Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvojová spolupráce jako nástroj zahraniční politiky: EU vs. Čína v Africe
Kreidl, Dominik ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je využívání rozvojové spolupráce jako nástroje zahraniční politiky Čínské lidové republiky (Čína) a Evropské unie (EU) v Africe. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda je politika rozvojové spolupráce Číny, respektive EU s africkými zeměmi, motivována spíše pragmatickými či normativními zájmy. Za cílem odpovědět na tuto výzkumnou otázku byla aplikována kvalitativní obsahová analýza, v rámci které byly zkoumány dokumenty těchto dvou aktérů. Hlavním teoretickým konceptem této diplomové práce je koncept normativní síly, který posloužil jako indikátor zájmů normativních. V případě EU se nepotvrdila hypotéza, že by EU v rámci rozvojové spolupráce primárně působila jako normativní síla, tj. že by měla zájem o šíření svých norem do mezinárodního systému. Výsledky obsahové analýzy odhalují, že v rámci rozvojové spolupráce mezi EU a africkými zeměmi převažují zájmy pragmatické. V případě působení Číny v rámci rozvojové spolupráce pak výsledky analýzy naznačují, že hlavní motivací v rámci této politiky jsou zejména zájmy normativní, tedy zájmy šířit své normy do mezinárodní politiky.
Role motivace ve výuce mandů
Beranová, Anežka ; Michálková, Lucie (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem rozvoje komunikačních dovedností u dětí s PAS. Cílem práce je přiblížit, jak probíhá rozvoj těchto dovedností pomocí Verbálního chování aplikované behaviorální analýzy (VB ABA), konkrétně v oblasti vyjadřování žádostí dětí (mandování). Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na popis základních východisek a principů aplikované behaviorální analýzy a také přístupu Aplikovaná behaviorální analýza - verbální chování, který z této vědy vychází. Podrobněji se pak věnuje vysvětlení techniky mandování a principům motivace, jejichž pochopení je pro tuto techniku a pro veškerou VB ABA intervenci nezbytné. Výzkumná část práce popisuje pokroky v mandování u dvou dětí s PAS během osmi měsíční VB ABA intervence. Analyzuje faktory, které mohly mít vliv na výuku mandů, zejména roli, jakou hraje při efektivním rozvoji mandování motivace dítěte. Určitý úsek praktické části práce je extrahován do příloh jako neveřejná část práce z důvodu zachování anonymity dětí. Extrahování citlivých dat do příloh práce umožnuje opatření děkana č. 73/2017 článek 12. Klíčová slova Aplikovaná behaviorální analýza (ABA), verbální chování (VB), mand, motivující operace, posílení, zájmy
Funkce školní družiny očima dětí, rodičů a vychovatelů
JECHOVÁ, Hedvika
Práce se zabývá funkcemi školní družiny pohledem dětí, rodičů a vychovatelů na základě kvantitativního výzkumu zpracovaného ve třech školních družinách na málotřídní škole a kvalitativního výzkumu na základě vedených polostrukturovaných rozhovorů s pěti vychovateli školní družiny. Teoretická část charakterizuje téma volného času a dva konkrétní sociologické výzkumy. Dále popisuje fungování školní družiny a zabývá se funkcemi školní družiny na základě teorie funkcí školních družin vymezených dle odborné literatury Pávkové a Hájka. Další část se zabývá úlohou vychovatele a úlohou rodiny. Poslední část teoretické části je věnována vývojovému stupni dětí na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozdělena na kvantitativní a kvalitativní výzkum. V kvantitativní části jsou zpracovány dotazníky od dětí a jejich rodičů a vyhodnoceny do podoby grafů a tabulek. Výzkumné otázky se zaobírají tím, co vnímají děti i rodiče jako nejdůležitější funkci školní družiny, jak by si představovali ideální den ve školní družině a co by si přáli na fungování školní družiny případně zlepšit. Kvalitativní část je věnována analýze polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné otázky této části se týkají práce vychovatelů, jejich vztahů s rodiči, s dětmi i s nadřízenými.
Výzkum hodnot u učitelů pro 1. stupeň ZŠ
Fialová, Markéta ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (oponent)
Cílem této práce je jednak naznačení některých teoretických východisek, spojených s pojmem hodnota a hodnotová orientace, a zároveň vlastní výzkumné sledování konkrétní socioprofesní skupiny. Zkoumaným vzorkem je soubor učitelů 1. stupně ZŠ a soubor studentek Západočeské univerzity v Plzni, FPE, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Vlastní výzkum se uskutečnil v průběhu 1 roku, kdy testování se zúčastnily pouze osoby ženského pohlaví. Celý soubor učitelů byl jednak porovnáván s běžnou populací žen, dále studentky učitelství a již pracující kantorky byly porovnávány mezi sebou. Při výzkumu bylo použito dotazníkové šetření, všem respondentům byla zadána jednotná testová baterie, standardizovaná na běžnou českou populaci. Výsledkem výzkumu je popis hodnotové struktury a hodnotových preferencí zkoumané socioprofesní skupiny. Z výsledků bylo zároveň možné sledovat, čím se hodnotová orientace učitelů 1.stupně ZŠ liší od běžné populace žen a studentek učitelství. Práce si neklade za cíl podat ucelený pohled na oblast teoretických poznatků problematiky hodnot. Přesto svým zaměřením může přispět k posouzení, nakolik jsou učitelé specifickou socioprofesní skupinou, jakou vykazují míru odlišnosti od běžné populace a zda jejich hodnotová orientace může mít vliv na výběr učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA...
Podpora čtenářství u chlapců
Nováková, Jolana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou chlapeckého čtenářství. Specifikuje potřeby dětí v četbě, zejména pak potřeby chlapců. Charakterizuje dispozice čtenáře a vlivy, které na ně působí. Krátce shrnuje současnou situaci čtení dětí u nás i v zahraničí. Zmiňuje důvody, proč se zaměřit právě na čtenářství chlapců. Jmenuje aspekty, které jsou pro chlapce v četbě důležité a blíže je specifikuje. Podává doporučení, jak nejlépe v hodinách s chlapci a s textem pracovat. Na základě výzkumu v MK v PRAZE a rozhovorů s chlapci uvádí tituly knih ze současného knižního trhu, které splňují kritéria chlapců pro výběr četby. Tyto tituly pak blíže specifikuje z hlediska poutavosti pro chlapce a didaktického potenciálu. Předkládá ukázku hodiny literární výchovy, která je následně ověřena v praxi. Porovnává zájmy dívek a chlapců v četbě, jejich postřehy a reakce při práci v hodině. Shrnuje poznatky získané z rozhovorů s dětmi a pozorování dětí při práci.
Why is Israel still not a member of NATO?
Novotná, Jana ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Smetana, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou potencionálního členství Izraele v Severoatlantické Alianci. Pracuje s hypotézou, že Izrael má spíše zájem na prohloubení vzájemné spolupráce na formální úrovni, než na formálním členství v Alianci. Hlavním cílem této práce je odpovědět na výzkumnou otázku: Proč Izrael stále není členem Severoatlantické Aliance. Odpověď na otázku kombinuje empirickou analýzu společně s teoretickým konceptem národního zájmu. Empirická část zkoumá potencionální národní zájem Izraele na členství v Alianci, a to přes realistický a liberální teoretický přístup. Kombinace empirického a teoretického výzkumu umožňuje nahlédnout zkoumanou otázku ze širší perspektivy. V práci vycházím z teze, že členství Izraele v Alianci čelí překážkám jak na úrovni jednotlivých členských států NATO, tak na úrovni Izraelských politických představitelů. Kromě toho, obě entity vnímají bezpečnost samotnou naprosto rozdílným způsobem, Izrael vnímá svou bezpečnost spíše z realistického teoretického pohledu, protože stále čelí základním bezpečnostním hrozbám ve svém nejbližším okolí, zatímco členské státy NATO už tyto základní hrozby překonaly, a tudíž si mohou dovolit více liberální přístup ke své bezpečnosti. Klíčová slova Izrael, NATO, členství, zájmy, Irán, Palestina

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.