Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifické potřeby neslyšících při studiu na vysokých školách v České republice
Kretíková, Andrea ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vzdělávání osob se sluchovým postižením na vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na specifické vzdělávací potřeby osob se sluchovým postižením, které jsou při studiu na vysoké škole naplňovány podpůrnými službami. Práce konkrétně řeší, jak jednotlivé typy podpůrných služeb, tak i centra pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami při vysokých školách, které tyto služby nabízí. Výzkumné šetření, provedené formou online dotazníku, zjistilo, že využívání podpůrných služeb ze strany studentů je frekventované a zároveň, že kvalita služeb nabízených centry pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami se jeví jako velmi vysoká. Šetření také sledovalo využití modifikace maturitní zkoušky ve vztahu s využitím modifikace příjímacích zkoušek na vysoké školy studenty se sluchovým postižením. Vytvořený online dotazník v českém znakovém jazyce poskytuje účinnou zpětnou vazbu neslyšících studentů k centrům pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: centra pro podporu studentů se specifickými potřebami, neslyšící student, podpůrné služby, sluchové postižení, specifické vzdělávací potřeby, vysokoškolské studium.
Možnosti využití e-health metody zaměřující se na stres management u vysokoškolských studentů.
Kretíková, Andrea ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Taušová, Jitka (oponent)
Projekt mobilní aplikace Nestresuju si klade za cíl vytvořit český nástroj, jehož účinnost v rozvoji schopností řízení stresu bude podrobena odbornému zkoumání a zároveň bude uživatelsky přívětivou a zajímavou platformou. Konkrétně, mobilní aplikace Nestresuju cílí na pomoc s rozvojem schopností stres managementu, a to za pomoci transformace psychologické teorie copingových strategií R. Lazaruse a S. Folkmanové do digitální podoby. Projekt doposud obsahoval několik fází, včetně téměř 1,5 roku trvající rešeršní, přípravné a programovací fáze, na které navázalo pilotní šetření mezi 20 studenty pražských vysokých škol. Výsledky kvantitativních, a především kvalitativních dat ze závěrečných rozhovorů a dat z užívání ukázaly, že je aplikace vnímaná jako užitečná a ukazuje se trend možného snižování míry zažívaného stresu na základě rozvoje kompetencí řízení stresu prostřednictvím Nestresuju. Jako užitečné byly uváděné bez větších rozdílů všechny sekce aplikace a celkově byl nástroj hodnocen jako profesionální a odborně důvěryhodný, i přestože se jedná o studentský projekt. Výsledky pilotního šetření slouží mimo jiné jako podklad k formulaci konkrétních změn pro aktualizaci aplikace Nestresuju. Pro ověření účinnosti digitálního nástroje bude po aktualizacích a změnách Nestresuju provedeno hlavní výzkumné...
Specifické psychologické fenomény online seznamování
Kretíková, Andrea ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Sedláček, Mojmír (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na kyberpsychologickou problematiku online seznamování. Na základě mezinárodních výzkumů představuje specifické psychologické fenomény online seznamování, mezi které patří sebeprezentace a sebereflexe spojená s tvorbou seznamovacího profilu. Dále také, v kontextu vyhledávácích filtrů, preference a psychologické aspekty výběru potenciálního partnera a navázání první komunikace V práci je představeno rizikové chování spojené s online seznamováním jako trolling, sexting, podvodné a kriminální jednání. Návrh výzkumné replikační studie vychází z amerického výzkumu autorek Jin a Martin (Jin & Martin, 2015). Ta se zaměřuje na vnímání a postoje vysokoškolských studentů k různým typům profilům (konzervativní, otevřený) a jejich fiktivním majitelům.
Specifické potřeby neslyšících při studiu na vysokých školách v České republice
Kretíková, Andrea ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vzdělávání osob se sluchovým postižením na vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na specifické vzdělávací potřeby osob se sluchovým postižením, které jsou při studiu na vysoké škole naplňovány podpůrnými službami. Práce konkrétně řeší, jak jednotlivé typy podpůrných služeb, tak i centra pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami při vysokých školách, které tyto služby nabízí. Výzkumné šetření, provedené formou online dotazníku, zjistilo, že využívání podpůrných služeb ze strany studentů je frekventované a zároveň, že kvalita služeb nabízených centry pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami se jeví jako velmi vysoká. Šetření také sledovalo využití modifikace maturitní zkoušky ve vztahu s využitím modifikace příjímacích zkoušek na vysoké školy studenty se sluchovým postižením. Vytvořený online dotazník v českém znakovém jazyce poskytuje účinnou zpětnou vazbu neslyšících studentů k centrům pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: centra pro podporu studentů se specifickými potřebami, neslyšící student, podpůrné služby, sluchové postižení, specifické vzdělávací potřeby, vysokoškolské studium.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.