Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Anglicisms and slang expressions in the speech of youtuber Squeezie
Mabbettová, Anna ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Biegel, Madeleine (oponent)
Diplomová práce pojednává o používání anglicismů a argotických výrazů ve francouzštině užívané mladými lidmi, a to na základě mluvy známého francouzského youtubera Squeezieho, který je zde chápán jako představitel mladé generace, tedy generace Z. V teoretické části je definován pojem jazykové výpůjčky a konkrétní situace pro anglicismy ve vztahu k francouzštině, od historického vlivu angličtiny na francouzštinu, po typy anglicismů a s nimi spojenou jazykovou politiku. Zároveň se pojednává o argotu, jeho sociálním kontextu, slovotvorných procesech a jazykových specifikách argotu ve vztahu k mladé generaci. V empirické části se do hloubky analyzuje výběr dvaceti Squeezieho videí, přičemž se identifikuje kontext použití, četnost výskytu a potenciální tematické vzorce či motivace užívání všech užitých anglicismů a slangových výrazů s oporou o představenou teorii. KLÍČOVÁ SLOVA anglicismy, výpůjčky, argot, mladiství, generace Z, lexikologie
Volební chování generace Z v České republice
Svobodová, Lucie ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá volebním chováním generace Z v České republice. Klade si za cíl prozkoumat, jaké jsou její klíčové hodnoty, obavy a jakým způsobem se věnuje politice. Porozumět tématům, která jsou pro generaci Z důležitá, je pro politiky klíčové, aby mohli efektivněji zastupovat její zájmy. V teoretické části je popsána politická psychologie, základní faktory ovlivňující volební chování a modely vysvětlující volební chování. Dále je definována generace Z. Následuje praktická část, která je rozdělena do dvou částí. První část výzkumu je realizována pomocí hloubkových rozhovorů se zástupci generace Z. V rámci rozhovorů respondenti popisují své životní priority, největší obavy a politickou participaci. Respondenty nejvíce trápí jejich finance, klimatická změna a politická situace spojená s hrozbou války. Z rozhovorů dále vyplynulo, že nadměrné sledování světového dění má negativní vliv na psychické zdraví respondentů. O politiku se zajímají nebo chtějí zajímat všichni respondenti. S prezidentem spokojeni jsou, ale současná vláda jejich zájmy nezastupuje tak, jak by si představovali. Druhá část výzkumu je provedena pomocí sekundární analýzy povolebních dat, která zjišťuje, jak se měnila volební účast mladých lidí ve volbách do Poslanecké sněmovny od roku 1998 do roku 2021 s cílem...
Streamovací služby (SVOD) z pohledu jejich uživatelů: Kvalitativní analýza uživatelského chování a praxí generace Z
Zemanová, Eliška ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí streamovacích platforem, konkrétně SVOD (Subscription Video on Demand), v životě vybraných zástupců generace Z. Jejím cílem je provést kvalitativní analýzu uživatelského chování a s využitím teorie užití a uspokojení se zaměřit na identifikaci faktorů ovlivňujících výběr a používání těchto platforem. Současně jsou kromě motivací analyzovány způsoby výběru obsahu informantů. V teoretické části se práce věnuje konvergenci, konvergentní a algoritmické kultuře, proměnám publik po nástupu digitálních médií, kategorizaci VOD služeb a stručné charakteristice několika vybraných služeb. V práci je dále také představen teoretický rámec, teorie užití a uspokojení, a mediální chování generace Z. V závěrečném oddílu jsou analyzovány a interpretovány materiály získané prostřednictvím 16 polostrukturovaných rozhovorů a deníkových záznamů. Výzkum odhalil, že streamovací platformy mají pro generaci Z klíčovou roli. Flexibilita, dostupnost obsahu a sociální aspekt jsou hlavními faktory ovlivňující jejich sledovací návyky. Informanti vykazují různorodé motivace pro využívání těchto platforem, včetně hledání zábavy, relaxace, edukace, sociálního propojení a inspirace. Vybraní zástupci generace Z upřednostňují streamovací služby před tradiční televizí, kterou vnímají jako omezující....
Vliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslu
Janoušková, Barbora ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslu. Začíná popisem současného stavu módního průmyslu v digitálním prostředí a analýzou fungování trendů na sociálních sítích. Dále se zaměřuje na problematiku udržitelnosti v módním průmyslu a zkoumá, jak popularita mikrotrendů může souviset s negativními dopady rychlé módy na životní prostředí. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního výzkumu zjistit, jaký vliv mají mikrotrendy na nákupní chování generace Z, a na základě získaných dat odvodit, jakým způsobem toto chování ovlivňuje udržitelnost v rámci módního průmyslu. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. V diskusi jsou analyzovány výsledky výzkumu, následně jsou zařazeny do teoretického kontextu a využity k zodpovězení výzkumné otázky. Na základě výsledků bylo zjištěno, že móda inspirovaná mikrotrendy často nese charakteristiky fast fashion, což má negativní dopad na udržitelnost v rámci módního průmyslu. To bylo doplněno o zjištění, že příslušníci generace Z projevují snahu o udržitelné praktiky při zacházení s módou inspirovanou mikrotrendy.
Internetové estetické subkultury
Mihely, Valentina ; Moravcová, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá trendem #aesthetics v obsahu na sociálních sítích, který představuje komplexní množinu lifestylových produktů a hodnot. Platforma TikTok, na které tento typ obsahu vznikl, využívá určité funkce, které tvarují interakce svých uživatelů, konkrétně skrze potlačování komunikace mezi jednotlivci a sebereprezentaci skrze osobní profily, a upřednostňování imitace obsahu jako formy interakce. Právě díky této funkcionalitě se vyskytly spekulace, že je aesthetic obsah přejímán jako celková identita jednotlivců v reálném světě. Toto zdání spustilo mezi uživateli sociálních sítí diskurz spojující internetové estetické subkultury s konzumerismem a postmoderními představami o současné společnosti. Práce si proto pokládá otázku, zda je popularita aesthetic obsahu výsledkem postmoderní nátury současné společnosti, nebo se jedná pouze o obsahový trend. Výsledky šetření neprokázaly, že by aesthetic obsah sloužil primárně pro formulaci identity u postmoderně smýšlejících jedinců, prokázaly ale větší míru popularity a přejímání estetických internetových subkultur do osobního života u uživatelů více souhlasících s postmoderní teorií, a u uživatelů, kteří častěji používají platformy preferující imitaci obsahu jako formu socializace. Aesthetic obsah jako takový je zároveň populární napříč...
Komparace strategií značek T-Mobile, Vodafone a O2: účinnost komunikace a adaptace trendů oslovujích Generaci Z
Sedláčková, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Telekomunikační technologie nás obklopují každý den. Generace Z společně s Mileniály jsou tzv. digitálními domorodci a aktuálně tvoří nejsilnější přímou i nepřímou kupní sílu. Firmy tak ve velkém přesunuly svou komunikaci do digitálního prostoru se snahou účinně zacílit a oslovit právě tyto věkové kategorie. Tato bakalářská práce porovnává strategie komunikace telekomunikačních značek T-Mobile, O2 a Vodafone na platformách sociálních sítí, specificky na Facebooku, Instagramu a TikToku. Zaměřuje se na především na účinnost komunikace a schopnost adaptace trendů oslovujících Generaci Z. V teoretické části práce jsou představeny a vysvětleny základní pojmy jako Generace Z, trendy, sociální sítě či influencer marketing, které jsou pro tuto práci klíčové. V metodologické části autorka představuje čtyři stanovené výzkumné otázky, na které odpovídá v závěru této práce. Výzkumná část této práce je rozdělena do dvou částí - analýza komunikace telekomunikačních značek na zvolených platformách sociálních sítí, která byla zaměřena na časové období od 1. srpna 2023 do 29. února 2024, a kvantitativní dotazníkové šetření. Z výzkumné části této bakalářské práce vyplývá, že značka T-Mobile si vedla nejlépe nejen v cílení obsahu, ale i v otázce skutečného oslovení příslušníků Generace Z svou komunikací na sociálních...
Hodnotové orientace a strategie nastupujících generací (X, Y, Z)
Chobotová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Svobodová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou proměn hodnot, morálky a strategií nastupujících generací v České republice. Práce se soustředí především na generace X a Y, okrajově pak, jako doplnění, na současně nastupující generaci Z. Cílem práce je popsat, jakým způsobem se od sebe generace liší v rámci přístupu k hodnotám a morálce, jaké strategie volí a jak se v rámci jejich života proměňují. V rámci sociologie jsou pojmy hodnoty a strategie klíčovými koncepty, které jsou využívané ke studiu lidského chování a společnosti. Přispívají tak jednak k hlubšímu porozumění nastavenému paradigma ve společnosti a jednak usnadňují v různých oblastech proces optimalizace. Umožňují odvětvím reagovat na proměňující se požadavky a nároky nastupujících generací. Konkrétně obsaženými kategoriemi v této práci jsou rodinné vztahy a oblast pracovního nasazení. V teoretické části je problematika zakotvena do odborné literatury. Tato část je věnována terminologii, definování jednotlivých generací, hodnotám, morálce a strategiím. V praktické části práce navazuje na výzkum Evropský výzkum hodnot pro Českou republiku, a to z let 1991, 1999, 2008 a 2017. Práce s datovými soubory z těchto ročníků je založena na deskriptivní analýze v programu IBM SPSS. V rámci deskriptivní analýzy bylo konkrétně využito zobrazení dat v...
Návrh na změnu marketingové komunikace realitní agentury
Kolářová, Anna ; Kučera, Radim (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem na zlepšení marketingové komunikace vybrané realitní agentury s primárním zaměřením na preference generace Z. Práce je rozdělena do tří částí, teoretická část se zaměřuje na marketingovou komunikaci služeb, generaci Z, X a Y a hlavní rysy charakterizující trh s nemovitostmi. Analytická část se soustředí na aktuální situaci vybrané realitní agentury v oblasti marketingové komunikace, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí a kvalitativní výzkum, zaměřující se na preference generace Z v oblasti výběru vlastního bydlení. V návrhové části jsou doporučeny na základě analytické části optimální změny v oblasti marketingové komunikace pro realitní agenturu.
Sociální sítě z pohledu vybraných generací
PEŠTA, Lukáš
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních sítí na generace Y a Z a zkoumá hlavní rozdíly mezi nimi. Práce popisuje historii sociálních sítí, nejpopulárnější sociální sítě, dvě vybrané generace a online marketing na sociálních sítí. Práce se dále zaměřuje na problémy spojené s používáním sociálních sítí, online marketingem a změn v chování lidí v online prostředí. K prozkoumání vlivu sociálních sítí na generace Y a Z byl využit anonymní dotazníky a polostrukturované rozhovory s otevřenými otázkami. Výsledky získané z těchto dotazníků a rozhovorů byly vyhodnoceny a v závěru práce byly navrhnuty, na základě výsledků, vhodné typy marketingové komunikace na sociálních sítí pro obě generace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.