Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti rozvíjení digitálních kompetencí v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole
Tihon, Štěpán ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitálním kompetencím a možnostem jejich rozvíjení v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole. V teoretické části se soustředí na vymezení terminologie vztahující se k digitálním formám umění, pojmenovává základní principy nových médií a zaměřuje se na nové technologie či fenomény digitálního světa, jež mají značný vliv na současné požadavky směřující k osvojení těchto specifických kompetencí. Při definování oblastí digitálních kompetencí se text opírá o koncepční modely, které se snaží vymezit ucelený jazyk sjednocující termíny, jež se k rozmanitým digitálním dovednostem vztahují. V závěru teoretické části pak práce mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výsledným vyústěním je pak konfrontace sledovaných témat s oborem výtvarné výchovy a jeho teoretickými východisky. Praktická část práce představuje konceptové analýzy navržených hodin výtvarné výchovy směřujících k systematickému rozvíjení digitálních kompetencí žáků a je podpořena prezentací vlastních tvůrčích činností, které sloužily jako reflektivní nástroj využitý během navrhování předložených zadání. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální kompetence, digitální gramotnost, základní vzdělávání, výtvarná výchova, digitální technologie, nová média,...
Participativní hra ve výtvarné výchově (oživení fenoménu pohlednice)
Andrlová, Aneta ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem ,,Participativní hra ve výtvarné výchově (oživení fenoménu pohlednice)" si klade za cíl přiblížit podstatu poštovní korespondence a zároveň připomíná důležitost psaného textu, který v současnosti ztrácí na hodnotě. Teoretická část práce zkoumá historické pozadí pohlednic, sleduje jejich vývoj a procesy spojené s jejich výrobou, včetně různých reprodukčních technik. Dále se soustředí na klíčovou terminologii v tomto odvětví a také na samotné významné pohlednice, výtvarníky, grafiky a sběratele. Zároveň představuje přední projekty spjaté s pohlednicovými kartami a okrajově se zmiňuje i o příbuzném médiu, kterým je poštovní známka. Praktická, výzkumná, část práce obsahuje ideu vyhotovení automatu na pohlednice, který by umožňoval pohodlný nákup a okamžité odeslání pohlednic z konkrétního místa. Lidé by měli možnost si vybrat z určitého počtu kurátorské sbírky pohlednic, jejichž hlavní podstatou by bylo autentické zachycení ducha dané lokality. Tato iniciativa by nejen podporovala místní umělce, kteří by kreativně přispívali k návrhům pohlednic, ale také by umožňovala spolupráci s neziskovými organizacemi, přičemž výtěžek z prodeje pohlednic by putoval na pomoc potřebným. Didaktická část pak představuje možný námět hodiny výtvarné výchovy realizované na 1. stupni ZŠ, přičemž...
Mikrokosmy: fenomén Zinu a jeho uplatnění ve výtvarné výchově
Nováková, Barbora ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se pokusí objasnit fenomén zinu a najít jeho uplatnění ve výtvarné výchově. Ziny jsou zde představeny jako komunikační a tvůrčí prostředky. Jedná se o nekomerční nízkonákladové publikace, které obvykle vznikají uvnitř zájmové skupiny nebo subkultury. Teoretická část se bude zabývat vznikem média zinu, jeho různými charakteristikami a významy a zaměří se na současné přístupy k němu. Bude zkoumat možné přínosy média zinu v pedagogice a uvede návrhy, jak zin integrovat do výuky, konkrétně do výtvarné výchovy, s ohledem na rámcové vzdělávací programy a zkušenosti pedagogů. V praktické části bude představen proces tvorby kolektivního zinu, kdy bude oslovena mladá generace tvůrců za účelem vytvoření ucelené série ilustrací a designu. Zin vznikne v digitální i tištěné podobě. KLÍČOVÁ SLOVA zin, časopis, média, výtvarná výchova, mediální výchova, nezávislé publikování, nekomerční publikování, design
Návykové látky a výtvarné umění
Bobková, Simona ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tématu návykových látek a jejich vlivu na uměleckou tvorbu. V teoretické části se zaměřuji nejprve na hledání vztahu těchto látek a umění v různých artefaktech, které bylo možné vyhledat. Mezi nejčastější patří rovněž ve své práci uvádím, dále sochy či ilustrace. Následně vymezuji rozdělení druhů jednotlivých návykových látek, které jsou nejčastěji spojovány s výtvarnými umělci a které posléze popisuji. Mezi takové patří alkohol, konopné dro opiáty. Dále charakterizuji výtvarné umělce, kteří byli v tehdejším období návykovými látkami ovlivněni při své tvorbě. Uvádím výstavy, které nesou určitou spojitost s tímto tématem a na závěr teoretické části své práce se zaměřuji na preventivní složku v rámci vztahu školy a rodiny. V didaktické části se s žáky osmiletého gymnázia věnujeme problematice těchto látek realizujeme výtvarnou řadu s názvem, který nese i tato diplomová práce, tedy Návykové látky umění. Tematická řada obsahuje pět výtvarných úkolů, které směřují k primárně Výzkumná část, jejíž metodou je polostrukturovaný kvantitativní výzkum, spočívá ve dvou - konkrétně se jedná o polostrukturovaný roz artefaktů a polostrukturovaný rozhovor založený na názorech. V prvním zmíněném se jedná o výzkum, který je založen na vypracování a porovnávání děl respondentů v obou stavech -...
Linoryt ve výtvarné výchově (současná autorská grafika)
Havlíková, Margita ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce Linoryt ve výtvarné výchově (současná autorská grafika) se skládá ze tří částí. V teoretické části se věnuji charakteristice grafiky, se zaměřením na linoryt, kde blíže popisuji historii linorytu u nás i ve světě a následně jeho místo v současné autorské tvorbě. Dále jsem objasnila pojem hra a bestiář, které využívám v didaktické a praktické části. Cílem mé práce je poukázat na techniku linorytu jako vhodného prostředku do hodin výtvarné výchovy. V didaktické části jsem navrhla blok vyučovacích hodin jejichž stěžejním námětem je vymyšlené zvíře. Žáci se na začátku motivují hrou Vymyšlené zvíře, vytvoří kresebný návrh, který využijí při samotné tvorbě linorytem. Bakalářskou práci uzavírá má autorská tvorba, která vychází z již zmiňované hry Vymyšlené zvíře.
Multimediální učebnice výtvarné výchovy pro žáky 2. stupně ZŠ
Miklošková, Kristýna ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitalizaci edukačních pomůcek ve výuce výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ. Cílem diplomové práce je zmapovat povědomí výtvarných pedagogů 2. stupně ZŠ ohledně výuky VV během distanční výuky, jaké prostředky během ní využívali a zda by mohla být multimediální učebnice výtvarné výchovy východiskem této doby. V teoretické části se práce zabývá problematikou multimediálních učebnic, digitalizací a společně s ní také současnými trendy ve VV, využitím mobilních technologií ve výuce VV, ale také dopadem distanční výuky na vzdělávání. V empirické části práce byly v návaznosti na cíl položeny otázky: Jakým směrem se ubírá forma výukových materiálů ve výtvarné výchově? Kam směřuje vývoj učebnic 2. stupně ZŠ s ohledem na současnou potřebu digitalizace? Je vůbec možné uplatnění digitalizace učebnic výtvarné výchovy? Byla by digitalizace učebních materiálů ve výtvarné výchově přínosem? V rámci této práce byl uskutečněn smíšený výzkum. Cílem výzkumného šetření je zmapovat současný zájem výtvarných pedagogů 2. stupně ZŠ o inovativní technologie ve výtvarné výchově a možnosti uplatnění multimediální aplikace výtvarné výchovy v pedagogické praxi. Praktická část práce je zaměřena na návrh elektronické makety multimediální učebnice obsahující vybraná témata výtvarné výchovy 2. stupně ZŠ....
Moderní učebnice výtvarné výchovy pro žáky 2. stupně ZŠ
Krošláková, Karolína ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebnicí výtvarné výchovy a jejím cílem je návrh moderní učebnice pro 2.stupeň základních škol. V teoretické části skrze vývoj výtvarné výchovy u nás hledám důsledky podoby současné výuky a význam učebnice pro výtvarnou výchovu. Věnuji se obsahu učebnic z pohledu odborných výzkumů a literatury. Popisuji podmínky pro schválení učebnice Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, obsah učebnic, které schvalovací doložku získaly a jsou stále využívané. Ze současných trendů pro výukové materiály uvádím nároky zahraniční soutěže, zabývající se vzdělávacími a výukovými materiály. Popisuji oceněnou, elektronickou, zahraniční učebnici výtvarné výchovy a představuji nejvýraznější vydavatele interaktivních učebnic u nás. Shrnuji krátce otázku, zda upřednostnit tištěnou nebo elektronickou podobou učebních materiálů. V empirické části se snažím získat informace o podobě a obsahu výukových materiálů, se kterými učitelé ve skutečnosti pracují. Využívám kvantitativního výzkumu a formou dotazníku oslovuji vyučující tohoto předmětu na 2.stupni ZŠ. Získané informace ze všech částí stanovují kritéria na tvorbu nové učebnice výtvarné výchovy, která uplatňuji v praktické části. Cílem je návrh obsahu pro maketu multimediální učebnice a návaznost na diplomovou práci Bc. Kristýny Mikloškové,...
Časopisy pro děti a mládež (periodické publikace v souvislostech výtvarné výchovy)
Husieva, Kateryna ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce popisuje vznik a vývoj periodickych publikací v souvislostech výtvarné výchovy a analyzuje jejich postavení na mediálním trhu v České republice i v zahraničí. Dotýká se historie dětských periodik. V práci jsem uvažovala také o moderním trhu dětských periodik a jeho problémech, zjišťovala jsem zvláštnosti dětského vnímání časopiseckých produktů a specifika práce při vydávání odborného časopisu pro děti. Předmětem práce je také struktura a obsah dětských časopisů. Teoretická část zkoumá časopisy pro děti a mládež vydávané od počátku a v průběhu 19. století, dále pak časopisy vydávané od konce 2. světové války a v době normalizace. Sleduje vývoj ilustrace a časopisy z pohledu výtvarné výchovy od samého začátku vydávání těchto periodik až po současnost a zaměřuje se na jednotlivé časopisy, které jsou pak inspirací pro vznik vlastního zájmového časopisu pro děti. Didaktická část zkoumá, možnosti využití časopisu při výuce a podněty z hlediska mediální výchovy a zda jsou jednotlivé kroky v rámci tvorby časopisu jsou pro děti srozumitelné a vypracovatelné. Praktická část se zabývá zájmovým časopisem samotným. Ten je určen českým dětem a dětem s odlišným mateřským jazykem. Popisuje proces od inspirace po tvorbu makety časopisu s názvem Kompas. Praktická část zahrnuje orientační výzkumné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.