Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stylistický rozbor vybraných rozhovorů Miloše Zemana poskytnutých médiím
Hanušová, Ivona ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza vybraných rozhovorů bývalého prezidenta České republiky Miloše Zemana. Práce se zaměřuje na konkrétní rozhovory poskytnuté médiím a sleduje výskyt persvazivních prostředků. V teoretické části se diskutují pojmy jako publicistický styl, dialog, mediální dialog, mediální obraz, persvaze, argumentace, mediální diskurz apod. Praktická část zahrnuje příklady z analyzovaných rozhovorů a jejich stylistickou analýzu. Cílem této práce je zhodnotit projevy persvaze v těchto textech. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, stylistická analýza, argumentace, Miloš Zeman, mediální dialog, persvaze
Didaktický potenciál projektového pojetí výuky publicistického stylu a mediální výchovy na SŠ
Černý, Matouš ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je na základě vlastní pedagogické praxe popsat a zanalyzovat možné přínosy projektového pojetí výuky publicistického stylu a mediální výchovy na SŠ. První, teoretická část se zabývá nejprve rolí médií a masmédií v moderní společnosti s důrazem na aktuální stav mediálního prostředí v ČR a na zvyklosti žáků a žákyň SŠ v konzumaci mediálních obsahů. Následuje vymezení pojmů mediální gramotnost a mediální výchova, soubor veřejně dostupných inspiračních zdrojů, kurikulární zakotvení tématu a pohled waldorfské pedagogiky. Poskytnut je také základní vhled do charakteristiky publicistického stylu a projektové výuky. Druhá část práce se věnuje popisu a reflexi projektu tvorby třídního studentského časopisu na Waldorfském lyceu v Praze. Nejprve jsou představeny principy autoevaluace učitele a zásady metodiky 3A (anotace-analýza-reflexe), dále je popsána geneze a kontext popisovaného projektu, jeho průběh a reflexe. Žáci*žákyně v projektu objevovali*y zákonitosti fungování novinářské redakce - sami*y rozhodovali*y o náplni i vizuální podobě časopisu, psali*y texty, navzájem si je editovali*y i korigovali*y a produkčně se podíleli*y i na samotném vydání časopisu. Na konci práce jsou shrnuty hlavní klady a zápory takto pojaté výuky a navrženy její možné alterace. Celkově může práce...
Mediálně-stylistická analýza textů vybraného veřejného činitele
Kolouchová, Julie ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá projevem vybraného veřejného činitele (Tomia Okamury) v médiích. Práce obsahuje tři části, z nichž první pojednává o médiích obecně a také o jejich propojení s politikou. Druhá část se zabývá stylem projevu v mediální komunikační sféře, včetně konkrétních jazykových prvků, které jsou pro projev v této oblasti typické. Poslední, třetí, část obsahuje analýzu třech typů projevu: interview v rozhlase, interview v TV a debatu v TV. V každé z těchto tří skupin jsou analyzovány 4 projevy. V závěru práce dochází k syntéze charakteristických prvků a posouzení, jak tyto prvky působí na celkový styl projevu Tomia Okamury.
Mediální výchova a dezinformace na 1. stupni ZŠ
Burešová, Kamila ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá propojením čtenářské a mediální gramotnosti a potencionálním využitím tohoto propojení na základních školách nejen v hodinách českého jazyka, a to k rozvoji těchto gramotností v rámci průřezového tématu mediální výchovy. V první části této práce jsou vysvětleny důležité pojmy týkající se čtenářské a mediální gramotnosti a vše, co s tímto tématem souvisí. Ve druhé části, praktické, je využito poznatků z teoretické části, a to k vytvoření metodologie a pracovních listů. Metodologie slouží jako "návod" pro učitele, jak mají s pracovními listy s žáky ve druhém vzdělávacím období na 1. stupni základních škol pracovat. Vytvořené pracovní listy by měly přispět k rozvoji mediální a čtenářské gramotnosti u žáků navštěvujících 4. nebo 5. třídu základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Mediální gramotnost; mediální výchova; čtenářská gramotnost; získávání a ověřování informací; dezinformace; kritické myšlení.
Jazykový rozbor předvolební kampaně
Škeřík, Martin ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovým rozborem předvolební kampaně k parlamentním volbám v České republice roku 2021. Cílem práce je ukázat, jaké persvazivní prostředky byly v kampaních používány. Analýza samotná vychází z principů komerční a politické reklamy, důraz je kladen především na prostředky persvaze a negativní politickou reklamu. Pomocí použití těchto prostředků se politické subjekty snaží zaujmout potenciální voliče a získat jejich volební hlas a dlouhodobou podporu. Analyzován je materiál získaný prostřednictvím terénního sběru, a to jak tištěný, tak elektronický. Materiál je řazen dle žánrů do několika kategorií, a to volební programy, předvolební noviny, dopisy občanům, billboardy a venkovní nosiče a internetové platformy a sociální sítě. Z analýzy jsme zjistili, že v předvolební kampani byly velmi často používány věty imperativní, výzvové a zvolací. Kandidující politické subjekty také často využívaly otázek, které simulují přímý kontakt s potenciálním voličem. Ve velké míře byly také využívány básnické prostředky, především metafory, přirovnání, epiteta, hyperboly a frazémy. Častým persvazivním prostředkem bylo také opakování sloganů, hesel a frází, většina stran také využila některých technik negativní politické reklamy. KLÍČOVÁ SLOVA jazykový rozbor, persvazivní prostředky,...
Stylistický rozbor vybraného souboru publicistických textů
Dolejšová, Adéla ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Bakalářská práce s názvem Stylistický rozbor vybraného souboru publicistických textů se zabývá rozborem souboru textů z bulvárního serveru eXtra.cz. Na vzorku dvaceti článků, které sjednocuje společné téma (úmrtí královny Alžběty II.), si dává za cíl vyhledat a zhodnotit specifické jevy, které jsou typické pro bulvární žurnalistiku. Texty jsou rozebírány na různých jazykových rovinách. Teoretická část se zaměřuje na představení publicistického stylu a bulvární žurnalistiky jako jeho subžánru. Jsou zde vyloženy také další pojmy, které jsou s prací spjaty. KLÍČOVÁ SLOVA publicistický styl, bulvární žurnalistika, královna Alžběta II., stylistický rozbor
Komunikace Úřadu vlády ČR na Instagramu
Holasová, Jitka ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Sojka, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Komunikace Úřadu vlády ČR na Instagramu bylo provést detailní jazykovou analýzu textů z instagramového účtu Úřadu vlády ČR a zhodnotit rysy, které jsou pro tento diskurz typické. Dále bylo cílem zhodnotit texty z hlediska zařazení mezi funkční styly (komunikační sféry) a z hlediska neformálních projevů komunikace institucí veřejné správy. V teoretické části se diplomová práce zabývá charakteristikou institucionální komunikace, administrativního funkčního stylu a rysy elektronické komunikace. Korpus textů sestává z devadesáti tří textů z instagramového účtu Úřadu vlády ČR, přičemž nejstarší použitý text pochází z 27. 9. 2018, nejnovější pak z 18. 5. 2022. Při analýze textů jsme se zaměřovali na jejich morfologickou a lexikální rovinu, množství a podobu pikturálního kódu, přítomnost či nepřítomnost vyjádřeného osobního názoru, funkce textů a na charakter intertextovosti. Rozebírané texty řadíme do institucionální komunikace, pro kterou je typický administrativní funkční styl. Rozebírané texty odpovídají administrativní stylu v oblasti morfologické roviny, intertextovostí a zastoupením funkcí textů. Administrativnímu stylu naopak neodpovídá podoba a množství pikturálního kódu, vyjadřovaný osobní názor zástupců institucí a lexikální rovina textů.
Persvazivní prostředky reklamy pro děti
Rudolecká, Lucie ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá specifickými aspekty reklamy určené pro děti. Obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část obecně charakterizuje reklamu, a to jak z pohledu marketingu, tak z hlediska zařazení reklamy k funkčnímu stylu v rámci českého jazyka. Dále se teoretická část věnuje typologii a popisu jednotlivých typů reklam, možnostem cílení reklamy a práci s cílovými skupinami. Charakterizuje děti jako specifickou cílovou skupinu a dále ji dělí na několik skupin podle poznatků vývojové psychologie. Zabývá se také legislativními a etickými otázkami reklamy pro děti na základě zákonných předpisů a etických kodexů. Praktickou část pak tvoří analýza konkrétních příkladů tištěné reklamy pro děti. Praktická část se věnuje vizuální podobě reklam, analyzuje jejich obsahovou stránku a popisuje jazyková specifika reklam pro děti. Pro analýzu byly zvoleny tištěné reklamy, které vycházejí jako součást dětských časopisů. Všechny aspekty tištěných reklam pro děti práce hodnotí s ohledem na přesvědčovací funkci reklamy. Cílem práce bylo popsat a zhodnotit, jaké jazykové i nejazykové prostředky jsou typické pro reklamy cílené na děti a jakým způsobem naplňují přesvědčovací funkci reklam, což bylo provedeno v praktické části. Jako klíčové aspekty reklamy pro děti se jeví jazyková jednoduchost, významová...
Slang z prostředí tramvajové dopravy v brněnském a ostravském dopravním podniku
Nachtigalová, Kateřina ; Nedvědová, Blanka (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce představuje problematiku slangu z prostředí tramvajové dopravy v brněnském a ostravském dopravním podniku. Cílem práce je pomocí dotazníkového šetření nasbírat a následně analyzovat výrazy, jež se aktuálně v daném prostředí užívají. V úvodu je představena metodika práce a výzkumné předpoklady, se kterými budeme pracovat. V teoretické části se věnujeme stratifikaci českého jazyka, obecnému popisu slangu na základě odborné literatury a způsobům tvoření slangových názvů. V závěru této části charakterizujeme zvolené slangové prostředí a také stručně popisujeme typické znaky středomoravského a slezského nářečí, k nimiž daná prostředí zeměpisně náleží. V praktické části práce je představeno nasbírané výrazivo, jež je následně analyzováno hlavně z hlediska slovotvorného. Součástí praktické části je také komparace obou slangů, jakožto i srovnání se slangismy užívanými v pražském dopravním podniku. V závěru práce jsou vyhodnoceny výzkumné předpoklady, jež byly stanoveny v úvodu. Pomocí dotazníků bylo nasbíráno celkem 391 výrazů z Brna a 372 výrazů z Ostravy, z nichž většinu tvoří jednoslovné názvy. Jedná se primárně o názvy prostě pojmenovávací, jež byly utvořeny nejčastěji postupy transpozičními. V malém množství se mezi nimi objevily i názvy ovlivněné tamějším dialektem.
Slang v gastronomii ve vybraných oblastech České republiky
Najmonová, Tereza ; Nedvědová, Blanka (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá slangovou mluvou v oblasti gastronomie. V úvodu práce jsou uvedeny cíle a metody. Rovněž jsou stanoveny hypotézy. Teoretická část bakalářské práce se soustředí na výklad slangu z obecného hlediska, seznámení s výklady některých českých jazykovědců a aktuální lexikografickou podobou slovníku. Praktická část bakalářské práce je věnována analýze sesbíraných dat, které byly získány dotazníkem a řízeným rozhovorem. Slangové výrazivo je zkoumáno zejména podle způsobu tvoření. V závěru práce jsou pak hypotézy stanovené v úvodní části potvrzeny, nebo vyvráceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.