Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 136 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
An analysis of crowdfunding in the Czech Republic, the Slovak Republic and the United States in the example of comparing similar types of campaigns.
Slúka, Aleš ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Zimmermann, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice crowdfundingu, relativně novému způsobu financovaní s použitím moderních technologií. Dále se zaobírá motivací investorů a autorů crowdfundingových projektů k jeho využití, porovnáním průběhu konkrétních podobných kampaní ve vybraných státech a jeho vlivu na celkovou úspěšnost kampaně. Teoretická část práce definuje crowdfunding, jeho typy, vlastnosti a technologické prostředí, ve kterém v současnosti působí. Dále popisuje vybrané crowdfundingové platformy a jejich specifikace, které mají podstatný vliv na strukturu zákazníků a investorů. Praktická část bakalářské práce se zaobírá porovnáním odměnového crowdfundingu v České republice, Slovenské republice a v USA. Výzkum proběhl na základě statistické analýzy autorem sesbíraných dat a dotazníku, který byl zaměřený na zjištění informovanosti veřejnosti v tuzemských podmínkách o crowdfundingu. Závěr práce je věnovaný formulaci poznatků získaných z empirické časti práce aplikovatelných pro lokální prostředí.
Věda na síti: populárně naučné obsahy na YouTube
Friedrichová, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nejúspěšnějších populárně naučných kanálů kanály češtině angličtině Jejím cílem je popsat vybraná videa z obsahových, slovních, neverbálních i technologických prvků a určit ty , které jsou charakteristické pro online video. Bude nás zajímat i to, které prvky poutají pozornost uživatelů, vyvolávají emoce a pomáhají udržet jejich zájem. Teoretický rámec nám poskytnou dvě existující studie na téma populárně naučných videí na YouTube (Welbourne a Grant; obou případech se jedná o analýzu audiovizuálních obsahů prostřednictvím kvantitativních metod. Cílem této práce bude audiovizuální obsahů uživatelské komentáře a využít kombinace kvalitativních a kvantitativních metod - obojí by mohlo poskytnout nové poznatky o tomto relativně novém fenoménu. Z metodologie vychází výzkum videí z kvalitativní obsahové analýzy využívající principů obrazové a sémiotické analýzy. Komentáře byly analyzovány spíše kvantitativními metodami. V závěrečných kapitolách jsou výsledky výzkumu a dochází k jejich zasazení do širšího shrnutí inovací, kterými se internetové video a jeho konzumace liší od neinternetových médií Součástí je i krátká úvaha o budoucnosti popularizované vědy na
Role autenticity v procesu vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky
Fryčová, Markéta ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou, jakou roli hraje autenticita, její prvky a projevy v procesu vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky. Problematika je ilustrována na příkladu nejvýznamnější platformy pro sdílení videí YouTube. Součástí otázky je to, zda mezi tvůrci obsahu na YouTube a jejich odběrateli vznikají parasociální vztahy tak, jak je definovali Horton a Wohl (1956), a pohled na autenticitu coby prvek odlišující vztah fanoušků k mikro-celebritám od jejich vztahu k tradičním celebritám. Teoretická část práce přibližuje koncepty, které jsou spojeny s vývojem fenoménu mikro-celebrita, dále se zabývá samotnými pojmy mikro-celebrita a autenticita a přibližuje teorii parasociálních vztahů. Analýza role autenticity při vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky vychází z kvalitativního výzkumu, který čerpá z rozhovorů s mikro-celebritami a jejich fanoušky a z analýzy videí a komentářů, kterými na ně diváci reagují.
Analýza šíření inovací v sociální sítí foodblogerů v ČR
Hyclová, Barbora ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Diviák, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá teorií difuze inovace v současných komunikačních podmínkách. První částí práce je teoretický přehled potenciálních změn v šíření inovací v transformované komunikační struktuře, kterou poznamenal příchod internetu a nových sociálních softwarů. V druhé části jsou tyto poznatky aplikovány na analýzu sociální sítě food blogerů v ČR. První výzkumnou otázkou této analýzy je určit, které ze síťových, sociodemografických a postojových charakteristik jednotlivých food blogerů mají vliv na šíření vybrané inovace v blogování, kterou představují vlogy. Druhá výzkumná otázka se zabývá tím, kterému typu difuzního systému tato síť spíše odpovídá. Pro tuto analýzu je využita kombinace kvantitativní metody SNA a kvantitativního dotazníkového šetření. Nejzajímavějším poznatkem této práce je obejvení nepřímé závislosti mezi rostoucím počtem kontaktů v síti a přijetím inovace. Z charakteristik se jako významné pro přijetí inovace projevily počet kontaktů v síti food blogerů a velikost místa bydliště. Z hlediska typu difuzního systému pak tato síť odpovídala decentralizovanému šíření, které však může do budoucna ohrozit vysoká vnímaná technologická náročnost inovace nebo odmítavý postoj významných jedinců v síti.
Komunikace členů Senátu Parlamentu ČR na sociálních sítích
Pečenková, Markéta ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace členů Senátu Parlamentu ČR na sociálních sítích" je zaměřena na možnosti využití sociálních sítí pro politickou komunikaci. Charakterizuje specifika profesionalizované komunikace na sociálních sítích včetně zásad, kterými by se zde komunikační kampaně měly řídit, aby probíhaly v souladu s jejich filozofií. Do tohoto kontextu je zasazena politická komunikace, její vývoj a motivace pro vstup do kyberprostoru. Kompilace těchto teoretických východisek vede k nastínění potenciálu, který sociální sítě pro politickou komunikaci představují. Následující analýza se pak již konkrétně věnuje příslušníkům Senátu Parlamentu ČR. Zkoumá jejich veřejně dostupné stránky na Facebooku a profily na Twitteru a sleduje v nich četnost výskytu charakteristických rysů správně vedené politické komunikace na sociálních sítích. Touto metodou je určeno, do jaké míry zde senátoři komunikují vsouladu se stanovenými zásadami. Analýza je doplněna dotazníkovým šetřením, jehož otázky reflektují daná teoretická východiska a senátoři tak jejich vyplněním vyjadřují svůj postoj ke stanoveným zásadám. Spojením studia akademických pramenů, provedené analýzy a dotazníkového šetření je dosaženo závěru, zda se senátorům daří naplnit onen potenciál, který teoretici ve využití sociálních sítí pro politickou komunikaci...
Twitterverse
Nývltová, Táňa ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá dosud komplexně česky nezpracovanou problematikou Twitterverse se zaměřením na komunitu Twitteru a aplikace třetích stran. Práce mapuje za použití metody kvantitativního výzkumu a případové studie vznik a vývoj Twitteru a s ním spojeného fenoménu Twitterverse. Práce má přispět k lepšímu a detailnějšímu porozumění této problematiky.
Návrh a implementace databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím relační databázové technologie
Velický, Tomáš ; Pokorný, Jan (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA FILOZOFICKÁ Ústav informačních studií a knihovnictví Studijní program: informační studia a knihovnictví Studijní obor: informační studia a knihovnictví Návrh a implementace databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím relační databázové technologie Diplomová práce Autor práce: Ing. Tomáš Velický Vedoucí práce: PhDr. Mgr. Jan Pokorný, Ph.D. Anotace Cílem práce je popis návrhu, implementace a rozvoje databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím databázové technologie. Řešení je vytvořeno jako informační zázemí pro oblast dalšího profesního vzdělávání. Smyslem databanky je postupně soustřeďovat informace o trendech a analýzách v oblasti dalšího vzdělávání, náměty a postupy, metody, metodické pomůcky, případové studie, testy a další metodické a informační zdroje. Autor zdokumentoval výsledky analýzy problému a vytvořil za použití metody projektového řízení aktuální řešení. Součástí nového řešení je grafický návrh, návrh a popis databáze s použitím RF modelu a UML diagramů. Použitými technologiemi v aplikaci jsou programovací jazyk PHP a MySQL relační databáze. V závěru vyhodnocuje úspěšnost implementace databázové aplikace, z toho nejzajímavějším poznatkem se stalo, že aplikace je nevíce využívána ve zkouškových obdobích, kdy ji nejvíce používají studenti pro...
Možné přístupy k virálnímu marketingu v nových médiích a jeho užití v České republice
Pátek, Michal ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent)
Diplomová práce Možné přístupy k virálnímu marketingu v nových médiích a jeho užití v České republice se zabývá jednou ze strategií marketingu z pohledu zahraničních autorů. Na základě příbuzných teorií popisuje význam virálního marketingu, aby mohla poukázat na silné a slabé stránky tohoto způsobu propagace. První část práce se zabývá uvedením nových médií a specifických způsobů propagace v kyberprostoru. Dále jsou popsány příbuzné obory, word of mouth, memetika a informační kaskády. Samotný virální marketing je uveden na základě publikací Setha Godina, Douglase Rushkoffa a Henryho Jenkinse. Část práce se zabývá měřením a analýzou virálního marketingu, kde je nastíněn možný matematický vzorec popisující virální šíření. Po teoretickém úvodu jsou popsány možné způsoby virálního marketingu, což je názorně ukázáno na příkladu několika českých kampaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
České blogy jako součást reklamy?: analýza vybraných blogů a rozhovorů s jejich autorkami.
Cikánková, Vladimíra ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
Tato práce tematizuje komerční vliv na blogery a jejím cílem je zjistit, jak svoji situaci interpretují autorky vybraných blogů ve stanovených kategoriích: módní, beauty, lifestyle a food blogy. Jedná se tedy o kritický pohled na české blogy ve vybraných kategoriích a o zjištění jejich souvislosti s komerčním průmyslem a propojením s informačními a PR obsahy. Mimo jiné se tato práce snaží porovnat na základě analýzy rozhovorů nezaujatost nebo naopak míru komerčních tlaků u zkoumaných českých blogů. Účelem tohoto výzkumu je zjistit, jaké jsou postoje blogerek vůči tlakům ze strany komerčních subjektů a jak se s těmito tlaky vyrovnávají. Výsledkem této práce by mělo být vyhodnocení osobního pohledu blogerek na problematiku propojení blogosféry s marketingovými záměry komerčních subjektů a reklamou. Zjištění, která z analýzy rozhovorů vyplývají, poukazují na uplatnění konceptu free labour, což tento výzkum vztahuje k širší problematice nedostatečně ohodnocené práce v prostředí Web 2.0.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 136 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.