Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 558 záznamů.  začátekpředchozí334 - 343dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka florbalu na druhém stupni základní školy
Grešlová, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Florbal se v poslední době těší velké oblibě převážně z důvodu své jednoduchosti a finanční dostupnosti. Florbal se v České republice vyučuje na většině škol, nicméně jeho rychlý rozvoj a menší povědomí veřejnosti o této hře se může negativně odrazit v kvalitě výuky tohoto sportu. Diplomová práce si klade za cíl zjistit možnosti výuky florbalu na druhém stupni základních škol a vztah žáků i učitelů k jeho výuce, včetně znalosti pravidel. Za pomoci získaných poznatků byl navržen model výuky florbalu pro tuto věkovou skupiny, který byl následně ověřen v praxi a vyhodnocen jeho přínos. Bylo použito 652 dotazníků vyplněných žáky a 19 učiteli z jedenácti základních škol na území hlavního města Prahy. Experimentální výuka florbalu byla realizována na ZŠ Bohumila Hrabala, kde se jí podrobily dvě skupiny žáků šestých tříd, zatímco dvě jiné skupiny ze stejného ročníku sloužily jako kontrolní vzorek. Účinnost modelu výuky byla ověřena souborem dovednostních testů, které byly provedeny na začátku a na konci blokové výuky. Bylo zjištěno, že materiální vybavení je dostačující na 64 % dotázaných škol, nicméně rozměry jejich tělocvičen jsou často nevyhovující. Výuce florbalu je v průměru věnována desetina vyučovacího času tělesné výchovy, přičemž většinu tohoto času zabere hraní utkání, které je mezi žáky...
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.
Metody výuky dětí předškolního věku v plavecké škole
Sobota, Marek ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
9 RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá výukou plavání předškolních dětí, především její základní fází osvojení si základních plaveckých dovedností a základů plaveckých způsobů. Výuka probíhala na základě vypracovaného výukového plánu v plavecké škole ve dvou skupinách předškolních dětí. V jedné skupině začínala výuka v bazénu s hlubokým dnem, v druhé skupině začínala výuka v bazénu s nízkým dnem. Od šesté lekce obě skupiny pokračovaly ve velkém bazénu s hlubokým dnem. Cílem pedagogického šetření bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly v dosažené úrovni základních plaveckých dovedností. Hlavním cílem bakalářské práce bylo určit, která z variant nácviku bude efektivnější. Z dosažených bodových výsledků při závěrečném testování bylo zjištěno, že skupina začínající výcvik v hlubokém bazénu dosáhla vyššího bodového hodnocení a tedy lépe si osvojila základní plavecké dovednosti. Z tohoto zjištění vychází závěr bakalářské práce. Pro osvojení si základních plaveckých dovedností je v plaveckých školách efektivnější začínat výuku předškolních dětí v bazénu s hlubokým dnem.
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Scharnaglová, Luisa ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části - teoretické jsou jednak posbírány a interpretovány podklady, které musí učitel při výuce tématu zohlednit (jako jsou oborové učebnice a závazné školské dokumenty a doporučení), zároveň je také nastíněn přístup k tématu v ostatních zemích a dále jsou zde sepsány základní oborové znalosti, které by měl vyučující při probírání tématu znát a zohlednit. Ve druhé části je realizována kvalitativní výzkumná sonda s cílem zjišťování studentských porozumění danému tématu. Výzkumnou metodou byly hloubkové rozhovory u pěti studentů sekundárního vzdělávání rozdílného věku, pohlaví, náboženského smýšlení, národnosti a sociálně-ekonomického zázemí. Data byla analyzována a vyhodnocena s ohledem na oblast znalostí, dovedností a postojů. Poslední část práce je zaměřená na řešení konkrétních didaktických situací při probírání tématu. Jsou navrženy vyučovací hodiny a doprovodné aktivity s ohledem na obsahy a metodické podklady vymezené v první části této práce a studentská porozumění zjištěné v části druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky
Nováková, Jana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky AUTOR: Jana Nováková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Alena Thorovská ABSTRAKT: Bakalářská práce s názvem "Environmentální výchova na základní škole Červené Pečky" upozorňuje na možnosti realizace environmentální výchovy na základní škole. V teoretické části jsou objasněny základní environmentální a pedagogické pojmy, metody práce ve výuce, směry a důvody, proč environmentálně vychovávat. Praktická část je rozdělena do dvou projektů zaměřených na vodu. Projekt na prvním stupni má žáky obohatit o vědomosti a zkušenosti související s vodou. Na druhém stupni se věnuje rybníkům v okolí školy. Praktická část navazuje na dotazníkové šetření, které bylo provedeno prostřednictvím dotazníku. V obou projektech se klade důraz na rozvoj vztahu žáků k přírodě pomocí praktických environmentálních činností. Cílem práce je zvýšit zájem žáků o přírodu, objevovat v ní souvislosti a zákonitosti, poznávat blízké prostředí a rozvíjet k němu pozitivní vztah, pochopit význam životního prostředí pro nás a pro budoucí generace. KLÍČOVÁ SLOVA Environmentální výchova, voda, praktické činnosti, projekt
Plavecký výcvik na 1. stupni ZŠ
Vavrošová, Karolína ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu plaveckého výcviku na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je zpracována, dle dostupných zdrojů, historie a význam plavání, charakterizován základní plavecký výcvik a mladší školní věk. Praktická část je již zaměřena na výzkumný vzorek, tedy plaveckou školu a zkoumané děti, které se účastnily základního plaveckého výcviku. Navazující částí práce je analýza výzkumného vzorku, který tvoří instruktoři plavání ve vybraných školách. Tento průzkumný vzorek byl zkoumán zejména z pohledu zjištění efektivity plaveckého výcviku a vlivu instruktorů plavání na výsledky absolventů kurzů plavání. Práce by měla zmapovat plavecký výcvik žáků ZŠ, především z hlediska periodicity a efektivity výuky. Cílem diplomové práce je zpracování uceleného přehledu o stávající situaci ve výuce základního plaveckého výcviku.
Flute as part of chamber music and its use at elementary schools of arts
Kaduchová, Romana ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Hlavnou témou diplomovej práce je hudobný nástroj priečna flauta a jej využitie v predmete komorná hra na základných umeleckých školách. Práca je zameraná na komornú hru v spojení priečnej flauty, na dostupný notový materiál, problémy a výhody komornej hry na ZUŠ z pohľadu učiteľov. Práca je rozdelená do troch obsiahlych kapitol. V prvej kapitole sa autorka venuje historickému prehľadu, zloženiu a mechanike nástroja a známym osobnostiam, ktorí ovplyvnili a prispeli k významu priečnej flauty. V druhej kapitole autorka opisuje a charakterizuje komornú hru a jej históriu. Zameriava sa na výučbu žiakov a spôsobu využitia predmetu na základných umeleckých školách. Súčasťou tejto kapitoly je aj odporúčaná konkrétna literatúra pre žiakov základných umeleckých škôl. V tretej kapitole sa autorka venuje výskumnej časti, kde sa zaoberá analýzou konkrétnych otázok a odpovedí dotazníka. Porovnáva a hodnotí odpovede učiteľov Slovenskej a Českej republiky. Kľúčové slová: flauta, komorná hra, učiteľ, výuka, žiak, základná umelecká škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 558 záznamů.   začátekpředchozí334 - 343dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.