Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Další vzdělávání jako faktor ovlivňující pracovní spokojenost lektorů cizích jazyků
Cerhová, Veronika ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Vzhledem ke stoupající důležitosti dalšího vzdělávání v životě dospělého je tato možnost rozvoje stále častěji nabízena zaměstnancům v rámci organizace. Přestože existuje řada prací zabývajících se možností dalšího vzdělávání a jeho vlivu na pracovní spokojenost u učitelů ve školách, u lektorů zabývajících se jazykovým vzděláváním není tato oblast dostatečně prozkoumána. Cílem práce je analýza dalšího vzdělávání a jeho vztahu k pracovní spokojenosti u lektorů cizích jazyků. Východiska práce přiblíží další vzdělávání, jeho funkce, účel a roli ve vztahu k zaměstnání. Jsou přiblíženi lektoři cizího jazyka a jejich specifika v rámci lektorské práce, a v neposlední řadě rozpracována i pracovní spokojenost a její souvislost s dalším vzděláváním. Kvantitativní empirické šetření bylo realizováno s využitím dotazníku. Cílem šetření je analyzovat vliv možnosti dalšího vzdělávání poskytovaného školou na celkovou pracovní spokojenost lektorů zaměstnaných v jazykových školách. Zhodnocen je význam možnosti vzdělávání mezi faktory pracovní spokojenosti stanovenými pomocí provedených studií a výzkumů pracovní spokojenosti. Respondenty jsou lektoři jazykových škol, které jsou členy Asociace jazykových škol v České republice. Analýzou výsledků empirického šetření bylo zjištěno, že další vzdělávání skutečně ovlivňuje...
Psychosociální pracovní zátěž v organizacích HORECA (Hotely, Restaurace, Kavárny)
Čermáková, Helena ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
4 Abstrakt Bakalářská práce se věnuje problematice psychosociální pracovní zátěže v organizacích HORECA (hotely, restaurace, kavárny). Cílem práce je identifikovat a popsat hlavní psychosociální faktory pracovní zátěže s ohledem na specifika sektoru HORECA, který zahrnuje hotelnictví a různé druhy gastronomických zařízení. Práce se nejprve zabývá problematikou pracovní zátěže a stresu. Dále je pozornost soustředěna na obecná pojetí psychosociálních faktorů pracovní zátěže dle kategorizace stanovené Světovou zdravotnickou organizací. Následující část práce se věnuje charakteristice organizací HORECA se zaměřením na hlavní psychosociální faktory pracovní zátěže nejčastěji se vyskytující v příslušném sektoru. V práci je zároveň reflektována aktuální pandemická situace s Covid- 19. Součástí práce je i kvantitativní empirické šetření, jehož cílem je zjistit subjektivně vnímanou zátěž u hlavních faktorů psychosociální pracovní zátěže zaměstnanců v organizacích HORECA. Klíčová slova psychosociální faktory, pracovní zátěž, pracovní stres, bezpečnost práce, bezpečnost a ochrana zdraví, HORECA (Hotely, Restaurace, Kavárny)
Validizace metody assessment centrum - přístupy a možnosti
Fousková, Petra ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá validizací výběrového assessment centra, tedy zkoumáním validity této metody. Assessment centrum představuje v současné době oblíbenou metodu výběru zaměstnanců. Zároveň je ale jeho realizace náročná z finančního, časového a personálního hlediska. Aby mohlo být assessment centrum považováno za efektivní metodu výběru zaměstnanců, je třeba věnovat zvýšenou pozornost jeho psychometrickým vlastnostem, zejména platnosti jeho předpovědí. V rámci této práce jsou nejprve vymezeny a představeny pojmy assessment centrum a validita, následně jsou uvedeny poznatky o přístupech a možnostech validizace výběrového assessment centra, získané na základě odborné literatury, článků a studií. Klíčová slova assessment centrum, výběr zaměstnanců, validizace, validita
Učení se a obtížné okamžiky pracovní dráhy u pomáhajících profesí
Ghaloomová, Aneta ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku celoživotního vzdělávání a učení se u pracovníků pomáhajících profesí. Nejprve poskytuje pohled na specifika a nároky pomáhající profese a na obtížné momenty spojené s jejím výkonem. Dále popisuje jednotlivé formy celoživotního vzdělávání a učení se, a to formální vzdělávání, neformální vzdělávání a informální učení se a klade si za cíl zjistit, která z těchto forem je hodnocena jako přínosná pro zvládání náročných okamžiků při výkonu pomáhající profese. Pomocí kvalitativní metody rozhovoru s vybranými respondenty, pracovníky pomáhajících profesí, je realizováno empirické šetření o zkušenostech s náročnými okamžiky a jednotlivými formami celoživotního vzdělávání a učení se. Následuje analýza získaných zjištění, formulace závěru a doporučení z něj vzešlých. Klíčová slova: pomáhající profese, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, informální učení se, supervize, kvalitativní výzkum
Funkce rodinného zázemí v prevenci syndromu vyhoření
Escobedo Medina, Noemi ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými faktory příčin a prevence syndromu vyhoření, a to z hlediska jedince, který je vyhořením ohrožen a z hlediska jeho vnějšího okolí. Cílem této práce je popsat vliv rodinného zázemí na syndrom vyhoření. Práce se zaměřuje zejména na funkci prokreační a orientační rodiny v prevenci syndromu vyhoření a identifikuje jednotlivé aspekty, které mohou být v rámci prevence klíčové. Podstatou empirického výzkumu je šetření vlivu rodiny na syndrom vyhoření a popis těchto možných vlivů. Klíčová slova Syndrom vyhoření, prevence syndromu vyhoření, rodina, rodinné zázemí, rodinné vztahy, výchova, typy výchovy, rodinné konflikty, sociální opora, hodnoty.
Vliv procesu výběru pracovníků na vnímání organizace kandidáty z řad absolventů
Beranová, Michaela ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem výběru pracovníků v organizacích a vnímáním tohoto procesu ze strany kandidátů z řad absolventů. Základním cílem práce je identifikace faktorů v rámci výběrového procesu, které zvolená cílová skupina kandidátů vnímá jako podstatné při vytváření úsudku o organizaci. V úvodu práce představuje základní rámec poznatků o výběrovém procesu, jeho strategii a metodách doplněný o etický rozměr a koncepci employer branding. Dále jsou představeny charakteristiky zvolené cílové skupiny, a to zejména s důrazem na vymezení specifik generace Y, jíž jsou tito kandidáti součástí. Významnou část práce představuje zmapování dosavadních poznatků o vnímání výběrového procesu kandidáty a faktorů, které pozitivně či negativně ovlivňují jejich pohled na organizaci. Součástí práce je empirické šetření, které prostřednictvím smíšeného výzkumného designu zkoumá jednotlivé aspekty výběrového řízení jak z pohledu kandidátů, tak z pohledu personalistů, pro utvoření uceleného náhledu na danou problematiku. Klíčová slova Proces výběru pracovníků, kandidáti, absolventi, organizace, employer branding.
Vzdělávání romských žen jako nástroj sociální změny
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Práce představuje romské ženy jako vhodnou cílovou skupinu celoživotního učení a zdůrazňuje roli vzdělávání žen při snahách o iniciaci sociální změny v romských komunitách. Vzdělávání romských žen může být efektivní a mít významný dopad na celou romskou komunitu v případě, že je realizováno poučeně a s respektem k jejich pozici v komunitě, socioekonomické situaci a etnicitě. Práce se zaměřuje na současné postavení romské národnostní menšiny a především romských žen v České republice. Předkládá obraz romské ženy, vykresluje kontext jejího života i koncept vícenásobného znevýhodnění, kterému čelí. Zamýšlí se nad úlohou vzdělávání při snaze o sociální začleňování i zmocňování žen a uvádí příklady úspěšných iniciativ z několika zemí světa. V poslední kapitole práce přináší rady pro jakékoli budoucí vzdělavatele této specifické cílové skupiny, jak vzdělání plánovat a realizovat.
Specifické potřeby neslyšících při studiu na vysokých školách v České republice
Kretíková, Andrea ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vzdělávání osob se sluchovým postižením na vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na specifické vzdělávací potřeby osob se sluchovým postižením, které jsou při studiu na vysoké škole naplňovány podpůrnými službami. Práce konkrétně řeší, jak jednotlivé typy podpůrných služeb, tak i centra pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami při vysokých školách, které tyto služby nabízí. Výzkumné šetření, provedené formou online dotazníku, zjistilo, že využívání podpůrných služeb ze strany studentů je frekventované a zároveň, že kvalita služeb nabízených centry pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami se jeví jako velmi vysoká. Šetření také sledovalo využití modifikace maturitní zkoušky ve vztahu s využitím modifikace příjímacích zkoušek na vysoké školy studenty se sluchovým postižením. Vytvořený online dotazník v českém znakovém jazyce poskytuje účinnou zpětnou vazbu neslyšících studentů k centrům pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: centra pro podporu studentů se specifickými potřebami, neslyšící student, podpůrné služby, sluchové postižení, specifické vzdělávací potřeby, vysokoškolské studium.
Osobnostní odolnost seniorů účastnících se vzdělávání na univerzitách třetího věku
Škvorová, Klára ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Populace stárne. Prognózy předpovídají v budoucnu nárůst počtu lidí ve věkové kategorii 65+. Je proto potřeba uvažovat o zapojování seniorů do společenského dění a podpoře jejich soběstačnosti do vysokého věku. Jednou z cest je i vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vzdělávání v rámci univerzit třetího věku a zkoumá jej z nového pohledu. Zaměřuje se na hardiness (osobnostní odolnost) jako složku osobnosti, která pomáhá jedinci lépe zvládat zátěžové situace. Šetření v práci zjišťuje, zda senioři navštěvující univerzity třetího věku mají vyšší úroveň hardiness než senioři, kteří je nenavštěvují, a zda též pozitivněji vnímají své zdraví a smysluplnost svého života. Práce též zkoumá, zda úroveň hardiness závisí na pohlaví, výši dosaženého formálního vzdělání a zda souvisí s vnímanou sociální oporou. Výsledky šetření ukazují, že pohlaví nevytváří diferenci v úrovni hardiness a senioři studující na univerzitách třetího věku vnímají pozitivněji své zdraví a svůj život jako smysluplnější oproti seniorům, kteří na univerzitách třetího věku nestudují. Nebyl prokázán rozdíl ve výši úrovně hardiness mezi oběma skupinami, závislost na výši dosaženého vzdělání a souvislost s vnímanou sociální oporou. Klíčová slova: celoživotní vzdělávání, hardiness, odolnost, senior, vzdělávání, U3V, univerzita třetího věku
Bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené
Krmenčíková, Eva ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cílem mé práce je ověření existence bariér v dalším profesním vzdělávání matek na rodičovské dovolené a zjištění, jaká specifika v bariérách vzdělávání pro ně platí v porovnání s celou populací dospělých osob, kterou reprezentují vybrané výzkumy. Matky na rodičovské dovolené jsou považovány za specifickou skupinu na trhu práce i na poli vzdělávání, a proto je třeba věnovat jim zvláštní pozornost. V první části práce je definováno další profesní vzdělávání v rámci konceptu celoživotního vzdělávání, jsou představeny výzkumy, které jsou základnou pro mé vlastní dotazníkové šetření, a dále také některé faktory ovlivňující pociťované bariéry vzdělávání matek na rodičovské dovolené. Ověření existence bariér dalšího profesního vzdělávání u matek na rodičovské dovolené probíhalo formou kvantitativního dotazníkového šetření, jehož výsledky byly porovnány s výsledky výzkumů uvedených v předchozích kapitolách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.