Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj mediálního obrazu Alberta Contadora
Brůna, Jan ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Diplomová práce zkoumá mediální obraz španělského cyklisty Alberta Contadora v českých online zpravodajských serverech iDnes.cz, Sport.cz a iSport.cz. Prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy práce shrnuje vývoj mediálního obrazu Alberta Contadora v průběhu let. Teoretická část se zaměřuje na detailnější popis Contadorovy kariéry s důrazem na kontroverze spojené s dopingem. Praktická část pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy zkoumá Contadorův mediální obraz v letech 2010 až 2012, během kterých byl odhalen jeho dopingový skandál. Výsledky ukazují změny v mediálním obrazu Contadora během sledovaného období, s důrazem na vliv dopingové kauzy. Diplomová práce referuje o proměně Contadorova mediálního obrazu v uvedených letech, který byl výrazně ovlivněn řadou faktorů, zejména jeho dopingovým skandálem.
Ženy v managementu ledního hokeje
Václavková, Karolína ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zastoupení žen v managementu hokejových týmů, které hrají českou nejvyšší soutěž v sezóně 2022/2023. Práce se zaměřuje na působení žen v tomto světě, který je většinovou společností vnímán jako převážně mužský. Cílem této práce je zjistit, zda jsou ženy schopny se v tomto prostředí dostatečně realizovat, jak toto prostředí samy vnímají a jestli je český hokej připravený dát ženám prostor. V teoretické části se práce věnuje mediálnímu prostředí a jeho specifiky, dotýká se tématu genderu, stereotypů i diskriminace. Vymezen je i pojem managementu. V praktické části bylo vyzpovídáno sedm žen napříč hokejovou extraligou i různými pozicemi v hokejovém managementu, a to metodou polostrukturovaného rozhovoru. Z nich pak bylo dosaženo závěrů za užití metody zakotvené teorie. Součástí praktické části je porovnání výsledku této práce s výsledky diplomové práce, která se zaměřovala na působení žen redaktorek ve sportovních redakcích.
Analýza marketingové komunikace Českého olympijského týmu na ZOH 2022
Kohout, Jakub ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Má bakalářská práce "Analýza marketingové komunikace Českého olympijského týmu na ZOH 2022" za pomocí dostupných dat zkoumá komplexní marketingovou komunikaci Českého olympijského týmu. V práci nejdříve popisuji teoretické základy oboru marketingu a sportovního marketingu, následně představuji problematiku marketingové komunikace v rámci olympijských her. V praktické části za pomocí polostrukturovaných rozhovorů s členy marketingového týmu Českého olympijského týmu a SWOT analýzy vyvozuji závěry a nabízím doporučení pro další strategii marketingové komunikace Českého olympijského týmu. Práce podrobně zkoumá všechny marketingové nástroje a kanály Českého olympijského týmu.
Vývoj mediálního obrazu fotbalového trenéra Pavla Vrby
Spurný, Jan ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem mediálního obrazu Pavla Vrby mezi lety 2011-2022. Pavel Vrba je jedním z vůbec nejúspěšnějších českých fotbalových trenérů. V roce 2011 Vrba dovedl klub FC Viktoria Plzeň k historicky prvnímu titulu v české nejvyšší soutěži. O dva roky později ale v Plzni využil výstupní klauzuli ve smlouvě a stal se hlavním trenérem české fotbalové reprezentace. V následujících letech jeho kariéru provází několik vzestupů i pádů, což mohlo mít značný vliv na prezentaci jeho osoby v médiích. To, jak se Vrbův mediální obraz v šesti vybraných obdobích jeho profesní kariéry vyvíjel a měnil, budu právě v této bakalářské práci zjišťovat. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a výzkumnou část. První z nich definuje mediální obraz a reprezentaci a také pojem rámcování, popisuje vztah mezi médii a sportem, představuje historii sportovní žurnalistiky a krátce také osobu a kariéru Pavla Vrby. Metodologická část představuje cíl práce a metodu výzkumu, zároveň definuje výzkumný vzorek a podrobněji představuje šest sledovaných období. Poslední, výzkumná část práce, obsahuje kvalitativní analýzu mediálních textů ze zkoumaných období profesní kariéry Pavla Vrby a vybraných sportovních zpravodajských médií.
Anonymous Private Party Funding in Denmark: How do journalists cover this issue?
Merved, August Kaae ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato práce má za cíl zkoumat množství a důvody zpravodajského pokrytí souvisejícího s kontroverzním systémem financování politických stran v Dánsku. Toho je dosaženo porovnáním s jinými politickými případy během dánských voleb v letech 2022 a 2019 v kvantitativní analýze médií. Výsledky jsou následně analyzovány a diskutovány na základě dat z osmi rozhovorů s dánskými novináři pracujícími pro některé ze sedmi nejvýznamnějších dánských médií. Tato kvalitativní data získaná prostřednictvím rozhovorů nabízejí hlubší vhled do důvodů, motivací a příčin fluktuace a rozdílů ve zpravodajském zastoupení mezi ostatními sledovanými a analyzovanými politickými případy během posledních dvou voleb. Závěry ukazují, že novináři považují financování stran za složité a technické téma, ale i přesto za důležité jej pokrýt. Nicméně, v rychlém zpravodajském programu je téma netransparentního financování politických stran pokryto méně ve srovnání s novinkami nebo případy během voleb, která mají větší emoční náboj a osobní přesah, nebo záležitostí, které mohou mít přímý dopad na společnost, podle kvalitativních dat - na rozdíl od složitějších případů politického financování.
Důvěrou ke svobodě: koncept otevřené věznice v českém a norském vězeňství zpracovaný metodou Solutions Journalism
Louženský, Jan ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Praktická bakalářská diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shrnuje význam a základní principy žurnalistiky zaměřené na řešení, známé také jako solutions žurnalistika. K tomu poukáže na vývoj tohoto žánru v českém mediálním prostředí. Současně tato část zahrnuje i vysvětlení konceptu takzvané otevřené věznice a nastíní základní pojmy potřebné pro porozumění českého vězeňského systému. Praktická část práce se skládá ze tří psaných článků dohromady splňující kritéria solutions žurnalistiky. V prvním z nich je zahrnutý společenský problém ve formě vysokého počtu tuzemských vězňů a jejich častého návratu do výkonu trestu odnětí svobody. Druhý článek se věnuje norskému příkladu otevřených věznic a tamním výsledkům ve formě nízké recidivy propuštěných odsouzených. Závěrečný článek pojednává o jediné otevřené věznici v České republice ve středočeských Jiřicích. Nastíní tak její vývoj a dosavadní výsledky spolu s možnými limity.
Mediální obraz kandidátů na premiéra před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021
Jiskrová, Simona ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato výzkumná práce se zabývá mediálním obrazem Andreje Babiše, Petra Fialy a Ivana Bartoše v denících Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny a deník Právo, v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Práce si klade za cíl zjistit, zda a jak se mediální obraz těchto tří politiků, jakožto nejpravděpodobnějších kandidátů na premiéra České republiky, v těchto denících lišil. V teoretické části jsou představena klíčová teoretická východiska, týkající se vztahu médií a reality, nastolování agendy a také principů mediální logiky, požadavků na mediální produkty a vlivů vlastníka médií na mediální obraz. Metodologická část charakterizuje použité výzkumné metody, mezi které patří kvantitativní obsahová analýza a vizuální rámcování. Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků a závěrečná kapitola, která je věnována diskuzi výsledků s odbornou literaturou, jejich interpretaci a limitům výzkumu. K získání potřebných dat byla pro práci využita databáze Newton.
Obraz World Baseball Classic 2023 v českých médiích
Hruška, Michal ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce s názvem Obraz World Baseball Classic 2023 v českých médiích se zabývá analýzou mediálního pokrytí neoficiálního mistrovství světa v baseballu na české scéně. Na tomto mezinárodním turnaji se poprvé v historii představil i český národní tým, což s sebou přineslo jedinečnou příležitost k přiblížení nepříliš rozšířeného sportu širší veřejnosti, o což se snažila i samotná reprezentace. Práce se zabývá mediálním obrazem v televizních, internetových i tištěných médiích. Zkoumán je veškerý obsah v průběhu března 2023, čímž je pokryto období před začátkem šampionátu, v celém jeho průběhu i po jeho skončení. Konkrétně práce analyzuje formu a rozsah vysílání na stanici ČT Sport, která vlastnila televizní práva k turnaji, a porovnává pokrytí baseballu na dvou nejsledovanějších českých zpravodajských relacích na ČT1 a TV Nova. Proti sobě staví i šest vybraných relevantních webových stránek se sportovní tématikou (iSport.cz, iDNES.cz, Sport.cz, SeznamZprávy.cz, Deník.cz a ČeskáTelevize.cz). Zkoumá také jediný český sportovní Deník Sport. Součástí práce je i rozhovor se zástupcem jeho redakce, který o akci reportoval přímo z místa konání.
Marketing "That Girl" and the commodification of perfect womanhood on TikTok
Golden, Serena Renay ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Součková, Barbora (oponent)
Trend "that girl" se na TikToku objevil jako přesvědčivé zobrazení ideální ženy, která ztělesňuje sebezdokonalování, wellness a dokonalost. Pod povrchem tohoto zobrazení se však skrývá temná realita, protože mladé ženy zmiňovaly jeho škodlivý dopad na jejich duševní zdraví a sebevědomí. Tento výzkum zkoumá komodifikaci "that girl" jako ideální ženy na TikToku, zkoumá její dodržování nebo vzdorování mainstreamovým standardům krásy a to, jak jsou wellness, kosmetické, módní a dietní produkty prezentovány jako nástroje k dosažení tohoto obrazu. Analýza dat smíšenými metodami, která využívá přístup případové studie, zkoumá veřejně dostupná videa na TikToku označená #thatgirl v období od března do srpna 2021. S využitím multimodální obsahové analýzy a sociální sémiotiky byly vytvořeny tematické kategorie, které umožňují pochopit vzorce zobrazování ženství. Zjištění ukazují, že trend "that girl" podporuje konzumerismus tím, že propaguje produkty a volby životního stylu jako cesty k dosažení ideální ženskosti zobrazované na TikToku. Tato studie poukazuje na složitou souhru mezi sociálními médii, spotřební kulturou a genderovými normami a nabízí cenné poznatky o důsledcích standardů krásy v digitálním prostoru.
The Ecological Impacts of the Decline of Local Media: Climate Action, Perceptions of Climate Tractability, and Media Consumption in Scotland
Boyd-Madsen, Louis ; Neag, Annamária (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Klimatická krize je všeobecně vnímána jako nutnost globálního zapojení ze strany občanů napříč spektrem moci ve společnosti. Předchozí výzkumy zdůraznily, že integrace komunity, kolektivistické hodnoty, společenská důvěra a znalost lokálních cest k jednání jsou považovány za faktory, které podporují občanskou angažovanost v řešení problémů "větších než já", jako je změna klimatu. Tyto faktory byly rovněž spojeny s účastí a kvalitou lokálních médií. Tato práce, zaměřená na Skotsko, se snaží pochopit, jak kvalita a lokalizace konzumované klimatické žurnalistiky ovlivňuje přesvědčení čtenářů o klimatu, klimatických opatřeních a kulturní orientaci. Prostřednictvím průzkumu (n=104), který shromáždil údaje skotských respondentů o jejich hodnotách, klimatických přesvědčeních, klimatických opatřeních a konzumaci médií - a kvantitativní narativní analýzy klimatických narativů přítomných v médiích, které respondenti uvedli, že čtou (n=227 článků) - tato práce naznačuje, že kvalita konzumované klimatické žurnalistiky skutečně koreluje s většími klimatickými opatřeními, ale že jsou to právě lokální klimatická média, která usnadňují občanské konání. Zjištění této práce by mohla přispět k diskurzu ohledně reakce mediálního průmyslu na pokles lokálních médií a řešení jak přistupovat z pohledu hnutí za klima k...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
19 TURKOVÁ, Kateřina
1 TURKOVÁ, Klára
4 TURKOVÁ, Kristýna
1 Turková, Karolína
4 Turková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.