Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kolektivní odpovědnost při morálním usuzování dětí školního věku
Beranová, Anežka ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Otázka zda využívat ve výchově a vzdělávání dětí kolektivních trestů je stále aktuální. Pakliže se proviní jedno dítě, například poškozením nějakého předmětu, nepřizná se a autorita nepřijde na to, kdo to zavinil, je lépe nepotrestat nikoho a nebo celou skupinu, tedy s spolu s viníkem i nevinné? V zákonech naší společnosti platí, že nelze potrestat nikoho, komu není prokázána vina, ovšem na výchovu dětí se toto nevztahuje, v rodinách i ve školách se často ke kolektivním trestům přistupuje. Je to věc názoru a roli také hrají okolnosti každého konkrétního provinění, jaký trest je vhodný a jaký je spravedlivý, což nemusí být jedno a to samé. Ovšem jak na tyto tresty pohlížejí děti samotné a co to vypovídá o vývoji jejich morálního uvažování? Jak děti školního věku hodnotí kolektivní tresty a jaké je jejich vnímání kolektivní odpovědnosti? Na to se ptal Jean Piaget ve svém výzkumu kolektivní odpovědnosti v morálním uvažování školních dětí. Předpokládal, že jejich vnímání kolektivní odpovědnosti by se mohlo podobat vnímání "primitivních" společností, kdy na prvním místě stojí přesvědčení, že trest musí přijít za každou cenu, aby očistil společnost pošpiněnou proviněním a nezáleží příliš na tom, na koho trest dopadne. Tento předpoklad se mu však nepotvrdil, ačkoli děti, kterých se dotazoval, se nacházely...
Výzkum možností etopedické prevence v artefiletickém přístupu (tvořivě-expresivní dílna v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek)
Beranová, Anežka ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tématem této práce je výzkum možností etopedické prevence při využití artefiletického pojetí výchovy a vzdělávání. Výzkum je pojat jako kvalitativní akční výzkum. Jádrem práce a zkoumání je návrh a ověření výtvarně zaměřeného artefiletického programu "Tvůrčí dílna". Program je navržen pro práci s dětmi mladšího a staršího školního věku umístěnými v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek a zaměřuje se na prevenci syndromu CAN, psychické deprivace v dětství, poruch chování a emocí. V práci jsou identifikovány tyto hlavní fenomény a jejich vzájemné vztahy: artefileticky pojatý program "Tvůrčí dílna", konkrétní problémy dětí a vývoj dítěte v průběhu programu - pomocí nich popisujeme vztah mezi artefiletikou a etopedickou prevencí.
Role motivace ve výuce mandů
Beranová, Anežka ; Michálková, Lucie (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem rozvoje komunikačních dovedností u dětí s PAS. Cílem práce je přiblížit, jak probíhá rozvoj těchto dovedností pomocí Verbálního chování aplikované behaviorální analýzy (VB ABA), konkrétně v oblasti vyjadřování žádostí dětí (mandování). Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na popis základních východisek a principů aplikované behaviorální analýzy a také přístupu Aplikovaná behaviorální analýza - verbální chování, který z této vědy vychází. Podrobněji se pak věnuje vysvětlení techniky mandování a principům motivace, jejichž pochopení je pro tuto techniku a pro veškerou VB ABA intervenci nezbytné. Výzkumná část práce popisuje pokroky v mandování u dvou dětí s PAS během osmi měsíční VB ABA intervence. Analyzuje faktory, které mohly mít vliv na výuku mandů, zejména roli, jakou hraje při efektivním rozvoji mandování motivace dítěte. Určitý úsek praktické části práce je extrahován do příloh jako neveřejná část práce z důvodu zachování anonymity dětí. Extrahování citlivých dat do příloh práce umožnuje opatření děkana č. 73/2017 článek 12. Klíčová slova Aplikovaná behaviorální analýza (ABA), verbální chování (VB), mand, motivující operace, posílení, zájmy
Kolektivní odpovědnost při morálním usuzování dětí školního věku
Beranová, Anežka ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Otázka zda využívat ve výchově a vzdělávání dětí kolektivních trestů je stále aktuální. Pakliže se proviní jedno dítě, například poškozením nějakého předmětu, nepřizná se a autorita nepřijde na to, kdo to zavinil, je lépe nepotrestat nikoho a nebo celou skupinu, tedy s spolu s viníkem i nevinné? V zákonech naší společnosti platí, že nelze potrestat nikoho, komu není prokázána vina, ovšem na výchovu dětí se toto nevztahuje, v rodinách i ve školách se často ke kolektivním trestům přistupuje. Je to věc názoru a roli také hrají okolnosti každého konkrétního provinění, jaký trest je vhodný a jaký je spravedlivý, což nemusí být jedno a to samé. Ovšem jak na tyto tresty pohlížejí děti samotné a co to vypovídá o vývoji jejich morálního uvažování? Jak děti školního věku hodnotí kolektivní tresty a jaké je jejich vnímání kolektivní odpovědnosti? Na to se ptal Jean Piaget ve svém výzkumu kolektivní odpovědnosti v morálním uvažování školních dětí. Předpokládal, že jejich vnímání kolektivní odpovědnosti by se mohlo podobat vnímání "primitivních" společností, kdy na prvním místě stojí přesvědčení, že trest musí přijít za každou cenu, aby očistil společnost pošpiněnou proviněním a nezáleží příliš na tom, na koho trest dopadne. Tento předpoklad se mu však nepotvrdil, ačkoli děti, kterých se dotazoval, se nacházely...
Výzkum možností etopedické prevence v artefiletickém přístupu (tvořivě-expresivní dílna v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek)
Beranová, Anežka ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce)
Tématem této práce je výzkum možností etopedické prevence při využití artefiletického pojetí výchovy a vzdělávání. Výzkum je pojat jako kvalitativní akční výzkum. Jádrem práce a zkoumání je návrh a ověření výtvarně zaměřeného artefiletického programu "Tvůrčí dílna". Program je navržen pro práci s dětmi mladšího a staršího školního věku umístěnými v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek a zaměřuje se na prevenci syndromu CAN, psychické deprivace v dětství, poruch chování a emocí. V práci jsou identifikovány tyto hlavní fenomény a jejich vzájemné vztahy: artefileticky pojatý program "Tvůrčí dílna", konkrétní problémy dětí a vývoj dítěte v průběhu programu - pomocí nich popisujeme vztah mezi artefiletikou a etopedickou prevencí.

Viz též: podobná jména autorů
2 Beranová, Adéla
8 Beranová, Andrea
2 Beranová, Aneta
6 Beranová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.