Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Czech Primary Teachers' Approach to English Pronunciation Teaching
Jirsová, Emma ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit současný stav výuky výslovnosti anglického jazyka na základních školách v České republice. Za účelem dosažení uvedeného cíle tato práce zkoumá přístup českých učitelů k výuce anglické výslovnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nejprve popisuje důležitost, cíl a obsah výuky výslovnosti spolu s její efektivitou a důvody, proč bývá zanedbávána. Dále poskytuje charakteristiku žáků mladšího školního věku, uvádí doporučení pro výuku výslovnosti na prvním stupni základní školy, popisuje integrativní přístup k výuce výslovnosti a zabývá se tím, jak probíhá výuka výslovnosti na základních školách v různých evropských zemích. Praktická část této diplomové práce představuje, analyzuje a komentuje výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 108 českých učitelů základních škol a které se zaměřilo na jejich přístup k výuce výslovnosti. Výsledky výzkumu popisují pedagogické vzdělání učitelů v oblasti výslovnosti, jejich pohled na její výuku, způsob, kterým ji implementují do hodin anglického jazyka, důvody, proč někteří pedagogové vyučují výslovnost nesystematicky a změny, jež by podporovaly systematickou výuku výslovnosti. Klíčová slova výuka výslovnosti anglického jazyka, první stupeň ZŠ, žáci mladšího školního věku, angličtina jako...
Percepční a výslovnostní problémy českých studentů korejštiny v segmentální rovině
Horáková, Štěpánka ; Bozděchová, Ivana (vedoucí práce) ; Ferklová, Blanka (oponent) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Záměrem předložené disertační práce je zachycení percepčních a výslovnostních problémů českých studentů korejštiny v segmentální rovině. Zvládnutí zvukového plánu cílového jazyka jak z hlediska percepce, tak produkce je jedním ze základních předpokladů bezproblémové komunikace. Proto je od počátku studia potřeba věnovat se tříbení fonematického sluchu a vytváření artikulační báze pro správnou výslovnost v cílovém jazyce. A protože mateřský jazyk je jedním z faktorů, který ovlivňuje akvizici cizího jazyka ve všech oblastech, tedy i ve fonetice, může vést identifikace výslovnostních problémů studentů s konkrétním mateřským jazykem k efektivnější výuce fonetiky. Úvodní teoretická část práce je rozdělena do dvou kapitol. První čtenáře seznamuje s fonetikou a jejím významem ve výuce jazyků, druhá se věnuje srovnání korejštiny a češtiny z foneticko-fonologického hlediska. V jednotlivých podkapitolách jsou popsány a porovnány vokalické a konsonantické systémy, slabičná struktura a v obou jazycích probíhající fonologické procesy. Na základě komparace jsou anticipovány potenciální percepční a výslovnostní problémy. Experimentální část práce se opírá o výsledky srovnávacích kapitol teoretické části a také o mnohaletou pedagogickou praxi. Je v ní zformulováno osm hypotéz týkajících se výslovnosti českých...
The effect of teaching spelling on the ability to predict pronunciation in Czech lower-secondary learners of English
Fuková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Záměrem této diplomové práce je zjistit, zda výuka pravidel korespondencí od písmen k hláskám zlepšuje schopnost žáků předvídat výslovnost. Teoretická část je rozdělena do dvou oddílů. Nejprve jsou po vyložení základních pojmů vyjmenovány a vysvětleny korespondence mezi grafémy a fonémy v angličtině, stručně doplněné o historické důvody jejich zdánlivě neprůhledného současného vztahu. Poté je zkoumáno, jak tyto nejasnosti v anglických korespondencích ovlivňují studenty angličtiny a jaký přístup k výuce předvídání výslovnosti doporučuje současná metodologie. Praktická část se skládá ze sbírky vhodných aktivit na výuku pravidel výslovnosti a popisuje sedmitýdenní výukový experiment, který se snažil tuto dovednost rozvíjet u písmen<c>, <g>, <s> a <o> u českých žáků angličtiny na druhém stupni základní školy. Dvacet šest žáků a dvacet dva členů kontrolní skupiny se před výukovým experimentem a také po něm zúčastnilo nahrávaného čtení 18 skutečných a 18 pseudoslov. U testované skupiny došlo k celkovému zlepšení mezi oběma měřeními, což bylo rovněž statisticky potvrzeno. Tento pokrok byl poměrně rovnoměrně rozložen mezi všechna písmena, stejně tak i skutečná slova a pseudoslova. KLÍČOVÁ SLOVA výuka pravopisu, předvídání výslovnosti, korespondence od pravopisu k výslovnosti
Perception of native and non-native English accents by Czech listeners
Luongová, Ngoc Huyen My ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Nádraská, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá percepci rodilých a nerodilých anglických akcentů českými posluchači se zaměřením na jejich srozumitelnost. Dále si klade za cíl prověřit rozsah výhody sdíleného jazyka při porozumění. Teoretická část poskytuje nezbytnou terminologii pro stanovení teoretického rámce pro výzkum provedený v praktické části práce. V praktické části byly pokročilým a méně pokročilým českým mluvčím angličtiny přehrány audionahrávky poskytnuté rodilými a nerodilými mluvčími. Data získaná pomocí transkripčních a hodnotících úkolů byla použita k posouzení objektivní a subjektivní srozumitelnosti jednotlivých akcentů. Výsledek objektivní srozumitelnosti poskytl důkaz, který potvrzuje výhodu sdíleného jazyka při porozumění v situacích, kdy mluvčí a posluchač mají stejný mateřský jazyk. Nebylo však prokázáno, že by výhoda sdíleného jazyka při porozumění byla efektivní v případech, kdy mateřský jazyk je odlišný. Pokud jde o subjektivní srozumitelnost, věty vyslovené rodilými mluvčími byly hodnoceny jako srozumitelnější v porovnání s nerodilými mluvčími. Tento výsledek také ukazuje, že přestože spolu objektivní a subjektivní srozumitelnost souvisí, jsou částečně nezávislé. Tato práce rovněž upozorňuje na význam vystavení nerodilým akcentům.
Intonation of cleft and pseudo-cleft sentences in the speech of advanced Czech learners of English
Hynková, Tereza ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Malá, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá intonací anglických vytýkacích a nepravých vytýkacích konstrukcí v řeči pokročilých studentů z České republiky, pro které je angličtina cizí jazyk. Cíl této práce je popsat volbu tónů výše zmíněných studentů v mluvě, která obsahuje anglické vytýkací a nepravé vytýkací konstrukce. První část práce zkoumá literaturu a nastavuje teoretický rámec pro menší výzkum v druhé části práce. Teoretická část popisuje syntax vytýkacích a nepravých vytýkacích konstrukcí, zaměřuje se na aktuální větné členění a poskytuje základní informace o intonaci. V druhé části jsou analyzovány zvukové nahrávky, s cílem prozkoumat používání tónů českými mluvčími při čtení smysluplné konverzace obsahující cílové struktury. Práce přináší zjištění, že klesající tón převládá v realizaci vytýkacích konstrukcí, zatímco produkce nepravých vytýkacích konstrukcí je různorodá. Dále konstatuje, že respondenti realizují tři nebo více z pěti vytýkacích vět pomocí stejného typu realizace. U nepravých vytýkacích vět je stejný typ realizace použit u tří nebo méně z pěti produkovaných vět. Práce poukazuje na specifické téma, které není mezi badateli populární. Shromažďuje informace o intonaci vytýkacích a nepravých vytýkacích struktur a nabízí implikace pro budoucí výzkum. KLÍČOVÁ SLOVA vytýkací, pseudo-vytýkací,...
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Práce dále představuje změny a vývoj ve výuce této metody v kontextu historie. Praktická část, která následuje, popisuje přípravu testu a prezentuje provádění výzkumu. Zkoumá také data, která byla získána testováním čtyř skupin dětí pražských základních škol, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. V neposlední řadě empirická část práce prezentuje výsledky testování čtení u 60 dětí a analyzuje jejich výkony s tím, zda explicitní syntetická metoda výuky čtení a psaní pomáhá vyslovovat slova také EFL studentům nebo ne. Klíčová slova: syntetická metoda výuky čtení a psaní, analytická metoda výuky čtení a psaní, fonémy, grafémy, výslovnost a artikulace, hláskování, čtení, psaní
Role of Affixation in the English Pronunciation
Dragounová, Tereza ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat a popsat vztah mezi procesy afixace a změnami, které tyto procesy přinášejí po zvukové stránce anglického jazyka. Teoretická část přednáší klasifikaci inflexních a vybraných derivačních afixů a podrobuje zkoumání jaký dopad mají na umístění slovního přízvuku a na další aspekty výslovnosti. Praktická část zahrnuje výzkum, jehož cílem bylo nashromáždit slovní zásobu z běžných učebnic anglického jazyka a tento vzorek analyzovat aparátem předloženým v teoretické části. Hlavním záměrem bylo zjistit, v jakém rozsahu je zkoumaný jev skutečně reflektován v běžné slovní zásobě a také jestli by nějaké konkrétní oblasti z této klasifikace mohly být výhodně použity při vyučování správné výslovnosti anglických slov. Klíčová slova afixace, předpona, přípona, umístění slovního přízvuku
Romance influence on English Wordstock
Rosová, Daniela ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Anotační list Název bakalářské práce: Románské vlivy na anglickou slovní zásobu Klíčová slova: Historie anglické jazyka, výpůjčka, slovo přejaté, lexikalizace, osvojování jazyka, cizí (druhý) jazyk, jazyková interference. Abstrakt: Bakalářská práce Románské vlivy na anglickou slovní zásobu se zabývá dopady románských jazyků na angličtinu, které jsou nejvíce zřetelné v její slovní zásobě. Zároveň se snaží zjistit, jaké je povědomí studentů anglického jazyka o jejich vlivu. Praktická část práce je založena na výzkumu ve formě dotazníku, který byl rozdán studentům anglického jazyka na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Dotazník sestává ze čtyř cvičení zaměřených na různá specifika vlivu románských jazyků, která jsou viditelná v anglické slovní zásobě. Výzkum ukázal, že studenti nemají nikterak zvláštní povědomí o románském původu mnohých slov v angličtině, zato ale zjistil, že čím déle se studenti učí anglicky, tím méně potíží s těmito slovy mají. Dotazník dále zkoumal, zda studenti, kteří umí také francouzsky nebo latinsky mají nějakou výhodu při osvojování anglické slovní zásoby. Výsledky potvrdily, že takoví studenti mohou využívat svých znalostí ku prospěchu, nicméně by si již měli být ve francouzštině jistí, její povrchní znalost by totiž mohla vést spíše k problémům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.