Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,838 záznamů.  začátekpředchozí2519 - 2528dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etické standardy veřejné správy
Nachtigalová, Dana ; Čebišová, Taisia (vedoucí práce) ; Makovská, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce "Etické standardy veřejné správy" se věnuje uplatňování Kodexu etiky zaměstnanců v ústředních orgánech státní správy. Jejím cílem je na základě vyhodnocení sebraných dat zjistit míru využívání jediného dokumentu, který se zabývá etickými hodnotami ve správních orgánech, identifikovat problémové oblasti a navrhnout možná řešení. V úvodu práce je vymezen problém a graficky strukturován pomocí stromu problémů. Jako základ pro následné identifikování problému jsou v další části uvedena teoretická východiska a v kontextu reformy státní správy je nastíněn problém uplatňování etických standardů ve státní správě. Po té jsou stručně popsány úpravy poměrů zaměstnanců ve státních (veřejných) správách v okolních státech. V empirické části práce je provedeno zhodnocení výzkumu uplatňování Kodexu etiky na jednotlivých správních orgánech a prostřednictvím rozhovorů s odborníky jsou odhaleny problémové oblasti v uplatňování etických standardů ve státní správě. Porovnáním stávajících problémů s teoretickými východisky jsou navržena řešení, která by měla vést ke zlepšení situace v tvorbě a prosazování etických standardů v oblasti státní správy.
Vzdělání jako statusotvorný symbol - jeho pojetí, vývoj, distribuce a alokace ve společnosti
Šeredová, Alena ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Hamplová, Dana (oponent)
Práce je teoreticko-empirického charakteru a jejím ústředním tématem je vzdělání - jeho pojetí, vývoj, distribuce a alokace ve společnosti, jeho stratifikační a statusotvorná společenská funkce. V teoretické části zkoumáme, jak sociologie toto široké téma pojímá. Z jakých různých pohledů na význam slova vzdělání pohlíží či jaké její subdisciplíny se na téma vzdělání a vzdělávání specializují a jak s ním pracují. Je zřejmé, že sociologie se jako věda multiparadigmatická neomezí na jednu teoretickou koncepci vzdělávání. Práce se tedy snaží o stručný přehled - jak historických, tak současných - sociologických úvah. Text práce by měl rozšířit sociologicko- teoretické znalosti o vzdělání. V empirické výzkumné části analyzujeme vlastní dotazníkové šetření s názvem "Proces vzdělání a stratifikace". Zaměřujeme se na vztahy vzdělání a životní spokojenosti, překvalifikovanosti, genderové horizontální segregace, postojů k vzdělávací politice státu, k životní úrovni, k pocitu vlastního štěstí, k práci ve vystudovaném oboru, studujeme i mnoho jiných souvislostí.
Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností
Kabelka, Michal ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Teambuildingové programy z pohledu vzdělávacích společností. Cíle: Diplomová práce si klade za cíl navrhnout, realizovat a vyhodnotit teambuildingový kurz, zaměřený na rozvoj spolupráce a komunikačních dovedností. V návaznosti na téma teambuildingu práce analyzuje fungování společnosti, pořádající vzdělávací a rozvojové kurzy. Metody: V práci je využito metody pozorování, strukturovaného interview a písemného dotazování. Metoda pozorování byla aplikována na celou společnost. Interview bylo uskutečněno s vedoucím pracovníkem teambuildingové společnosti. Vzorek písemného dotazování tvořila skupina o velikosti 18 osob. Výsledky: Práce přináší ucelený pohled na problematiku teambuildingu, jako jednoho z nástrojů sloužících k rozvoji zaměstnanců. Výstupy získané písemným dotazováním účastníků navrhnutého programu, poukazují všeobecně na vydařený kurz. Klíčová slova: rozvoj, vzdělávání, zaměstnanec, tým, spolupráce, teambuilding.
Vliv jezuitského řádu na výchovu v Českých zemích
Bulířová, Michaela ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Tato diplomová práce "Vliv jezuitského řádu na výchovu v Českých zemích" nejprve stručně představuje osobnost zakladatele Ignáce z Loyoly a nabízí krátký přehled událostí o založení a rozšíření jezuitského řádu v Evropě a jen velmi okrajově ve světě. V souvislosti s tím zodpovídá otázku, co je typické pro Tovaryšstvo Ježíšovo. Dále se věnuje Jezuitům od jejich příchodu do Českých zemích až po současnost, součástí této kapitoly jsou i významné české jezuitské osobnosti. O výchově v Čechách pojednává následující kapitola, která je úvodem k druhé části práce, v níž společně pohlédneme do výchovy jednotlivých století. Jakým způsobem a do jaké míry ovlivnil řád Tovaryšstva Ježíšova nejen výchovu na školách, ale v jednotlivých složkách výchovy, v celé její rozmanitosti a komplexnosti, jak ji pojímáme dnes, můžeme skládat jako mozaiku ze střípků, které jsou zde předloženy. Hluboce celistvý pohled na danou tématiku nedovoluje publikovat rozsahovost této práce, proto jsou zde vyzdvižena spíše jednotlivá období a forma působení tohoto vskutku impozantního společenství, byť jistě jako v každé historii se najdou jeho stinné stránky, pozitiva v tomto případě jednoznačně převažují.
Charitativní organizace, jako významný prvek pomoci školství v jižní Indii
Paličková, Petra ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce "Charitativní organizace, jako významný prvek v pomoci školství v jižní Indii" pojednává o tom, jaká je v současné době situace ve školství v Indii a jak může charitativní organizace přispět k jejímu zlepšení, i proto že vláda této úloze ve své zemi nevěnuje tak velkou pozornost, jakou by si indické obyvatelstvo zasloužilo. Na začátku své práce se zabývám tématem psychologického formování osobnosti, popisuji podmínky v jakých vyrůstají indické děti, negativní aspekty Indie a její vzdělávání. Diplomová práce se dále zabývá současným odkazem velkého duchovního učitele Indie, mapuje jeho celoživotní dílo, ukazuje unikátní propracovaný systém vzdělávání a současně předkládá návrh řešení, jak může Indie svou nynější situaci zlepšit. Praktická část se zabývá etnografickým výzkumem charitativní organizace z jižní Indie, která vytvořila zcela ojedinělý koncept pomoci pro opuštěné děti z indické ulice a zachránila již mnoho lidských životů a dětských duší. Ve své práci vycházím z osobních poznatků a ze zkušeností občanského sdružení Bindu, které jsem v roce 2010 založila na podporu vzdělávání dětí v jižní Indii.
Analýza televizního pořadu pro děti Kouzelná školka
Smrčková, Hana Marie ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Cílem bakalářské práce je provést pomocí kombinace kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy rozbor původního pořadu České televize Kouzelná školka. Pořad je určen primárně dětem předškolního věku. Sledované atributy obsahové analýzy jsem zvolila na základě studia existující teoretické literatury. Sledovanými obsahy jsou například motivy výchovy a vzdělávání, předávání morálních hodnot, strachu, dobrodružství, násilí, interaktivity, vyprávění příběhů nebo genderismu. Kvantifikace četnosti výskytu jednotlivých atributů je pouze prvním krokem analýzy. Nejpodstatnější otázkou této práce není, CO je v pořadu zastoupeno, ale PROČ tomu tak je a zvláště JAKÉ účinky může mít daný obsah na dětského diváka. Analytická část práce se skládá ze dvou hlavních kapitol- Celková obsahová analýza pořadu a Moderátoři pořadu. V těchto kapitolách uvádím souhrnné výsledky kvantitativní obsahové analýzy pro plný rozsah sledovaného materiálu i dílčí výsledky pro jednotlivé moderátory. Výstupy konfrontuji s teoretickými předpoklady a pro doplnění (a reflexi současné praxe výroby dětských pořadů) předkládám zároveň motivace tvůrců pořadu. Záměrem je na základě stanovených kritérií zhodnotit kvalitu a vhodnost pořadu Kouzelná školka pro danou cílovou skupinu dětí. Touto prací bych ráda přispěla ke zmapování mediálních,...
Charakteristika výchovného stylu současné české rodiny
Benešová, Aneta ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá výchovným stylem v současné české rodině. Cílem práce je zjistit jak se výchovný styl rodiny mění z generace na generaci, jaké podněty ho ovlivňují a jak se mění úroveň vztahu mezi rodičem a dítětem. V teoretické části se autorka zabývá pojmem rodina, generace a výchovný styl. Ve výzkumné části autorka zjišťuje, že výchovný styl současných rodičů je liberálnější než výchovný styl předchozí generace. Dochází k posunutí vztahu rodič-dítě do partnerské roviny. V tomto vztahu se rozvíjí pozitivní přístup rodičů k dítěti a zvyšuje se otevřenost v kladení otázek, kde neplatí tabu. V důsledku toho dochází k proměně vztahu učitel- žák, ve kterém autorka sleduje obdobně změny jako ve vztahu rodič-dítě. Závěr práce potvrzuje naplnění cíle hypotézy výzkumné části. KLÍČOVÁ SLOVA: rodina, výchova, mezigenerační proměna, výchovný styl
Zásobník didaktických her a využití didaktických her v hodinách českého jazyka na 1.stupni základní školy
Linhartová, Barbora ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
RESUMÉ Tato diplomová práce se zabývá didaktickou hrou v hodinách českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Práce se věnuje metodám výuky, hrou v různých obdobích lidského vývoje a především didaktickou hrou a jejím využitím v hodinách českého jazyka. Podstatnou část tvoří zásobník her, které byly ověřeny v praxi. V rámci výzkumu byl vyhotoven dotazník pro učitele, který byl zaměřen na pochopení a využívání didaktických her.
Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol
Truhlářová, Iveta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem ,,Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol". První roky školní docházky jsou velmi důležité pro budoucí psychický vývoj dětí. Na 1. stupni základní školy si žáci budují základní návyky na učení a osvojují si lidské a mravní hodnoty. Z těchto důvodu je důležité, aby úroveň studia na základní škole odpovídala vysokým standardům a napomohla tak k vytvoření pevných základů pro budoucí studijní i pracovní život mladého člověka. V teoretické části práce budou shrnuty dosavadní poznatky z oblasti základního vzdělávání, v části praktické bude provedena komparace školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. Získané poznatky budou využity při hodnocení cílů, oblastí a forem vzdělávání v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,838 záznamů.   začátekpředchozí2519 - 2528dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.