Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 811 záznamů.  začátekpředchozí485 - 494dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žák 1. třídy a jeho adaptace v sociální oblasti z pohledu rodičů a učitelů 1. tříd ZŠ
Součková, Jaroslava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace žáků 1. třídy ZŠ na školní prostředí v sociální oblasti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na proces adaptace žáka na školní prostředí, objasňuje pojem socializace, analyzuje školní zralost, připravenost a podmínky školního vzdělávání. Praktická část je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Metoda dotazníku, rozhovoru a pozorování poskytuje zjištěná data k problematice adaptace žáka 1. třídy ZŠ v sociální oblasti a analyzuje přístup a postoj rodičů a učitelů 1. tříd základní školy k adaptaci žáků na školní prostředí v sociální oblasti Cílem diplomové práce je analyzování názoru na uvedenou problematiku ze strany rodičů a učitelů 1. tříd základní školy.
Klima ve školských zařízeních působících ve věznicích a v běžných odborných učilištích
Filipová, Renata ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce je snaha zjistit do jaké míry ovlivňuje vězeňské prostředí klima učitelského sboru. V teoretické části se po vymezení základních pojmů budeme věnovat klimatu školy. Toto základní téma vysvětlíme pomocí základních faktorů ovlivňujících klima školy z pohledu rodiče, žáka, ředitele a učitele. Věnovat se budeme vlivu učitelů na klima školy i tím, jak ovlivňuje klima školy učitele. Poslední kapitola teoretické části se věnuje vzdělávání vězněných osob v prostředí výkonu trestu odnětí svobody a možnostmi vzdělávání, které tento systém vězněným osobám nabízí. Klíčová slova: klima školy, faktory klimatu, učitel, učitelský sbor, vězeňské prostředí, vzdělávání
Agrese žáka zaměřená proti učiteli a její řešení na vybraných školách
Sybr, Matěj ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá agresivitou žáka cílenou proti učiteli, se zaměřením na prostředí středního školství. V první teoretické kapitole se pokouším vysvětlit, co je to agresivita, popsat jí příbuzné pojmy a přiblížit a z jakého hlediska toto téma pojímá literatura. Druhá část je věnována přímo agresivitě školní mládeže, tomu, jaká jsou její specifika a předpoklady. Praktická část práce začíná třetí kapitolou, ve které analyzuji zdroje, ze kterých se společnost dovídá o agresivitě mladých lidí, jsou to média a policejní statistiky. Konečně čtvrtá kapitola práce se věnuje popisu vlastního výzkumu, sondě mezi učiteli středních škol. Cílem tohoto projektu bylo zjistit, jak pedagogové vnímají agresivitu současné mládeže a výsledky porovnat s daty z podobného výzkumu z roku 2008. Klíčová slova: Agresivita, Učitel, Žák, Adolescence, Kriminalita, Nová média,
Psychosociální klima tříd na středních školách různého zaměření
Vejvodová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Psychosociální klima tříd na středních školách různého zaměření" je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji vymezení základních pojmů spojených s tématikou třídního klimatu a následným rozborem jeho součástí. Jde především o analýzu vývoje školní třídy, jednotlivých fází jejího vývoje, typů třídního klimatu a zmapování faktorů, které se na tvorbě třídního klimatu podílejí, včetně genderové diferenciace. Důležitou část tvoří také přehled hlavních přístupů a metodologií zkoumání sociálního klimatu třídy a seznámení se s výzkumným nástrojem, který je používán v praktické části. V empirické části se zaměřuji na diagnostiku klimatu školních tříd na vybraných středních školách různého zaměření v okresu Klatovy a shrnuji výsledky kvantitativní metody šetření pomocí standardizovaného dotazníku KLIT. Cílem této části je porovnat třídní klima středních škol různého zaměření v rámci ověření předem stanovených výzkumných hypotéz a interpretovat zjištěná data.
Sociálně-ekonomické postavení českého učitele
Melicharová, Tereza ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce byla zaměřena na vymezení pojmu učitel a jeho sociální a ekonomické postavení. Tyto pojmy byly vymezovány na základě odborné literatury a zákonů České republiky. Praktická část práce byla následně zaměřena v první řadě na výzkumy učitelského povolání. Některé se týkaly prestiže učitele, jiné obecně učitelského povolání, jeho náročnosti a složitosti, jiné se věnovaly školství obecně. Druhá část práce metodou kvalitativního výzkumu zkoumala na vybraném vzorku respondentů postoje a názory na učitelskou profesi. Cílem práce bylo srovnání představ budoucích učitelů s výsledky, které vyplývají z výzkumů učitelské profese a odborné literatury. Práce došla k zajímavým závěrům, především v oblasti prestiže učitelského povolání a zároveň upozornila na některé jevy, které jsou již zmapované, nikoli však adekvátně vyřešené. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, sociální a ekonomické postavení, plat, prestiž
Evaluace učitele
Trunda, Jiří ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Evaluace učitele AUTOR: Mgr., Bc. Jiří Trunda KATEDRA: Katedra Primární pedagogiky ŠKOLITEL: prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. Abstrakt: Předkládaná práce se věnuje evaluaci učitelů v kontextu českého školství. V teoretické části jsou nejdříve zmapovány teorie související s pojmy evaluace a učitel. Závěry těchto dvou kapitol jsou následně usouvztažněny v kapitole Evaluace učitele. Výzkumná část předkládá kvantitativní výzkum situace evaluace učitele v kontextu základních škol. Výsledná deskripce je následně komparována s teoretickým modelem evaluace učitele, který je výstupem teoretické části práce. Disertační práce by měla přispět implementaci systémového řešení evaluace učitele jako nástroje zvyšování kvality vzdělávání a profesionalizace učitelství. Klíčová slova: Evaluace, akontabilita, strom evaluačních teorií, učitel, učitelství, reflektivní praktik, profesionalizace
Výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci
Polánková, Barbora ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem práce jsou výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci. Teoretická část práce se zabývá sociálně pedagogickým pojmem obtížná životní situace, jejím zvládáním a specifiky těchto situací u dětí. Zaměřuje se na ohrožování dítěte rodinným prostředím a jeho důsledky a projevy ve škole. Také popisuje možné přístupy učitele k situaci dítěte. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu, metodami hloubkového rozhovoru a analýzy dokumentů, zkoumá konkrétní projevy obtížných životních situací tří dětí z pohledu jejich učitele a s důrazem na jeho chápání, hodnocení a přístup k této situaci. Obtížná životní situace dětí se ve škole projevovala v mnoha rovinách. V rovině vztahů s vrstevníky, v rovině chování, školních výsledků, vztahu k učiteli apod. Přístupy učitelů byly většinou vstřícné a podporující. Klíčová slova Obtížná životní situace, žák, rodina, výchovně-vzdělávací proces, učitel, syndrom CAN, dítě v ohrožení
Úloha asistenta pedagoga při podpoře žáků s překážkami v učení
Šimková, Eliška ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat úlohu asistenta pedagoga při podpoře žáků s překážkami v učení na prvním stupni základní školy. V teoretické části se zaměřuji na legislativní ukotvení pozice asistenta pedagoga, na stanovení povinností a náplni práce, na finanční stránku problematiky, na metodickou podporu, která je asistentům poskytována ať už od vedení škol nebo od patřičných organizací, na podporu učitelů a zjištěné výhody, které role asistenta pedagoga přináší. Vše stavím do kontrastu se školským systémem ve Velké Británii, konkrétně jak pojímají pozici asistenta pedagoga tamní orgány. Empirická část zkoumá spolupráci asistenta pedagoga a učitele za použití metod hloubkového rozhovoru s asistenty a pozorování jejich práce ve výuce. Výsledkem práce je přinesení důkazů o důležitosti práce asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu a jeho pomoci a podpoře učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, učitel, spolupráce, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podmínky pro asistenta pedagoga v ČR a Velké Británii
Prestiž povolání učitele
Fiala, Jan ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Práce se zabývá problematikou prestiže povolání učitele. Hlavním cílem práce je pokusit se zjistit, jak sami učitelé vnímají prestiž spjatou s jejich povoláním. Výzkum spočíval v hloubkových polostrukturovaných rozhovorech s učiteli na toto téma a v jejich následné analýze. Ukázalo se, že ačkoliv učitelé zaujímají v rámci škál prestiže povolání pravidelně přední příčky, při rozhovorech projevovali názor, že prestiž spjatou s jejich povoláním považují za velmi nízkou. Práce dále předkládá a podrobněji popisuje faktory, které se na základě analýzy realizovaných rozhovorů ukázaly v souvislosti s nízkým sebehodnocením učitelů z hlediska prestiže jako hlavní. Jde především o relativně nižší finanční ohodnocení a s tím spjatou nižší životní úroveň, která nutí učitele k vedlejším příjmům. Dále pak z analýzy vyplynulo, že na nízké sebehodnocení učitelů má vliv údajná nižší obtížnost pedagogických fakult, obtížné posuzování výsledků práce a nedoceněnost náročnosti práce ze strany veřejnosti. Opomenout nelze ani malý vliv školských odborů a neexistenci profesních organizací, které by hájily zájmy učitelů. V neposlední řadě má na nízké sebehodnocení učitelů vliv i přesvědčení veřejnosti, že učitelství není odborným a vysoce kvalifikovaným povoláním. V pozadí řady uvedených faktorů pak identifikuji dle mého...
Motivace středoškolských studentů ke školní práci
Fiedlerová, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
V současné době se na mnoha středních školách učitelé potýkají s malým zájmem studentů o vyučované předměty. Rovněž výzkumná zjištění opakovaně ukazují, že s přibývající délkou studia klesá motivace žáků ke školní práci a v období dospívání, navzdory skutečnosti, že si mnozí z nich volí své budoucí profesní zaměření, dosahuje jejich motivace velmi nízké úrovně. Práce se bude věnovat souvislostem mezi motivací studenta ke školní práci a postoji a dovednostmi učitelů - jejich výchovným řízením, kladným či záporným vztahem. Teoretická část práce bude zaměřena na vymezení zmíněných koncepcí - edukační styly, motivaci, resp. druhy motivace a jak ovlivňují nejenom samotný proces učení, ale také výkony a studijní výsledky a s nimi úzce související výkonové cíle. V praktické části bude realizováno výzkumné šetření, které se zaměří na ověření souvislosti motivace studentů ke školní práci s edukačními styly jejich učitelů. Klíčová slova motivace, edukační styl, dospívání, výkonové cíle, studijní výsledky, proces učení, učitel, student střední školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 811 záznamů.   začátekpředchozí485 - 494dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.