Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam praktických činností pro rozvoj dětí s mentálním postižením
Hanzalová, Lenka ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na žáky s mentálním postižením i kombinovanými vadami v procesu výuky v období posledního ročníku školní docházky. Zabývá se významem pracovních činností pro jejich rozvoj a uplatnění ve společnosti. Cílem bylo co nejefektivněji na žáky působit v projektu rozšířených pracovních činností ve škole i ve volném čase, při aktivní spolupráci třídní učitelky, rodin a vedoucích zájmových kroužků.
Význam probiotik ve výživě žáků druhého stupně základní školy
Ouřadová, Věra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Pozitivní účinek konzumace probiotik na zdraví člověka byl objeven již na počátku minulého století a je průběžně dokládán a upřesňován řadou vědeckých studií. Neustále se objevují další probiotické mikroorganismy a na trh jsou přinášeny nové probiotické potraviny a potravinové doplňky. Zda tomuto trendu odpovídá i narůstající informovanost a zájem široké veřejnosti o konzumaci probiotik však zůstává otázkou. Práce se zabývá problematikou probiotik po teoretické stránce, jejich biologickou podstatou, historií, výrobou a pozitivními účinky na zdraví konzumenta. Dále bylo jejím cílem zjistit, jaké povědomí mají žáci druhého stupně základní školy o probioticích a jaký význam mají v jejich výživě. K tomuto účelu bylo provedeno dotazníkové šetření mezi vybranými žáky daného stupně vzdělávání a jeho výsledky jsou diskutovány v závěru této práce. Klíčová slova: probiotika, výživa, vědomosti, základní vzdělávání
Prevence obezity jako součást podpory zdraví dětí na primární škole
Wagnerová, Magdalena ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zabývám složkami zdravého životního stylu, výživou dětí, nutričními návyky hlavně u dětí mladšího školního věku, příčinami, prevencí a léčbou obezity a dále vzdělávací oblastí Výchova ke zdraví v kurikulu školy. Praktická část zahrnuje zpracování výsledků výzkumných šetření a projektu ovlivňujícího zdraví dětí na 1.stupni.
Hry s materiály podporující rozvoj smyslového poznávání
Hrnčířová, Irena ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Macháčková, Iva (oponent)
Teoretická část práce je věnována historii hry. Poukazuje na to, že hra a hračka byly a jsou důležitým výchovným prostředkem. Jsou uvedeny zvláštnosti charakterizující mladší školní věk a podmínky přirozených kontaktů dětí se světem přírody. V práci je uveden soubor her s různými materiály podporujícími rozvoj smyslového poznávání u dětí mladšího školního věku, které byly ověřeny a zhodnoceny v empirické části práce. Jsou popsány jednotlivé hry a činnosti a zájem dětí o ně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Havířová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.
Srovnání stravovacích návyků vybrané skupiny dětí mladšího školního věku v České republice a v Dánsku
Víchová, Kristina ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá výživou a stravováním zejména v mladším školním věku. Cílem diplomové práce je zjistit a porovnat stravovací návyky u vybraných žáků z České republiky a z Dánska. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje základním složkám výživy, správnému stravovacímu a pitnému režimu, obecným výživovým doporučením pro děti i dospělé a výživě dětí. Dalším tématem této části je vhled do stravování v České republice a v Dánsku. Praktická část obsahuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zmapovat stravovací návyky vybrané skupiny žáků mladšího školního věku v České republice a v Dánsku. Jako metoda sběru dat byla zvolena písemná forma anonymního dotazníku. V rámci výzkumného šetření byly porovnány určité dílčí aspekty stravování. Jednalo se především o konzumaci ovoce, zeleniny, sladkostí, limonád, mléčných výrobků a fastfood potravin. Z dotazníkového šetření vyplývá, že vybraná skupina dánských dětí se ve zvolených aspektech stravuje lépe. Skupina dánských dětí konzumuje více zeleniny i ovoce a konzumuje spíše celozrnné tmavé pečivo namísto světlého. Oproti tomu skupina českých dětí konzumuje více sladkostí a pije více limonád. Denní stravovací režim Čechů a Dánů je značně rozdílný. Ze šetření také vyplynulo, že vybraná skupina dánských dětí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Vodáková, Jindřiška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.