Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategická komunikace v podmínkách informační války mezi Ruskem a Ukrajinou
Storchak, Yelyzaveta ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Diplomová práce "Strategická komunikace v informační válce mezi Ruskem a Ukrajinou" zkoumá složité vztahy mezi oběma zeměmi a zaměřuje se na interakci strategické komunikace a informační války. Teoretická část představuje stručný rozbor hlavních vědeckých publikací, seznamuje čtenáře s pojmy hybridní válka, informační válka jako její součást a metody informační války. V této části je rovněž definován pojem strategické komunikace a strategického narativu. Praktická část práce je prezentována formou případové studie, jejímž cílem je identifikovat a analyzovat různé narativy používané Ruskem a Ukrajinou k popisu událostí prvního týdne invaze (24.02.22 - 03.03.22) s využitím vybraného zpravodajského portálu dané země (Ruska a Ukrajiny). Závěrem je, že Ukrajina a Rusko používají jak odlišné, tak podobné metody informační války a velké množství narativů, čímž formují rozdílné vnímání reality mezi obyvateli země. Klíčová slova Informační válka, strategická komunikace, strategický narativ, Ukrajina, Rusko, válka na Ukrajině
Russia's "Foreign Agent" Law: the Implications for Non-state Media and Journalists
Repenko, Veronika ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá aplikaci legislativy Ruska o "cizích agentech" na nevládní mediální organizace a novináře během poslední dekády. Zákon byl přijat a několikrát rozšířen v průběhu trvalého zpřísnění politiky Kremlu vůči zahraničním zemím a vnitřní opozici. Cíle této práce jsou (1) zjistit, jak označení "cizí agent" ovlivňuje profesionální autonomii novinářů a mediálních společností, a (2) jak tyto subjekty transformují své pracovní postupy, aby mohly nadále pracovat pod tlakem tohoto označení. K provedení výzkumu byla zvolena metoda polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. S integrací důkazů z přehledu literatury, mediálních zdrojů a odpovědí respondentů tato studie ukazuje, že legislativa o "cizích agentech" je Kremlu využívána jako sofistikovaný nástroj kontroly nad těmi, kteří jsou považováni za "nežádoucí" nebo nebezpeční. Mediální společnosti a novináři označení jako "cizí agenti" čelí finančním obtížím, problémům při získávání informací od zpravodajských zdrojů a dalším obtížím. Musí splňovat vyčerpávající požadavky zákona, fungovat pod hrozbou pokut a trestních obvinění, emigrovat nebo jednoduše zavřít. Celkově respondenti popisují legislativu o "cizích agencích" jako diskriminační. Nicméně práce ukazuje, že se zdají dělat maximum pro to, aby mohli nadále pracovat nezávisle i v této...
Self-presentation strategies of political candidates in the Czech presidential campaign 2023
Balážová, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Bakalárska práca skúma rolu vizuálnej komunikácie v politike a tvorbu sebaprezentačných stratégií vybraných kandidátov počas českých prezidentských volieb v roku 2023. Teoretická časť práce predstavuje vizuálnu politickú komunikáciu, kognitívne spracovanie obrazov a formovanie politického imidžu prostredníctvom vizuálnych rámcov a príslušných dimenzií. Analytická časť práce využíva kvantitatívnu a kvalitatívnu obsahovú analýzu na skúmanie sebaprezentačných stratégií kandidátov Petra Pavla, Andreja Babiša, Danuše Nerudovej a Pavla Fischera na Instagrame. Cieľom štúdie je zistiť, ako vybraní politickí kandidáti využívali sociálne médium Instagram na sebaprezentáciu a na ktoré vizuálne rámce kládli dôraz. Analýza 1 371 instagramových príspevkov vybraných kandidátov odhaľuje preferenciu pre rámec ideálneho kandidáta pred rámcom populistického kandidáta. Z analýzy rovnako vyplývajú rodové rozdiely vo využívaní dimenzií. Práca ďalej skúma interakcie používateľov s rôznymi vizuálnymi rámcami a dimenziami, pričom sú zaznamenané mierne rozdiely v počte interakcií.
Negative Campaigns in Political Marketing during Presidential Election in Slovakia in 2014
Vojnová, Lenka ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Práca je zameraná na využitie negatívnej komunikácie v oblasti politického marketingu počas prezidentských volieb na Slovensku v roku 2014. Táto problematika v sebe zahŕňa vymedzenie teórie tohto špecifického štýlu komunikácie a jej následnú aplikáciu do súčasného spoločenského diania. Pri písaní teoretickej časti využívam metódu deskriptívnej analýzy. V praktickej časti pracujem s komparatívnou metódou, pričom porovnávam dva subjekty v rovnakých podmienkach na základe sledovaných kritérií, ktoré sú v tomto prípade nástroje marketingovej komunikácie so zameraním na negatívne kampane. Na záver použitím syntézy zhrňujem a vyhodnocujem výsledky porovnávania, vzhľadom k stanovenému cieľu a teoretickej časti. Cieľom tejto práce je analyzovať komunikáciu kandidátov Róberta Fica a Andreja Kisku počas prezidentských volieb na Slovensku v roku 2014. Porovnávam ich positioning a využívanie komunikačných nástrojov počas kampane, pričom sa zameriavam na komparáciu video kampane a ich aktivity na sociálnych sieťach. Prínos tejto práce spočíva v analýze problematiky negatívnych kampaní, ktoré sú aktuálne pre skúmanie a rozvoj politického marketingu. Práca takisto poskytuje prehľad využitia komunikačných nástrojov prezidentskými kandidátmi.
Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!"
Jindrová, Eliška ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce na téma Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!" se zabývá rozborem kampaně zaměřené na propagaci kohoutkové vody v restauracích. Cílem je představit komunikační aktivity a kreativní zpracování projektu a také ukázat na základě výzkumu vnímání kampaně očima restauratérů z vybraných pražských gastronomických podniků zapojených do projektu. Důraz je kladen především na popis marketingového a komunikačního mixu kampaně s použitím deskriptivní metody, zdůrazněny jsou však také souvislosti tématu propagace kohoutkové vody s ekologickou problematikou konzumace balených vod a problematikou související s pitnou vodou obecně. Nastíněna je i situace ohledně podávání kohoutkové vody v restauracích v zahraničí. Součástí práce je také obraz kampaně v českých médiích a závěrečné zhodnocení.
Targeting a positioning v prezidentské kampani Petra Pavla - mladá generace voličů
Dejmková, Tereza ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá targetingem a positioningem prezidentské předvolební kampaně Petra Pavla a zaměřuje se především na oslovování nejmladší generace voličů, generaci Z. Prezidentské volby v roce 2023 byly odlišné od těch předchozích v několika ohledech, jedním z nich však bylo například právě cílení některých kandidátů na generaci Z. Do generace spadá v současnosti většina voličů, která se prezidentské volby zúčastnila poprvé, a která ji možná také poprvé více sledovala. Cílem práce je proto zjistit do jaké míry byl targeting a positioning kampaně při vytváření strategie přizpůsoben generaci Z a zároveň zjistit, zda se Petru Pavlovi podařilo prostřednictvím kampaně tuto cílovou skupinu oslovit a díky jakým krokům toho dosáhl. Teoretická část práce nejprve vymezuje a definuje nástroje politického marketingu, charakterizuje generaci Z a specifika jejich volebního chování. Právě zmiňované nástroje politického marketingu jsou v praktické části práce aplikovány na kampaň Petra Pavla. Informace k této části práce byly získány z osobního rozhovoru s marketingovým ředitelem kampaně Petra Pavla Martinem Klčem, který byl proveden autorkou práce. Efektivita kampaně na vymezenou cílovou skupinu je následně zjišťován a vyhodnocována na základě dotazníkového šetření, které bylo provedeno autorkou...
Komparativní analýza reakce západních a východních médií na ruskou invazi na Ukrajinu
Neumann, Jakub ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu rétoriky média Izvestija v reakci na ruskou invazi na Ukrajinu. Na základě pečlivého zkoumání a kritické analýzy zkoumaných článků, tato bakalářská práce porovnává a kontrastuje způsoby, jakými se západní a východní média zabývají tímto konfliktem, zvláště vzhledem k jejich zpravodajským zájmům a propagandě. Následně poté zmapuje, které narativy médium Izvestija používá a které jsou v jejich článcích nejčastější. Výsledky ukazují časté používání lživých či zavádějících tvrzení média Izvestija. Zároveň také zobrazují v konkrétních článcích odlišné zobrazení reality mezi západními a východními médii.
Echoing political ideologies? A Critical Discourse Analysis of the 'Os Pingos nos Is' Coverage during the 2022 Brazilian Elections
Campolina Rebello Guerrero, Daniela ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Vliv ideologie a politického diskurzu na chování voličů v demokratických společnostech se stal jednou z ústředních témat politologického výzkumu. V souvislosti s chováním voličů hraje žurnalistika zásadní roli, a to konkrétně její vliv na šíření informací o volbách, na ideologické postoje, a na formování veřejného mínění. Vzhledem k polarizačním tendencím v zemích, jako je Brazílie, které podkopávají legitimitu volebního procesu, je role žurnalistiky v demokratických společnostech stále více zpochybňována. Zejména během politických voleb, kdy se lidé spoléhají na informace, aby se mohli informovaně rozhodovat, má diskurzivní síla novinářského obsahu potenciál ovlivnit volební rozhodnutí lidí. Tato práce si proto klade za cíl prozkoumat ideologické postoje sdělované v pořadu Jovem Pan 'Os Pingos nos Is' během kampaně před druhým kolem prezidentských voleb v Brazílii v roce 2022. Výzkum využívá kvalitativní přístup a pomocí kritické diskurzní analýzy (CDA) analyzuje pět vybraných videí z pořadu na YouTube se zaměřením na dominantní diskurzy a témata. Studie odhaluje, že pořad zaujímal pro-Bolsonarovský postoj a vykazoval silnou ideologickou polarizaci. Diskurz obsahoval přesvědčení o volebních podvodech a snažil se podkopat legitimitu volebního procesu verbálním napadáním bazilišských institucí a...
Anonymous Private Party Funding in Denmark: How do journalists cover this issue?
Merved, August Kaae ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato práce má za cíl zkoumat množství a důvody zpravodajského pokrytí souvisejícího s kontroverzním systémem financování politických stran v Dánsku. Toho je dosaženo porovnáním s jinými politickými případy během dánských voleb v letech 2022 a 2019 v kvantitativní analýze médií. Výsledky jsou následně analyzovány a diskutovány na základě dat z osmi rozhovorů s dánskými novináři pracujícími pro některé ze sedmi nejvýznamnějších dánských médií. Tato kvalitativní data získaná prostřednictvím rozhovorů nabízejí hlubší vhled do důvodů, motivací a příčin fluktuace a rozdílů ve zpravodajském zastoupení mezi ostatními sledovanými a analyzovanými politickými případy během posledních dvou voleb. Závěry ukazují, že novináři považují financování stran za složité a technické téma, ale i přesto za důležité jej pokrýt. Nicméně, v rychlém zpravodajském programu je téma netransparentního financování politických stran pokryto méně ve srovnání s novinkami nebo případy během voleb, která mají větší emoční náboj a osobní přesah, nebo záležitostí, které mohou mít přímý dopad na společnost, podle kvalitativních dat - na rozdíl od složitějších případů politického financování.
"These are citizens of our country. We are their servants." A case study of Pierre Poilievre as an example of growing Canadian populism within the framework of Cas Mudde's scholarship
Mola-Schmidt, Amelia ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Jak poznamenávají vědci, kteří studovali populismus v kanadském kontextu, Kanada měla dříve falešný pocit imunity vůči vzestupu populismu kvůli svému multikulturalismu, který byl považován za překážku pro tradiční xenofobní a kulturně výlučné hodnoty populistických politiků v jiných západních demokraciích. Formy populismu, které se v Kanadě objevily, měly podobu "neoliberálního populismu", ideologie zakořeněné ve fiskálním konzervatismu a přesvědčení, že méně státních zásahů je lepší. Zvolení Pierra Poilievra do čela Federální konzervativní strany však naznačilo posun v politickém spektru, že populismus získává na síle na úrovni hlavního proudu. Jak píše Cas Mudde ve své literatuře o populismu, mainstreamová média hrají aktivní roli při utváření diskurzu kolem populistů a často jim poskytují více vysílacího času díky jejich senzacechtivému chování, které vytváří virální zvukové hlášky. Jak tedy kanadská média reagovala na Poilievra a jak politické zaměření médií ovlivňuje jeho zpravodajství? Tato studie se bude snažit odpovědět na tyto otázky a poskytne poznatky o tom, jak mohou kanadská média přispívat k další politické polarizaci společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.