Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nahota v českém umění 90. let 20. století s přesahem do první dekády 21. století
Yordanova, Viktoriya ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Diplomová práce se pokusí uvést téma nahého těla v umění devadesátých let dvacátého století v Čechách, tedy v období porevoluční svobody. Tělo se tehdy stalo důležitým výrazovým prostředkem, skrze který umělci komunikovali v prudce se transformující společnosti po pádu komunismu a rozpadu tzv. východního bloku. Umění reflektovalo nové podněty ze Západu jak na poli umění, tak širší vizuální kultury (porno časopisy, erotické pořady v TV, reklamu ad.). Pokusí se zmapovat autory a jejich tvorbu, v níž reagovaly na tyto podněty.
Případová studie digitalizace tištěného fotbalového magazínu Football Club
Baloun, Matěj ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Předmětem zkoumání diplomové práce je digitalizace magazínu Football Club, jenž od roku 2017 vycházel jako čtvrtletník a v roce 2022 byla spuštěna jeho webová verze. Proces digitalizace magazínu je zkoumán od roku 2017 do října roku 2023. Cílem práce je popsat proces, jakým k digitalizaci magazínu v uvedeném období došlo. Proces digitalizace si práce klade za cíl zkoumat ve třech oblastech. První oblastí je proměna obsahu v návaznosti na digitalizaci. Druhou oblastí je proměna financování projektu. Třetí oblastí je vliv digitalizace na interní procesy uvnitř redakce. Pro dosažení výše popsaných cílů byly provedeny tři polostrukturované rozhovory s klíčovými zaměstnanci magazínu Football Club a jeho vydavatelství NextPage Media. Dále práce vychází z veřejně dostupných informací a interních dat, které vydavatelství NextPage Media pro účely sepsání diplomové práce jejímu autorovi poskytlo. Práce je zpracována metodou případové studie. Závěr práce konstatuje, že mezi klíčové nástroje digitalizace magazínu patřilo nad rámec spuštění webové stránky taktéž rozšíření komunikačních kanálů projektu, produkce nových typů obsahů a digitalizace archivu magazínu. Dále autor práce došel k závěru, že dopad na chod redakce lze charakterizovat jako pozitivní, kdy celý proces vedl k vytvoření nových pracovních pozic...
Marketing v prostředí online her cílený na děti
Hnátková, Petra ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem marketingu cíleného na děti v online herním prostředí, konkrétně na jeho vnímáním a chápáním dětmi samotnými. Teoretická část vymezuje pojem marketing cílený na děti a zabývá se legislativou s ním spjatou. Následně se věnuje marketingu v online herním prostředí, jeho vývoji a jeho podobě na dvou vybraných případech, tedy v rámci herní platformy Roblox a ve hře Fortnite. Následně se práce věnuje vnímání marketingu dětmi na základě předchozích výzkumů a kritickému pohledu odborníků na marketing cílený na děti v online herním prostředí. Výzkumná část práce zjišťuje vnímání a chápání marketingu v Robloxu a Fortnite dětmi ve věku 8-17 let. Výsledky kvantitativního dotazníkového šetření ukazují, že pouze dvě pětiny dětí rozumí marketingovému záměru značek v rámci her. Tato schopnost se ovšem zlepšuje s věkem. Zároveň byla objevena možná korelace mezi porozuměním marketingovému účelu a dvěma dalšími faktory: časem stráveným u her a zájmem o nákupy v obou z her.
Science and Technology in Media
Gellnerová, Zuzana ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
This thesis deals with the influence of Media, especially New Media, on the field of Science and Technology. It defines basic media terms and warns that Media may represent an excellent mean of Science and Technology promotion. On the other hand, they are very powerful and can distort reality and manipulate with humans. There are explored several examples in the thesis, too. The conclusion outlines a possible view on the interconnection of Science, Technology and Media in the future.
Open Call
Gajdošík, Andreas ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci Open Call se zaměřuji na nerovné postavení tvůrců v rámci současného uměleckého provozu, v němž i navzdory rozšíření zrovnoprávňujících a transparentních praktik, například otevřených výzev (open call), v značné míře stále přetrvává kult jména, váha známosti a doporučení. Tuto problematiku zpracovávám praktickou uměleckou intervencí, jež je blízká taktice měřítka 1:1 uměleckého hnutí Arte Útil – a to sice vytvořením softwarového nástroje Nomin, jehož cílem je přímá podpora znevýhodněných či marginalizovaných skupin umělkyň a umělců. Nomin využívá vlastnosti emailového protokolu SMTP, díky nimž umožňuje divákům-uživatelům odesílání falešných, sebe-doporučujících emailů – a to z adres slavných kurátorů – do emailových schránek galerií i jiných institucí. Tvorbu programu Nomin a s ním souvisejícího zázemí (softwarové dokumentace, webové stránky aj.) přitom podřizuji paradigmatu dostupného, svobodného a otevřeného softwaru, jako i metodice agilního vývoje softwaru, a to s cílem divákům-uživatelům v rámci takto vzniklého gesamtsoftwerku zajistit funkční, přívětivý software, kontrolu nad jeho směřováním i možnost se do jeho vývoje přímo zapojit. Výsledné umělecké dílo je tak více než jednotlivým artefaktem, například pouze programem Nomin, spíše určitou množinou provázaných objektů a praktik usazených v síti sociálních vazeb a zažitých jednání, jež balancuje na pomezí institucionální kritiky, užitečného umění, participativního umění a kolektivní performance.
LABORARTORY BRNO
Pospíšil, Tomáš ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Programem návrhu se stala galerie moderního a nového mediálního umění společně s komunitním centrem sloužícím tvorbě projektů na pomezí vědy a umění. Jedná se o dvě samostatné budovy, jejichž forma je značně ovlivněna prostředím, ve kterém se nacházejí. Novodobá hradba ulice Koliště je umocněna slepými betonovými fasádami navržených budov, příslušnost k Cejlu značí uzavřenost, syrovost, komunitnost a především parter formovaný jako dvě atria s rozdílnou měrou intimity. Dominantou projektu se stal převýšený zlatý kubus skrývající hlavní prostory galerie. Je umístěn až za hradbou budov a díky své výšce shlíží na centrum města. Zbylé objemy jsou nižší a méně honosné — k ulici se otáčí zády a naopak do atrií se zcela otevírají prosklenými stěnami. Cílem projektu byla snaha extrahovat a ztvárnit určité aspekty místa a vytvořit prostředí příjemné pro uživatele.
Vývoj zobrazení ideálu krásy v médiích pro dospívající od roku 2005 po současnost
Lůžková, Daniela ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat vývoj zobrazení ideálu krásy českých médiích určených dospívajícímu publiku od roku 2005 po současnost. Teoretická část práce mapuje historické proměny ideálu krásy a jeho současný význam pro jedince i společnost, a dále závěry existujících studií o pojetí ideálu krásy v médiích, a to jak tištěných, tak síťových. Zdrojem dat pro analýzu byly náhodně vybrané výtisky časopisů pro dospívající (Bravo Girl, Dívka, Top Dívky, JJ), a dále YouTube videa a instagramové příspěvky známých českých influencerů. Jako metoda zpracování dat je užita kvalitativní analýza, konkrétně zakotvená teorie. Z výzkumu vyplynulo, že v tištěných časopisech bylo pojetí ideálu krásy vymezeno úzce a příliš nepřipouštělo výjimky, a to po celé zkoumané období. Vše, co se tomuto úzkému pojetí vymykalo, bylo v tištěných médiích rámováno jako problém, který je třeba řešit. Od nástupu síťových médií je dosavadní definice standardu krásy postupně nabourávána mimo jiné i tzv. body positivity hnutím. V současném diskurzu se téma krásy diverzifikovalo, připouští se různorodost, a dřívější nedostatky jsou rámovány jako běžné projevy lidského těla. Současný mediální prostor však vedle toho stále opakuje historicky zažité vzorce ideálního vzhledu. Důležitým aspektem fungování síťových médií je role uživatelů,...
Možnosti rozvíjení digitálních kompetencí v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole
Tihon, Štěpán ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitálním kompetencím a možnostem jejich rozvíjení v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole. V teoretické části se soustředí na vymezení terminologie vztahující se k digitálním formám umění, pojmenovává základní principy nových médií a zaměřuje se na nové technologie či fenomény digitálního světa, jež mají značný vliv na současné požadavky směřující k osvojení těchto specifických kompetencí. Při definování oblastí digitálních kompetencí se text opírá o koncepční modely, které se snaží vymezit ucelený jazyk sjednocující termíny, jež se k rozmanitým digitálním dovednostem vztahují. V závěru teoretické části pak práce mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výsledným vyústěním je pak konfrontace sledovaných témat s oborem výtvarné výchovy a jeho teoretickými východisky. Praktická část práce představuje konceptové analýzy navržených hodin výtvarné výchovy směřujících k systematickému rozvíjení digitálních kompetencí žáků a je podpořena prezentací vlastních tvůrčích činností, které sloužily jako reflektivní nástroj využitý během navrhování předložených zadání. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální kompetence, digitální gramotnost, základní vzdělávání, výtvarná výchova, digitální technologie, nová média,...
Svět kýče a možnosti Ecovy sémiotiky masové komunikace
Sedláková, Anna ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce zkoumá fenomén kýče. Jedním z cílů práce je představit významné teorie (H. Brocha, M. Kundery, P. Rezka a T. Kulky) a dále je analyzovat ve vztahu k ústřední koncepci Umberta Eca, který definuje kýč jako komunikaci. Kýč podle něj neurčují jen strukturální vlastnosti díla, ale i záměr, s nímž ho autor tvoří a způsob, s nímž k dílu později přistupuje publikum. Práce se tedy pokouší zaměřit pozornost nikoliv na kýč jako na definici určitého typu objektu a jeho estetické hodnocení, ale na postoje a interpretace, které objekty i myšlenky v kýč proměňují. Dalším cílem práce je popsat možný posun v pojetí kýče v souvislosti se změnami, které přinesl věku nových médií, a které radikálně mění způsob komunikace i nastavení společnosti. Tyto změny nahrávají využívání kýče, emocionálnímu i zjednodušujícímu přístupu k informacím, a kýč se tak ve svém širším pojetí stává fenoménem aktuálním a všudypřítomným. Kromě charakteristiky nových médií využívá práce koncept kyberkultury Pierra Lévyho i teorii tekuté doby Zygmunta Baumana. V závěru se předložená práce pokouší nastínit důležitost způsobu, jakým ke kýči jakožto příjemci a případně tvůrci sdělení, přistupujeme.
Nová média a sport: Opakovaná konfrontace s neúspěchem na příkladu hokejového trenéra Josefa Jandače
Matějka, Filip ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Tato diplomová práce řeší vztah nových médií a sportu. Ústředním výzkumným problémem je opakovaná konfrontace s neúspěchem na příkladu profesionálního hokejového trenéra Josefa Jandače. Cílem předkládané práce je vyzkoumat, jak se vyvíjel Jandačův mediální obraz na vybraných novomediálních platformách (zpravodajských portálech a sociálních sítích). Rovněž chceme zmapovat, nakolik se lišil obsah prezentovaný jednotlivými novými médii a zda v určitou dobu nepřevládla konfrontace s neúspěchem. Kvalitativní obsahová analýza představuje prostředek k dosažení stanoveného cíle. Na základech zmíněné výzkumné metody došlo k rozboru článků ze sportovních webových portálů a příspěvků ze sociálních sítí. První skupina zdrojů zahrnuje internetové stránky iSport.cz, Sport.cz a iDNES.cz/Sport. Druhou skupinu zdrojů tvoří komentáře uživatelů na oficiální Facebookové stránce klubu HC Sparta Praha a příspěvky sparťanských fanoušků, pocházející z diskusního fóra fanklubu SHS. Výzkumný soubor čítá celkem 132 textů (68 článků a 64 příspěvků). Práce je rozdělena na teoretickou, kontextuální a analytickou část. Teoretická část nabízí relevantní teoretická východiska k relaci mezi novými médii a sportem, sportovnímu obsahu, sociálním sítím, atributům online fanouškovského publika a sportovní žurnalistice v digitálním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.