Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Formy bydlení a ubytování studentů a jejich vliv na danou lokalitu
Velek, Jan ; Koutný, Jan (oponent) ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Glosová, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zabývá formami bydlení a ubytování studentů a jejich vlivem na danou lokalitu.
Analýza vztahu mezi veřejným financováním a vzděláváním: komparace Filipín, Malajsie a Thajska
Štursová, Kateřina
Jedním z hlavních cílů celosvětového rozvoje 21. století je zřízení kvalitního vzdělávání pro všechny, neboť vzdělávání je spojováno s rostoucí životní úrovní a rozvojem společnosti. V této práci je zkoumáno základní a vysokoškolské vzdělávání. Problematika vzdělávání v 21. století byla v této práci zaměřena na roky 2010–2019, ve kterých probíhaly dva mezinárodní programy Organizace spojených národů, a to Vzdělávání pro všechny (EFA) a Cíle udržitelného rozvoje (SDGs). Zkoumání bylo zaměřeno na tři konkrétní země jihovýchodní Asie: Malajsie, Thajsko a Filipíny. Do vzdělávání je v těchto zemích v pozorovaném období investováno mezi 2 až 6 % HDP země, přesto je jejich vzdělávání v mezinárodním hodnocení na nízké úrovni. Vztah vládního financování školství se zápisem ke studiu byl hlavním předmětem analýzy této práce. Zjištěn byl slabý vztah mezi financováním a zápisem do vzdělávání v Thajsku a silný vztah se naopak vyskytoval u vysokých škol na Filipínách. Přesto pouze u vysokých škol v Thajsku v letech 2010–2014 byla objevena přímá závislost, která představuje vztah, u kterého se stoupajícím vládním financováním stoupá i počet zapsaných studentů ke studiu.
Máme příliš mnoho vysokoškoláků? Co lze vyčíst z celoživotních mzdových profilů
Hrendash, Taras ; Jurajda, Štěpán ; Münich, Daniel ; Doleželová, P. ; Mrázek, P.
Od počátku nového století došlo v ČR k dynamickému růstu VŠ vzdělané pracovní síly. V ČR k tomu nejdříve přispěl vznik a rozvoj soukromých vysokých škol na konci 90. let a posléze výrazné otevírání veřejných vysokých škol po roce 2005. Podíl VŠ vzdělaných ve věkové skupině 30–34 let se tak během tří dekád více než zdvojnásobil. Nemáme už v Česku z ekonomického pohledu příliš mnoho vysokoškolsky vzdělaných? Odpověď na otázku je důležitá pro rozhodování, do jaké míry by měl stát finančně či jinak podporovat další růst počtu VŠ studentů a absolventů a nakolik by měl občany k počátečnímu a celoživotnímu VŠ studiu motivovat. Odpověď je důležitá i do debaty o potřebě posílení dnes velmi nízké úrovně a rozsahu finanční podpory VŠ studentů. V předkládané studii vytváříme popisné statistiky o mzdách a platech zaměstnanců, které jsou užitečným podkladem pro diskusi o této důležité otázce. Srovnáváme vývoj úrovně mezd a platů vysokoškoláků pro kohorty narozené v letech 1960, 1970, 1980 a 1990. Tyto kohorty se výrazně liší co do zastoupení vysokoškolsky vzdělaných. Zároveň pro tyto kohorty sledujeme vývoj mzdového (platového) poměru mezi absolventy vysokých a středních škol (VŠ/SŠ), tj. procentního rozdílu průměrných, resp. mediánových mezd (platů) středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců.
Souvislost míry pociťovaného stresu a potřeby používání sociálních sítí u studentů na zahraničním pobytu
Šafář, Vojtěch ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Taušová, Jitka (oponent)
Tato práce si kladla za cíl zjistit, jestli zahraniční studijní pobyt přináší změněnou míru vnímaného stresu, potřeby používat sociální sítě a osamělosti. Pro zjištění těchto proměnných bylo využito standardizovaných dotazníků a dotazu na průměrný denní screentime na sociálních sítích. Takto sesbíraná data byla následně srovnána mezi skupinou studentů na studijním pobytu v zahraničí a skupinou studentů, kteří daný semestr studovali na domácí univerzitě. T-testy prokázaly statisticky významný rozdíl mezi těmito skupinami u délky screentime na sociálních sítích a míry osamělosti, u míry vnímaného stresu se potom rozdíl neprokázal. Následně byly ověřeny také lineární vztahy mezi těmito proměnnými, přičemž kromě vztahu mezi mírou osamělosti a denním screentime na sociálních sítích se všechny v testech korelace potvrdily.
Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na Přírodovědecké fakultě JU
BOHÁČOVÁ, Lucie
Tématem této diplomové práce je Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na Přírodovědecké fakultě (PřF) Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Práce je zaměřena především na rozbor jednotlivých studijních bakalářských oborů, kde sledujeme studijní zátěž a požadavky na studenta. Zjištěné výsledky budou dále využity v rámci širšího výzkumného projektu GA JU. Teoretické poznatky o specifických poruchách učení (SPU), jejich rozdělení, symptomy, diagnostika a reedukace jsou podrobně rozepsány v první části této práce. Pozornost věnuji jejich projevům a diagnostice nejen v dětství, ale také ve středoškolském a vysokoškolském prostředí a v období dospělosti. V souvislosti s touto problematikou jsou popsány i poruchy chování ADHD, opět včetně projevů v dospělosti. Dále se zabývám vysokoškolským vzděláváním v České republice, kde se zaměřuji na Jihočeskou univerzitu (JU), její historii a dílčí fakulty. V praktické části práce se věnuji analýze studijních oborů prezenčního bakalářského studia, které svým studentům nabízí Přírodovědecká fakulta JU. Předmětem analýzy jsou povinné a povinně volitelné předměty, které jsou zahrnuté v jednotlivých učebních oborech. V přiložených tabulkách uvádím počty zápočtů, zkoušek a Zk+ (zápočet i zkouška) a požadavky nutné ke splnění předmětu v jednotlivých semestrech a ročnících. Právě tyto požadavky jsou analyzovány a je z nich vyvozována studijní zátěž, která je následně porovnána s teoretickými poznatky a potřebami studenta, mající nějakou specifickou poruchu učení, která ho ovlivňuje při vysokoškolském studiu.
Postoje mladých osob se zdravotním postižením k vysokoškolskému vzdělávání
Moravová, Tereza ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělanostní úrovně a struktury současné populace České republiky se zaměřením na cílovou skupinu osob se zdravotním postižením. Je zde nastíněn historický vývoj této oblasti, současné trendy a dostupné statistické údaje, které danou oblast reprezentují. Předním tématem práce je v tomto směru zejména nižší podíl vysokoškolsky vzdělaných osob se zdravotním postižením v porovnání s intaktní populací. Krátká pozornost je věnována podpůrným opatřením studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách. Součástí práce je také výzkumné šetření, které se věnuje interpretaci postojů mladých osob se zdravotním postižením k oblasti vysokoškolského vzdělávání.
Vliv masifikace vysokoškolského vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce
Ludvíková, Karolína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem masifikace terciárního vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce. Zkoumá jevy zpřístupnění vysokoškolského vzdělání v populaci absolventů a jejich možnost nalezení adekvátního zaměstnání. Práce je z části inspirována prací Jana Kellera a Lubora Tvrdého - Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Dále je popsán stav trhu práce s ohledem na zaměstnávání absolventů a jejich uplatnitelnost v praxi. V práci je využit statistický výzkum, který je doplněn o dotazníkové šetření mezi zaměstnavateli. Díky těmto výsledkům se podařil vyhodnotit hlavní cíl práce - tj. uplatnění absolventů na trhu práce. Diplomová práce by mohla sloužit jako prezentace výsledků ve zkoumání kvality a potřeby vysokoškolského vzdělávání.
Specifické potřeby neslyšících při studiu na vysokých školách v České republice
Kretíková, Andrea ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vzdělávání osob se sluchovým postižením na vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na specifické vzdělávací potřeby osob se sluchovým postižením, které jsou při studiu na vysoké škole naplňovány podpůrnými službami. Práce konkrétně řeší, jak jednotlivé typy podpůrných služeb, tak i centra pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami při vysokých školách, které tyto služby nabízí. Výzkumné šetření, provedené formou online dotazníku, zjistilo, že využívání podpůrných služeb ze strany studentů je frekventované a zároveň, že kvalita služeb nabízených centry pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami se jeví jako velmi vysoká. Šetření také sledovalo využití modifikace maturitní zkoušky ve vztahu s využitím modifikace příjímacích zkoušek na vysoké školy studenty se sluchovým postižením. Vytvořený online dotazník v českém znakovém jazyce poskytuje účinnou zpětnou vazbu neslyšících studentů k centrům pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: centra pro podporu studentů se specifickými potřebami, neslyšící student, podpůrné služby, sluchové postižení, specifické vzdělávací potřeby, vysokoškolské studium.
Uplatnění absolventů studijního programu Tělesná výchova a sport UK FTVS na trhu práce
Omcirk, Vilém ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Hobza, Vladimír (oponent) ; Němec, Otakar (oponent)
Tato disertační práce se zabývá uplatněním prezenčních magisterských absolventů studijního programu Tělesná výchova a sport Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy na trhu práce. V teoretické části byla provedena rešerše aktuálního stavu poznání v uplatnění absolventů na trhu práce, zejména absolventů vysokoškolských. Na základě této rešerše byl operacionalizován konstrukt uplatnění absolventa Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a byl sestaven hlavní nástroj provedeného výběrového šetření a tím byl elektronický výzkumný dotazník. Základní soubor výzkumu byl tvořen absolventy prezenční formy magisterského studia z let 2010 až 2015 z oborů Učitelství pro střední školy (dvouoborové), Tělesná výchova a sport (jednooborové), Vojenská tělovýchova a Management tělesné výchovy a sportu. Celkem bylo získáno 346 dotazníků z 671 možných (návratnost 52%). Ve výsledkové části byla získaná data nejprve podrobena chí-kvadrát testu na základě 3 identifikačních proměnných (pohlaví respondentů, obor studia a rok absolvování studia) a následně byly odprezentovány jednotlivé výsledky výzkumu. Tyto výsledky se týkaly zejména přechodu respondentů na trh práce po absolvování magisterského studia (mj. i zkušenosti s dobrovolnou a nedobrovolnou nezaměstnaností), současné práce respondentů (mj....
Postavení českých studentek na půdě středních a vysokých škol na přelomu 19. a 20. století na příkladu sester Honzákových
Džurná, Hana ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na ženské vzdělávání na přelomu 19. a 20. století. Na příkladu sester Honzákových zkoumá situaci českých studentek na půdě středních a vysokých škol v Českém království. Práce se zaobírá rodinnou situací a sociálním postavením studentek, postoji ke studentkám ze strany kolegů a vyučujících, přístupem Ministerstva kultu a vyučování rakouského císařství k ženskému vzdělávání a uplatněním absolventek vysoké školy ve vybrané profesi. Cílem práce je podat ucelený pohled na zkoumanou dobu ženského vzdělávání, k čemuž slouží archivní materiály sledovaných studentek např. osobní korespondence, školní záznamy a zapsané vzpomínky. Tato práce čerpá jak z archivních sbírek sester Honzákových, tak z dobových periodik, které se zajímaly o pokrok v oblasti ženského vzdělání. Téma ženského vyššího vzdělávání je na začátku této práce uchopeno všeobecně. První kapitoly se zabývají historií studia žen a školskými zákony. Důležitou součástí v dějinách dívčího školství je nepopiratelně první dívčí gymnázium Minerva, jenž je také spojeno se studiem sester Honzákových, proto je historie této instituce součástí diplomové práce. Dále se tato práce zabývá konkrétními studentkami, jež po sobě zanechaly vzpomínky na středoškolská a vysokoškolská studia. První studentky musely překonat řadu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.