Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv používání umělé inteligence na vnímanou hodnotu práce
Nguyen, Nhu Anh ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato práce zkoumá, jak lidé vnímají díla vytvořená s pomocí umělé inteligence v souvislosti s její rostoucí důležitostí a adaptací. Pomocí shrnutí existujících studií v teoretické části zkoumá rozdílné postoje k umělé inteligenci napříč demografickými skupinami a profesemi. Studie pomocí experimentu odhaluje, jak označení umělé inteligence ovlivňuje vnímání hodnoty, líbivosti, originality nebo odhadu času na tvorbu děl a porovnává výsledky výzkumu s existujícími studiemi. Práce je zakončena doporučeními pro tvůrce ohledně označení umělé inteligence.
Vliv komunikace na změnu postojů k eutanázii
Víšek, Vojtěch ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou postojů k eutanázii a faktory, které tyto postoje ovlivňují. Teoretická část práce se zaměřuje na syntézu literatury týkající se determinantů postojů k eutanázii, definuje pojmy spojené s tématem a prezentuje argumenty pro a proti eutanázii. Dále se věnuje kognitivním zkreslením při uvádění postojů a vlivu komunikace na formování těchto postojů. V praktické části této práce byl realizován experimentální výzkum pomocí online dotazníkového šetření, který zkoumá vliv různých faktorů, jako jsou typ onemocnění, míra religiozity a politická orientace, na morální hodnocení přijatelnosti eutanázie. Zjištěné výsledky naznačují významný vztah mezi smrtelností onemocnění, mírou religiozity a politickou orientací a mírou přijatelnosti eutanázie. Manipulace sociální normou a situačními faktory měla také signifikantní vliv na postoje respondentů. V rámci situačních faktorů byla eutanázie nejméně přijatelná v případě, kdy se proti ní vyslovila většina lékařů, naopak nejvíce přijatelná byla v situaci, kdy byla legalizována ve většině ostatních zemí EU. V rámci manipulace sociální normou byl objeven signifikantní vztah mezi scénářem, ve kterém se veřejnost staví proti eutanázii ve srovnání se scénáři její legalizace a pozitivních názorů veřejnosti na její legalizaci.
Data Protection and Data Misuse in Marketing Communication
Tokarčíková, Zuzana ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou ochrany a zneužiteľnosti dát v marketingu. Cieľom práce bolo preskúmať vnímanie tejto problematiky digitálnymi marketérmi, identifikovať príčiny nedostatočného dodržiavania princípov ochrany dát a zistiť hlavné bariéry súvisiace s ochranou dát v tomto odvetví. V teoretickej časti práce sú definované základné pojmy, predstavené využívanie dát v digitálnom marketingu, spôsoby ich získavania a rizikové oblasti práce s nimi. Praktická časť práce zahŕňa kvalitatívny výskum formou pološtrukturovaných rozhovorov s digitálnymi marketérmi. Výsledky výskumu ukázali, že digitálni marketéri majú k téme ochrany dát pozitívny postoj, vnímajú ju ako dôležitú, no stretávajú sa s rizikovými situáciami, pri ktorých môže dochádzať k nedostatočnej ochrane dát. Hlavnými príčinami nedostatočnej ochrany dát medzi digitálnymi marketérmi sú nízka priorita témy v rámci marketingovej komunity, prenesená zodpovednosť za ochranu dát a technická a právna náročnosť témy. Medzi hlavné bariéry prispievajúce k nedostatočnej ochrane dát patrí postoj samotných marketérov, nedostatok podpory zo strany vedenia firiem, nedostatok ľahko prístupných informácií o správnych postupoch a nedôvera voči vymáhateľnosti sankcií.
Marketing v prostředí online her cílený na děti
Hnátková, Petra ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem marketingu cíleného na děti v online herním prostředí, konkrétně na jeho vnímáním a chápáním dětmi samotnými. Teoretická část vymezuje pojem marketing cílený na děti a zabývá se legislativou s ním spjatou. Následně se věnuje marketingu v online herním prostředí, jeho vývoji a jeho podobě na dvou vybraných případech, tedy v rámci herní platformy Roblox a ve hře Fortnite. Následně se práce věnuje vnímání marketingu dětmi na základě předchozích výzkumů a kritickému pohledu odborníků na marketing cílený na děti v online herním prostředí. Výzkumná část práce zjišťuje vnímání a chápání marketingu v Robloxu a Fortnite dětmi ve věku 8-17 let. Výsledky kvantitativního dotazníkového šetření ukazují, že pouze dvě pětiny dětí rozumí marketingovému záměru značek v rámci her. Tato schopnost se ovšem zlepšuje s věkem. Zároveň byla objevena možná korelace mezi porozuměním marketingovému účelu a dvěma dalšími faktory: časem stráveným u her a zájmem o nákupy v obou z her.
Komparace strategií značek T-Mobile, Vodafone a O2: účinnost komunikace a adaptace trendů oslovujích Generaci Z
Sedláčková, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Telekomunikační technologie nás obklopují každý den. Generace Z společně s Mileniály jsou tzv. digitálními domorodci a aktuálně tvoří nejsilnější přímou i nepřímou kupní sílu. Firmy tak ve velkém přesunuly svou komunikaci do digitálního prostoru se snahou účinně zacílit a oslovit právě tyto věkové kategorie. Tato bakalářská práce porovnává strategie komunikace telekomunikačních značek T-Mobile, O2 a Vodafone na platformách sociálních sítí, specificky na Facebooku, Instagramu a TikToku. Zaměřuje se na především na účinnost komunikace a schopnost adaptace trendů oslovujících Generaci Z. V teoretické části práce jsou představeny a vysvětleny základní pojmy jako Generace Z, trendy, sociální sítě či influencer marketing, které jsou pro tuto práci klíčové. V metodologické části autorka představuje čtyři stanovené výzkumné otázky, na které odpovídá v závěru této práce. Výzkumná část této práce je rozdělena do dvou částí - analýza komunikace telekomunikačních značek na zvolených platformách sociálních sítí, která byla zaměřena na časové období od 1. srpna 2023 do 29. února 2024, a kvantitativní dotazníkové šetření. Z výzkumné části této bakalářské práce vyplývá, že značka T-Mobile si vedla nejlépe nejen v cílení obsahu, ale i v otázce skutečného oslovení příslušníků Generace Z svou komunikací na sociálních...
Biologické a sociální prediktory a koreláty lidské morálky
Kopecký, Robin ; Flegr, Jaroslav (vedoucí práce) ; Špinka, Marek (oponent) ; Houdek, Petr (oponent)
V této disertační práci se zabýváme rozličnými oblastmi biologických a sociálních faktorů ovlivňujících lidskou morálku. Spojujícím prvkem tohoto souboru čtyř studií je souběžně zájem o lidskou morálku jako tradiční filozofické téma spolu s využitím metod empirických věd, zejména biologie, behaviorálních a kognitivních věd. První studie se zaměřuje na morální algoritmy v autonomních vozidlech. Zkoumali jsme morální preference týkající se volby mezi typy softwaru, které se liší zabudovanými algoritmy pro řešení smrtelných kolizí. Příslušné typy jsou kategorizovány do tří strategií: sobecké, altruistické a konzervativní. Respondenti preferovali altruistické strategie, a tato preference se ještě posílila, pokud byla signalizována ostatním. Altruistická preference je nejvýraznější, když se vztahuje na všechny ostatní, slabší, když odráží pouze osobní volbu, a nejslabší při volbě pro vlastní dítě. Docházíme k závěru, že zveřejnění volby výrazně ovlivní jedince směrem ke společensky výhodnějšímu řešení. Druhá studie zkoumá vztah mezi infekcí parazitem Toxoplasma gondii a jejím následným dopadem na politické přesvědčení a hodnoty lidí. Nakažení účastníci vykazovali tendenci ke zvýšenému tribalismu a sníženému kulturnímu liberalismu a antiautoritářství. Statisticky odfiltrovaný vliv horšího fyzického a...
Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy
Pollaková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Bakalářská práce Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy se zabývá tématem male gaze v reklamách na dámské žiletky. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jestli vůbec se male gaze v reklamách projevuje, případně jestli se zobrazování žen v reklamách v čase mění. Z kvalitativní obsahové analýzy vyplynulo, že male gaze s v reklamách v reklamách na dámské žiletky projevuje, a dokonce že se postupem času jeho vliv na zobrazování žen měnil.
Marketingová analýza reklamy inzerované na pornografických webech
Trpkoš, Jan ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace na p kých . Práce je rozložena do částí - teoretické a výzkumné teoretické části je vysvětlen pojem pornografie, nastíněna její problematika a náležitosti re zerované na ých stránkách. V praktické části je první provedena kvantitativní metoda sběru dat a následně pomocí orů dených kvalitativní metodou zkoumány specifikace pornografických webech. Ze získaných vyplývá, že reklamy dodržují k strukturu reklamní komunikace, každopádně díky prostředí, ve kterém se vyskytují jsou solutně odlišené kvalit
Lokální gastronomie jako značka destinace na příkladu České republiky
Kunc, Martin ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Destinace v dnešní době bojují s nejrůznějšími výzvami, kdy jsou nuceny přicházet se zajímavými a inovativními komunikačními řešeními, které vedou k přilákání cestovatelů a budování celkové image. I v souvislosti s návratem oblasti cestovního ruchu do normálu po pandemii Covid-19 se jedná o obtížný úkol. Jednou z oblastí, kterou státy a regiony v komunikaci využívají, je místní gastronomie a nejinak je tomu u České republiky. Tato práce si klade za cíl zjistit, jak ČR obecně pracuje s tématem lokální gastronomie, jak je vnímána aktivními cestovateli a kde leží její komunikační příležitosti v této oblasti. Teoretická část práce postupně mapuje fungování místních značek, následně popisuje segment cestovního ruchu a marketingu tohoto odvětví. Postupně poté přechází k tématu gastronomie v kontextu národní značky a mapuje také komunikaci České republiky a její dlouhodobou vizi. Výzkumná část práce následně zkoumá, zda a jak ČR pracuje s tématem gastronomie k přilákání turistů, zda je gastronomie důležitým rozhodovacím faktorem při cestování a jaké jsou příležitosti, které by země mohla v komunikaci využívat. Pro toto zkoumání byla zvolena kombinace metod, kdy byly vedeny polostrukturované rozhovory se zástupci státní agentury CzechTourism a zároveň bylo provedeno dotazníkové šetření, které se zaměřovalo...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 HOUDEK, Petr
6 Houdek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.