Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení ve věcech obchodního rejstříku
Baloun, Matěj ; Sedláček, Miroslav (vedoucí práce) ; Střeleček, Tomáš (oponent)
Řízení ve věcech obchodního rejstříku Abstrakt Tématem této diplomové práce je řízení ve věcech obchodního rejstříku, tedy řízení před civilními soudy o zápisech právně relevantních skutečností do obchodního rejstříku. Obchodní rejstřík je především pro obchodní vztahy s účastí podnikatelů významným institutem, který zajišťuje transparentnost podnikatele prostřednictvím evidence relevantních informací, které se podnikatele týkají, a takové informace dále veřejně zpřístupňuje třetím osobám. Dosáhnout požadovaného zápisu do obchodního rejstříku je vedle využití možnosti obrátit se na notáře možné právě prostřednictvím soudního řízení před civilními (tzv. rejstříkovými) soudy, které o nich rozhodují. Ambicí této práce je popsat, analyzovat a kriticky zhodnotit stávající právní úpravu řízení ve věcech obchodního rejstříku, resp. současný právní stav jeho důležitých institutů, jakož i poukázat na sporné otázky a nastínit jejich možná řešení. V neposlední řadě je cílem této práce identifikovat nedostatky stávající právní úpravy a předestřít možnosti jejich řešení. Provedením závěrečné komparace s právní úpravou Spolkové republiky Německo a poukázáním na její významné aspekty je rovněž usilováno o vytvoření komplexního pojednání o zvoleném tématu práce. Analýza zvolené problematiky je systematicky rozčleněna do...
Případová studie kampaně Vote Leave k referendu o vystoupení Británie z Evropské unie z pohledu politického marketingu
Baloun, Matěj ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Předmětem zkoumání bakalářské práce je kampaň Vote Leave, která byla oficiální kampaní pro podporu odchodu Velké Británie z Evropské unie při referendu v roce 2016. Kampaň je zkoumaná v období od května roku 2015 až do 23. června roku 2016. Cílem práce je zjistit, zda byl v rámci kampaně použit politický marketing. K dosažení tohoto cíle je využívána identifikace a deskripce nástrojů politického marketingu. Práce je zpracována metodou jedinečné případové studie. Nejprve se věnuje teorii politického marketingu a nástrojů politického marketingu postavené především na charakteristice Jennifer Lees-Marshment. V praktické části práce popisuje kontext referenda v roce 2016 a britského přístupu k evropské integraci. Dále se pak zabývá jednotlivými nástroji politického marketingu použitými v kampani. Závěr práce konstatuje, že v kampani Vote Leave byl využit politický marketing, a to právě na základě identifikace a popisu vybraných nástrojů politického marketingu, kterými byly průzkum veřejného mínění, focus group, cílení, branding, řízení dobrovolníků, public relations, direct marketing, get out the vote, guerilla a celebrity marketing.
Indikátory trvale udržitelného rozvoje v marginálních oblastech
BALOUN, Matěj
Cílem této práce bylo prostřednictvím zvolených indikátorů trvale udržitelného rozvoje porovnat jednotlivé kraje České republiky (NUTS III) pro vybrané roky 2001, 2004 a 2007. Byly vybrány tyto indikátory: saldo migrace, míra nezaměstnanosti, míra vzdělanosti a HDP na osobu. Míra marginality jednotlivých regionů byla poté stanovena jako kombinace těchto ukazatelů. Na základě vybrané metodiky byly v každém ze sledovaných let označeny regiony marginální i velmi marginální. Jedná se především o kraje ležící v severních Čechách a na severu Moravy. Jako nejvíce marginální se po celou dobu jevil kraj Ústecký.

Viz též: podobná jména autorů
3 BALOUN, Matěj
1 Baloun, Marek
1 Baloun, Matouš
1 Baloun, Matyáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.