Název:
České blogy jako součást reklamy?: analýza vybraných blogů a rozhovorů s jejich autorkami.
Překlad názvu:
Czech blogs as a part of advertisement? Analysis of selected blogs and interwiews with their authors.
Autoři:
Cikánková, Vladimíra ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce tematizuje komerční vliv na blogery a jejím cílem je zjistit, jak svoji situaci interpretují autorky vybraných blogů ve stanovených kategoriích: módní, beauty, lifestyle a food blogy. Jedná se tedy o kritický pohled na české blogy ve vybraných kategoriích a o zjištění jejich souvislosti s komerčním průmyslem a propojením s informačními a PR obsahy. Mimo jiné se tato práce snaží porovnat na základě analýzy rozhovorů nezaujatost nebo naopak míru komerčních tlaků u zkoumaných českých blogů. Účelem tohoto výzkumu je zjistit, jaké jsou postoje blogerek vůči tlakům ze strany komerčních subjektů a jak se s těmito tlaky vyrovnávají. Výsledkem této práce by mělo být vyhodnocení osobního pohledu blogerek na problematiku propojení blogosféry s marketingovými záměry komerčních subjektů a reklamou. Zjištění, která z analýzy rozhovorů vyplývají, poukazují na uplatnění konceptu free labour, což tento výzkum vztahuje k širší problematice nedostatečně ohodnocené práce v prostředí Web 2.0.This thesis thematizes the influence of commerce or commercials on bloggers and aims to realise their point of view interpreted by the authors of selected blogs in certain specific categories such as: fashion, beauty, lifestyle and food blogs. It is therefore, a critical view of the Czech blogs in selected categories in order to determine their relationship with the commercial industry thereby linking them with the information and PR content. This paper attempts to compare the neutrality or conversely the impact of commercials on certain selected Czech blogs. The purpose of this research is to ascertain the attitudes of bloggers who succumb to pressures from commercial entities. The result of this work is to evaluate personal perspective on the issue of linking bloggers with marketing plans and advertising commercial entities. Findings of the reviews point to the concept of free labour and touch upon the broader issue of poorly paid workers in the Web 2.0 environment.
Klíčová slova:
Blog; free labour; kvalitativní výzkum; produsage; reklama; Web 2.0; advertising; Blog; free labour; produsage; qualitative research; Web 2.0