Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Hendrychová, Eva ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.
Sociální dopady procesu vylidňování vesnice
HENDRYCHOVÁ, Eva
Bakalářská práce se věnuje procesu vylidňování venkova a jeho sociálních dopadů, se zaměřením na oblast Českokrumlovska definovaného správním obvodem obce s rozšířenou působností Český Krumlov. Na proces vylidňování venkova je nahlíženo jako na přirozenou součást vývoje vnitrostátní migrace, která ale v různé míře ovlivňuje negativně svými sociálními důsledky jednotlivé venkovské obce, jejichž perspektivní budoucnost je odvislá od úrovně kvality života v nich. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje charakteristiku a typologii venkovského prostoru, popis jeho životního stylu s pozitivními i negativními sociálními aspekty, procesy vnitřní migrace ovlivňující venkovský prostor a cesty k zajištění jeho perspektivní budoucnosti spočívající v územním plánování a rozvoji sociálních služeb založeném na komunitně vedeném střednědobém plánování sociálních služeb. Praktická část je zaměřena na naplnění cíle práce, kterým je zjištění trendů v procesu stěhování z vesnice do města a sociální dopady tohoto procesu z pohledu starostů obcí na Českokrumlovsku. V rámci kvalitativní výzkumné strategie směřuji pomocí metody dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru k cíli práce, a to za pomoci těchto výzkumných otázek: "Jaké důvody dle názoru starostů vedou obyvatele ke stěhování z vesnic?, "Jak se snížení počtu obyvatel z pohledu starostů projevuje na běžném životě vesnice?" a "Jak obce motivují občany k setrvání na vesnici?". Výzkumný soubor tvoří pět komunikačních partnerů z řad starostů vybraných obcí Českokrumlovska. Závěry bakalářské práce mohou být použity zastupiteli obcí při strategickém plánování rozvoje obcí a pro zkvalitnění běžného života občanů. Zároveň mohou sloužit pro zvýšení všeobecného povědomí obyvatel Českokrumlovska ke zmapování vnitřní migrace v dané lokalitě.
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Hendrychová, Eva ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.

Viz též: podobná jména autorů
3 HENDRYCHOVÁ, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.