Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přehled výzkumných studií o lesních mateřských školách
Bendíková, Barbora ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kapuciánová, Magdaléna (oponent)
V bakalářské práci se autorka zabývá tématem lesních mateřských škol, jelikož je tato problematika velmi aktuální. Během posledních let začal vzrůstat jejich počet jak v České republice, tak i v zahraničí. Rodiče malých dětí často nad touto alternativou ke klasickému předškolnímu vzdělávání uvažují. Práce zkoumá, čemu se věnují autoři vybraných vědeckých článků z databáze Web of Science o lesních mateřských školách, ze kterých zemí jsou publikované výzkumy, jaké jsou odlišnosti na dané téma ve zkoumaných zemích a k jakým zjištěním autoři studií přišli. Bakalářská práce, v návaznosti na průzkum, dále přináší popis vlastních zkušeností autorky z pobytu na programu ERASMUS+ v Dánsku, ve městě Aarhus na VIA University College z programu "Nature and Social Education" a také vlastní praktické zkušenosti z české lesní mateřské školy. Práce je koncipována jako rešeršní na základě metodicky získaných odborných článků z databáze Web of Science. Rešerše je zpracována metodou PRISMA. Vybrané články se zabývají výběrem vhodného místa, respektive "herní krajiny" pro venkovní mateřskou školu, vlivem působnosti venkovní mateřské školy na své okolí v Norsku, aktivním zapojením dětí ve venkovních mateřských školách, přirozenou přístupností výchovy dětí k udržitelnosti přírody ve venkovních mateřských školách,...
Autismus a zoorehabilitace : zkušenosti ze specializovaných center
Trešlová, Jana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké formy zoorehabilitací existují a jaké pomáhají lidem s poruchou autistického spektra a jejich rodinám. Práce začíná stručnou definicí autismu a jeho historií. V páté kapitole se věnuji poruchám autistického spektra, jak se projevují v sociálních vztazích, komunikaci a v oblasti představivosti, her a zájmů. Šestá kapitola je věnována jednotlivým poruchám autistického spektra. Popisuji zde každou poruchu zvlášť, její charakteristické rysy, i když nejsou pevně stanovené hranice mezi jednotlivými poruchami. Sedmá kapitola je věnována diagnostice poruch autistického spektra, jaké jsou metody diagnostiky, na tuto kapitolu navazuje další kapitola, ve které popisuji, jaké mají možnosti rodiče takto postižených dětí v oblasti vzdělávání. Občanská sdružení, to je další kapitola, je to stručný popis některých občanských sdružení, která vznikají a pomáhají rodičům postižených dětí autismem, ale i jinak postižených dětí. V desáté a v dalších pěti kapitolách popisuji jednotlivé druhy zoorehabilitací, jejich vznik a uplatnění v České republice. Sedmnáctou kapitolou začíná praktická část, kde jsem popsala tři příběhy rodin s dítětem, které má jednu z poruch autistického spektra. Každé dítě má jinou poruchu a každé jinak reaguje na zooterapii, ať už v rámci domova nebo ve...
Didaktické využití vybraných dřevin okolí přírodní památky Čertova kazatelna
Závorková, Lucie ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na didaktické využití dřevin ve výuce na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Účelem je vhodně využít dřeviny, které se nachází v blízkosti škol a jsou dostupné pro výuku. V teoretické části se práce zabývá základními kurikulárními dokumenty, metodami výuky využitelných v přírodopisu/biologii, které byly krátce charakterizovány, a zastoupením tématu dřevin a jejich způsobu zpracování v běžně dostupných učebnicích. Následuje popis dřevin využitých při tvorbě praktických materiálů. Výzkumná část práce obsahuje dotazníkové šetření mezi učiteli přírodopisu/biologie na základních školách a víceletých gymnáziích v Plzni a jejím blízkém okolí. Výzkum prošetřil způsob výuky a využívání dřevin ve vyučování a byl vyhodnocen. Na základě dotazníkového šetření byl vytvořen motivační výukový materiál a ten byl ověřen v praxi s žáky gymnázia. KLÍČOVÁ SLOVA kurikulární dokumenty, učebnice přírodopisu, výukové metody, dřeviny, dotazníkové šetření, dendrologická vycházka
Vermikompostér jako učební pomůcka v environmentální výchově
Panský, Martin ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám fenoménem, který u nás v posledních letech vstupuje ve známost mezi širokou veřejností - vermikompostováním. Jedná se o aplikačně didakticky zaměřenou práci, jejímž cílem je ověřit možnost tvorby a provozování vermikompostéru ve školním prostředí a zkoumat možnosti jeho využití ve výuce k naplňování cílů environmentální výchovy. Těžištěm práce tedy bylo prakticky vyzkoušet, zda vermikompostér může sloužit jako plnohodnotná učební pomůcka, a to jak v běžné frontální výuce, tak i ve výuce projektové, pro kterou jsem připravil několik názorných projektů. Umístění a provozování vermikompostérů ve školním prostředí logicky vyvolává řadu dalších, vedlejších aspektů, které jsem se snažil v práci rovněž postihnout. Průběhem realizace projektu a využitím vermikompostérů ve výuce se věnuji v praktické části mé práce. V teoretické práci se pak snažím o přiblížení oblastí, do nichž práce svým tématem zasahuje - problematiky biologicky rozložitelných odpadů, fenoménu kompostování (s důrazem na vermikompostování), environmentální výchovy a postavení učební pomůcky a metody názornosti ve výuce. Realizace projektu Vermikompostování ve škole mi byla umožněna na mém pracovišti - Základní škole Santoška na Praze 5 v hodinách pracovních činností, přírodopisu, přírodovědy a chemie....
Canisterapie ( Zooterapie) ve speciálních vzdělávacích zařízeních
Kučerová, Libuše ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na canisterapii jako možnou terapeutickou metodu, využívající působení zvířete na zdraví člověka, a její použití v praxi. Cílem práce je ověřit v praxi, zda jsou dispozice některých plemen psů pro tuto metodu lépe využitelné. Zaměřuje se na výběr vhodného psa, s ohledem na jeho pohlaví, stáří a charakter. Teoretická část rešeršně zpracovává formy, metody, způsoby a zásady canisterapie. Zaměřuje se na jejich využití v Domovech pro seniory a v Ústavech sociální péče. Část je věnována výběru a přípravě vhodného psa a jeho využití ve zdravotně sociální oblasti. Praktická část ověřuje vhodnost různých plemen pro jednotlivé metody canisterapie. Pro výzkum je použita metoda dotazníku a pozorování. Analýzou odpovědí na jednoduché otázky byly vyvozeny závěry, které jsou dále zpracovány do přehledných grafů. Převážná většina výsledků se shoduje s názory odborníků, například že není rozhodující plemeno psa, ale jeho charakterové vlastnosti a pozitivní vztah k lidem. K novým poznatkům patří zjištění, že stáří psa není rozhodující pro terapii a záleží především na aktuálním fyzickém a psychickém stavu zvířete.
Využití canisterapie a hipoterapie u dětí s tělesným a smyslovým postižením a její uplatnění
Jiroušková, Alžběta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištěni vlivu terapie za asistence psa a koně na osoby s postižením pohybového aparátu a smyslového postižení. Dílčím cílem práce je vymezit postavení a pozici terapie za asistence psa a koně v rámci ucelené rehabilitace klienta. V teoretické části práce je řešena problematika zooterapií a zooasistencí jako podpůrných metod pro uvolňování svalových spazmů, k rozvoji jemné a hrubé motoriky, rozvoj verbální i neverbální komunikaci, rozvoj orientace v prostoru. Ve výzkumné části diplomové práce je využito kvalitativních technik, sběru dat (anamnéza a pozorování), vše uceleno zakotvenou teorií. Provedeným výzkumem byly zjištěny pozitivní projevy jak v sociální a psychické oblasti, ta i v oblasti komunikace a rozvoji jemné a hrubé motoriky u dětí s postižením.
Lesní mateřské školy
Kapuciánová, Magdaléna ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá tématem lesních mateřských škol a předškolního vzdělávání venku. Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR. Ukazuje, čím je pobyt venku dětem přínosný, hledá i rizika, se kterými je třeba počítat. Práce ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesních mateřských škol, přináší výzkumy dokazující, že děti z lesních mateřských škol mají dobré výsledky, popisuje lesní mateřské školy a jejich provoz. Empirická část je vedena v duchu akčního výzkumu. V úvodu praktické části jsou popisovány nasbírané zkušenosti z cest po lesních mateřských školách a z rozhovorů s jejich pedagogy. Druhá část praktické části se zabývá názory odborné i laické veřejnosti. Autorka zjišťuje názory na dosažení úrovně jednotlivých kompetencí v běžné mateřské škole (dále jen MŠ) nebo v lesní mateřské škole. Další část výzkumu je zaměřena na očekávání a obavy při pobytu dětí v lesních mateřských školách. Na své názory ve vztahu k lesním mateřským školám jsou dotazováni odborníci v ohniskových skupinách. Důležitou částí práce je analýza právních předpisů souvisejících s lesními mateřskými školami.
Využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve výuce na 1. stupni ZŠ
Tchoruk, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zmapování současného stavu tematiky botanických zahrad ve školních dokumentech, kterými jsou Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací programy vybraných základních škol na Praze 2. Dále byl prozkoumán výskyt této tematiky ve vzorku učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník. Na výše uvedených školách bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli 4. a 5. ročníků, jehož cílem bylo zjistit skutečné praktické využívání Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, výsledky byly zpracovány do grafů a tabulek. Formou rozhovoru se zástupkyní ředitele této botanické zahrady byla zjišťována připravenost na výuku žáků 1. stupně ze strany botanické zahrady. V další části práce byla naplánována a realizována výuková jednotka s žáky 5. třídy základní školy. Z jejího vyhodnocení vyplynulo, nakolik je možné takové jednotky zařazovat do výuky. Následně byly rozebrány možnosti využití této konkrétní návštěvy botanické zahrady v přírodovědě i ostatních předmětech. Klíčová slova 1. stupeň základní školy, botanická zahrada, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program, environmentální...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jančaříková, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.