Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Persuasive Language Used in Presentations by Information Technology Students
Vlachová, Monika ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to frame the concept of rhetoric and persuasive language. The thesis begins with a rhetorical analysis and defines the rhetorical situation. It also provides the information about the art of persuasion, its history and use. A survey of characteristic persuasive devices constitutes a fundamental part of the thesis which deals not only with the use of persuasive language structures but also with specific vocabulary. The analytical part of the thesis converts theory into practice through a detailed analysis and comparison of persuasive devices used in presentations by information technology students. It focuses on persuasive techniques like emotive emphasis in speech, using personal pronouns, linking signals, triples, and flattery.
Proposal of Guerilla Campaign for Baliarne obchodu Poprad Company
Svobodová, Karolína ; Matušek, Viliam (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The aim of this diploma thesis is the proposal of guerilla campaign in a company Baliarne obchodu Poprad, a.s.. Introduction of the theoretical part explains basic knowledge of advertising, various types of guerilla and serves as a base for empirical part, in which I analyze current status of external and internal environment of the company. Based on identified weaknesses of the comapny is guerilla campaign designed to appeal to wide range of customers, new target group and the mark has become well known throughout the territoty of Slovak republic.
Stylistický rozbor vybraných rozhovorů Miloše Zemana poskytnutých médiím
Hanušová, Ivona ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza vybraných rozhovorů bývalého prezidenta České republiky Miloše Zemana. Práce se zaměřuje na konkrétní rozhovory poskytnuté médiím a sleduje výskyt persvazivních prostředků. V teoretické části se diskutují pojmy jako publicistický styl, dialog, mediální dialog, mediální obraz, persvaze, argumentace, mediální diskurz apod. Praktická část zahrnuje příklady z analyzovaných rozhovorů a jejich stylistickou analýzu. Cílem této práce je zhodnotit projevy persvaze v těchto textech. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, stylistická analýza, argumentace, Miloš Zeman, mediální dialog, persvaze
Svoboda myšlení v 21. století
Kluvancová, Anna ; Kindlová, Miluše (vedoucí práce) ; Řepa, Karel (oponent)
Svoboda myšlení ve 21. století Abstrakt Předmětem této diplomové práce je problematika svobody myšlení v kontextu 21. století. Obecně tato práce vychází z dlouhodobě přijímané premisy o faktické neomezitelnosti myšlení a jeho svobody, na kterou reaguje. Dává si za cíl upozornit na jejich zranitelnost mapováním jevů, jež mají potenciál tezi o nedotknutelnosti myšlení vyvrátit. Je reakcí na technologický vývoj posledních desetiletí a jeho možný negativní vliv, jenž s sebou přináší. Diplomová práce je členěna do dvou hlavních částí, které reflektují dva základní tematické bloky. První z nich se zabývá teoretickým představením myšlení a jeho svobody, po němž následuje úsek věnující pozornost různým formám působení na myšlení. První část je teoretickým úvodem do problematiky myšlení a svobody myšlení. V první řadě je vymezen interdisciplinární pojem myšlení. Tento úsek je doplněn i o současné vnímání svobody myšlení veřejností. Je představena základní právní úprava práva na svobodu myšlení, a to nejen v rámci českého právního řádu, nýbrž i na mezinárodní úrovni prostřednictvím lidskoprávních dokumentů, jež jsou pro Českou republiku relevantní. Těžištěm práce je část druhá. Ta nabízí nejrůznější formy působení na myšlení a jeho svobodu ve 21. století. Tato část práce zahrnuje i letmý exkurz do historie vnímání...
Typologie českojazyčného spamu
Vejda, Prokop ; Mňuková, Dominika (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato práce představuje nový systém typologie pro českojazyčný spam. Kategorizace v něm probíhá na základě podpovrchových mechanismů odhalených metodou sémiotické analýzy, s primárním důrazem na klasifikaci užité persvazivní metody. Navržený systém lze v kontextu reflektované oborové literatury zařadit mezi víceúrovňové systémy kategorizace. V první úrovni rozlišuje mezi prodejním a inscenačním spamem. V druhé úrovni mezi situačně- inscenačním a identitně-inscenačním spamem. Ve třetí úrovni probíhá diferenciace mezi finanční, zdravotní, erotickou a spotřebitelskou pobídkovou oblastí. Mimo to identifikuje ideologický spam jako samostatnou kategorii. Systém je v rámci výzkumu prověřený aplikací na vzorku českojazyčného spamu ze začátku roku 2023, a sice metodou kvantitativní obsahové analýzy. Tento krok také umožnil představit relevantní sledované charakteristiky ve statistickém kontextu a elementárně zmapovat charakter nevyžádané pošty, která se v emailových schránkách česky mluvících adresátů objevovala začátkem roku 2023. Dalšími východisky výzkumu jsou: rešerše v akademické sféře představených typologických systémů a rešerše dosavadní aplikace sémiotické analýzy na spam. Teoreticky práce těží z konceptů sociální inscenace, řečového jednání, konotativní roviny, mytologie a nejistoty významů v...
Rozdíly ve vnímání jednotlivých principů persuaze podle Cialdiniho na základě osobnosti, pohlaví, věku a vzdělání
Klugerová, Sára ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato studie zkoumá šest Cialdiniho principů persuaze, kterými jsou reciprocita, vzácnost, autorita, závazek a důslednost, sociální schválení a oblíbenost, a jejich vnímání na základě osobnosti, pohlaví, věku a vzdělání. Konkrétními cíli výzkumu je zjistit, jak respondenti s různými osobnostními rysy dle modelu osobnosti Big Five souvisí s hodnocením jednotlivých principů, zda existuje významný rozdíl v hodnocení mezi muži a ženami, mezi mladšími dospělými, staršími dospělými a seniory a také mezi několika úrovněmi vzdělání, a jaké pořadí v přesvědčivosti dle hodnocení respondentů jednotlivé principy zaujmou. Studie v teoretické části rovněž přináší vhled do možného způsobu využití poznatků o souvislostech s přesvědčovacími principy v praxi, a to prostřednictvím umělé inteligence. Z dotazníku vyplynulo několik zjištění. Respondenti hodnotili jednotlivé principy od nejvíce po nejméně přesvědčivý v následujícím pořadí: závazek a důslednost, reciprocita, oblíbenost, autorita, sociální schválení a vzácnost. Toto pořadí bylo stejné v rámci všech osob i jednotlivých skupin. Výzkum našel souvislosti mezi osobnostními faktory a hodnocením přesvědčovacích principů. Nejvyšší počet souvislostí s přesvědčovacími principy byl nalezen u méně otevřených osob. Výsledky také naznačují, že věk je významným...
Efektivita a vliv reklam využívajících framing
Hofmanová, Aneta ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na efektivitu a vliv reklam využívajících rámování. Teoretická část se v první kapitole věnuje konceptu rámování a jeho efektu z pohledu psychologie a sociologie. Poté je efekt rámování vysvětlen z hlediska prospektové teorie a jsou popsány druhy rámování. Dále navazuje teorie regulačního zaměření a regulační fit. Poslední kapitoly teoretické části se věnují rámování z pohledu reklamy, přesvědčování v reklamě a jsou také představena různá kognitivní zkreslení související s efektem rámování. Praktická část poté navazuje kvantitativním výzkumem, který primárně zkoumá efektivitu reklam, které využívají rámování a snaží se najít spojitost mezi regulačním zaměřením respondenta a regulačním zaměřením reklamního textu. V tomto případě výzkum přinesl výsledky, které podporují stanovené hypotézy a ověřují vyšší přesvědčivost reklamních sdělení, která využívají negativní rámování cílů.
Influenceři a marketingové strategie
Beneš, Jan Matyáš ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na influencery dětí, reklamu, přesvědčování převážně v internetovém prostředí a na marketingové a sociologicko-psychologické strategie ovlivňující nejenom dětskou populaci. Zabývá se způsoby a technikami, kterých marketéři využívají při přesvědčování klientů, a hlavně dětí ke koupi a při komunikaci. Součástí práce je základní popis influencerů, kteří se zaměřují na děti; rozbor vybraných sociálních sítí a vydělávání na sociálních sítí. KLÍČOVÁ SLOVA Dětští influnceři, přesvědčování, strategie influencerů, reklama, marketing
Language of Interaction and Communication Design
Brejcha, Jan ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Strossa, Petr (oponent) ; Souček, Jiří (oponent)
Tato práce se snaží popsat implicitní vzorce přirozeného jazyka a kultury v in- terakci člověk-počítač (HCI). Ačkoli oblast sémiotiky HCl, resp. HCl a kul- tury, byla již soustavně zkoumána, snažíme se přinést nové poznatky pomocí sémiotického hlediska a navrhnout soubor designových pravidel pro mezinárodní použití v HCI. Kroky k dosažení tohoto cíle jsou: Za prvé, definovat sémiotický a jazykový systém uživatelského rozhraní (UI) a vytvořit příslušnou metodiku, a za druhé, aplikovat získanou metodiku pro mezikulturní srovnávání UI. V první části navrhujeme designovou a analytickou metodu pro práci s jazykovými vzory UI. Stanovili jsme prvky interakční gramatiky mezi uživatelem a UI, které slouží k vytvoření naší sémiotické evaluační metody. Metoda sémiotické analýzy je následně porovnána s heuristickou analýzou, která se v HCI již běžně používá. Zatímco výsledky ukazují vzájemnou komplementaritu obou metod, sémiotická analýza navíc odkrývá jinak přehlížené aspekty UI. Druhá část se zaměřuje na ideologii interakce. Využitím rétoriky a přesvědčovacích technik jsou uživatelé UI vedeni k interakci předem stanoveným způsobem. Ukazuje se analogie poli- tických a UI ideologií. Třetí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.