Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Badatelsky orientované vyučování na 1. stupni základní školy. Kvalitativní výzkum
Jirkovská, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je věnována badatelsky orientovanému vyučování, a to zejména jeho vzniku, realizaci a jeho kladům a záporům. Zároveň je v práci uveden přehled badatelsky orientovaných aktivit v běžně dostupných učebnicích pro 1. stupeň ZŠ a seznam rozšiřující literatury, která může sloužit jako inspirace pro učitele, který by rád tento typ vyučování zařadil do své praxe. Praktická část se opírá o informace získané z rozhovorů s učiteli prvního stupně ZŠ. Výzkumným cílem bylo zjistit, jak o badatelsky orientovaném vyučovaní učitelé smýšlejí, jaké spatřují klady a zápory při jeho zařazení v praxi a jaké přesahy a vlivy má potenciálně toto vyučování na integraci žáka do společnosti. Práce poskytuje ucelený pohled na problematiku zařazení badatelsky orientovaného vyučování do běžného vyučování. Výsledky informují učitele o možných problémech, které mohou během zařazení badatelsky orientovaného vyučování do praxe nastat a usnadňují tak jeho realizaci, jelikož na základě popsaných zjištění je možné se na mnohé situace předem připravit a předvídat lépe jejich průběh. Klíčová slova badatelsky orientované vyučování, 1. stupeň ZŠ, člověk a jeho svět, přírodověda, kvalitativní výzkum
Badatelsky orientované vyučování na 1. stupni základní školy. Kvalitativní výzkum
Jirkovská, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je věnována badatelsky orientovanému vyučování, a to zejména jeho vzniku, realizaci a jeho kladům a záporům. Zároveň je v práci uveden přehled badatelsky orientovaných aktivit v běžně dostupných učebnicích pro 1. stupeň ZŠ a seznam rozšiřující literatury, která může sloužit jako inspirace pro učitele, který by rád tento typ vyučování zařadil do své praxe. Praktická část se opírá o informace získané z rozhovorů s učiteli prvního stupně ZŠ. Výzkumným cílem bylo zjistit, jak o badatelsky orientovaném vyučovaní učitelé smýšlejí, jaké spatřují klady a zápory při jeho zařazení v praxi a jaké přesahy a vlivy má potenciálně toto vyučování na integraci žáka do společnosti. Práce poskytuje ucelený pohled na problematiku zařazení badatelsky orientovaného vyučování do běžného vyučování. Výsledky informují učitele o možných problémech, které mohou během zařazení badatelsky orientovaného vyučování do praxe nastat a usnadňují tak jeho realizaci, jelikož na základě popsaných zjištění je možné se na mnohé situace předem připravit a předvídat lépe jejich průběh. Klíčová slova badatelsky orientované vyučování, 1. stupeň ZŠ, člověk a jeho svět, přírodověda, kvalitativní výzkum
Mediální obraz Václava Havla na příkladu jeho vystoupení před americkým Kongresem v únoru 1990
Jirkovská, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Tato bakalá ská práce se zabývá mediálním obrazem Václava Havla na p íkladu jeho vystoupení p ed americkým Kongresem v únoru 1990. Cílem je zjistit, jak se vytvá el a prom oval mediální obraz Václava Havla, a to ze dvou pohled . Jednak jsou analyzovány ty i eskoslovenské deníky - Rudé právo, Mladá fronta, Lidové noviny a Práce a jednak t i deníky americké - The New York Times, USA Today a The Washington Post v období od 15. února do 1. b ezna 1990. Záv re ná ást analýzy zkoumá vývoj události po uplynutí deseti a dvaceti let. V tomto p ípad jsou zmapována pouze eská média za m síc únor 2000 a 2010. Hlavní metodou je kvalitativní výzkum, jenž umož uje lepší vyhodnocení a interpretaci zjišt ní. Teoretická ást zahrnuje popis spole enské a politické situace v eskoslovensku v zim 1990 a roli Václava Havla v zahrani ní politice po jeho nástupu do funkce. Následuje charakteristika jednotlivých titul v etn popisu rozdíl v historickém vývoji eskoslovenského a amerického tisku. Cíl práce je porovnán s p ístupem odborné literatury z pohledu sociální a mediální konstrukce reality.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.