Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kampus + Fakulta architektury Technické univerzity v Nitře
Csanda, Denis ; Šabík, Viktor (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši návrh novej univerzity s fakultou architektúry a fakultou umenia v Nitre. Hlavnou témou je, ako vhodne umiestniť a navrh- núť novú budovu univerzity vzhľadom k súčasnej zástavbe, ktorou je hlavne národná pamiatka [Slov- enská Poľnohospodárska Univerzita navrhnutá ar- chitektom Vladimírom Dedečkom.] Táto téma vy- chádza z preddiplomovej práce, ktorá sa zaoberá kampusom SPU a UKF. V preddiplomovej práci bola vypracovaná urban- istická štúdia na celé územie kampusu, ktorá sa snaží poukázať na jeho potenciál. Definovala miesto, kde sa sústredí návrh budovy diplomovej práce, ktorá je jej priamym pokračovaním a nadväzuje na jej tému. Forma univerzity vychádza z Dedečkových úvah o kompozícii kampusu. Pracuje s osovou schémou "cardo-decumanus", vychádza z foriem pavilónov SPU a napodobuje spôsob prevádzky UKF. Forma je orezaná aby neprekrývala pamiatku vo väčšej miere, ako to v súčasnosti robí vzrastlá zeleň. Vzni- kajú tak pochôdze terasy, ktoré sú prístupné pomo- cou skrytých schodísk od námestia až po tú najvy- ššiu časť strechy. Tieto terasy vytvárajú novú rovinu verejného života, z ktorej sú výhľady na Zobor a panorámu mesta. Podobne ako terasy sú prístupné aj fasády. Posúvaním podlaží vznikajú pavlače, ktoré obchádzajú celú univerzitu. Dôležité je aj spracovanie témy ateliérov. Obe fakulty majú podobný ateliérový spôsob vyučova- nia. Tieto ateliéry fungujú ako samostatné časti uni- verzity patriace študentom previazané s ústavmi fakúlt prostredníctvom schodísk prechádzajúcimi naprieč podlažiami. Medzi týmito časťami vznikajú štyri unikátne exteriérové priestory, ktoré majú špecifický účel a funkciu.
Možnosti studia osob s postižením na vybraných vysokých školách
Voženílková, Pavlína ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi studia osob s postižením na vybraných vysokých školách v České republice a s tím souvisejícími problémy a tématy. První část práce je zaměřena na vhled do výše zmíněné problematiky. Čtenář se seznámí s terminologií a charakteristikou jednotlivých zdravotních postižení studentů, kteří studují na vysokých školách. Jedná se zejména o tato zdravotní postižení: zrakové postižení, sluchové postižení, tělesné postižení a specifické poruchy učení. Další částí této práce je věnována legislativě, která se zabývá touto oblastí nejen v České republice, ale i na mezinárodní úrovni. Stěžejní část popisuje činnost nejen organizací zřízených při vysokých školách na pomoc studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Uvedené organizace nabízejí své služby nejen studentům daných vysokých škol, ale i ostatním lidem se zdravotním postižením. Poslední část je věnována jednotlivým příběhům studentů, kteří mají osobní zkušenost se studiem na některých vysokých školách.
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK.
Politika pozitivní diskriminace na amerických univerzitách: perspektiva Nejvyššího soudu 1978-2003
Mertová, Viktorie ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Americké univerzity ve svém přijímacím řízení často aplikují tzv. pozitivní diskriminaci, tedy zvýhodňování zástupců menšin odlišených obvykle na základě rasy či barvy pleti. Jedním z důvodů pro tuto politiku je to, že v šedesátých letech dvacátého století bylo nařízeno, že všechny instituce financované federální vládou musí přijmout pozitivní opatření jako boj proti diskriminaci menšin. Dalším důvodem je, že se univerzity pokoušejí na své půdě vytvořit pestré, rozmanité prostředí, které má zvyšovat kvalitu vzdělání. Takový postup vyvolává mnoho kontroverzí. Odpůrci této politiky se domnívají, že porušuje Čtrnáctý dodatek Ústavy, protože diskriminuje představitele většinové společnosti. Na toto téma ve Spojených státech proběhlo mnoho soudních sporů, několik případů se dostalo až k Nejvyššímu soudu. Bakalářská práce "Politika pozitivní diskriminace na amerických univerzitách: perspektiva Nejvyššího soudu 1978-2003" se zabývá tím, jak se vyvinul přístup Nejvyššího soudu Spojených států k této problematice od roku 1978, kdy proběhl první velký případ, do roku 2003, kdy soud o této otázce rozhodoval naposledy. Na základě analýzy rozsudků tří významných případů jsou představeny nejvýznamnější rozdíly mezi postoji a argumenty soudců za 25 let existence této problematiky.
Novinářská činnost Tomáše G. Masaryka
Marek, Jiří ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Diplomová práce "Novinářská činnost Tomáše G. Masaryka" si klade za cíl analyzovat Masa-ryka jako žurnalistu. Práce postihuje proces Masarykova vývoje od dětství a školních let přes vysokoškolská studia ve Vídni a Lipsku po jeho přestěhování do Prahy, kde působil na tamní univerzitě. Všímá si všech významných aspektů, které formovaly jeho osobnost. Zaměřuje se však především na jeho pozici v časopisech Athenaeum, Čas a Naše doba, jejichž prostřednic-tvím ovlivňoval tehdejší dění. Celá problematika je usazena do historického a kulturně spole-čenského kontextu druhé poloviny 19. století.
Život s Aspergerovým syndromem na vysoké škole
Středová, Martina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Teoretická část se věnuje charakteristice Aspergerova syndromu, vysvětluje historii, pojmy a specifické oblasti handicapu. Dále popisuje oblasti v životě jedince a seznamuje s organizacemi, které pomáhají lidem s Aspergerovým syndromem. Na základě teoretické části je pro praktickou část zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. V praktické části je uvedena případová studie jedince s Aspergerovým syndromem, která nabízí prostřednictvím analýzy rozhovorů, pozorování a dokumentů komplexní pohled na způsob podpory studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, vysoká škola, podpora, vzdělání
Filosofie výchovy
Řezník, Jan ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na filosofii výchovy. Autor práce čtenáře seznamuje s moderním chápáním výchovy a s Platónovým pojetím péče o duši. Tato bakalářská práce se skládá ze tří částí. V první části se nachází několik otázek, zabývajících se podstatou výchovy, duše, vědění atd. V druhé části je vyložena . Třetí část pojednává o autorově zkušenosti se školským systémem a univerzitou. Hlavním námětem této práce je porozumění světu a sobě samému, na základě Platónova chápání duše. V práci je popisována Platónova péče o duši na základě díla českého filosofa Jana Patočky. Autor této práce předkládá návrh, jak je možné využít péči o duši ve filosofii výchovy.
Sexual harassment at universities: negative impacts on group
Lukáčová, Ivana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Cieľom mojej bakalárskej práce je zmapovať prežívanie a dôsledky rôznych foriem gendrového a sexuálneho obťažovania na klímu v študentskej skupine. V teoretickej časti popisujem problematiku gendrového a sexuálneho obťažovania v Českej republike a v zahraničí, vrátane rôznych prístupov k definovaniu tohto fenoménu a výskumné nálezy o jeho výskyte. V ďalšej časti sa venujem skupinovým procesom, ktoré v kolektíve prebiehajú, presnejšie skupinovej štruktúre, rolách v skupine, identite skupiny a skupinovému chovaniu. V empirickej časti predstavujem kvalitatívny výskum, ktorý prebiehal práve kvôli vhodným podkladom pre bakalársku prácu. Vybrané údaje som následne porovnala a interpretovala. Pri interpretácii som sa venujem hlavne negatívnym dopadom gendrového a sexuálného obťažovania na skupinu, v ktorej sa takéto chovanie odohráva. Kľúčové slová: sexuálne obťažovanie, vysoká škola, skupinové procesy, gender

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.