Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změna přístupu učitele k edukaci ve vztahu k inkluzi
PELTANOVÁ, Nikol
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou inkluze a jejími didaktickými specifiky edukace ve vyučování, která jsou navázána zejména na vyhlášku č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Pohled je zaměřen zejména na pedagoga chápaného jako důležitého účastníka inkluzivního vyučování. Tématy této práce se tak stává porovnání inkluzivního modelu výuky zaměřeného na pedagoga s tradičním vzděláváním. Teoretická část je věnována představení inkluze jako takové a následnému srovnání výuky bez a s inkluzivní tendencí. Tato komparace je zaměřena na komplexní vnímání pedagoga v procesu vzdělávání. Praktická část sleduje změny či tendence učitelů při samotné edukaci. Z potřeby hlubšího poznání této problematiky je zvolen kvalitativní design s metodou sběru dat rozhovoru. Ke zkoumání je využita vícepřípadová studie se 4 participanty.
Postoje učitelů k inkluzivnímu vzdělávání
KOKEŠOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním. Právě problematika inkluzivního vzdělávání představuje v současnosti stále velmi diskutované téma, a to jak mezi laickou veřejností, tak i mezi pedagogy. Hlavním cílem této práce je tedy zjistit, jaké jsou postoje pedagogů působících na základních školách ke společnému vzdělávání - jak moc se cítí býti připraveni a vzděláni a jaké jsou jejich zkušenosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické rovině jsou přiblíženy základní pojmy týkající se inkluze, legislativy či žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktickou část pak tvoří výzkum realizovaný prostřednictvím smíšeného výzkumného designu (dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory). Na základě získaných dat jsou pak veškeré výsledky analyzovány a okomentovány.
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v kontextu mimořádné životní situace
Dusová, Veronika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce na téma Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v kontextu mimořádné životní situace se zabývá problematikou začleňování ukrajinských žáků v běžné základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V první kapitole je vymezena relevantní terminologie a jednotlivé pojmy související se situací žáka s odlišným mateřským jazykem, jeho příchodem do nové země a se začleněním do vzdělávacího procesu. Druhá kapitola navazuje na vysvětlené pojmy a definuje právo dítěte na vzdělávání v kontextu národních a nadnárodních dokumentů. Další kapitoly jsou zaměřeny na proces přijetí žáka do běžné základní školy, na možnosti podpory, na možné způsoby financování, případné bariéry a podpůrná opatření. Poslední kapitola teoretické části se zabývá vymezením mimořádné životní situace a možnostmi podpory. Výzkumné šetření je vedeno jako deskriptivní případová studie konkrétní základní školy a klade si za cíl poskytnout hloubkovou analýzu procesu začleňování a vzdělávání žáků v kontextu mimořádné životní situace ve vybrané základní škole. Ke sběru dat jsou využity metody kvalitativního výzkumu. Výzkum je realizován na základě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogickými pracovníky a žáky dané školy. Informace získané rozhovory jsou doplněny o pozorování a analýzu vybraných...
Inkluzivní vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením v základní škole
Křenková, Sandra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl popsat specifika inkluzivního vzdělávání žákyně základní školy, u které bylo diagnostikováno lehké mentální postižení. Jedná se o práci teoreticko- empirickou. Teoretická část charakterizuje mentální postižení se zaměřením na lehké mentální postižení. Dále popisuje inkluzivní vzdělávání a podpůrná opatření, která se žákům s lehkým mentálním postižením při vzdělávání poskytují. Praktická část je zpracována metodou případové studie. Cílem výzkumu bylo předložit možná pozitiva a negativa začlenění žákyně do běžného vzdělávacího proudu. Výsledky tohoto výzkumu ukázaly na nutnost vytvoření vhodného podnětného prostředí pro žákyni nejen ve škole, ale také doma. Samotná edukace této žákyně by měla probíhat v menším třídním kolektivu společně s intaktními žáky pod vedením zkušeného pedagogického pracovníka. Dále je z výzkumu patrné, že vzdělávání žákyně v hlavním vzdělávacím proudu je obohacující, jelikož vzájemná interakce má dopad na všechny zúčastněné - ti tak mají možnost se od sebe navzájem neustále učit. Žákyně s lehkým mentálním postižením má v běžném vzdělávacím prostředí větší předpoklad lépe se připravit na život v reálném prostředí bez postižení. Získaná data prezentovaná v případové studii dokládají, že inkluzivní vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením v...
Podpůrná opatření 1. stupně u žáků mladšího školního věku s možnými náznaky specifických poruch učení
Valentová, Barbora ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce ve svém obsahu řeší tvorbu podpůrných opatření u dětí s podezřením na nějakou specifickou poruchu učení, přičemž konkrétně je zaměřena na 1. st. tohoto opatření, tedy na plán pedagogické podpory. Cílem diplomové práce je zmíněnou problematiku objasnit a následně analyzovat a zhodnotit účinnost konkrétních plánů pedagogické podpory na 1. st. základní školy. Text diplomové práce je rozdělen do dvou základních částí - teoretická a praktická část. V rámci teoretické části je nejdříve obecně zmíněna stručná charakteristika žáka mladšího školního věku. Každé dítě je jiné, a právě v počátku školní docházky se ukazuje, zda je připraveno na školní systém. Další kapitoly popisují možné náznaky problémů z hlediska školního výkonu žáka, podporu a intervenci problémových žáků, kdy jsou zde identifikovány vnější a vnitřní faktory a je zde zmíněna důležitá role učitele a spolupráce s rodinou. Teoretická část dále charakterizuje situaci podle současného legislativního rámce vzdělávání na ZŠ se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále vymezuje obsah vzdělávání v RVP ZV a také obecně podává informace o inkluzivní výuce. Poslední kapitoly již prezentují jasný popis podpůrných opatření a jejich stupňů a zpřesňují pojem "plán pedagogické podpory", kdy je vysvětlen jeho význam....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.