Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,957 záznamů.  začátekpředchozí35948 - 35957  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.90 vteřin. 

Faktory úspěchu pro outsourcing, komparace přístupu nejúspěšnějších zemí a České republiky
Soukup, Jan ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Tématem práce jsou faktory úspěchu pro outsourcing a situace v tomto odvětví v Indii, Číně, Rusku a Irsku, jakožto outsourcingově nejúspěšnějších zemích současnosti, a České republiky. Cílem práce je analyzovat nejdůležitější faktory úspěchu pro outsourcing a popsat možnosti českých firem na prosazení se v tomto oboru. Práce se také věnuje způsobům vyhledávání informací relevantních k outsourcingu a porovnávaným zemím. Hlavní pozornost je přitom zaměřena na profesionální databázová centra, služby které poskytují a dotazovací jazyky, se kterými se při jejich používání informační specialista setká. Popsány jsou jednotlivé typy operátorů a vyhledávacích jazyků, zdůrazněny jsou rozdíly mezi vyhledáváním na tzv. viditelném a neviditelném webu. Každá země je hodnocena podle několika konkrétních kritérií, jakými jsou například vládní podpora nebo nejvýznamnější průmyslové obory, ve kterých se outsourcing uplatňuje nebo by v budoucnu mohl být uplatňován. Zvláštní pozornost je přitom věnována podpoře zahraničních investic v České republice.

Organizační kultura
Bihary, Kamil ; Froněk, Jan (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá organizační kulturou jako přítomným fenoménem v každé organizaci. Organizační kultura podává informace o vnitřním životě organizace, jelikož jsou v ní zakomponované základní předpoklady, porozumění vlastní existenci i artefakty skrze, které chce být vnímána svým okolím a svými zaměstnanci. Dalším tématem jsou podoby a fungování různých typů organizačních kultur. Důležitými tématy organizační kultury je i její síla a obsah, které jsou jedním z předních ukazatelů efektivnosti organizační kultury jako celku. Jeden z hlavních cílů této bakalářské práce je popsat vztah organizační kultury a výkonnosti organizace, který je uveden na konkrétních příkladech řídících procesů.

Systém vzdělávání pracovníků v organizaci
Koníčková, Veronika ; Beneš, Milan (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Práce s názvem Systém vzdělávání pracovníků v organizaci se skládá z pěti kapitol: Systém vzdělávání pracovníků, Vzdělávací proces, Realizace podnikového vzdělávání, Vzdělávání podle kompetencí a Řízení a rozvoj Talentů. Cílem této bakalářské práce je popsat v teoretické části základní poznatky a vystihnout některé současné vlivy v oblasti podnikového vzdělávání. V uvedených kapitolách jsou charakterizovány jednotlivé procesy podnikového vzdělávání od identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb až po jeho realizaci a vyhodnocování. Podrobněji jsou zde rozebrány jednotlivé metody, které se používají při vzdělávání zaměstnanců. Vzhledem ke skutečnosti, že vzdělávání a rozvoj zaměstnanců je třeba vidět v souvislosti s cíli společnosti, je v práci popsán přístup založený na Vzdělávání podle kompetencí. Na základě identifikovaného kompetenčního profilu na úrovni organizace, oddělení, pracovní skupiny a jedince je pak vytvořen rozvojový program s významným podílem vzdělávacích aktivit. V poslední kapitole se práce zabývá tématem Talent managementu a rozvojem této specifické populace v organizaci.

Projektový management v oblasti kultury - mezinárodní výstava
Hořejší, Anna ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Knobloch, Iva (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je projektové řízení v kulturních organizacích. Teoretická část popisuje obecné roviny tohoto tématu, analyzuje prostředí současných kulturních institucí, jejich spolupráci a jejich pozici mezi tradičními rolemi a mezi nástroji moderního managementu. Zároveň jsou popsána specifika projektového řízení v případě výstavního projektu. Cílem části praktické je popsat a zhodnotit konkrétní projekt výstavy "Tschechische Fotografie des 20. Jahrhunderts" (Česká fotografie 20. století) v Bonnu (pořádanou v mezinárodní spolupráci dvou odlišných kulturních institucí), analyzovat její průběh, pozitiva i rizika, navrhnout možná doporučení. Klíčovým tématem pro všechny tyto aspekty je koordinace či synchronizace organizátorů a přínosy i komplikace této spolupráce.

Pronunciation of Czech Teachers of English: Focus on Wofrd- Stress
Sokolová, Hana ; Matuchová, Klára (oponent) ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce)
Tématem této práce je popsat výslovnost českých učitelů angličtiny se zaměřením na anglický slovní přízvuk a z něj plynoucí redukci samohlásek. V úvodu jsou představeny dvě hypotézy. První tvrdí, že učitelé s pedagogickým vzděláním zaměřeným na angličtinu mají lepší výslovnost. Druhá zastává názor, že učitelé z prestižnějších škol mají také lepší výslovnost. Teoretická část se zaobírá teorií slovního přízvuku a vysvětluje jeho oprávněnost v kontextu výuky angličtiny. Praktická část analyzuje autentické nahrávky českých učitelů angličtiny a je zaměřena na správné umístění slovního přízvuku a redukci samohlásek. Metodologická část konečně nabízí různé metody pro odstranění tohoto problému.

Moderní principy koncepce a fungování dokumentových dodavatelských služeb (DDS)
Grycová, Helena ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tématem práce jsou dokumentové dodavatelské služby. Cílem práce je popsat a zhodnotit moderní principy a fungování dodavatelských služeb (DDS). Hlavní pozornost je zaměřena na fungování systémů dodávání dokumentů ve firemní praxi. Práce se věnuje také terminologii a vymezení pojmů týkající se oblasti služeb dodávání dokumentů a oblasti meziknihovních služeb, historií těchto služeb a rozšířením. Součástí práce je také právní rámec, který vymezuje podmínky elektronického dodávání dokumentů (EDD) v České republice.

Rozšíření UML
Kalina, Jaroslav ; Smolík, Jan (vedoucí práce) ; Drozda, Jaromír (oponent)
Tématem této bakalářské práce je jazyk UML a jeho rozšiřující profilový mechanismus. UML představuje standardní způsob pro tvorbu objektově orientovaných modelů pro potřeby softwarového inženýrství, stejně tak, jako pro potřeby modelování business procesů a systémů. V současnosti tvoří UML, a s ním spojené technologie specifický přístup pro vývoj nových systémů (označovaný jako tzv. ?model-driven architecture/aproach?). Hlavním cílem této práce je popsat profilový mechanismus, který umožňuje adaptaci UML pro různé aplikačně specifické účely, čímž přispívá k vyšší flexibilitě jazyka a umožňuje jeho optimální použití v mnoha diametrálně odlišných oblastech. Na začátku této práce budou nejprve uvedena obecná východiska, která budou sloužit jako základna pro další postup. Východisky je rozuměn obecný úvod jazyka UML. Další podstatnou částí bude přehled ostatních významných technologických specifikací, které jsou v souvislosti s UML a jejich profily používány, a z důvodů komplexního pochopení problematiky je potřeba se o nich zmínit. Po těchto informacích bude podrobně rozebrán způsob, jakým se profily vytvářejí, a vysvětlena teoretická východiska, ze kterých samotné profily vycházejí. Pro pochopení, kde všude se dá upravené UML nasadit, slouží stručné uvedení několika profilů z odlišných oblastí. Poslední třetina práce je tvořena studií použití ?Profilu pro Datové Modelování? na hypotetické úloze, a diskuse jednotlivých přínosů, ale i nedostatků, tohoto konkrétního profilu. Závěrem práce bude ve stručnosti uvedeno souhrnné zhodnocení přínosů i slabin této technologie.

Proces vytváření sociálního statusu při změně školní třídy
Brožová, Martina ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Předmětem této diplomové práce je proces utváření sociálního statusu při přechodu ze základní školy na střední. V teoretické části se zaměřuji na školní třídu jako sociální skupinu a postavení žáka ve třídě, věnuji se struktuře školní třídy, statusovému systému rolí a nejčastějším sociometrickým pozicím, které se ve školní třídě vyskytují. Dále uvádím poznatky o období adolescence, které se vztahují k tomuto tématu a prezentuji základní informace o identitě adolescentů a sociálních dovednostech. Jako poslední se zabývám tématem, jak zkoumat školní třídu. V empirické části prezentuji kvalitativní výzkum, ve kterém bylo zapojeno 5 středních škol z Prahy a okolí, celkem 104 studentů. Cílem výzkumu bylo popsat a porozumět procesu utváření sociálního statusu v nové třídě. K tomuto účelu byly použity dvě dotazníkové metody - sociometrický ratingový dotazník SORAD a dotazník mapující zkušenost jedince v interpersonálních vztazích a jeho spokojenost se změnou školního kolektivu. Na základě analýzy dat a interpretativních metod jsme došli k závěru, že sociální status je utvářen již v prvních interakcích mezi členy a je málo proměnlivý. Sociální status je tvořen dvěma rovinami - vztahovou, která je vyjádřena oblibou a sociální sílou, která je vyjádřena poměrem moci ve skupině. Tyto roviny doplňuje...

Organizační kultura společnosti Telefónica O2
Patera, David ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Čitanová, Petra (oponent)
Tématem této práce je charakteristika organizační kultury společnosti Telefónica O2. Cílem bylo popsat proces integrace zakládajících společností (Telecom a Eurotel) a vliv této integrace na vývoj a utváření organizační kultury společnosti Telefónica O2. Dále pak provézt rozbor dvou průzkumů spokojenosti zaměstnanců a analyzovat silná a slabá místa v organizační kultuře společnosti.

Argumentace v medializaci vybraných debat pořadů Otázky Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou a eristická dialektika
Remešová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá argumentací hostů vybraných debat v medializaci diskuzních pořadů Otázky Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou. Formát těchto pořadů přisuzuje debatám v nich probíhajícím předem konfrontační charakter, což vede jejich účastníky s výjimkou jejich moderátorů k argumentačnímu souboji. Tématem výzkumu bude podrobná argumentační analýza hostů vybraných dílů zmíněných dvou pořadů včetně zodpovězení otázky, jakou úlohu v tom sehrávají jejich moderátoři. V analýze bude kladen důraz zejména na eristickou dialektiku, koncept Arthura Schopenhauera, jenž je chápán jako nauka o neústupnosti člověku vlastní. Sekundárně bude využit také koncept argumentačních klamů od Jiřího Krause nebo Davida McCandlesse. Sledovány budou rovněž jazykové a suprasegmentální prostředky či neverbální rovina komunikace. Cílem tohoto rozboru bude jednak popsat axiologii a s tím spojenou efektivitu argumentování hlavních hostů vybraných debat Otázek Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou, jednak ověřit, zda je eristická dialektika využitelná pro dekonstrukci mýtů, manipulací, zkreslování a překrucování faktů v těchto debatách. V závěru práce budou oba pořady porovnány a zároveň bude potvrzena či vyvrácena domněnka, zda debata v Otázkách Václava Moravce je kultivovanější, a plní tudíž...