Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 184 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální reprezentace surfařek na sociálních sítích z feministické perspektivy
Schönová, Kristýna ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tématem práce je vizuální reprezentace surfařek na sociální síti Instagram. Teoretická část se zabývá vývojem pokrytí surfingu tradičními médii, a následně zkoumá vliv příchodu sociální sítě Instagram, její potenciál a negativní účinky. Dále jsou představeny teorie male gaze Laury Mulvey, sociální konstrukce genderu podle Judith Butler a teorie sexuální objektivizace. Praktická část se prostřednictvím vizuální obsahové analýzy snaží odhalit prvky sexualizace a kontravizuality na čtyřech vybraných Instagramových účtech. Výzkum je doplněn o kvalitativní metodu - sociálně sémiotickou analýzu pro hlubší porozumění problematice. Výzkum odhalil prvky sexualizace i kontravizualit u všech účtů. Nejvíce sexualizujících prvků bylo objeveno na účtu surfařky Alany Blanchard a nejvíce kontravizuálních prvků na účtu australského magazínu Surfing Life. Celková data odhalila například nedostatečnou diverzitu v kategorii věku i tělesného typu, nízké procento žen zobrazených během surfování, a časté odhalující oblečení. Prvky kontravizuality naopak převažovaly například v kategorii Druh záběru nebo Výraz v obličeji.
Analýza marketingové komunikace projektu Díky, že můžem v letech 2018 až 2022
Zeman, Jakub ; Černá, Eliška (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl popis a analýzu marketingové komunikace neziskového spolku Díky, že můžem v období mezi lety 2018 až 2022. Ve své první části se věnuje teoretickému ukotvení tématu. Mapuje historii, aktivity a hodnotové ukotvení spolku a zároveň se zabývá i charakteristikami marketingové komunikace neziskových a kulturních organizací. Druhá část práce je praktická a obsahuje popis komunikačních aktivit spolku mezi lety 2018 a 2022, ze kterých následně přináší vyhodnocení stanovených komunikačních cílů a doporučení na zlepšení komunikace.
Sexuální obsahy v médiích a jejich působení na vnímání sebeobrazu dospívajících dívek
Koritinová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sexuálními obsahy v médiích a jejich vlivy na vnímání sebeobrazu dospívajících dívek. Sexuální obsahy se vyskytují napříč médii se vzrůstající četností. Tyto obsahy jsou v důsledku dnešní digitální doby velmi jednoduše dostupné díky chytrým technologiím. Teoretická část se zabývá médii ve spojitosti se sexualitou, klade důraz na definování erotických a sexuálních prvků a motivů a přibližuje význam a vývoj sebeobrazu spolu s možnými vlivy na sebeobraz dívek. Následuje metodologická část, která přibližuje metodu výzkumu, výběr respondentů a analýzu získaných dat spolu s etickým kontextem výzkumu. Výzkumná část probíhala formou kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s dospívajícími dívkami ve věku třinácti až osmnácti let. Nasbíraná data byla následně zpracována tematickou analýzou. Ze získaných dat prostřednictvím rozhovorů vyplývá, že média mají skrze konzumaci sexuálních obsahů - erotických a sexuálních motivů a prvků - značný vliv na sebeobraz dívek, a to jak pozitivní, tak negativní. Konzumace sexuálních obsahů v médiích může přispívat k normalizaci tématu sexuality a pomáhat dívkám lépe porozumět vlastní sexualitě. Avšak zároveň mohou tyto obsahy vést k tlaku přizpůsobit se idealizovaným představám, což má negativní vliv na sebeobraz dospívajících dívek.
Personální branding českých profesionálních tanečníků
Futó, Sofija ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na personální branding českých profesionálních tanečníků věnujících se tanečnímu stylu high heels. Práce se skládá ze dvou částí, a to z teoretické a výzkumné. V teoretické části představuji možné definice pojmů personální branding a pojmů souvisejících, představuji proces personálního brandingu a využití sociálních sítí. Ve výzkumné části prezentuji výsledky kvalitativního výzkumu - polostrukturovaných rozhovorů se šesti profesionálními tanečnicemi high heels, jejichž hlavním cílem bylo zjistit, jak vnímají personální branding, jak charakterizují své vlastní osobní značky, jaké aktivity v rámci personálního brandingu vyvíjí a jaká je jejich motivace. Hlavním zjištěním je, že podle respondentek by měla být osobní značka především jedinečná. Pro personální branding nejvíce využívají síť Instagram a jejich motivace je jak externí, tak interní. Interní motivací rozumíme snahu prezentovat se z jejich pohledu důstojným způsobem a externí motivací je situace na trhu, ve kterém se pohybují.
Marketing communication as a factor influencing the purchase of OTC medicines in Slovakia and the Czech Republic
Mihálová, Petronella ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou a spotrebiteľským správaním v kontexte voľnopredajných liekov. Cieľom práce je definovať faktory, ktoré ovplyvňujú nákup voľnopredajných liekov u slovenských a českých spotrebiteľov. V teoretickej časti práca definuje základné pojmy z oblasti marketingovej komunikácie a farmácie a predstavuje slovenské a české zákony o liekoch a liečivách a zákony o reklame. Práca predstavuje jedny z najpodstatnejších výskumov z oblasti spotrebiteľského správania v kontexte farmaceutických produktov a formuje tým základné faktory, ktoré spotrebitelia berú do úvahy pri kúpe voľnopredajných liekov. Za pomoci prieskumov definuje informačné zdroje Slovákov a Čechov a rovnako aj kanály, resp. sociálne médiá, ktoré najviac využívajú. V analytickej časti práca ponúka obsahovú analýzu marketingovej komunikácie voľnopredajného lieku Detralex na slovenskom trhu a demonštruje tým, akým spôsobom, prostriedkami či kanálmi sa marketingová komunikácia snaží ovplyvňovať zmýšľanie spotrebiteľov. Obsahová analýza sa opiera o informácie z rozhovoru s projektovou manažérkou lieku Detralex na slovenskom trhu. Pomocou vlastného výskumu formou dotazníka práca definuje faktory, ktoré ovplyvňujú slovenských a českých spotrebiteľov pri kúpe voľnopredajných liekov, definuje najúčinnejšie...
Témata rezonující českými prezidentskými volbami 2023: Obsahová analýza rozhovorů a debat s kandidáty Petrem Pavlem, Andrejem Babišem a Danuší Nerudovou
Hillová, Sarah ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem "Témata rezonující českými prezidentskými volbami 2023: Obsahová analýza rozhovorů a debat s kandidáty Petrem Pavlem, Andrejem Babišem a Danuší Nerudovou" zkoumá podobu předvolebních prezidentských debat a rozhovorů roku 2023. Teoretická část práce pojednává o změnách, které digitální média přinesla, a zároveň potvrzuje pevnou pozici, kterou debaty v mediálním světě stále mají. Přestože do debat byly začleněny různé prvky a segmenty s úmyslem oslovit širší publikum, zůstává stále tradice debat zachována. Praktická část práce je tvořena obsahovou analýzou promluv vybraných kandidátů. Zdroje pocházejí jak z tradičních, tak digitálních médií. Práce stanovuje hlavní agendu předvolebních debat a rozhovorů, která se skládá ze sedmi témat. Kvantitativní analýza ukázala, že navzdory většímu mediálnímu prostoru Petra Pavla, ho dokázal v délce projevu předčit Andrej Babiš.
Zapojení influencerů do českých prezidentských kampaní 2023 z pohledu politické komunikace
Floriánová, Eliška ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá zapojení influencerů do českých prezidentských kampaní v roce 2023 z perspektivy politické komunikace. Analyzuje fenomén angažovanosti influencerů v politických kampaních prostřednictvím sdíleného obsahu na sociálních sítích. Teoretická část práce analyzuje současnou problematiku sociálních sítí a úspěšných tvůrců, influencerů, kteří na nich působí a mají schopnost ovlivňovat názory i postoje svých sledujících. Práce se opírá o koncept celebritizace politiky, který se zabývá procesem, kdy si politici adoptují komunikační strategie a prvky spojené s celebritami a zábavním průmyslem, aby získali větší pozornost veřejnosti. Součástí teorie celebritizace politiky je nicméně i vstupování celebrit do politiky, což bude důkladně rozebráno v teoretické části. Výzkum je uskutečněn pomocí dvou kvantitativních metod, a to obsahové analýzy a dotazníkového šetření. Pomocí využití výzkumných metod budou zodpovězeny výzkumné otázky, které zkoumají nejčastější formy a způsoby zapojení influencerů do politických kampaní během voleb. Výzkum objasní roli influencerů v současné politické komunikaci a jejich míru schopnosti ovlivňovat politické preference voličů.
Vnímání diverzity v současné marketingové komunikaci se zaměřenín na LGBTQ+
Scheicher, Vojtěch ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jak česká veřejnost vnímá zobrazení LGBTQ+ komunity v reklamních kampaních. Cílem bylo zjistit, jak jsou reklamy, které zahrnují LGBTQ+ tematiku, přijímány širokou veřejností a jaké dopady má tato reprezentace na vnímání zmíněné menšiny a také na vnímání samotných značek. Výzkum pomocí kvantitativního dotazníku ukázal, že autenticita a způsob prezentace LGBTQ+ postav významně ovlivňují přijetí reklam. Zjištění naznačují, že reklamy, které jsou vnímány jako autentické a transparentní, jsou přijímány více pozitivně, zatímco stereotypní či nesprávně uchopené zobrazení má opačný efekt. Výsledky práce poskytují informace pro rozvoj eticky odpovědné a inkluzivní marketingové komunikace.
Analýza propagace moderních tabákových produktů na Instagramu
Bílková, Karolína ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zmapovat současnou propagaci moderních tabákových výrobků na Instagramu. Práce se zaměřuje na hlavní témata, která jsou v současné době v propagaci těchto výrobků aktuální, využití influencer marketingu, ale také eticky sporné body v této komunikaci. Pro naplnění cíle práce bylo využito kvalitativní obsahové analýzy, pomocí které mohla být komunikace tabákových firem zkoumána do hloubky. Mezi hlavními tématy zkoumaných značek bylo využití motivů designu, módy a umění. Značky ve své komunikaci pracovaly s tím, že zařízení uživatel může používat vesměs kdykoli a kdekoliv (na rozdíl od klasické cigarety). Především značky zaměřené na zařízení na zahřívání tabáku měly tendenci prezentovat svůj výrobek jako luxusní, technologicky vyspělé zařízení a skvělý módní doplněk. Ve sledovaném období se značky na českém Instagramu zaměřovaly na mladou generaci především skrze pořádání či sponzoring různých akcí, a ve své komunikaci zdatně využívaly řeč mladých. Značky se také dotýkaly témat spojených s nižší škodlivostí jejich výrobků. Tato témata komunikovaly samotné značky skrze své vlastní profily, ale i skrze influencery. Marketingová komunikace značek byla ve zkoumaném období často velmi nenásilná, někdy bez přímé spojitosti se samotným produktem. V rámci výzkumu bylo také...
Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs
Kroupová, Adéla ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje menstruačnímu tabu a způsobu jakým je menstruace prezentována v reklamě. Cílem práce bylo analyzovat pohled spotřebitelek menstruačních produktů na marketingovou komunikaci české značky Snuggs, které skrze svou marketingovou komunikaci otevírá tabuizovaná témata spojená s menstruací. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila kvantitativní metodu výzkumu, konkrétně online dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že daná marketingová komunikace firmy Snuggs, která se zabývá detabuizací menstruace, je respondentkami převážně vnímána jako pozitivní a sympatická. Zjištění tedy naznačuje, že komunikování menstruace v marketingovém prostoru je především pozitivně vnímáno ve chvíli, kdy se o menstruaci hovoří otevřeně a realisticky. Výsledky práce přinášejí informace užitečné pro firmy prodávající menstruační produkty, které se snaží otevřeně komunikovat téma menstruace v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 184 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.