Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porozumění vertikální sociální mobilitě u žáků ZŠ a SŠ
Benešová, Aneta ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Předložená diplomová práce se zaměřuje na diagnostiku porozumění vertikální sociální mobilitě u žáků základní a střední školy. Cílem práce je analyzovat a srovnat žákovská porozuměním jednotlivým sociálním fenoménům představeným v teoretické části práce. První část vymezuje základní teoretická východiska práce týkající se problematiky vertikální sociální mobility a jím příbuzným tématům, konstruktivismu a dětských interpretací světa. V teoretické části jsou také prezentovány dosavadní výsledky převážně zahraničních výzkumů týkající se této oblasti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda, která prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů se žáky základní a střední školy, sbírá potřebná data pro následnou kvalitativní analýzu. Výsledky výzkumné sondy byly následně porovnány s již realizovanými výzkumy a propojeny s občanským a společenskovědním základem učiva. KLÍČOVÁ SLOVA sociální mobilita, konstruktivismus, kvalitativní výzkum, žákovská porozumění, hloubkový rozhovor
Vliv Ferdinanda de Saussura na francouzský strukturalismus
Benešová, Aneta ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Vliv Ferdinanda de Saussura na francouzský strukturalismus Za klíčovou postavu práce je považován zakladatel strukturální lingvistiky Ferdinand de Saussure (1857-1913), který svými myšlenkami dalece přesáhl hranice jazykovědy a stal se tak podstatným představitelem strukturalismu, od kterého se tento směr začal dále rozvíjet. Práce se bude zabývat právě myšlenkami Ferdinanda de Saussura, jeho základními, nově založenými pojmy a především vlivem na Clauda Léviho-Strausse, který Saussurovu metodu uplatnil v kulturní antropologii, aplikoval ji na totemismus, příbuzenské vztahy či mytologii a položil tak základy široce diferencovanému proudu, francouzskému strukturalismu.
Možnosti realizace edukačních aktivit pro dospělé návštěvníky muzeí
Benešová, Aneta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kocianová, Renata (oponent)
Práce se zabývá doprovodnými edukačními aktivitami muzeí pro dospělé návštěvníky. Cílem práce je analýza realizace edukačních aktivit v muzeích s ohledem na specifika dospělých jako cílové skupiny. Záměrem je prozkoumat provedení vzdělávacích programů pro dospělé a jejich přípravu a strukturu. Představen je vývoj muzeí jako vzdělávacích institucí a charakteristika muzejní edukace. Dále je práce zaměřena na cílovou skupinu dospělých návštěvníků. Součástí diplomové práce je šetření realizované prostřednictvím kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s vybranými pracovníky a lektory, kteří zaštiťují edukační činnost v muzeích. Provedeno bude v muzeích na území Středočeského kraje, která budou vybrána v zastoupení dle svého rozmístění. Cílem empirického šetření je zmapování realizace vzdělávání dospělých v muzeu z pohledu muzejních pracovníků. Záměrem je zjistit, zda muzea obsahem a realizací edukačních programů reflektují v nabídce specifika dospělého návštěvníka, jaké formy vzdělávání a učení využívají a jaké bariéry a možnosti v této souvislosti shledávají.
Porozumění vertikální sociální mobilitě u žáků ZŠ a SŠ
Benešová, Aneta ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Předložená diplomová práce se zaměřuje na diagnostiku porozumění vertikální sociální mobilitě u žáků základní a střední školy. Cílem práce je analyzovat a srovnat žákovská porozuměním jednotlivým sociálním fenoménům představeným v teoretické části práce. První část vymezuje základní teoretická východiska práce týkající se problematiky vertikální sociální mobility a jím příbuzným tématům, konstruktivismu a dětských interpretací světa. V teoretické části jsou také prezentovány dosavadní výsledky převážně zahraničních výzkumů týkající se této oblasti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda, která prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů se žáky základní a střední školy, sbírá potřebná data pro následnou kvalitativní analýzu. Výsledky výzkumné sondy byly následně porovnány s již realizovanými výzkumy a propojeny s občanským a společenskovědním základem učiva. KLÍČOVÁ SLOVA sociální mobilita, konstruktivismus, kvalitativní výzkum, žákovská porozumění, hloubkový rozhovor
Vliv Ferdinanda de Saussura na francouzský strukturalismus
Benešová, Aneta ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Vliv Ferdinanda de Saussura na francouzský strukturalismus Za klíčovou postavu práce je považován zakladatel strukturální lingvistiky Ferdinand de Saussure (1857-1913), který svými myšlenkami dalece přesáhl hranice jazykovědy a stal se tak podstatným představitelem strukturalismu, od kterého se tento směr začal dále rozvíjet. Práce se bude zabývat právě myšlenkami Ferdinanda de Saussura, jeho základními, nově založenými pojmy a především vlivem na Clauda Léviho-Strausse, který Saussurovu metodu uplatnil v kulturní antropologii, aplikoval ji na totemismus, příbuzenské vztahy či mytologii a položil tak základy široce diferencovanému proudu, francouzskému strukturalismu.
Charakteristika výchovného stylu současné české rodiny
Benešová, Aneta ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá výchovným stylem v současné české rodině. Cílem práce je zjistit jak se výchovný styl rodiny mění z generace na generaci, jaké podněty ho ovlivňují a jak se mění úroveň vztahu mezi rodičem a dítětem. V teoretické části se autorka zabývá pojmem rodina, generace a výchovný styl. Ve výzkumné části autorka zjišťuje, že výchovný styl současných rodičů je liberálnější než výchovný styl předchozí generace. Dochází k posunutí vztahu rodič-dítě do partnerské roviny. V tomto vztahu se rozvíjí pozitivní přístup rodičů k dítěti a zvyšuje se otevřenost v kladení otázek, kde neplatí tabu. V důsledku toho dochází k proměně vztahu učitel- žák, ve kterém autorka sleduje obdobně změny jako ve vztahu rodič-dítě. Závěr práce potvrzuje naplnění cíle hypotézy výzkumné části. KLÍČOVÁ SLOVA: rodina, výchova, mezigenerační proměna, výchovný styl
Demografický vývoj regionu Provence v jižní Francii
Benešová, Aneta
Diplomová práce se zabývá demografickým vývojem regionu Provence-Alpes-Côte d'Azur, který leží na jihovýchodě Francie. Demografický vývoj mapuje období od roku 2004 do roku 2014. Práce se zabývá demografickou strukturou regionu a také demografickými procesy jako je úmrtnost, porodnost, sňatečnost a rozvodovost. Teoretická část popisuje demografii jako vědu, vysvětluje prameny dat demografie a blíže charakterizuje demografické procesy. Praktická část analyzuje demografické události a porovnává je s nadřazeným regionem, což je metropolitní Francie. Pomocí metody vyrovnání časových řad trendovou funkcí jsou ukazatele predikovány do roku 2016.
Kvalita života u dětí na ZŠ ve Zlivi.
BENEŠOVÁ, Aneta
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou kvality života u dětí na základní škole ve Zlivi. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zaměřuji na charakterizování kvality života, období pubescence a základními potřebami u dětí. V praktické části se zabývám výzkumem pomocí dotazníků, který zjišťuje hodnotové orientace a další oblasti-životní styl, oblast zdraví a spokojenosti. V závěrečné fázi prezentuji zjištěné výsledky, které jsou vyhodnoceny a následně graficky zpracovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 BENEŠOVÁ, Adéla
11 BENEŠOVÁ, Aneta
23 BENEŠOVÁ, Anna
23 Benesova, Anna
6 Benešová, Adéla
3 Benešová, Alexandra
1 Benešová, Alice
4 Benešová, Alžběta
1 Benešová, Amálie
6 Benešová, Andrea
1 Benešová, Anežka
2 Benešová, Anita
23 Benešová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.