Název:
Změna přístupu učitele k edukaci ve vztahu k inkluzi
Překlad názvu:
Teacher's change of the approach to education in relation to inclusion
Autoři:
PELTANOVÁ, Nikol Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá tématikou inkluze a jejími didaktickými specifiky edukace ve vyučování, která jsou navázána zejména na vyhlášku č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Pohled je zaměřen zejména na pedagoga chápaného jako důležitého účastníka inkluzivního vyučování. Tématy této práce se tak stává porovnání inkluzivního modelu výuky zaměřeného na pedagoga s tradičním vzděláváním. Teoretická část je věnována představení inkluze jako takové a následnému srovnání výuky bez a s inkluzivní tendencí. Tato komparace je zaměřena na komplexní vnímání pedagoga v procesu vzdělávání. Praktická část sleduje změny či tendence učitelů při samotné edukaci. Z potřeby hlubšího poznání této problematiky je zvolen kvalitativní design s metodou sběru dat rozhovoru. Ke zkoumání je využita vícepřípadová studie se 4 participanty.This bachelor's thesis deals with the topic of inclusion and the didactic specifics of education in teaching, this being connected with the ordinance No. 27/2016 on the education of pupils with specific educational needs and talented pupils. The author focuses specifically on the teacher that is conceived as an important part of the inclusive teaching. This thesis tries to compare the inclusive model of education, particularly focused on the teacher, with the traditional model of education. The theoretical part introduces inclusion as such and compares teaching with and without inclusive tendencies. This comparison is focused towards the complex perception of the pedagogue in the education process. The practical part tracks the changes or tendencies of the teachers in education. Due to the need for deeper analysis of the problematics, the author uses qualitative design with data collected from interviews. For the research purposes it uses multi-case study with 4 participants.
Klíčová slova:
individualizace; inkluze; inkluzivní vzdělávání; podpůrná opatření; učitel; výukové metody; inclusion; inclusive education; individualization; support measures; teacher; teaching methods Citace: PELTANOVÁ, Nikol. Změna přístupu učitele k edukaci ve vztahu k inkluzi. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/57329