Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The use of social media during Canadian federal election 2015
Hlôšková, Barbora ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Anotácia Diplomová práca sa zaoberá analýzou využitia sociálnych sietí dvomi kanadskými politickými stranami a ich lídrami počas kanadských federálnych volieb 2015. Práca odkazuje na teóriu politickej komunikácie, politických kampaní a politického marketingu ako na teoretické východiská. Približuje koncept Webu 2.0 a identifikuje dve hlavné funkcie sociálnych médií v politickej komunikácii, a to šírenia informácií a angažovanosti. Spôsob využitia sociálnych sietí a zastúpenie týchto funkcií je ďalej analyzované pomocou kvantitatívnej obsahovej analýzy príspevkov na sociálnych sieťach Facebook, Twitter a Youtube. Práca nadväzuje na doterajšie výskumy sociálnych sietí a môže slúžiť ako podklad pre ďalšie výskumy využitia sociálnych sietí v politickej komunikácii.
Negativní kampaň v českých senátních volbách 2020. Případová studie Jana Groise
Batala, Vít ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku negativní kampaně v senátních volbách v České republice. V teoretické části autor popisuje základní termíny politické komunikace, politického marketingu a negativní volební kampaně. V následující části se práce zabývá specifiky senátních voleb obecně ani na úrovni České republiky. Nezapomíná ani na legislativní ukotvení negativní kampaně v českém právu. V metodologické části představuje zvolenou formu kvantitativního výzkumu - případovou studii. Sběr dat využívá dotazníkové šetření. V této části práce je definována hlavní výzkumná i vedlejší výzkumné otázky, které mají za cíl vysvětlit neúspěch vedené kampaně. Explorativní část se nejprve věnuje popisu volebního obvodu ze sociodemografických údajů. Následně popisuje hlavní programové priority kandidátů. Zvláštní pozornost se pak upíná na kampaň Jana Groise, tedy kandidáta, který před druhým kolem použil praktiky negativní kampaně. V poslední části autor analyzuje data z dotazníkové šetření a odpovídá na výzkumné otázky. Z výzkumu plyne, že negativní kampaň nenaplnila svá očekávání a obrátila se proti jejímu realizátorovi.
Role médií v politickém marketingu:Případová studie českých prezidentských voleb 2018
Puač, Jelisaveta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou nástrojů politického marketingu využitých prezidentskými kandidáty Jiřím Drahošem a Milošem Zemanem v průběhu druhého kola prezidentských voleb vysílaných na televizní stanici ČT 1. Dále se věnuje mediálnímu obrazu, který kandidáti prostřednictvím těchto nástrojů a dané televizní stanice tvořili. Cílem předkládaného výzkumu je tedy definovat konkrétní nástroje politického marketingu jmenovaných kandidátů , jaké bylo možné sledovat v televizním vysílání, ať už byla jejich aplikace cílená na komunikaci prostřednictvím televize, či nikoliv. Následně na konkrétních identifikovaných nástrojích ozřejmit, jaký jejich pomocí vytvářeli kandidáti mediální obraz svůj i svého soupeře. Součástí práce je i stručné porovnání přístupů obou aspirantů k marketingové strategii a k tvorbě mediálního obrazu.
Volební kampaně v malých obcích? Případová studie Jemnického mikroregionu
Chvátal, David ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá volebními kampaněmi v malých obcích v kontextu České republiky, respektive devíti obcemi Jemnického mikroregionu, které byly vybrány jako výzkumný vzorek. Práce se zaměřuje zejména na analýzu toho, zda je možné se s volebními kampaněmi v těchto municipalitách vůbec setkat, případně jakou podobu a charakter takové kampaně mají. Předmětem výzkumu je také otázka, zda se s určitou formou volební kampaně můžeme setkat v těch malých obcích, kde se vedou spory o podobu rozvoje obce. Tato kvalitativní případová studie využívá především deduktivní metodologický postup, kdy jsou nejprve představeny základní teoretické přístupy a koncepty ke zkoumané problematice, od nichž je postupováno ke konkrétním cílům, které souvisejí s výzkumem kampaní v českém komunálním prostředí. Analytická část práce se pak výrazně opírá o vlastní šetření ve vybraných obcích zmiňovaného mikroregionu, kdy jsou ke sběru dat primárně využity polostrukturované rozhovory s úspěšnými a neúspěšnými kandidáty z komunálních voleb proběhnuvších v loňském roce, tj. v roce 2018. Dále byla například využita analýza úředních, veřejných a virtuálních dokumentů, webové stránky obcí nebo články z novin a obecních zpravodajů. Závěrečná část práce pak jednak shrnuje dílčí zjištění z jednotlivých zkoumaných obcí,...
Social Media and Gender in Political Campaigns: The Role of Candidate's Spouses in the Czech Republic
Gejdošová, Iva ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Sociální média a gender během politických kampaní: Role partnerů v českém prostředí" je průzkumnou prací, která analyzuje, jak byly potenciální první dámy zobrazeny svými manžely či partnery, kandidáty v českých prezidentských volbách v roce 2018, během jejich oficiálních kampaní na Facebooku. Cílem je odhalit, jakou roli v kampaních manželky/partnerky měly, jak byly omezeny tradičně ženskými rolemi a jakou reakci jejich přítomnost přinesla. Metodou této práce je obsahová analýza, která je používána nejen jako pouhý nástroj pro sběr dat, který detekuje textovou stránku příspěvků, ale také je aplikována na jejich vizuální stranu. K detekci vizuálních snímků byl použit kódovací nástroj používající Goffmanovu metodu (1979) zobrazování genderu. Textová část komunikace uveřejňované na Facebooku byla tříděna na základě zmínky o manželce/partnerce a dále zkoumána v kódovacím listu složeném celkem z 13 proměnných. Práce analyzuje příspěvky publikované každým kandidátem během oficiální kampaně na jeho facebookové stránce a jejím cílem je ukázat, jak byly potenciální první dámy jako tradiční modelové role, omezené normami a bez další úlohy v politickém procesu. V praktické části práce byly zjištěny...
The use of social media during Canadian federal election 2015
Hlôšková, Barbora ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Anotácia Diplomová práca sa zaoberá analýzou využitia sociálnych sietí dvomi kanadskými politickými stranami a ich lídrami počas kanadských federálnych volieb 2015. Práca odkazuje na teóriu politickej komunikácie, politických kampaní a politického marketingu ako na teoretické východiská. Približuje koncept Webu 2.0 a identifikuje dve hlavné funkcie sociálnych médií v politickej komunikácii, a to šírenia informácií a angažovanosti. Spôsob využitia sociálnych sietí a zastúpenie týchto funkcií je ďalej analyzované pomocou kvantitatívnej obsahovej analýzy príspevkov na sociálnych sieťach Facebook, Twitter a Youtube. Práca nadväzuje na doterajšie výskumy sociálnych sietí a môže slúžiť ako podklad pre ďalšie výskumy využitia sociálnych sietí v politickej komunikácii.
Fungování médií při volebních kampaních v Československu v letech 1946 a 1990
Pařízková, Nikola ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Práce zkoumá volební kampaně v médiích u zakladatelských voleb v Československu v letech 1946 a 1990. Tyto volby spojuje jejich charakter prvních voleb nového režimu. Práce si tak klade si za cíl porozumět fungování médií v daných obdobích, a to na základě pochopení historických souvislostí, nastínění podoby mediálního systému v souvislosti s přechodem režimu a analýzou konkrétních projevů v předvolebních kampaních. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy zkoumá stranické deníky relevantních stranických subjektů daných let - Rudé právo Komunistické strany Československa a Svobodné slovo Československé strany (národně) socialistické. V kampaních obou let se do značné míry promítají dynamické procesy spjaté s obdobím přechodu. V roce 1946 je podoba kampaní determinována již přítomným velmi silným postavením Komunistické strany. Ta, ač byl mediální systém osvobozený od praktik Protektorátu Čechy a Morava, měla víceméně pod kontrolou jeho fungování. V roce 1990 naopak sledujeme v naprosto svobodném a již do určité míry ukotveném prostředí kampaně apelující na stvrzení demokracie. V těch se promítá kontroverzní postavení KSČ - ve Svobodném slovu požadavkem na její odstranění ze stranického spektra, v případě Rudého práva pak bojem za její zachování.
Možnosti a souvislosti působení volebních kampaní na veřejné mínění: sociologická analýza prezidentských voleb v České republice 2013
Illmannová, Anne ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi volebních kampaní a jejich působností na veřejné mínění u příležitosti první přímé volby prezidenta České republiky. V práci je představen systém veřejnosti - politiky - médií, v jehož rámci k ovlivnění dochází a pomocí kterého se pokusím nalézt odpověď na otázku, jak efektivně lze volebními kampaněmi ovlivnit volební rozhodnutí. Proběhnuvší volební kampaně byly jedinečné v mnoha ohledech - vyvolaly zatím nevídanou odezvu jak od veřejnosti, tak médií, která se blížila volebnímu chování ve Spojených státech amerických, jejichž prezidentské kampaně jsou mnohými považované za vzorové. Teoretické zakotvení poslouží k analýze volební kampaně Karla Schwarzenberga, který svou online kampaní dosáhl výsledků, které zaskočily mnohé výzkumné agentury měřící volební preference, a ukázal, čeho všeho je schopný volební tým, má-li za sebou širokou podporu z řad veřejnosti. Dále uvedu hodnocení volební kampaně K. Schwarzenberga odborníky z řad politologů, sociologů a jiných profesí. Klíčová slova: Veřejnost, veřejné mínění, možnosti ovlivnění veřejného mínění, masmédia, volební kampaně, americké volební kampaně, volební kampaň K. Schwarzenberga
Komunální volby 2010 z pohledu volebních kampaní. Využití politického marketingu stranou TOP 09
Peisertová, Vendula ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Lebeda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití politického marketingu stranou TOP 09 ve volbách do obecních zastupitelstev v roce 2010. Zvolené téma se zabývá problematikou, která na komunální úrovni doposud nebyla zpracována. Text je rozdělen do dvou částí. První se věnuje teoretickým konceptům spojeným s politickým marketingem. Pro potřeby této práce byly využity především modely Lees-Marshmentové a Bruce Newmana. Výzkum pracoval s hypotézou, že strana TOP 09 implementovala ve volbách do obecních zastupitelstev marketingové postupy a lze ji na základě modelu Lees-Marshment označit za marketingově orientovanou stranu. Jako hlavní metodologický přístup k řešení výzkumné otázky byla zvolena kvalitativní strategie, neboť umožnila hloubkovou analýzu volební kampaně TOP 09 v jejím autentickém prostředí a umožnila prezentovat její obraz v co možná nejkomplexnější podobě. Druhá část práce zahrnuje dvě obsáhlé případové studie o volbách do zastupitelstva města Olomouc a do zastupitelstva hlavního města Prahy zpracované z pohledu volební kampaně strany TOP 09. Empirická část diplomové práce se v jednotlivých kapitolách věnuje strategické přípravě volební kampaně, organizaci kampaně, internímu marketingu, analýze volebních programů, využívání volebních průzkumů, roli dalších volebních stran v průběhu volební...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.