Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 136 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny Českého rozhlasu po nástupu Webu 2.0
Tichá, Lucie ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje nástupu Webu 2.0 v Českého rozhlase a změnám, které tento modernizační proces přinesl. Zkoumání bylo provedeno z pohledu zaměstnanců Českého rozhlasu z pražských i regionálních stanic ČRo, kteří mají zkušenost s prací v Českém rozhlase před i po nástupu Webu 2.0. Předmětem výzkumných otázek byl způsob adaptace zaměstnanců, vliv změn na obsah vysílání nebo etické principy a v neposlední řadě jejich obecné důsledky pro Český rozhlas v digitálním věku. Odpovědi na stanovené otázky byly následně v praktické části vysvětleny na základě kvalitativního výzkumu s využitím metody polostrukturovaných rozhovorů a metody zakotvené teorie pro následnou analýzu nasbíraných dat. Z analýzy dat vyplývá, že na počátku sice stojí technologický vývoj, ke změnám by ale nemohlo dojít, pokud by zde nebyli aktéři, kteří je dali do pohybu. V rámci proměn spojených s novým komunikačním prostředím Webu 2.0 hraje významnou roli také zpětná vazba, která působí na zaměstnance Českého rozhlasu, kteří v souladu se zpětnou vazbou působí na změnu obsahu, změnu jeho prezentace a částečně i témat. Adaptační proces se na úrovni pozic lišil, nicméně důležitou roli v něm hrála pozice webeditorů, kteří měli vliv na adaptaci dalších členů.
Komercionalizace českých life-style blogů a vztah k publiku
Borovičková, Aneta ; Audy Martínek, Petra (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje blogům a jejich komercionalizaci, jevu, který je fenoménem on-line světa posledních let. Cílem práce je prozkoumat několik českých lifestyle blogů a zjistit, jaká je zde míra komerčního obsahu a jak na tento obsah reaguje publikum, zároveň také, jak se ke komerčnímu obsahu staví samy autorky blogů. V úvodu práce je popsán vznik a vývoj blogů, a to v českém i celosvětovém měřítku. Zmíněny jsou také charakteristické rysy blogů z různých úhlů pohledu na danou problematiku. Vznik a rozvoj blogů je zasazen do kontextu událostí, které tento vznik vůbec umožnily. Dále je pozornost věnována procesu komercionalizace obsahu na blozích a možnostem, jak blog a jeho obsah monetizovat. Důraz je kladen především na detailní popis influencer marketingu a jeho aktuálního fungování, ovšem rozebrán je také affiliate marketing a využívání nástrojů public relations na blozích. Výzkumná část pak poskytuje vhled do aktuálního světa českých lifestyle blogů a jejich komercionalizace. Nejprve detailně popisuje vybrané blogy a zasazuje je do kontextu české blogosféry, poté na základě detailní obsahové analýzy popisuje, jaká je míra komerčního obsahu na vybraných blozích a jak na něj reaguje publikum. Závěrečná část výzkumu vychází z analýzy rozhovorů se dvěma autorkami, které sdílely své názory...
Sociální sítě jako primární zdroj informací při prezidentských volbách - komparace USA a ČR
Šírová, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
This bachelor thesis is dedicated to the pre-election communications of presidential candidates on social network sites which are slowly becoming a primary source of information and news content for members of generation Y and Z. The intent of this thesis is to compare the use of Facebook in the presidential campaign in two different countries - the United States of America and the Czech Republic (or Czechia.) In the case of the United States this thesis focuses on the presidential election of 2016 between the candidates Donald Trump and Hillary Clinton. In Czechia the research sample comprises the 2018 presidential election candidates Milos Zeman and Jiri Drahos. This issue is introduced in the theoretical part, which describes the transformations related to the launch of Web 2.0 and social media. Next, problematic aspects of the online environment are discussed, followed by a delineation of characteristics of Facebook as an information content source. Finally, the role of social network sites in the area of political marketing is mentioned. The practical part of this thesis concentrates on analyzing the data collected from a total of 578 Facebook posts, which the above mentioned candidates posted in a three week period prior the final election. This research examines the frequency, type,...
Twitter jako zdroj novinářské práce ve vybraných internetových zpravodajských portálech během vládní krize v květnu 2017
Andree, Sabina ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá analýzou využívání informací ze sociální sítě Twitter při novinářské práci. Na událostech vládní krize v květnu 2017 zkoumám zapojení informací z Twitteru do zpravodajské produkce. Pro účely analýzy jsem zvolila tři zpravodajské servery: Aktuálně.cz, iDnes.cz a iRozhlas.cz. Cílem práce je zjistit, jakou mírou a jakým způsobem byly zapojeny informace z Twitteru do zpravodajství vybraných portálů během vládní krize. Dalším cílem je analyzovat výběr zdrojů z Twitteru. Zkoumání vychází z metody kvantitativní obsahové analýzy, která umožňuje přesně vyjádřit míru zastoupení informací ze sociální sítě ve sledovaném obsahu. Teoretická část bakalářské práce charakterizuje síťová digitální média a popisuje procesy digitální mediamorfózy a konvergence, které jsou spojeny s nástupem tzv. nových médií. Teoretická část dále představuje sociální síť Twitter, její vznik a principy fungování, se zvláštním důrazem na roli Twitteru jako zdroje novinářské práce. Praktická část kromě samotné analýzy obsahuje také představení výzkumné metody, tj. kvantitativní obsahové analýzy, popis politického kontextu sledovaného období a charakteristiku vybraných zpravodajských serverů. Výsledky analýzy jsou nejprve prezentovány pro každé zvolené médium zvlášť a následně práci uzavírá srovnání a reflexe zjištěných...
Podcasting jako fenomén nových médií a jeho současný stav v České republice
Svobodová, Markéta ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje podcastingu, jednomu z fenoménů nových médií. Popisuje jeho vznik a vývoj, ale podrobněji pojednává především o jeho současném stavu a charakteristických rysech podcastů z hlediska obsahu, formy, uživatelské praxe, možností financování a též z hlediska technologického. Pozornost je věnována prvkům, které podcasting propojují s rozhlasem a rozhlasovými pořady, ale též jejich odlišnostem. Fenomén je představen i v kontextu vybraných konceptů souvisejících s webem 2.0. Situaci v České republice je věnováno několik obecně zaměřených kapitol o vývoji i současném stavu podcastingu. Výzkumná část pak poskytuje vhled do současné situace očima zdejších tvůrců nezávislých podcastů, se kterými byly provedeny polostrukturované rozhovory. Na základě kvalitativní analýzy těchto rozhovorů bylo identifikováno několik typů přístupů k podcastingu a řada faktorů s tvorbou souvisejících - především motivací k tvorbě i demotivujících aspektů s ní spojených. Další výsledky analýzy se týkají motivací tvůrců samotných k poslechu jiných podcastů a také jejich pohledu na současnou situaci v oblasti podcastingu v České republice a odhadů budoucího vývoje.
Použití sociální sítě Facebook v informálním učení u studentů distančního vzdělávání: porozumění a dopad
DRLÍK, Martin
Sociální sítě se staly fenoménem, který proniká do vysokoškolských vzdělávacích aktivit. Předmětem této disertační práce je porozumění tomu, jak jsou ovlivněny vzdělávací zkušenosti studentů distančního vzdělávání používáním sociální sítě Facebook v informálním učení a jaký je dopad používání této nové technologie. Realizovali jsme kvalitativní případovou studii, abychom porozuměli jevu v kontextu čtyř výzkumných otázek: (1) jak jsou zastoupeny jednotlivé složky online učení, (2) jak ovlivňuje používání sociální sítě Facebook vzdělávací zkušenosti studentů, (3) jak specifické vlastnosti sociální sítě Facebook ovlivňují vzdělávací zkušenosti studentů a (4) proč je sociální síť Facebook používána v informálním učení u studentů distančního vzdělávání. Tato práce je zakořeněna v revidovaném rámci komunity podnětů (CoI), jehož čtyři dimenze  kognitivní, sociální, výuková a učení  vedou ke vzdělávacím zkušenostem studentů. Aplikovali jsme analýzu sociálních sítí a obsahovou analýzu, abychom identifikovali složky online učení a jejich projevy, stejně jako specifické vlastnosti sociální sítě Facebook a klíčové faktory motivující studenty k používání této platformy. Závěry vycházejí z pozorování a hloubkových rozhovorů s šesti kvalifikovanými případy naší studie  studenty distančního vzdělávání v rámci kurzu Podnikání a obchodování na Internetu, který je vyučován na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Případy studie jsme volili na základě výsledků sociometrického měření  kritický, typický a extrémní případ z oblasti četnosti přátelských vazeb a z oblasti silných studentů. Výsledky ukazují, že přítomnost učení je společně s kognitivní přítomností nejvýznamnějším typem přítomnosti online učení na sociální síti Facebook. Byly identifikovány specifické vlastnosti sociální sítě Facebook podporující rámec CoI svojí sociální přítomností (možností zakládat identity, vytvářet vztahy a formovat skupiny v kontextu přítomnosti a reputace členů), výukovou přítomností (možností sdílet v kontextu reputace sdíleného obsahu) a kognitivní přítomností (možností konverzace v kontextu reputace obsahu konverzací), které vedou k přítomnosti učení a tím i vzdělávacím zkušenostem. Jako klíčové faktory motivující studenty k používání sociální sítě Facebook pro vzdělávací účely se ukázaly: všudypřítomnost, komunikace a soudržnost. Výsledky jsou interpretovány s ohledem na teorii a praxi  pro pedagogy i ICT vývojáře.
Fenomén video tutoriálů na YouTube
Hora, Samuel ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem video tutoriálů nahrávaných na YouTube, v současnosti nejnavštěvovanější server pro sledování a sdílení videí. Termínem tutoriál je odkazováno ke specifickému video obsahu instruktážní povahy, jehož hlavním účelem je názorně, krok za krokem ukázat postup určité činnosti, která obvykle vyžaduje osvojení si jisté míry odborných znalostí či dovedností. Pozornost je přitom blíže věnována tutoriálům grafické a výtvarnické povahy. Hlavním cílem práce je zodpovědět otázku, jaké mohou mít internetoví uživatelé motivace jednak k recepci, jednak k vlastní produkci tutoriálů. Jinými slovy, práce se zaměřuje na pátrání po co nejvíce možných motivech, které vedou jedince k vyhledávání a k natáčení tohoto specifického druhu mediálního obsahu. To vyžaduje zkoumat danou oblast ze dvou rozdílných perspektiv: z perspektivy přijímajících diváků a z perspektivy produkujících video tvůrců. Těmto dvěma perspektivám je podřízena celková struktura práce. V první části je pojednáno o příslušných teoretických konceptech, které s recepcí a s produkcí tutoriálů nějakým způsobem souvisí, zatímco v druhé praktické části práce jsou již představeny objevené kategorie motivací.
The use of social media during Canadian federal election 2015
Hlôšková, Barbora ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Anotácia Diplomová práca sa zaoberá analýzou využitia sociálnych sietí dvomi kanadskými politickými stranami a ich lídrami počas kanadských federálnych volieb 2015. Práca odkazuje na teóriu politickej komunikácie, politických kampaní a politického marketingu ako na teoretické východiská. Približuje koncept Webu 2.0 a identifikuje dve hlavné funkcie sociálnych médií v politickej komunikácii, a to šírenia informácií a angažovanosti. Spôsob využitia sociálnych sietí a zastúpenie týchto funkcií je ďalej analyzované pomocou kvantitatívnej obsahovej analýzy príspevkov na sociálnych sieťach Facebook, Twitter a Youtube. Práca nadväzuje na doterajšie výskumy sociálnych sietí a môže slúžiť ako podklad pre ďalšie výskumy využitia sociálnych sietí v politickej komunikácii.
Podnikatelský plán firmy podnikající v prostředí internetu
Bátrla, Tomáš ; Vacek, Mojmír (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce seznamuje čtenáře s teoretickými předpoklady na poli internetu, mobilů, reklamy a podnikání. V rámci práce je provedena analýza trhu internetu a mobilních telefonů v ČR. Na základě analýzy jsou identifikovány potřeby trhu a vytvořen podnikatelský plán začínající firmy.
Popularizace politiky: Využití prvků popularizace při první prezidentské volební kampani v ČR
Chrtková, Kristýna ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je nalézt vybrané prvky popularizace politiky v prezidentské kampani před první přímou volbou českého prezidenta v roce 2013. Empirická část práce popisuje, jaké prvky popularizace politiky se v médiích objevily, ve kterých mediálních formátech se nejvíce uplatnily, a ve kterých prezidentských kampaních oficiálních kandidátů byly použity. Práce řeší, zda předvolební kampaň proběhla v typicky nepolitickém prostředí. Výzkum je proto omezen na lifestylové a odborné časopisy, televizní a rozhlasové talk show a příspěvky v internetovém prostředí a na sociální síti Facebook.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 136 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.