Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí10 - 19dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hospodářská krize 1929-1934 a její dopad na jablonecké sklářství se zvláštním zřetelem na oblast Železnobrodska
Bursová, Veronika ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Bareš, Jiří (oponent)
A B S T R A KT Diplomová práce analyzuje dopad hospodářské krize v letech 1929-1934 na jablonecké sklářství se zvláštním zřetelem na oblast Železnobrodska. Jednu z hlavních příčin úpadku československého sklářského průmyslu v první polovině 30. let tvořilo jeho exportní zaměření. Nejen z hlediska výroby a rafinace skla, ale také vývozu představovaly významné lokality Jablonecko a Železnobrodsko, které byly z tohoto důvodu hospodářskou krizí velmi silně zasaženy. Zhoršující se hospodářské podmínky na počátku 30. let vyústily v zesílených státních zásazích v průmyslu. Státní intervence se rozmohla i ve sklářské výrobě, tedy v jedné z nejvíce postižených průmyslových oblastí. Regulativní funkci v průmyslu plnily především kartely. Několik kartelových dohod mezi sebou v průběhu hospodářské krize uzavřely i jablonecké a železnobrodské sklářské firmy. Pro vytvoření uceleného pohledu na jabloneckou a železnobrodskou sklářskou produkci podává diplomová práce přehled jednotlivých typů výroby a rafinace skla. V souvislosti s tím je zde také kladen důraz na sociální postavení sklářských dělníků a na jejich vztahy se zaměstnavateli, které v období hospodářské krize určovaly právní předpisy vydané po vzniku Československé republiky, ve 20. letech a první polovině 30. let. Následuje rozbor vlivu hospodářské krize na...
Ochrana člověka za mimořádných událostí jako téma pro žáky středních odborných škol
Metelková, Iva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
NÁZEV: Ochrana člověka za mimořádných událostí jako součást výchovy ke zdraví AUTOR: Iva Metelková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Ochrana člověka za mimořádných událostí (OMU) je tématem této teoreticko- výzkumné diplomové práce. Teoretická část je zaměřena na zasazení ochrany člověka za mimořádných událostí potažmo branné výchovy do širších historických ale také legislativních souvislostí. Prostor je věnován jednoznačnému vymezení souvisejících pojmů. Dále je představen průběh kutikulární reformy s důrazem na úroveň středního odborného vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na vyhodnocení výzkumu, který probíhal mezi žáky prvních a druhých ročníků středních odborných škol nechemického zaměření. Data pro výzkum byla získána dotazníkovým šetřením a vyhodnocena statistickou metodou. Součástí práce je také návrh koncepce pro realizaci výuky ochrany člověka za mimořádných událostí. Cílem tohoto návrhu je zajistit žákům ale i učitelům přístup k informacím týkajících se OMU a tímto přispět k utváření žádoucích vzorců chování pro případ účasti při mimořádné události. KLÍČOVÁ SLOVA: mimořádná událost, ochrana člověka, branná výchova, střední odborné vzdělávání, porovnávání, chemický experiment
Kvalifikace podle potřeb doby
Hanousková, Kateřina ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce Kvalifikace podle potřeb doby pojednává o celoživotním učení, jeho základní myšlence a hlavní znacích společnosti vědění. Věnuje se druhům a dělení celoživotního učení. Dále zmiňuje strategické dokumenty, ze kterých celá koncepce celoživotního učení vychází. V druhé části je popsán koncept celoživotního učení zavedený v České republice. Zde jsou popsány cíle konceptu celoživotního učení a způsob spolupráce systémů a organizací, které se podílejí na jeho realizaci. Poslední část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů. Zde je stručně charakterizována metodologii kvantitativního výzkumu a následně je uvedeno jeho vyhodnocení. Rozhovory byly provedeny se zaměstnavateli v bezpečnostních službách, kteří mají s konceptem celoživotního učení v České republice největší zkušenosti.
Analýza českého a německého profesního sekundárního vzdělávání
Smetana, Jiří ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Kunštát, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce "Analýza českého a německého profesního sekundárního vzdělávání" se zabývá vzdělávacími systémy v obou zemích se zaměřením na průběh sekundárního profesního vzdělávání. V první části práce jsou přiblíženy vzdělávací systémy obou zemí, a to jak s ohledem na jejich legislativní zakotvení tak s ohledem na politickou debatu, která se vede nad jejich možnými změnami. V druhé části jsou oba systémy profesního sekundárního vzdělávání podrobně analyzovány. Třetí část práce představuje případová studie přibližující spolupráci společnosti Gerresheimer Horšovský Týn se Středním odborným učilištěm Domažlice, jejímž cílem je zavést některé prvky německého systému duálního vzdělávání (Duale Ausbildung) do profesního vzdělávání v České republice, přičemž pozorována je i reflexe této snahy v místním tisku, v Domažlickém deníku. Na základě provedené analýzy vzdělávacích systémů a profesního sekundárního vzdělávání v obou zemích a za použití konkrétních poznatků z případové studie je v závěru práce konstatováno, že systém profesního sekundárního vzdělávání v České republice se od německého značně liší a že vzhledem k aktuálně platné legislativě v České republice není významnější přiblížení českého systému k německému ani možné. Zohledněn je však také aktuální vývoj na politické scéně v České republice, na...
Analýza současné nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol
Polláková, Markéta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol v souvislosti s nelehkým obdobím na počátku jejich nástupu na vedoucí pozici. Současná doba plná změn a příležitostí přeje připraveným a ti, kdo jsou připraveni, se následně dokáží v nových rolích lépe a rychleji zorientovat. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, zákonů a dalších dostupných zdrojů. Praktická část analyzuje poznatky získané dotazníkovými šetřeními, kdy jeden typ dotazníku je vytvořen pro ředitele mateřských škol, kteří jsou ve funkci méně než dva roky a druhý typ dotazníku je určen vzdělávacím institucím. Cílem práce je zjistit aktuální nabídku vzdělávacích institucí v oblasti profesního vzdělávání začínajících ředitelů škol a tuto nabídku porovnat se zájmem o profesní vzdělávání z pohledu začínajících ředitelů. Sekundárně bude vytvořena nabídka profesního vzdělávání určená kandidátům usilujícím o post ředitele a začínajícím ředitelům mateřských škol tak, aby pro ně byla časově dostupná, zajímavá a využitelná v praxi. Na základě analyzovaných poznatků bude následně vytvořen přehled oblastí, o které mají ředitelé největší zájem. Dále bude zjištěno, zda jsou nějaké překážky, které jim ve vzdělávání brání a zda je pro ně profesní vzdělávání přínosné....
Didaktika profesního vzdělávání
Veselá, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.
Analýza vzdělávacích potřeb zaměstnanců mateřských škol v oblasti stravování dětí
Dostalíková, Daniela ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku vzdělávání v oblasti stravování a nutričních potřeb dětí mateřských škol a klade si za cíl identifikovat vzdělávací potřeby zaměstnanců mateřských škol v této oblasti a následně komparovat vzdělávací potřeby pedagogických zaměstnanců a zaměstnanců z řad školních jídelen. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a analytickou. Teoretická část se zabývá vymezením ve smyslu zasazení problematiky do kontextu celoživotního učení, specifik vzdělávání dospělých, kompetencí, profesního vzdělávání a uvedení tématu vzdělávání ve sféře mateřských škol. Současně jsou definovány vzdělávací potřeby a s tím související definování analýzy vzdělávacích potřeb, teoretických přístupů k problematice a cyklus systematického vzdělávání. Druhá část, analytická, se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření realizovaného mezi pedagogickými pracovníky a pracovníky školní jídelny v mateřských školách, které se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb zaměstnanců v oblasti stravování a nutričních potřeb dětí a rozdíly mezi těmito skupinami. Zvolenou metodou je analýza primárních dat získaných elektronickou formou přímo od respondentů. Z výsledků práce vyplývají rozdíly mezi vzděláváním pedagogů a zaměstnanců jídelny, kdy skupina z řad pracovníku jídelny považuje téma stravování za...
Dentální hygienistka jako pedagogický pracovník
Radonská, Denisa ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Dentální hygiena je moderní, rychle se rozvíjející obor, proto je velice důležité, aby se dbalo na správnou výuku. Vzhledem k tomu, že dentální hygienistky pečují o zdraví pacientů a aktivně se na něm účastní, mělo by se jim dostávat co nejlepší výuky, aby své znalosti mohly předávat a co nejlépe je využívat. Kvalitní výuka je nezbytností, bohužel mnohdy není zajištěna odpovídající úroveň výuky z různých důvodů. Bakalářská práce se věnuje těmto otázkám - jaká je úroveň výuky? Kde jsou nedostatky? Jak výuku hodnotí studenti, absolventi a zástupci oborů? V praktické části pomocí dotazníků a rozhovorů zjišťuji nedostatky a problémy ve výuce očima studentů, poznatky shrnuji a poté navrhuji řešení, jak by bylo možné úroveň výuky odborných předmětů pro dentální hygienistky zlepšit, jak zajistit kvalifikovanější předávání znalostí. Záměr je poukázat na možné chyby a nedostatky, kterých se vyučující hygienistky a zubní lékaři dopouští. Cílem bakalářské práce je zjištění spokojenosti a názorů studentů a navržení změn ve výuce odborných předmětů a praktické výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí10 - 19dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.