Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 344 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The End of Pluralism in Hungary: Hungarian Propaganda in Action
Nagy, Kitti ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Špelda, Petr (oponent)
Tato práce se věnuje šíření propagandy v Maďarsku v průběhu doby 6 let, od roku 2016 do roku 2021. Ke zkoumání propagandy bylo využito neřízeného strojového učení a modelování témat za účelem analýzy 6 let novinových článků v Magyar Nemzet. Analýza odhalila v průběhu let trendová témata a také zajímavé kombinace slov v článcích. V průběhu prvních 3 let byly noviny nezávislé, což se změnilo v roce 2018 se změnou vlastníka, a noviny se staly otevřeně provládními a zahájily šíření propagandy. Práce ukazuje aktuální stav maďarských médií, kde většina novinářských agentur byla získána vládou. Analýza titulu Magyar Nemzet odhaluje, že je propaganda využívána jako nástroj k posílení pozice Viktora Orbána a k odůvodnění vládního jednání.
Československé filmové zpravodajství v průsečíku společenských změn (1989-1990)
Černý, Ondřej ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá koncem filmového zpravodajství v Československu, které bylo realizováno v podobě filmových týdeníků až do roku 1990. V první části definuji filmové zpravodajství z teoretického a terminologického hlediska a snažím se postihnout jeho specifika. Následně popisuji jeho zrod a výrobu zpravodajských filmů na našem území, od jejích počátků před první světovou válkou až do pádu komunistického režimu v Československu a nastolení demokracie, s nímž skončila kontinuální, státem dotovaná a řízená tvorba pravidelně vydávaných týdeníků. Ve druhé, praktické části metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumám podobu a tematický rámec týdeníků natočených v roce 1989, kdy začala platit nová koncepce filmového zpravodajství zaměřená na takzvané magazíny, a v roce 1990, do něhož Československo vstupovalo jako demokratická země. Mým cílem je zjistit, jaká byla role týdeníků coby prostředku socialistické propagandy a zároveň i kanálu společenské kritiky v prvním, revolučním roce a jak se změnily v roce druhém, svobodném. Tehdy je sice přestala svazovat ideologická rovina, ale se zánikem státního filmového monopolu skončila jejich finanční podpora i mocenská ochrana, což vedlo k brzkému ukončení jejich výroby.
Mediální obraz aféry Pentagon Papers v denících Rudé právo, The New York Times a The Times
Šimečková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Charvát, Jakub (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz aféry Pentagon Papers v denících The New York Times, Rudé právo a The Times se zabývá událostmi spojenými s aférou Pentagon Papers z poloviny roku 1971, konkrétně analýzou novinových textů s danou tématikou. Problematika tohoto skandálu je zachycena polovinu měsíce před jejím odhalením (od 31. 5. do 13. 6. 1971), dva týdny po odhalení v červnu (od 13. 6. do 30. 6. 1971) a do poloviny července (od 1. 7. do 14. 7. 1971). V teoretické části práce je vysvětlen pojem propaganda společně s představením samotných deníků, jejich historie a soudobé charakteristiky. Následně je vykreslen historicko- politický kontext aféry Pentagon Papers, včetně stručného pozadí války ve Vietnamu i dvou klíčových osob a jejich funkce při odhalení zprávy veřejnosti. Během komparativní analýzy periodik The New York Times, Rudé právo a The Times je sledována tématika, obsah textů, lexikální rovina článků stejně jako styl prezentace a zpravodajská hodnota jednotlivých příspěvků. Cílem práce je vytvořit přehledný souhrn různého zpracování totožného skandálu periodiky s rozdílnými tendencemi způsobenými nejen, ale především okolnostmi studené války.
Kuchařské recepty v časopisu Květy a jejich proměny v čase socialismu
Jedličková, Adéla ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Práce za pomoci analytických nástrojů kvalitativní povahy, konkrétně nástrojů historické, obsahové a lingvistické analýzy pozoruje prvky, příklady a způsob propagandy a jejího promítnutí do kuchařských receptů v časopise Květy mezi lety 1951-1989. Popisuje nejen proměnu obsahu časopisu a s tím související zvyšující se podíl zastoupení mediálního obsahu věnujícího se kuchařským receptům a tématům s nimi souvisejícím, ale i vývoj samotných receptů s přihlédnutím k využití surovin. Práce dále nakládá se zjištěními jako je např. stále se zvyšující podíl masných a živočišných receptů, a zasazuje je do ekonomicko-politického kontextu. Dále se zaměřuje na způsoby promítnutí režimní propagandy do mediálních obsahů, která se mimo jiné projevovala např. recepty věnovanými kuchyním tzv. "spřátelených" zemí. Mimo jiné se soustředí na to, jakým způsobem bylo promlouváno o prospěšnosti některých potravin ve zkoumaném období. Vysvětluje, proč v dobách prosperity tyto texty mizí, a naopak se objevují v obdobích nedostatku. Také zjišťuje, proč se s některými surovinami lze setkat v určité části zkoumaného období. Popisuje tehdejší podobu inzertních obsahů a zmiňuje nejčastěji se objevující rubriky zabývající se zkoumanou problematikou a osobnosti je provázející.
Bayreuthské hudební slavnosti v době nacistického Německa
Kapsová, Anna ; Lizcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou Bayreuthské hudební slavnosti v době nacistického Německa. Jedná se o významný hudební a divadelní festival spojený především s osobností německého hudebního skladatele Richarda Wagnera, který jej založil. Tento skladatel bývá často spojován s nacistickou ideologií, a to z vícero důvodů, které budou podrobněji pojednány v teoretické části práce, která se věnuje také problematice nacistické propagandy v médiích a propagandě ve spojitosti s hudbou. Po jmenování Adolfa Hitlera německým kancléřem a nástupu nacismu k moci byly Bayreuthské hudební slavnosti podobně jako další kulturní události podřízeny nacistické kontrole a využívány jako politický nástroj k propagandě. Jejich fungování tak bylo v této době i následně během druhé světové války významně ovlivněno. Praktická část práce se zaměřuje především na průběh a podobu Bayreuthských hudebních slavností mezi lety 1933 a 1945 a také na participaci Adolfa Hitlera na slavnostech mimo jiné se zřetelem na jeho politické proslovy, pořádání recepcí pro umělce, uctívání zesnulého skladatele Richarda Wagnera či financování festivalu. Zmíněné jsou také jeho osobní vztahy s rodinou Wagnerů a Bayreuthské hudební slavnosti v souvislosti s tiskem.
Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989
Vančura, Sebastian ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989 se zaměřuje na prvky komunistické propagandy v celostátní kampani proti československému undergroundu 70. let. V práci jsou za pomoci kvalitativní diskurzivní a obsahové analýzy zkoumány filmové a televizní obsahy, které propaganda o undergroundovém hnutí natočila v 70. letech minulého století. V teoretické části jsem vycházel z literatury a dobových novinových článků pro doplnění historického kontextu. Dále zde prezentuji události, které měly dopad na vývoj hudebních žánrů v socialistickém Československu a na vytvoření undergroundu, jakožto i způsobu života. Významné kapely hudebního undergroundu představuje krátkou historii kapel The Plastic People of the Universe a DG 307 a přibližuje okolnosti utajené akce Státní bezpečnosti Kapela. Poslední kapitoly teoretické části jsou věnovány propagandě a jejímu využití ve filmu. V praktické části práce analyzuji film Atentát na kulturu a díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z analýzy a porovnány propagandistické prvky obou analyzovaných snímků. Práce si dává za cíl ukázat čtenářovi hlavní prvky komunistické propagandy namířené proti undergroundovému hnutí 70. let.
Diskurzivní analýza islámské teroristické propagandy na internetu
Fuxa, Filip ; Střítecký, Vít (vedoucí práce)
Rigorózní práce Diskurzivní analýza islámské teroristické propagandy na internetu zkoumá pomocí tematické diskurzivní analýzy internetová džihádistická diskusní fóra. Internet se v posledních cca dvou desetiletích stal pro islámské extremisty jedním z nejúčinnějších komunikačních nástrojů, prostřednictvím něhož je možno oslovit tisíce muslimů po celém světě. Po mediální blokádě teroristických témat, která se začala projevovat brzy po 11. září 2001, navíc v internetu džihádisté našli dokonalou cestu, jak se do klasických médií vrátit, sice už ne přímo, ale prostřednictvím internetových sdělení, která média po celém světě hojně přebírají. První část rigorózní práce představuje teoretické zázemí pro druhou, ryze praktickou část. Nejprve se zabývá propagandou jako formou komunikace, internetem jako médiem, které do sebe určitým způsobem vstřebalo všechna média předchozí, podává však také výklad o terorismu šířeném přes internet. Stěžejní částí celé práce je studium džihádistického diskurzu, skrze který konstruují džihádisté islámský svět jako svět trpící pod západním útlakem, čímž se snaží přimět pasivní muslimské publikum k aktivnímu připojení k džihádu. Práce pojednává nejen o jednotlivých typech propagandy, ale zamýšlí se i nad tím, jaké jsou v jednotlivých případech záměry propagandistů a jakými...
Analýza a srovnání francouzské a německé plakátové propagandy za 1. světové války
Beer, Kamil ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Alt, Jaroslav (oponent) ; Vlnas, Vít (oponent)
Český abstrakt Disertační práce analyzuje francouzskou a německou plakátovou propagandu tak, jak byla užita během a krátce po první světové válce. Na plakátech sleduje vizuální motivy, jejich kulturní zařazení a znázorněné jevy. Rozborem pěti set plakátů německých a pěti set plakátů francouzských disertace přináší podrobnější vhled do jejich obsahu, užití a argumentace, čímž chce dosáhnout bližšího pochopení dobové propagandy těchto zemí. Využití zmíněných motivů, kulturních kategorií a zobrazených fenoménů u obou stran také srovnává, čímž má zájem přispět k porozumění unikátnímu (nebo právě totožnému) významu a užitému jazyku propagandy každé ze stran. Klíčová slova: První světová válka, propaganda, plakáty, Francie, Německo, komparace, analýza
Paměť a identita Václavského náměstí
Tucaković, Jana ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Wohlmuth, Petr (oponent)
Práce představuje Václavské náměstí jako prostor symbolického významu pro českou společnost. Historická perspektiva napomáhá porozumění vývoje místa a jeho jedinečného postavení. Současný prostor je předmětem komodifikace v oblasti turismu. Oficiální paměť je v tomto prostoru reprezentována skrze veřejné historické výstavy a rituály spojené se sametovou revolucí. Tato paměť je v kontextu války na Ukrajině aktualizována na boj za demokratické hodnoty. Protesty a manifestace konané na náměstí v souvislosti s válkou vyjadřují identitu české společnosti z pozic establishmentu a disentu. V práci jsou tyto rozpory zkoumány skrze společná témata - strach a válka, nenávist a solidarita, cenzura a dezinformace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 344 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.