Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza jazyka sportovních komentátorů Formule 1 se zaměřením na slovní zásobu
Hais, Petr ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Práce pokrývá téma sportovního komentáře Formule 1 v českém a slovenském jazyce. Jejím cílem je nalézt charakteristické prvky v komentáři tohoto sportu a porovnat základní rozdíly se sporty českého mainstreamu (fotbal, hokej). Pro účely práce je vybrána obsahová analýza, která klade důraz na slovní zásobu užitou v komentáři s přihlédnutím k rozdílu mezi slovní zásobou specifickou pro motorsport a Formuli 1 a běžným slovníkem sportovního komentátora. Analyzováno bylo celkem osm velkých cen z let 2021 až 2024, při jejich výběru bylo zohledněno několik faktorů včetně postavení závodu v kalendáři a jeho atraktivita z obou stran spektra, tj. byly vybrány závody s vysokou i nízkou atraktivitou. Definice specifik a odlišností slovní zásoby komentáře Formule 1 je hlavním cílem práce. Text zároveň představuje hlavní odlišnosti sportovní žurnalistiky s dalšími odvětvími novinářské práce spolu s nastíněním definice sportovního komentáře a jeho problematiky v akademické rovině. Výsledkem práce je zjištění přesností i chyb v rámci užívání pojmů z Formule 1 a prezentování intenzity užití slov v komentáři. V porovnání se sporty českého mainstreamu, práce nalezla klíčový rozdíl v pozici experta a také v technické náročnosti Formule 1, v důsledku čehož dochází ke zvýšení počtu pojmů a práce komentátorů je tím...
Strategická komunikace kulturních akcí královského města Písek v poslední dekádě (2012-2022)
Kuchařová, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Cílem diplomové práce byla analýza a interpretace komunikování kulturních akcí vybraného města v daném časovém období od roku 2012 do roku 2022 a průzkum veřejného mínění o kultuře probíhající ve městě Písek. Teoretická část práce se zaměřuje na definování základních pojmů souvisejících s marketingovou a strategickou komunikací a na jejich využití v rámci komunikace měst a obcí. Praktická část analyzuje strategickou komunikaci města v daném časovém horizontu pomocí komparativní analýzy. Součástí je také dotazníkové šetření mezi obyvateli města týkající se spokojenosti s komunikačními a propagačními aktivitami.
Vliv virálních trendů sociální sítě TikTok na kosmetický průmysl
Miroškina, Marija ; Zavadilová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv TikToku na šíření beauty trendů a jejich dopad na nákupní chování uživatelů. Hlavním cílem studie bylo prozkoumat, jak mohou virální videa na TikToku formovat spotřebitelské návyky a vnímání kosmetických produktů, s důrazem na to, jak kosmetické značky mohou strategicky využívat tyto trendy ve svůj prospěch. Teoretická část poskytuje přehled o vzniku a vývoji, algoritmu a uživatelích této sociální sítě, zatímco praktická část se zaměřuje na analýzu virálních videí na TikToku a jejich vliv na spotřebitelské preference, zejména mezi uživateli generace Z. Výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření odhalil, že organické trendy mohou být pro značky efektivnější než tradiční reklamy a že značky, které se přizpůsobují aktuálním trendům, dosahují většího zájmu ze strany uživatelů. Mezi nejpopulárnější kosmetické trendy na základě dotazníku patří "clean girl aesthetic," "glass skin," a makeup ve stylu známých filmů a seriálů. Zjištění ukazují, že tyto trendy nejenže posilují vnímání značky, ale také přímo ovlivňují nákupní rozhodování, což naznačuje, že TikTok je klíčovým kanálem pro marketingovou komunikaci kosmetických značek, zejména těch, které jsou zaměřené na mladší cílovou skupinu. Práce zdůrazňuje důležitost kontinuálního monitorování a adaptace na trendové změny...
Anglicismy používané v českých online médiích
Matejićová, Andrea ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Anglicismy používané v českých online médiích" obsahuje dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Práce se v teoretické části zaměřuje na anglicismy z hlediska lingvistiky, jejich vývoj a způsoby adaptace do českého jazyka. V praktické časti je realizována excerpce anglicismů z vybraných online médií: ČT24, iRozhlas, Seznam Zprávy a Deník N. Tato média jsou vybrána na základě Oxfordské studie Digital News Report za rok 2023 a každé z nich je stručně charakterizováno. Excerpované anglicismy jsou rozřazeny do dvou kategorií: na adaptované a neadaptované anglicismy. Každý anglicismus je charakterizován pomocí online slovníků Cambridge Dictionary a Oxford Learner's Dictionaries, a dále interpretován v kontextu, ve kterém je užíván. Následuje kapitola vyhodnocení poznatků z praktické části. Celkem bylo excerpováno 29 anglicismů, nejvíce anglicismů bylo použito v soukromém médiu Deník N (27 výrazů), nejméně na veřejnoprávním zpravodajském webu ČT24 (13 výrazů). Většina anglicismů se týkala kulturně orientovaných textů, či textů se společenskou a menšinovou tematikou. Cílem této bakalářské práce je jednotlivé anglicismy popsat a interpretovat kontext jejich používání v českých mediálních textech.
(De)stigmatizace tématu duševního zdraví v mediálním diskurzu mezi roky 2021-2023
Čižinská, Veronika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V posledních letech (2021-2023) se zvyšuje veřejný zájem o téma duševního zdraví. Tato studie zkoumá vliv médií na vnímání tohoto tématu a jeho destigmatizaci. S ohledem na teorie nastolování agendy a veřejného mínění je analyzováno, jak média rámcují téma duševního zdraví - zda k destigmatizaci přispívají či naopak posilují stereotypní předsudky. Na základě analýzy dat zjištěných v této práci lze konstatovat, že společnost se postupně zbavuje stigmatu spojeného s duševními onemocněními. V porovnání s předchozími lety, zejména s roky 2011 a 2001, pozorujeme rostoucí zájem veřejnosti o toto téma. Tato data poukazují na fakt, že se problematika duševního zdraví stává významným společenským tématem a probíhá proces její destigmatizace.
Humor vs strach/ změna apelu v kampani Agresivita zabíjí
Nováková, Beáta ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat účinnost negativního a pozitivního apelu v kampani Agresivita zabíjí, která vznikla v rámci spolupráce České asociace pojišťoven, BESIP a Policie České republiky. V teoretické části jsou vymezeny pojmy sociální reklama a emoce v marketingu. Také jsou zde popsány příklady českých a zahraničních kampaní na bezpečnost silničního provozu a informace o kampani Agresivita zabíjí. V rámci této kampaně vzniklo šest televizních a rozhlasových spotů, které se od sebe liší apelem, jeden je negativní a druhý pozitivní. Praktická část je ve formě kvalitativního strukturovaného rozhovoru s devíti respondenty ve věku 18-24 let. Respondenti byli rozděleni do tří skupin a každé skupině byla promítnuta jiná dvojice spotů. Po zhlédnutí obou spotů respondenti odpovídali na sadu otázek. Cílem bylo zjistit, který apel považují za účinnější. Po šesti týdnech respondenti sdělovali své pocity znovu, tentokrát bez předchozího zhlédnutí spotů tak, aby jejich odpovědi byly založeny pouze na tom, co si pamatují. Cílem praktické části bylo porovnat, který apel ve sdělení si respondenti pamatují po časovém odstupu.
Vliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslu
Janoušková, Barbora ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv mikrotrendů na sociálních sítích na udržitelnost v rámci módního průmyslu. Začíná popisem současného stavu módního průmyslu v digitálním prostředí a analýzou fungování trendů na sociálních sítích. Dále se zaměřuje na problematiku udržitelnosti v módním průmyslu a zkoumá, jak popularita mikrotrendů může souviset s negativními dopady rychlé módy na životní prostředí. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního výzkumu zjistit, jaký vliv mají mikrotrendy na nákupní chování generace Z, a na základě získaných dat odvodit, jakým způsobem toto chování ovlivňuje udržitelnost v rámci módního průmyslu. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. V diskusi jsou analyzovány výsledky výzkumu, následně jsou zařazeny do teoretického kontextu a využity k zodpovězení výzkumné otázky. Na základě výsledků bylo zjištěno, že móda inspirovaná mikrotrendy často nese charakteristiky fast fashion, což má negativní dopad na udržitelnost v rámci módního průmyslu. To bylo doplněno o zjištění, že příslušníci generace Z projevují snahu o udržitelné praktiky při zacházení s módou inspirovanou mikrotrendy.
Příznakovost v jazyce českých politických podcastů
Johová, Lucie ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na příznakovost v jazyce českých politických podcastů. Cílem je zjistit, jak současní političtí publicisté obohacují slovní zásobu a jakým způsobem využívají kreativity, humoru, ironie a aktualizačních výrazů ve svých promluvách. V teoretické části je definován funkční publicistický styl a jeho historický vývoj, stejně jako koncept stylové příznakovosti a principy identifikace příznakových jazykových prostředků. Práce také zkoumá roli podcastingu jako důležitého mediálního fenoménu 21. století a jeho vztah k tradičnímu audiálnímu médiu - rozhlasu. Analytická část aplikuje tyto poznatky v rámci kvalitativní analýzy jazyka mluvčích vybraných politických podcastů. Zaměřuje se na jejich vynalézavost ve využívání jazykových prostředků a reflektuje současnou jazykovou situaci a trendy v obohacování slovní zásoby ve veřejném prostoru. Výsledky ukazují, jak mluvčí využívají aktualizačních výrazů ve svém projevu a do jaké míry se uchylují ke standardizovaným vyjádřením. Tato práce tak poskytuje cenný přehled o současném stavu jazyka v českých politických podcastech a přispívá k lepšímu porozumění roli podcastingu v české mediální krajině.
Kreativní proces českých copywriterů
Dobisík, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českými copywritery a jejich kreativním procesem. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem, copywriting je zasazen do strategického rámce, je prozkoumán aktuální stav copywritingu v zahraničí i v ČR a představeny jsou také kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody. Ty jsou následně využity v analytické části práce, kdy je nejdříve pomocí dotazníkového šetření zjištěn sociodemografický profil českých copywriterů a jejich pracovní náplň. Pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je dále zkoumán samotný kreativní proces českých copywriterů, jak při práci využívají AI jazykové modely a jaký je jejich pohled na českou copywriterskou komunitu. Na základě dat získaných od 120 respondentů dotazníkového šetření můžeme za typického českého copywritera považovat ženu ve věku 25-35 let pracující v Praze, která má vysokoškolské vzdělání, pracuje na volné noze a copywriting tvoří 50-75 % její pracovní náplně. Hloubkové rozhovory s 6 českými copywritery vybranými z reklamních agentur, freelance a komerčního i nekomerčního sektoru pak poskytují náhled do kreativního procesu respondentů, který dle výsledků výzkumu nejvíce ovlivňuje klientské zadání, vlastní rešerše dodatečných informací a blížící se deadline. Výsledky rovněž poukazují na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Schneiderová, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.