Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,921 záznamů.  začátekpředchozí1046 - 1055dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj řečových a pěveckých dovedností v MŠ na základě hudební pohádky
Hnojská, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Cílem DP je ověření možností metodické práce v MŠ, v níž na základě hudební pohádky budou vzájemně propojeny všechny oblasti předškolního vzdělávání. V centru pozornosti bude rozvoj řečových a pěveckých dovedností u dětí. Teoretická část práce bude obsahovat vysvětlení základních hudebně psychologických pojmů v souvislosti s jednotlivými etapami vývoje dítěte předškolního věku. Důraz bude kladen na rozvoj motorických, sluchových, hudebních, pěveckých a mluvních dovedností. Vedle hudebních a hudebně pohybových činností budou využity i dramatické žánry. Bude navržen projekt - hudební pohádka, v němž se uplatní jednotlivá hlediska současného předškolního vzdělávání. Tato hlediska budou vymezena a stručně charakterizována. V druhé části bude uveden projekt, který si klade za cíl ověřit, do jaké míry lze pomocí hudebních pohádek rozvíjet řečové a pěvecké dovedností. Vše bude koncipováno na základě celostního přístupu v rámci RVP.
Environmentální výchova jako součást praktických činností v mateřské škole a ve školní družině
Chovancová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
NÁZEV: Environmentální výchova jako součást praktických činností v mateřské škole a ve školní družině AUTOR: Petra Chovancová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce poukazuje na možnosti realizace environmentální výchovy v mateřské škole a školní družině pomocí praktických činností. V teoretické části nejprve mapuji rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání a charakterizuji environmentální výchovu a její propojení s praktickými činnostmi. Cílem praktické části bylo vypracování a realizování dílčí části projektu, zaměřeného na environmentální výchovu. Projekt měl dětem především poskytnout možnost seznámit se s některými metodami, jako je pozorování, využití jeho výsledků pro další činnosti, objevování souvislosti mezi různými jevy v přírodě, poznávat prostředí, ve kterém žijí a získávat k němu kladný vztah. Celkově byl zaměřen na podporu vývoje dítěte jako proenvironmentálně zaměřené osobnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: environmentální výchova, praktické činnosti, rámcové vzdělávací programy, projekt, pozorování
Management sportovní akce - Princeton-Blairstown Center
Jelínková, Jana ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název: Management sportovní akce - Princeton-Blairstown Center Cíle: Cílem bakalářské práce je na základně silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb navrhnout konkrétní opatření, které by vedlo ke zlepšení organizace Princeton-Blairstown Center v následujících letech. Metody: Jako hlavní výzkumná metoda byla použita případová analýza. K vypracování této analýzy bylo uskutečněno zúčastněné pozorování, analýza dokumentů, polo- strukturovaný a nestrukturovaný rozhovor. Na základě těchto metod byla vypracována SWOT analýza, která ukazuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby Princeton-Blairstown Center. Výsledky: Analýza ukázala, že tábor Princeton-Blairstown Center byl organizačně zvládnutou akcí jen s drobnými problémy. Tábor je přidruženou organizací k Princeton University, tudíž část financí pro tábor plyne z univerzity či jejích nadací. Přednostmi Princeton - Blairstown Center je především lanové centrum, jedinečné prostředí, výjimečnost v širokém okolí a díky tomu má každoročně se zvyšující počet účastníků. Pro následující roky je velmi důležité udržovat dobrý vztah s univerzitou, starat se o pozemky, udržovat jezero v dobrém stavu, snažit se najít sponzory a zlepšit svou propagaci. Klíčová slova: Management, sportovní management, manažer, sportovní akce, projektový management,...
Cesty po vodě
Nadrchalová, Dana ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
: Bakalářská práce je vypracována jako celoroční výtvarný projekt určený pro žáky 6 až 13 let na Základní umělecké škole. Její téma Cesty po vodě zahrnuje cestu šumavského dřeva po Vltavě v době, kdy po řece pluly vory. Má za cíl upevnit v žácích vztah k přírodě a probudit zájem o umění a kulturně-historické dědictví. Je koncipována jako příběh, který s ohledem na roční období provází dřevo od pramenů řeky až k do historické Prahy a ve volně navazující výtvarné řadě pokračuje v cestě do moře na Velikonoční ostrov. Vrcholí návštěvou výstavy Jakuba Schikanedera a společnou výstavou v pobočce Městské knihovny na Pohořelci v Praze 1.
Projektové vyučování: významné osobnosti Kladenska
Zetková, Klára ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o projektu, který měl vybraným studentům kladenského gymnázia představit 14 osobností, jež se podílely na proslavení Kladna a blízkého okolí. Práce je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje problematice významu a přínosu regionální historie a praktická část detailně popisuje průběh a výsledky projektu. Projekt obsahuje 14 osobností kladenské historie, rozvržení jednotlivých hodin věnovaných těmto osobnostem a také medailonky osobností, které zpracovali studenti jako výsledek projektu.
Ředitel školy v roli projektového manažera
Lokajová, Iva ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
NÁZEV: Ředitel školy v roli projektového manažera AUTOR: Mgr. Bc. Iva Lokajová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jana Marková ABSTRAKT: Diplomová práce "Ředitel školy v roli projektového manažera" se zaměřuje na problematiku projektového řízení ve školství. Zpracované téma by mělo pomoci zejména začínajícím ředitelům škol v základní orientaci v oblasti projektového řízení. Vysvětluje základní pojmy projektového řízení a zabývá se popisem forem a metod projektového řízení. Objasňuje základní úkoly, činnosti a kompetence projektového manažera ve školství. Výzkumná část se snaží zmapovat doposud příliš neprobádanou oblast projektového řízení u ředitelů základních a mateřských škol, analyzovat a zviditelnit potřeby ředitelů škol v této oblasti. Ze závěrů vyplývá, že ačkoliv si zejména základní školy uvědomují přínos zapojení do projektů pro školu, jejich podpora je v této oblasti nedostačující. Diplomová práce přináší návrhy opatření, které by mohly sloužit k lepší podpoře projektových manažerů ve školství.
Projektová metoda na 1.stupni základní školy
Vilímová, Ivana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce: "Projektová metoda na 1. stupni základní školy" se zabývá problematikou rozvoje nových znalostí a vědomostí žáka prostřednictvím projektové metody a analýzou, jakým způsobem a v jaké kvalitě je projektová metoda používána vyučujícími v praxi. Práce pojednává o tom, jak učitelé při projektech pracují s novými informacemi, jak rozvíjí nové znalosti a jaké jsou nové vědomosti žáků při využívání projektové metody. Dále přináší vlastní projekt, jehož cílem bylo umožnit žákovi samostatně konstruovat nové znalosti. Projektová metoda na 1. stupni ZŠ může být realizována krátkodobými i dlouhodobými projekty. Efektivita a kvalita výuky je dána všestranným rozvojem osobnosti každého žáka. Výsledky dotazníkového šetření dokládají, že se učitelé snaží žákům zprostředkovat dostatek příležitostí pro rozvoj klíčových kompetencí. Usilují o pracovní atmosféru, bohaté informační zázemí atd. Vědomě tyto aspekty zvažují, nejsou však přesvědčeni o tom, zda jsou pro žáka postačující. Výsledky žákovského dotazníku zachycují, jak žáci vnímají práci s novými informacemi při realizaci vlastního projektu. Žáci se budou o nově osvojené informace dále zajímat. Při práci na projektu čerpali z více informačních zdrojů, ověřovali důvěryhodnost nových informací.
Management sportovní akce - Prague International Streetball Cup
Svojanovská, Michaela ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název práce: Management sportovní akce - Prague International Streetball Cup Cíl: určit klíčové body organizace sportovní akce a na základě názorů účastníků posoudit jejich úspěšnost, případně navrhnout doporučení pro zlepšení. Metody: V práci bylo použito písemné dotazování, kvalitativní rozhovor a SWOT analýza. Výsledky: organizátoři mají pod kontrolou všechny důležité body pořádání sportovní akce; celkově je akce hodnocena kladně. Jediné co se letos nevyhnulo kritice, byl nový povrch. Klíčová slova: management, projekt, sportovní akce, sport, streetball, organizování
Spolupráce učitelů jako základ edukačního procesu
Rukavička, Radek ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První - teoretická část vymezuje pojem kooperace a zabývá se otázkou spolupráce a individualizmu ve školním prostředí. Reflektuje dokumenty, které kooperaci explicitně zmiňují. Poukazuje na vliv školní kultury a klimatu na rozvoj kooperace a také se blíže zabývá klimatem učitelského sboru a klíčovou rolí vedoucích pracovníků při spolupráci mezi učiteli. Práce se dále snaží zmapovat důvody k odmítání spolupráce a definovat prostředí podněcující a podporující součinnost mezi učiteli. Současně se pokouší identifikovat překážky, které spolupráci brání. Usiluje o zmapování oblastí a forem kooperace využívaných ve školství a úrovní, na kterých jsou učitelé ochotni kooperovat. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zacílená na zjištění současného stavu v oblasti spolupráce učitelů na základních školách hlavního města Prahy a příklad dobré praxe prezentující možnosti spolupráce mezi pedagogy na základní škole v Praze 2.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,921 záznamů.   začátekpředchozí1046 - 1055dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.