Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti proluky – třída Kapitána Jaroše
Koudelka, Tomáš ; Křivánek, Martin (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem mé práce bylo prozkoumat možnosti vyplnění proluky na třídě Kapitána Jaroše, která je dlouhodobě nezastavěna hlavně kvůli množství sítí, které přes ni vedou do vnitrobloku. Zároveň je současně proluka ve stavu provizorního parkoviště pro Městské divadlo, a i přes to, že není vůbec uzpůsobená pěším, tudy prochází značné množství lidí, ať už do divadla, či mezi ulicemi Lidická a třída Kapitána Jaroše. Svým návrhem se snažím objekt do proluky umístit tak, aby byla co nejmenší nutnost překládání inženýrských sítí. Zároveň se snažím zachovat co největší propustnost proluky pro pěší a vytvořit prostor vhodný pro průchod i trávení času. Umístěním zkušebních prostor reaguji na koncentraci umění a hudby v okolí a zároveň na jejich nedostatek v okolních institucích (Konzervatoř Brno a Základní umělecká škola Jaroslava Kvapila)
Možnosti proluky – třída Kapitána Jaroše
Lapeš, Jiří ; Krajčová, Petra Křivánek (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je návrh vhodného objektu pro proluku na třídě Kapitána Jaroše, který svojí funkcí může přinést do lokality přidanou hodnotu a tím ji obohatit. Předmětem mého návrhu se stala tržnice s možností vlastního pěstování formou skleníku. Ačkoliv můžeme zaregistrovat množství obchodních center a řetězců, hlad po alternativním nakupování potravin je stále nedostatečně uspokojen. Funkci tržnic se tak snaží zastupovat farmářské trhy, které mají ovšem většinou dočasný charakter. Na tuto problematiku se projekt snaží reagovat a usiluje o vznik příjemného, velkorysého prostoru přinášejícího vhodné podmínky jak pro nakupující, tak pro prodejce. Tato parcela v sobě skrývá velký potenciál a splňuje atributy pro tvorbu úspěšné tržnice, jakožto místo klidné, ale zároveň v blízkosti centra města. V těsné blízkosti atraktivního přírodního prvku, jakým je městský park Lužánky a dobře dostupný městskou dopravou.
Možnosti proluky – třída Kapitána Jaroše
Veselá, Jana ; Trojanová, Kristýna (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce se věnuje možnostem využití proluky v centru města Brna. Parcela se nachází na významné třídě Kapitána Jaroše, která se vyznačuje velkorysým uličním profilem. Tato práce si dává za nalezení funkční využití proluky, tak, aby dokázalo naplnit potřeby místních obyvatel a vhodné navázalo na charakter místa. Napsat Tereza Strohnerová
Možnosti proluky – třída Kapitána Jaroše
Vrbovská, Svetlana ; Velková, Soňa (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cieľom práce je poukázať dôrazným príkladom na prospešnosť sprístupňovania priestorov mestu a možnosť veľkorysejšieho prístupu k urbanite vrámci aj popri zachovania odlišného architektonického zámeru či splnenia regulačných usmernení. Bakalársky projekt má preskúmť možností proluky na Tříde Kapitána Jaroše a to konkrétne v tomto návrhu v podobe náväznosti na pešie trasy proluky a pohybu ľudí v nej. Ďalej na prispievanie komunitnému životu, podpore výtvarno-umeleckých praktík a rozšírenia možnosti obyvateľov stretávať a zhromažďovať sa.
Sýpka ve Slaném
Vašáková, Iva ; Doležel, Martin (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem práce je rekonverze objektu barokní sýpky ve Slaném. Návrh se zaměřuje na setkání generací a myšlenku učení se zkušeností, kterou podporuje hravým a variabilním prostorem. Vytváří nové propojení ulic Palackého a Nejtkova, mezi kterými vzniká živý parter s kavárnou, galerií a víceúčelovým sálem. Komplexní podobu dodává celému území nově vzniklé veřejné prostranství v areálu technických služeb.
Elementární architektura / Škola architektury pro generaci Z
Šašek, Ondřej ; Kurtis, Gabriel (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám koncenptem nového typu studentského bydlení. Současné vysokoškolské koleje neodpovídají nárokům „mladých dospělých“, proto jsem se rozhodl tento problém nastínit a navrhnout řešení.
Elementární architektura / Škola architektury pro generaci Z
Šašek, Ondřej ; Kurtis, Gabriel (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám koncenptem nového typu studentského bydlení. Současné vysokoškolské koleje neodpovídají nárokům „mladých dospělých“, proto jsem se rozhodl tento problém nastínit a navrhnout řešení.
Elementární architektura / Škola pro země třetího světa
Vepřková, Adéla ; Vacek, Petr (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Ve východní oblasti Konžské demokratické republiky už několik let probíhají nepokoje. Lidé žijí v uprchlických táborech nebo dočasných přístřešcích a děti nenavštěvují i několik let školu. Nyní to vypadá, že se situace snad uklidňuje, takže by mohla být příležitost ke změně. Cílem práce je navrhnout školu do vesnice Buleosa ve spolupráci s tamním rangerem Alainem Hamisi Mitondem, se kterým jsem v průběhu komunikovala. Projekt školy je podporován vedením Buleosy i místními obyvateli. Do stavby by se měli zapojit všichni z komunity, protože především jim by škola měla přinést užitek. Vím, že zde není možné postavit budovu evropského typu spíše zkombinovat znalosti těchto dvou světů s využitím lokálních materiálů. U takového projektu je zásadní jeho jednoduchost, protože se na něm bude podílet více různých lidí třeba i bez sebemenších zkušeností.
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.
Elementární architektura / Galerie a muzeum architektury při FA VUT v Brně
Hertelová, Viola ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Téma, jež jsem si pro svou diplomovou práci zvolila, je kurátorování architektury jakožto možný přesah výuky architektury směrem k široké veřejnosti, ale i nástroj propojování institucí akademických i městských. Ve své práci budu zkoumat možnosti vzniku centra architektury v rámci Fakulty architektury VUT. Galerie a muzea architektury, potažmo nejrůznější další spolky a uskupení zabývající se architekturou, fungují často jako samostatné instituce. Já jsem se rozhodla řešit vznik podobného centra, jež jako takové v českém prostředí již řadu let chybí, cestou jeho zasazení do akademické půdy. V práci se budu nejprve věnovat teoretickému studiu možností prezentace a reprezentace architektury současně s novými přístupy v oblasti vystavování a kurátorování architektury. Následně se budu zabývat možnostmi propojení aktivit centra architektury a fakulty architektury. Cílem práce bude praktický návrh centra v rámci areálu VUT, pro který jsem zvolila prostor v blízkosti ulice Veveří v Brně známý též pod názvem Akademické náměstí. Pro koncipování návrhu centra bude pro mne důležitá analýza místa a nalezení možností jeho nového pojetí. Prostor Akademického náměstí je dnes v neutěšeném stavu a čeká na důležité gesto, jež místo dokáže sjednotit. Může jím být centrum architektury?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.