Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné trendy ve vývoji televizní zábavy na příkladu pořadu Prostřeno
Honsová, Pavlína ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce se zabývá zábavou v současném českém i zahraničním prostředí. Má dvě části, teoretickou a praktickou. Na začátku teoretické části se zabývá teoretickým zázemím potřebným pro tuto práci, a to především každodenností a televizí, která v každodennosti hraje svou úlohu. V teoretické části dále popisuje jednotlivé pořady, především ty, které nějakým způsobem (např. příslušností k určitému žánru) souvisí s pořadem Prostřeno, to znamená významné světové reality show a pořady o vaření. Stručně zde také zmiňuje podobné významné pořady v českém prostředí. Analytická část má také několik kapitol. Nejprve se zde vysvětluje postup, kterým bude pořad Prostřeno analyzován, a to obsahovou analýzou. Následně je tato analýza provedena a jsou zhodnoceny výsledky. Dále je pořad srovnáván s jednotlivými významnými pořady, které byly zmíněny v teoretické části. Dále jsou zmíněny výrazové prostředky pořadu Prostřeno (střih, hudba…). Následuje shrnutí a celkové zhodnocení práce.
Pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu, její reflexe a vliv na veřejnou sféru
Klimeš, David ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Předmětem práce je popis pronikání zábavy především do zpravodajství a popis reflexe jevu. V první kapitole teoreticky popisuji jev pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu a uvádím základní literaturu k tématu. V podkapitole ukazuji, v jaké souvztažnosti chápu infozábavu k jiným mediálním konceptům a řadím je od nejobecnějších po konkrétní projevy, jako je právě infozábava. Dále popisuji českou normativní reflexi tématu, a to ve třech odlišných rovinách: v teoretické odborné debatě, v politickém diskurzu, kam řadím i výstupy regulatorních orgánů, a v debatě v publicistickém diskurzu. Ve druhé kapitole ukazuji a do kontextu zařazuji jednotlivé metodologické pokusy se s pronikáním zábavy vyrovnat. Dále navrhuji po vyhodnocení metodologických přístupů svůj postup výzkumu. Ve třetí kapitole historicky vykládám nástup zpravodajského paradigmatu v české mediální krajině, pronikání zábavních prvků do něj, nárůst interpretační moci novinářů a ve výsledku v podmínkách komercionalizace uplatnění infozábavních postupů ve zpravodajství. Na základě rozebrání české normativní reflexe jevu a výzkumu pak v závěru navrhuji nový přístup k posuzování průniku zábavy do zpravodajského paradigmatu.
Sociální a kulturní status digitální zábavy
Vnouček, Petr ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Práce nabízí pohled na představy české veřejnosti o kulturní a společenské roli digitální zábavy (tedy počítačových her a videoher) jakožto relativně nového interaktivního média. Autor se pokouší ověřit validitu předpokladu, že je digitální zábava předmětem kulturní stigmatizace, jíž zformovala součinnost řady, v práci blíže charakterizovaných, faktorů. Současný pohled veřejnosti na digitální zábavu vnímá jako produkt v historii pravidelně se opakující mediální paniky, stereotypních představ, snahy vládnoucích vrstev udržet status quo, boje sociálních skupin o kulturní dominanci a s tím související hierarchizace kulturního vkusu. Předpokládaným následkem kulturní stigmatizace digitální zábavy je společenská stigmatizace hráčů, kteří pod tlakem společnosti často přizpůsobují své chování obecnému vkusu. Zásadní součástí práce je výzkum, který vychází z kvalitativních a kvantitativních dat získaných mezi pedagogy, studenty osmiletých gymnázií a žáky základních škol. Výzkum, založený na sérii rozhovorů a širším dotazníkovém šetření na třech náhodně vybraných pražských základních školách a třech gymnáziích, potvrzuje generační podmíněnost negativního pohledu na digitální zábavu a odlišný pohled gymnazistů a žáků základních škol na specifické aspekty digitální zábavy a videoherní kultury.
Komparace zábavně poučných týdeníků pro mládež Mladý hlasatel a Vpřed (30.-50.léta 20.století)
Meravá, Tereza ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Magisterská práce "Komparace zábavně poučných týdeníků pro mládež Mladý hlasatel a Vpřed (30. - 50. léta 20. století)" srovnává dva časopisy pro mládež, které vycházely těsně před a po druhé světové válce. Oba dva tituly, které spojovalo víc než jen osoba jejich redaktora a do velké míry duchovního otce Jaroslava Foglara, byly ve své době velmi populární a daly by se nazvat fenoménem dobové publicistiky pro děti a mládež. Oba také vycházely v politicky a kulturně komplikované době, Mladý hlasatel v letech, kdy se schylovalo k válce, a v Protektorátu Čechy a Morava, a Vpřed s desetiletým odstupem v době, kdy získávali moc komunisté, a následně po komunistickém převratu v únoru 1948. Práce navazuje na moji bakalářskou práci "Mladý hlasatel a jeho autoři", věnovanou jeho historii, autorům a specifikům. Magisterská práce přidává srovnatelné informace i o časopisu Vpřed, ale jejím hlavním účelem je srovnat ročníky "svobodné", tedy předválečný a předrevoluční, a ty, které vycházely v době "nesvobodné", tedy protektorátní a porevoluční. Práce se snaží nejen porovnat časopisy z hlediska obsahu, úrovně, autorů a podobně, ale zejména je vztáhnout ke kontextu doby, sledovat pronikání politiky a ideologie do časopisu a postihnout způsoby, kterými se politické a jiné subjekty snažily působit na mládež,...
Internet a jeho využití v domácnostech
Blažek, Ondřej ; Grosz, Jan (vedoucí práce) ; Macháček, Otakar (oponent)
Bakalářská práce popisuje historii internetu, jeho vývoj a hlavní funkci, kterou internet nabízí. Dále rozebírá technologie, pomocí nichž se uživatel k celosvětové síti může připojit. Zmíněny jsou i nejznámější poskytovatelé připojení v České republice. Analytická část rozebírá veškerou problematiku ze statistického hlediska. Nejprve dochází k identifikaci českých domácností, jakožto uživatelů internetu. Podstatná je jak jejich vybavenost počítačem, tak i vybavenost připojení k internetu a následně nejpoužívanější typy tohoto připojení. Další významná část je, kde dochází k rozlišení jednotlivých činností prováděných na Internetu a jejich analýze, hlavně dle procentuálního počtu jednotlivců, kteří danou aktivitu provozují.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Dlabáč, František ; Sochor, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
študentský život, stretávanie sa, mesto v meste, tvorba mestskeho života mladými ľudmi.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Dvořáková, Vendula ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Květná zahrada v Kroměříži – památka nadnárodního významu. Je příkladem ovlivňujícím rozvoj krajinářské architektury v Evropě. Tento Libosad, který se postupně vyvíjel od 17. století, sloužil pro potěchu uměnímilovných hostů. V současné době tento svět soch antických bohů a postav historie a bájí tvořený špalírovými stěnami, kvetoucími záhony, podtržen prací štukatérů, sochařů a freskařů na zahradních objektech nedokáže dnešnímu člověku nabídnout to, co očekává. Částečně se totiž změnil důvod návštěvy zahrady. Většina sem v první řadě přijde navštívit památku zapsanou roku 1998 na Seznam světových kulturních a přírodních památek UNESCO a něco se o ní dozvědět. Až při této příležitosti si odpočinout a strávit příjemné chvíle. Tím vzniká sekundární prostor sloužící k získání informací a zároveň relaxaci a zábavě.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Šímová, Jana ; Mazalová, Alena (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Revitalizace předpolí Květné zahrady má za cíl více příblížit Květnou zahradu lidem. Podat inforamce o historii Květné zahrady i o současném stavu. Zároveň doplňuje funkce, které v zahradě nefungují nebo zcela chybí. Snahou je vytvoření atraktivního vyhledávaného místa pro relaxaci, zábavu a vzdělání.
Vědeckotechnický park ve Zlíně
Šimoníček, Stanislav ; Svoboda, Jiří (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce bylo definovat samostatný prostor náměstí Práce, vytvořit centrální shromažďovací místo izolované od ruchu přilehlé třídy Tomáše Bati, řešením doplnit dominanci stávajících staveb Baťovské éry, oživit a zatraktivnit ho chodcům a s tím spojené dopravní řešení, urbanistické uspořádání silnic a nově vzniklých ulic, návrh vědeckotechnologického parku a bydlení v centru města, parkování pro nově navržené objekty. Architektonicko urbanistické řešení se zabývá novou náplní pro náměstí Práce, sloužícího původně jako nástupní plocha pro tehdy rozkvétající Baťovi podniky. S úpadkem této slavné éry ztrácí i náměstí svojí majestátnou funkci. Navržené řešení ,,očišťuje“ náměstí od aut, respektuje výhledové osy, vytváří nový rastr narovnáním Březnické ulice rovnoběžné se ,,zelenou osou“ oddělující starou a novou část Zlína, kolmo na třídu Tomáše Bati, vnáší nové restaurace, kavárny, obchody, bydlení a pracovní příležitosti. Vědeckotechnologický park uzavírá náměstí ze severní strany. Je navržen na místě bývalé nemocnice, která se nacházela naproti budově 21. Pokračuje nenuceně v uliční fronte a zároveň je spojnicí mezi fakultou managementu a ekonomiky novým univerzitním centrem. Výškově odpovídá okolní zástavbě.Je rozdělen do dvou částí, mezi nimiž nám probíhá výhledová osa skrze areál SVITU. Bytový dům uzavírá náměstí ze západu. Orientace bytů je tedy východ – západ. Byty v něm obsažené mohou sloužit i jako zaměstnanecké pro přiléhající vědeckotechnologický park. Kce je skeletová a obložena cihlami KLINKER odpovídající okolní zástavbě. Obsahuje malometrážní byty do 100m2, kategorie 2+kk a 1+kk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.