Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 530 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivní tlumení hlavy obráběcího stroje
Škúci, Michal ; Marek, Jiří (oponent) ; Březina, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvářením mechatronického modelu hlavy obráběcího stroje dodané firmou TOSHULIN,a.s. za účelem tlumení vibrací. Mechanická část modelu je zalo-žena na modelování soustavy poddajných těles. Součástky jsou modelovány v MKP programu ANSYS a následně redukovány pomocí Craig-Bamptonovy metody. Soustava pružných těles je vytvářena v MBS programu ADAMS. Model je linearizován a následně redukován. Jako prvek aktivního tlumení využívá linearizovaný model magnetického ložiska. Pro řízení je navržen PID regulátor. V závěru je provedeno porovnání tlumeného a netlumeného modelu.
Pasivní kompenzace teplotních deformací u obráběcího stroje
Šabart, Adam ; Marek, Jiří (oponent) ; Hermanský, Dominik (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá pasivní kompenzací teplotních deformací u příčníku portálového obráběcího centra. Problém je řešen pomocí výpočtového modelování s využitím metody konečných prvků v prostředí programu ANSYS Workbench. Dále je využito matematické optimalizace (taktéž v programu ANSYS Workbench) k nalezení takových parametrů příčníku, aby byly sníženy teplotní deformace a jeho hmotnost byla minimalizována. Výstupem jsou dvě nové verze příčníku, které jsou porovnány s původní konfigurací.
Kulturní centrum Kopřivnice
Kocián, Václav ; Marek, Jiří (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Předmětem projektu je návrh přestavby centra města Kopřivnice a objektu kulturního domu s muzeem značky Tatra, který byl postaven roku 1991. Řešený objekt je umístěn mezi ulici Záhumenní a tok říčky Kopřivničky, která je v tomto místě skryta v délce 150m a vytváří spolu s výškovou dominantou hotelu Tatra poměrně komplikovanou urbanistickou situaci. Navržená rekonstrukce počítá s přesunem muzea automobilky Tatra do jejího továrního areálu a úplným očištěním budovy KDK na jeho původní hmotu. Ve vzniklém prostoru je navržen jednopodlažní objekt s komerčním využitím vytvářející polouzavřený předprostor rekonstruavanému kulturnímu domu.
Konstrukce vřeteníku pro horizontální vyvrtávací centrum
Raszka, Pavel ; Marek, Jiří (oponent) ; Hermanský, Dominik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukce vřeteníku pro horizontální vyvrtávací centrum. V první části práce je provedena rešerše v oblasti vyvrtávaček a hlavních částí vřeteníku vyvrtávaček. Na základě této teoretické analýzy jsou zvoleny vstupní parametry pro výpočet napěťových, silových a momentových charakteristik vřeteníku. Následně je z těchto údajů proveden konstrukční návrh vřeteníku formou 3D modelu.
HOUSE ON THE EDGE – Valašské Meziříčí, Sokolská Street
Málek, Ivan ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
the concept is to try to achieve the most effective use of the construction site at hand while respecting the heights of neighbouring buildiings.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Kašpárek, Michal ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je vypracování návrhu Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně. Projekt se v obecné rovině zabývá celkovým provozem sportovního letiště, detailně pak řeší provozy muzea a přidružených služeb návštěvníkům letiště. Nový areál se pokorně zapisuje do krajiny, v atraktivní lokalitě Medláneckých kopců vytváří další přitažlivý prvek a i přes složitý provoz a pohyb techniky nevytváří žádnou bariéru, naopak území spojuje a je jeho přirozeným centrem. Letiště v Medlánkách bylo založeno už ve dvacátých letech minulého století a od té doby se areál poměrně nekoncepčně rozrůstal o další hangáry a různé přístavby. Z těchto byly zachovány pouze dva původní dřevěné hangáry, které doplnil ještě jeden nový, správní a reprezentační budova. Provozní objekty vymezují prostor pro techniku, nová reprezentační budova jej uzavírá a vymezuje prostor pro lidi, propojuje území naučnou stezkou, nabízí nádherné výhledy a dotváří veřejný prostor, který letiště zpřístupňuje kolemjdoucím. Celý areál je orientován zády k zástavbě a otevírá se do krajiny, širokému okolí se tak prezentuje ikonickou siluetou reperzentační budovy. Křivka budovy dává prostor letadlům chystajícím se k letu a umožňuje tak bezkolizní pohyb lidí a techniky po letišti a taky vytváří důstojný prostor pro letadla, která už létat nebudou. Expozice leteckého muzea prochází druhým podlažím budovy a návštěvník tak stoupá vzhůru k jednotlivým kluzákům, které levitují v prostoru, sluneční paprsky vytvářejí na jejich na leštěných kapotách odlesky a v pozadí mají živé letiště a oblohou. Muzeum zde nabízí procházku leteckou historií v jiném kontextu než běžné hangáry. Celá reprezentační budova je funkčně i konstrukčně rozdělena na tři celky. V přízemní části blíže ke vstupu do areálu se nachází restaurace, odkud je možné sledovat letadla jak si to rolujou na rozletovou drahu, závody ultra lightů, kroužení kluzáků a veškerý život letiště. Jižní křídlo je věnováno akt
Aktivní kompenzace průhybu nástroje
Zarboch, Jaromír ; Marek, Jiří (oponent) ; Březina, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem systému kompenzace průhybu nástroje, pro frézovací vřeteno C1, poskytnuté firmou TOSHULIN, a.s. Za pomocí programů ANSYS, MD ADAMS, Matlab/Simulink byl vytvořen zjednodušený simulační model vřetene, na který byly aplikovány kompenzační prvky. Jako akční prvky byly zvoleny tři piezoaktuátory, které jsou samostatně řízeny třemi PID regulátory. Efektivnost tohoto kompenzačního systému byla ověřena na základě provedených simulací.
Nákladové nádraží Žižkov
Koten, Adam ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Území bývalého překladového nádraží na Žižkově bylo vytvořeno ve 30. letech 20. století a svoji službu dosloužilo na počátku 21. století. Já jsem si toto téma vybral hlavně kvůli pocitu, který jsem získal při návštěvě daného místa. Na nádraží je velmi silná industriální atmosféra a krása funkcionalistické budovy opravdu člověka v daný moment obklopuje. Nechápal jsem, jak někdo může uvažovat, někdy i usilovat o zboření takových prostor.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Jussupov, Daniyar ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním je navrhnout moderní velodrom na místě stávajícího velodromu Favorit na ulici Křížkovského. Nový velodrom by měl reagovat na moderní požadavky a olympické normy tohoto sportu. Stávající velodrom neodpovídá moderním olympickým normám cyklistické dráhy která má délku 250 m. Objekt bude umístěn na Na areálů stávajícího velodromu Favorit na ulici Křížkovského blízko řeky Svratka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 530 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
33 MAREK, Jakub
59 MAREK, Jan
35 MAREK, Jiří
18 MAREK, Josef
1 Marek, J.
33 Marek, Jakub
59 Marek, Jan
9 Marek, Jaroslav
1 Marek, Jindřich
18 Marek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.