|
Výhody a nevýhody vzdělávání žáků s mentálním postižením v samostatně zřizovaných třídách při ZŠ
Nováková, Petra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce Výhody a nevýhody vzdělávání žáků s mentálním postižením v samostatně zřizovaných třídách při ZŠ se zabývá problematikou tříd zřizovaných podle § 16 odst. 9 školského zákona při základní škole, konkrétně jejich výhodami a nevýhodami z hlediska speciální pedagogiky. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na teoretickou část a část vlastního výzkumného šetření. Teoretická část je věnována člověku s mentálním postižením, vzdělávání žáků s mentálním postižením a spolupráci školy a rodiny žáka s mentálním postižením. Vlastní výzkum byl proveden formou kvalitativního šetření v podobě semistrukturovaných rozhovorů s dvanácti respondentkami. Část vlastního výzkumného šetření je věnována metodologii, prezentaci dat výzkumu, hlavnímu zjištění, diskuzi a doporučení do praxe. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit a následně porovnat výhody a nevýhody vzdělávání žáků s mentálním postižením ve třídách zřizovaných podle § 16 odst. 9 školského zákona při základní škole Kamýk nad Vltavou. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit hlavní důvody, proč se rodiče žáků s mentálním postižením rozhodli pro vzdělávání jejich dítěte ve třídě zřizované podle § 16 odst. 9 školského zákona při základní škole. Druhým dílčím cílem diplomové práce je zjistit, co by se podle respondentek dalo ve...
|
|
Ergoterapie v rehabilitaci pacientů po fraktuře distálního radia a ruky
Malečková, Zuzana ; Nováková, Petra (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Zuzana Malečková Vedoucí práce: Mgr. Petra Nováková Konzultant práce: Bc. Aneta Křivánková Název bakalářské práce: Ergoterapie v rehabilitaci pacientů po fraktuře distálního radia a ruky Abstrakt bakalářské práce: Jedná se teoreticko-praktickou práci. Teoretická část v krátkosti rozebírá anatomii a kineziologii horní končetiny se zaměřením na ruku a zápěstí a následně představuje souhrn nejčastějších zlomenin v této oblasti. Poslední, nejobsáhlejší kapitola obsahuje možnosti ergoterapie u zlomenin distálního radia a ruky, a to zejména v době po odstranění fixace. Ergoterapie má v této oblasti velmi široké uplatnění. Funkční poruchy v oblasti ruky a zápěstí, které jsou častou komplikací léčby zlomenin, často úzce s omezením soběstačnosti a mají velký vliv na následnou kvalitu života pacienta. Cílem praktické části práce je výběr a ověření vybraných metod ergoterapie u osob s frakturami distálního radia a ruky. Tato část obsahuje kazuistiky tří pacientů, z nichž dva utrpěli zlomeninu distálního radia a jeden zlomeninu V. metakarpu. Každá kazuistika obsahuje podrobné vstupní a výstupní vyšetření se zaměřením na soběstačnost v denním životě (včetně standardizovaného vyšetření síly stisku, Purdue Pegboard Testu a Jebsen-Taylor testu) a popis náplně jednotlivých terapií,...
|
| |
|
Kombinace fyzioterapeutických nástrojů s jógovými principy v řešení dechových dysfunkcí u pacientů s post-Covid syndromem
Císařová, Barbora ; Havlová, Martina (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Barbora Císařová Vedoucí práce: Mgr. Martina Havlová Název bakalářské práce: Kombinace fyzioterapeutických nástrojů s jógovými principy v řešení dechových dysfunkcí u pacientů s post-Covid syndromem Abstrakt bakalářské práce: Práce se zabývá možnostmi fyzioterapeutické intervence kombinované s principy jógy u pacientů s post-Covid syndromem s dechovými dysfunkcemi. V teoretické části se nachází ucelený přehled problematiky post-Covid syndromu. Zabývá se jeho terminologií, epidemiologií, rizikovými faktory a multisystémovými klinickými symptomy. Dále se práce zaměřuje na jeho léčbu a možnosti fyzioterapeutické intervence především pomocí respirační fyzioterapie, jejíž zvolené postupy jsou podrobněji popsány. Jsou popsány také vybrané jógové pozice a techniky vhodné pro řešení post-Covid syndromu. Práce si klade za cíl zjištění možností fyzioterapeutické intervence u pacientů s post- Covid syndromem trpících dechovými dysfunkcemi a vytvoření edukačního materiálu ve formě brožury cviků a technik k autoterapii. Dílčí cíl práce je vytvoření vhodné fyzioterapeutické jednotky a její aplikování na vzorku třech pacientů. Praktická část práce obsahuje 3 kazuistiky pacientek s post-Covid syndromem s manifestovanými dechovými obtížemi. Tyto pacientky absolvovaly terapie...
|
|
Vliv mobility na soběstačnost u osob po zlomenině proximálního femuru
Kolářová, Markéta ; Nováková, Petra (vedoucí práce) ; Pianelli Jahodová, Ivana (oponent)
Autor: Markéta Kolářová Vedoucí práce: Mgr. Petra Nováková Název: Vliv mobility na soběstačnost u osob po zlomenině proximálního femuru Tato bakalářská práce se zabývá tématem zlomenin proximálního femuru a jejich dopadem na mobilitu, potažmo soběstačnost, pacientů s touto diagnózou. Toto zranění je velmi časté a z důvodů rostoucí incidence, vysoké morbidity a mortality, negativních dopadů na soběstačnost a kvalitu života a vysokých ekonomických nákladů se jedná o celosvětový problém, který je potřeba řešit. Důležitou součástí péče o tyto pacienty je rehabilitace zahrnující i fyzioterapii. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku zlomenin horní části stehenní kosti a popisuje jejich vliv na mobilitu a souvislost mezi mobilitou a soběstačností. Praktická část obsahuje 3 kazuistiky pacientů s diagnózou zlomeniny proximálního femuru. Cíle: Hlavním cílem teoretické části je vytvořit přehlednou charakteristiku zlomenin horní části stehenní kosti a shrnout problematiku ztráty a znovunabytí mobility a soběstačnosti v souvislosti s touto zlomeninou. Hlavním cílem praktické části je popsat efekt fyzioterapeutické intervence na mobilitu a soběstačnost a popsat vliv mobility na soběstačnost, dílčím cílem je zhodnotit soběstačnost u pacientů po zlomenině...
|
|
Analýza kauzality mezi vývojem nářadí a vývojem sestav ve sportovní gymnastice žen
NOVÁKOVÁ, Petra
V této bakalářské práci podáváme přehled vývoje gymnastického nářadí a sestav se zaměřením na bradla o nestejné výši žerdí. Nejbouřlivějším vývojem, ze všech druhů gymnastického nářadí, procházejí po druhé světové válce právě bradla žen. Z paralelních mužských bradel se postupně přešlo na cvičení na bradlech o nestejné výši žerdí. Cvičení mělo zpočátku spíše statický charakter. Později se cvičení na bradlech vyznačovalo technicky a dynamicky dokonalým prováděním prvků a častým střídáním přechodů z jedné žerdě na druhou. První kapitola bakalářské práce stručně pojednává o historii sportovní gymnastiky. Druhá kapitola popisuje vývoj konstrukce bradel o nestejné výši žerdí. Třetí kapitola popisuje vývoj prvků, sestav a pravidel na bradlech o nestejné výši žerdí. Nejvíce informací bylo čerpáno z odborných periodik a literatury zabývající se vymezenou problematikou v daném období.
|
|
Sexuální robotika: humanizace, genderizace a sexualizace sexbotů
Nováková, Petra ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu tendencí k humanizaci moderních technologií, tj. procesu přisuzování lidských charakteristik, vlastností a funkcí strojům navzdory skutečnosti, že stroje jsou anorganického původu, tedy vytvořené uměle člověkem a ze své podstaty bezpohlavní. V případě sexuálních technologií a obzvláště na poli sexuální robotiky pak dochází nejen k genderizaci, ale také k sexualizaci humanoidně vyhlížejících strojů, tzv. sexuálních robotů či sexbotů, jejichž výsledný design reflektuje binární chápání pohlaví a genderové stereotypy s tím spojené. Tento proces polidšťování je analyzován v kontextu současné populární kultury a post-humanistických teorií zkoumání vztahů mezi člověkem a strojem s přihlédnutím k binárnímu chápání pohlaví a kategorií maskulinity a feminity. Populární kultura je tedy důležitým aspektem nejen v procesu vývoje sexbotů, ale také z hlediska jejich přijetí uživateli. Pozornost je věnována možným pozitivním a negativním důsledkům používání sexbotů na uživatele v kontextu schopnosti člověka vytvářet si emoční vazby k technologickým artefaktům. Klíčová slova Technologie, robot, sex, umělá inteligence, sexbot, sexuální panna, populární kultura, gender, genderový stereotyp, pornografie, posthumanismus
|
|
Možnost využití plicní telerehabilitace u pacientů po prodělané infekci Covid-19
Stuchlíková, Anna ; Havlová, Martina (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Stuchlíková Vedoucí práce: Mgr. Martina Havlová Konzultant práce: MUDr. et Bc. Petra Sládková, Ph.D. Název bakalářské práce: Možnost využití plicní telerehabilitace u pacientů po prodělané infekci Covid-19 Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou a onemocněním Covid-19 a fyzioterapeutickými možnostmi ovlivnění následků tohoto onemocnění. Zaměřuje se především na využití respirační fyzioterapie ve formě telerehabilitace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části bakalářské práce je popsáno onemocnění Covid-19 a veškeré souvislosti, které jsou s onemocněním spojené, včetně plicní fyzioterapie, významu včasné fyzioterapeutické intervence a možnostmi rehabilitace v konkrétních stádiích onemocnění. Dále se bakalářská práce zaměřuje na telerehabilitaci, její význam a souvislost s onemocněním Covid-19. Praktická část je věnována představení informačních materiálů pro pacienty po onemocnění Covid-19 a kazuistikám třech pacientů po prodělané nemoci. Informační materiály ve formě brožury obsahují základní informace o onemocnění Covid-19, doporučené postupy, možnosti léčby a preventivní opatření. Dále se ve vypracovaném materiálu vyskytují techniky respirační fyzioterapie a pohybového tréninku s textovým...
|
|
Dospělí lidé s autismem
Nováková, Petra ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Tajmarová, Klára (oponent)
Práce je rozdělena do tří částí (plus přílohy). První část shrnuje obecné poznatky o autistické poruše. Popisuje její typické symptomy v komunikaci, emocích, sociálním chování, myšlení a smyslovém vnímání. Nejsou opomenuty ani zvláštnosti v chování, obsese a rituály. Druhá část pojednává konkrétně o období dospělosti a důležitých meznících, kterými člověk prochází. Nejprve připomíná hlavní změny, které se během dospívání dějí s lidským organismem a v duševním životě. Změně dosavadní role přátelství, sexuality a intimních vztahů v životě člověka. Poté následují kapitoly o vzdělání, zaměstnání a možnosti osamostatnění se od původní rodiny a typy bydlení pro lidy s autismem. V třetí části nalezneme životní příběhy tří lidí s autismem: Američanky doktorky zoologie Temple Grandinové, českého studenty gymnázia Jiřího a Jany-ženy ve středních letech, která byla po celý život odkázána na pomoc druhých a nikdy se jí nedostalo speciální péče s ohledem na druh jejího postižení a specifické potřeby s ním související. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |