalistiky se vznikem nových médií a jejich proměnami. Nová média dává do historického kontextu a seznamuje s dalšími platformami občanského žurnalismu využívanými v České republice a upozorňuje na rizika v internetovém prostoru. Dominantní část práce se věnuje komparaci a průniku etických kodexů jmenovaných online médií. Na základě rozhovorů s administrátory seznamuje s koncepty a charakteristikou zkoumaných blogů. Srovnává kodexy s požadavky na profesionální novináře.
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích
Šesták, Martin ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá rostoucí aktivitou uživatelů internetu, kteří ve stále větší míře vytvářejí, publikují a šíří vlastní obsahy. Velká část těchto obsahů má podobu zpravodajství, a zasahuje tak do oblasti dříve vyhrazené tradičním mediálním organizacím, které se s nově nastalou situací musejí vyrovnat. Teoretická část práce popisuje rozvoj síťových médií a zasazuje aktivní participaci uživatelů do mediálního diskurzu i historického kontextu. Zároveň představuje podoby obsahů vytvářených uživateli, definuje jejich charakteristiky a analyzuje tyto uživatele, kteří se v éře tzv. Webu 2.0 stávají prosumenty či produživateli. Zvlášť se věnuje využití obsahů generovaných uživateli ve zpravodajských médiích a fenoménu občanské žurnalistiky. Praktická část diplomové práce analyzuje využití obsahu vytvářeného uživateli na příkladech předních světových zpravodajských médií, jako jsou iReport CNN, uReport Fox News či Have Your Say BBC. Nabízí jejich srovnání s českými zpravodajskými médii v čele s ČT24 a předními českými zpravodajskými weby. V teoretické i praktické části je důraz kladen na internetové a televizní zpravodajství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.