Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Badatelsky orientované vyučování na 1. stupni základní školy. Kvalitativní výzkum
Jirkovská, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je věnována badatelsky orientovanému vyučování, a to zejména jeho vzniku, realizaci a jeho kladům a záporům. Zároveň je v práci uveden přehled badatelsky orientovaných aktivit v běžně dostupných učebnicích pro 1. stupeň ZŠ a seznam rozšiřující literatury, která může sloužit jako inspirace pro učitele, který by rád tento typ vyučování zařadil do své praxe. Praktická část se opírá o informace získané z rozhovorů s učiteli prvního stupně ZŠ. Výzkumným cílem bylo zjistit, jak o badatelsky orientovaném vyučovaní učitelé smýšlejí, jaké spatřují klady a zápory při jeho zařazení v praxi a jaké přesahy a vlivy má potenciálně toto vyučování na integraci žáka do společnosti. Práce poskytuje ucelený pohled na problematiku zařazení badatelsky orientovaného vyučování do běžného vyučování. Výsledky informují učitele o možných problémech, které mohou během zařazení badatelsky orientovaného vyučování do praxe nastat a usnadňují tak jeho realizaci, jelikož na základě popsaných zjištění je možné se na mnohé situace předem připravit a předvídat lépe jejich průběh. Klíčová slova badatelsky orientované vyučování, 1. stupeň ZŠ, člověk a jeho svět, přírodověda, kvalitativní výzkum
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Hendrychová, Eva ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.
Učební strategie nadaných žáků na prvním stupni ZŠ
Kotrčová, Alžběta ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebními styly v návaznosti na učební strategie, a to zejména jejich užívání u nadaných žáků pátého ročníku základní školy. Teoretická část proto popisuje pojmy učební styl a učební strategie z pohledu několika autorů, ale zabývá se také charakteristickými znaky nadaného žáka mladšího školního věku. Teoretická část tak čtenáře dostatečně připraví na porozumění části empirické, která je pro diplomovou práci stěžejní. Předmětem zkoumání je skupina osmi nadaných žáků páté třídy základní školy, kteří navštěvují vzdělávací program pro mimořádně nadané žáky. Cílem empirické části je analyzovat vlastní preferenci učebních strategií u těchto osmi nadaných žáků a zmapovat tak jejich situaci. Díky výzkumným metodám, kterými jsou rozhovory, pozorování, techniky posilující učební strategie a dotazníkové šetření, se podařilo cíle kvalitativního výzkumu dosáhnout v plném rozsahu. Po čtyřtýdenní každodenní práci s nadanými žáky a jejich spolužáky se podařilo zjistit, že vlastní volbu učební strategie velmi ovlivňuje vnitřní motivace k učení, hloubkový učební styl, strategický učební styl a celkový přístup k učebnímu procesu. Nadaní žáci se ve většině případů učí kvůli vlastnímu zájmu, touze po vzdělání a zájmu o přijetí na všeobecné gymnázium. Preferují kognitivní učební strategie, učí...
Odborné otázky Výtvarné výchovy pro elementaristy
Švandrlíková, Martina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Tato diplomová práce má převážně teoretickou povahu. Zabývá se výtvarnými otázkami, jak je předkládá vybraná odborná literatura, umělecká díla, internetové zdroje a empirická výzkumná sonda. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou část tvoří kapitoly, které jsou výsledkem mapování tří vybraných oblastí - identity, prostoru a času. Praktická část je zaměřená na realizaci dvou výtvarných úkolů vycházejících z výtvarných otázek vybraných z teoretické části textu. Součástí textu je také úvaha, která se zabývá povahou oborového myšlení, jak je předkládané v prostudované literatuře, se zaměřením na učitelství 1. stupně ZŠ. KLÍČOVÁSLOVA oborový kontext, rešerše, výtvarná otázka, vzdělávání učitelů, 1. stupeň ZŠ ABSTRACT This graduation theses deals mainly with theoretical themes. It deals with issues of art selected from the selected literature, works of art, Internet resources and empirical research probe. This thesis consists of two parts, the theoretical and practical one. The theoretical part consists of chapters that result from the mapping of three selected areas - identity, space and time. The practical part is focused on realization of two creative tasks that are based on art issues selected from the theoretical part of the text. One part of the text is also a reflection...
Primary education of foreign languages in France and primary education of french in the Czech Republic
Vokůrková, Andrea ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Kalfiřtová, Eva (oponent)
česky: Název diplomové práce: Výuka cizích jazyků ve Francii na prvním stupni ZŠ a výuka francouzštiny u nás na prvním stupni ZŠ Klíčová slova: cizí jazyk, francouzština, 1. stupeň ZŠ, výuka, učebnice Abstrakt: Hlavním cílem mé práce bylo uvědomit si, jak se vyučují cizí jazyky ve Francii, a jak se vyučuje francouzština u nás na prvním stupni ZŠ. Podklady k části, která se věnuje Francii, jsem sháněla přímo ve Francii nebo za spolupráce knihovny Francouzského institutu v Praze a internetu. Co se týče výuky francouzštiny u nás na prvním stupni, bylo velmi obtížné nějaké informace sehnat. Proto i další z mých cílů bylo sepsat dohromady takové informace o výuce, které společně v jiném dokumentu neexistují. Proto jsem se zaměřila i na praktickou stránku problematiky, jako byly recenze učebnic nebo dotazníky pro děti. Diplomová práce mi přinesla nový pohled a proniknutí do oblasti, které bych se ráda v budoucnu věnovala. Práci jsem rozdělila na dvě hlavní části. První část, kde se věnuji Francii a její výuce cizích jazyků na prvním stupni, a druhá část, která se zabývá výukou francouzštiny u nás na prvním stupni. Další kapitoly a podkapitoly pak rozebírají dopodrobna různá témata, která bezprostředně souvisí s názvem mé diplomové práce.
Badatelsky orientované žákovské práce na základní škole
Mikulenka, Radim ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá konceptem "závěrečných bakalářských prací žáků 5. tříd" na základní škole v kontextu badatelsky orientovaného vyučování. Práce si klade za cíl popsat celý proces vzniku takovéto závěrečné práce a popsat jeho souvislosti s badatelsky orientovaným vyučováním a rozvojem klíčových kompetencí. Autor v teoretické části vysvětluje jednotlivé kroky badatelsky orientovaného vyučování, definuje klíčové kompetence a přibližuje problematiku psaní a čtení odborného textu. V praktické části v kontextu badatelsky orientovaného vyučování pak analyzuje jednotlivé fáze procesu tvorby žákovské práce od výběru tématu až po závěrečnou obhajobu. Při analýze vychází ze zkušeností pedagogů základní školy a doplňuje ji o konkrétní ukázky ze žákovských prací. KLÍČOVÁ SLOVA badatelsky orientovaná výuka, žákovské "Závěrečné práce", čtení a psaní odborného textu, klíčové kompetence, 1. stupeň ZŠ ABSTRACT The thesis is looking into the concept of "final theses of 5th-grade pupils" attending primary school in the Czech Republic in the context of inquiry-based learning. The thesis aims to describe the whole process of creating such pupils' thesis and explain its links to inquiry-based learning and the development of key competencies. The author explains individual steps of inquiry-based learning, defines...
Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole
Šťastná, Renáta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bc. Renáta Šťastná Abstrakt v českém jazyce Diplomová práce "Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole" pojednává o možnostech využití technik koláže v rámci běžného vyučování na základní škole. Cílem práce je seznámit žáky prvního stupně s technikami koláže a na základě metaforického myšlení probudit v nich výtvarnou gramotnost. V jednotlivých kapitolách, na základě ukázek děl známých autorů, v nich probudit kreativitu a schopnost tvořit. Umožnit jim zažít úspěch z vlastní tvorby. Naučit je objektivní reflexe a sebereflexe. Uvědomit si souvislosti, které motivovaly autory k jednotlivým obrazům. V praktické části je uveden soubor úkolů sestavených na základě poznatků a popis jejich realizace v praxi.
Spravedlivé hodnocení na 1. stupni ZŠ: případová studie
Slabá, Monika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se týká spravedlivého hodnocení na prvním stupni ZŠ. V teoretické části popisuje funkce a typy hodnocení. Zabývá se formami hodnocení, zejména klasifikací, formativním hodnocením a sebehodnocením. Snaží se vytyčit pojem spravedlnost, a jak se na ni dá pohlížet ve školství. Také se zde zabývá vztahy mezi učitelem, žákem a rodiči. Praktická část pojednává o výsledcích výzkumu případové studie ve vybraném 4. ročníku základní školy. Stěžejní metodou byly skupinové rozhovory s žáky. Dále polostrukturovaný rozhovor s pedagogem třídy. A poté online dotazník, který vyplňovali rodiče žáků. Cílem bylo zjistit, jak vnímají spravedlivé hodnocení žáci na prvním stupni základní školy, učitel a rodiče žáků. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci považují za spravedlivé hodnocení známkami ovšem doplněnými formativním hodnocením (tedy slovními komentáři v procesu učení), které konkretizují jejich výkon, pomáhají identifikovat chyby a také je napravovat. Totéž vnímali i rodiče žáků. Pedagog vnímal, že ke spravedlivému hodnocení potřebuje mít stanovená jasná kritéria a hodnotit nejen známkou, ale i slovně.
Badatelsky orientované žákovské práce na základní škole
Mikulenka, Radim ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá konceptem "závěrečných bakalářských prací žáků 5. tříd" na základní škole v kontextu badatelsky orientovaného vyučování. Práce si klade za cíl popsat celý proces vzniku takovéto závěrečné práce a popsat jeho souvislosti s badatelsky orientovaným vyučováním a rozvojem klíčových kompetencí. Autor v teoretické části vysvětluje jednotlivé kroky badatelsky orientovaného vyučování, definuje klíčové kompetence a přibližuje problematiku psaní a čtení odborného textu. V praktické části v kontextu badatelsky orientovaného vyučování pak analyzuje jednotlivé fáze procesu tvorby žákovské práce od výběru tématu až po závěrečnou obhajobu. Při analýze vychází ze zkušeností pedagogů základní školy a doplňuje ji o konkrétní ukázky ze žákovských prací. KLÍČOVÁ SLOVA badatelsky orientovaná výuka, žákovské "Závěrečné práce", čtení a psaní odborného textu, klíčové kompetence, 1. stupeň ZŠ ABSTRACT The thesis is looking into the concept of "final theses of 5th-grade pupils" attending primary school in the Czech Republic in the context of inquiry-based learning. The thesis aims to describe the whole process of creating such pupils' thesis and explain its links to inquiry-based learning and the development of key competencies. The author explains individual steps of inquiry-based learning, defines...
CLIL na 1. stupni ZŠ u žáků se SVP
Karlíková, Irena ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou metodou CLIL na 1. stupni ZŠ se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně žáky s poruchami učení a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí. Práce si klade si za cíl porovnat práci běžných žáků v hodinách vyučovaných metodou CLIL s prací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a zjistit, zda je pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami vhodná. Teoretická část pojednává o výuce metodou CLIL obecně se zaměřením na výuku žáků 1. stupně ZŠ a stručně charakterizuje některé speciální vzdělávací potřeby. Praktická část obsahuje přípravy na hodiny a jejich reflexe, analýzu žákovských prací a vyhodnocení dotazníku spokojenosti žáků s obsahově a jazykově integrovanou výukou. V závěru práce jsou přiloženy návrhy na úpravu vzdělávacích materiálů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V rámci výzkumu bylo prokázáno, že výuka metodou CLIL nemá žádný negativní dopad na zkoumaný vzorek žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, zároveň však nepotvrdil, ale ani nevyvrátil, možnost uplatnění výuky metodou CLIL u žáků se specifickými poruchami učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.