Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
A stylistic comparison of two modern translations of biblical text from the viewpoint of reception by present-day readers
Vlčková, Barbora ; Dušková, Libuše (vedoucí práce) ; Popelíková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá dvěma současnými překlady Bible do angličtiny, jimiž jsou New American Standard Bible, představující konzervativní překlad Bible, a Good News Bible, překlad volnější, usilující o čtivost a dostupnost z hlediska dnešního čtenáře. Cílem práce je zanalyzovat tyto dva překlady co do stylu a rozhodnout, jakých jazykových prostředků využívá překlad Good News Bible k dosažení vyšší působivosti na čtenáře. Výzkum je založen na vzorku 100 obsahem si odpovídajících veršů z každé Bible (dohromady 200 veršů). Verše reprezentují pět různých narativních částí Bible. Syntaktická rovina je zkoumána jak kvalitativně, tak kvantitativně, lexikální rovina pak pouze kvalitativně. Diplomová práce se snaží výsledky výzkumu nejen popsat, ale také je pokud možno vysvětlit.
Proměny hodnot v dětské literatuře od obrození k dnešku
Popková, Markéta ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá proměnou hodnot v dětské literatuře od obrození k dnešku. Na začátku práce se pojednává o problematice hodnot a o významu dětské literatury pro rozvoj morálního vědomí žáků. Dále se práce zabývá proměnou hodnotové orientace ve společnosti v průběhu sledovaného období. V rámci interpretace děl dětské literatury, která byla dobově nejvýznamnější či nejčtenější, je ukázáno, jak se měnil pohled na morální normy a hodnoty v literatuře pro děti a mládež. V závěru práce jsou porovnány hodnotové rámce napříč zmíněnými tituly s přihlédnutím k subjektivnímu pohledu autora i hodnotové orientaci společnosti. Z výsledků práce jsou pak vyvozeny didaktické závěry, které mohou posloužit jako pomůcka učitelům při výuce občanské výchovy. Abstract The diploma thesis deals with the change of values in children's literature. At the beginning of the thesis the values and the importace of children's literature for pupil's moral development are being discussed. Further on the study is aimed to discuss the change of the oreintation of social values throughout the examined peroids. Within the interpretation of different works of Children's literature (which were the bestsellers or the most frequently read books) is demonstrated how the view of moral codes and values in children's literature has...
Krameriovy noviny v letech 1790 - 1793 a jejich role při utváření české národní identity
Boušová, Irena ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Nešpor, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou veřejného prostoru prezentovaného Krameriovými novinami v Čechách na prahu modernity. První část práce shrnuje výsledky dosavadního stavu bádání, dále se zabývá otázkou vztahu modernity a postmoderny, na základě čehož jsou stanovena teoretická a metodologická východiska práce. Druhá část se zabývá vlivy, jež utváří konečnou podobu obsahu Krameriových novin. Na noviny je nahlíženo jako na součást širší diskursivní sítě. Ke slovu se dostává také čtenář jako spolutvůrce obsahu. Mimo jiné se tato kapitola zabývá otázkou vytváření komunity čtenářů a veřejného prostoru v Čechách na konci 18. století jako předpokladu vzniku identit etnických či dokonce národních. Poslední část práce se zaměřuje na konkrétní témata v Krameriových novinách a techniky zpracování zpráv, jež mají za cíl formovat čtenáře a jeho pohled sledované události. Práce končí konstatování, že Krameriovy noviny svým obsahem a formou utvářely širší čtenářskou komunitu, jež mezi sebou udržovala určité sociální vazby a sdílela tak určitou formu veřejného prostoru. Nicméně analýza témat a techniky zpracování dat odhalila hranice této komunity. Tu nelze chápat v Habermasově pojetí svobodné kritické veřejnosti, ale jako výsledek působení různých mocenských sil. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenář, Kramerius, média,...
Čtecí kompetence nerodilých mluvčích češtiny
Lundáková, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
(česky) Předkládáná diplomová práce se zabývá metodikou výuky čtecí kompetence a práce s textem ve vyučování češtiny pro cizince. Na základě soudobé didaktické literatury formulujeme určité pojetí práce se čtením v jazykové třídě, a nabízíme utříděný a komentovaný repertoár cvičení, kterých je možné při rozvíjení dovednosti číst využít. V teoretické části práce komplexně analyzujeme problematiku čtení, jeho dnešní pojetí, přístup k textu a k rozvíjení čtecí kompetence v procesu vyučování. Praktická část práce s názvem Cvičení a aktivity ilustruje, na základě druhů čtení a čtecích strategií popsaných již v části teoreticko-metodologické, na vybraných příkladech cvičení a aktivit problematiku výuky klíčových aspektů čtecí kompetence.
Rozvoj čtenářství pomocí poezie na 1. stupni ZŠ
Pokorná, Anna ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo prostřednictvím ověřených i vlastních postupů podpořit rozvoj čtenářství, čtenářské gramotnosti, a to především žáků 1. stupně základní školy. Pozorovala jsem, jak se vztah ke čtení a čtenářské dovednosti dětí rozvíjejí, pokud je ve výuce věnována pozornost čtení básní a práci s nimi. Sledovala jsem také, jak dalece je čtení básní, a aktivity s ním spojené, podporováno čítankami, jak žáci s textem pracují a čemu se tím učí. Má práce se mezi jinými aktivitami zabývala také potřebností, přínosem dětského přednesu a dramatizace poezie. Pracovala jsem s dětmi z 1., 2., 3. a 5. ročníku základní školy a primy osmiletého gymnázia, a to v rámci hodin literární výchovy, tzv. čtení, v rámci literárně-dramatického oboru základní umělecké školy a dramatické výchovy. Na základě této práce jsem schopná zkonstatovat, že práce s poezií s žáky uvedených ročníků má význam pro nalezení či upevnění vztahu k četbě, k porozumění textu. Děti získaly zkušenost s metodami, jež k uvedeným cílům vedou, získaly zkušenost ze sdílení poezie, a to prostřednictvím individuální i skupinové práce, autorské tvorby, její prezentace, interpretace a dramatizace poezie. Klíčová slova: 1. stupeň základní školy, čtenář, čtení s porozuměním, čtenářské aktivity, čtenářská gramotnost, poezie pro děti,...
Profil současného nakladatele: Nakladatelství HOST
Lukášová, Barbora ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
V této bakalářské práci se pokouším nastínit fungování a produkci současného nakladatelství Host. Samotné nakladatelství Host začalo fungovat až v devadesátých letech 20. století, nicméně periodikum Host, jehož odkaz nakladatelství nese, funguje již několik desetiletí. Jelikož není možné oddělit nakladatelství Host od periodika Host - dodnes fungují souběžně a sdílejí tutéž redakci - v první části bakalářské práce představuji počátky periodika Host ve dvacátých letech 20. století až po jeho samizdatovou podobu v osmdesátých letech. Poté nastíním základy nakladatelství Host, které zkraje devadesátých let položil Dušan Skála. Od druhé poloviny devadesátých let se pak začíná formovat současná podoba nakladatelství a periodika Host pod vedením Tomáše Reichela a Miroslava Balaštíka. V hlavní části bakalářské práce se pokouším popsat současné působení nakladatelství Host, zejména prostřednictvím jeho knižní produkce, a poukázat na jeho transformaci z poměrně úzce zaměřeného nakladatelství v nakladatelství, jehož produkce zaujala i masového čtenáře. Cílem mé práce je především ucelený popis současného nakladatelství Host.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.