Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Languedoc-Roussillon
Grófová, Martina ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tématem bakalářské práce je francouzský region Languedoc-Roussillon nacházející se na jihu země. První část je zaměřena na daný region v rámci Francie a vymezuje jeho všeobecné charakteristiky. Následně jsou v práci popsána specifika cestovního ruchu a místa, která přivádí turisty z mnoha zemí. Velice důležitou součást práce tvoří kulturní antropologie, jejíž hlavním cílem je odhalit takové zvláštnosti regionu, díky kterým je Languedoc-Roussillon jedinečný.
Možnosti a meze využití hry ve výuce francouzského jazyka
Janatová, Kateřina ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci Možnosti a meze využití hry ve výuce francouzského jazyka se zabývám tématem hry z různých pohledů. Svou práci jsem rozdělila na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se nejprve zaměřila na různé definice her, kterých existuje velké množství, poté jsem čerpala poznatky z odborné literatury a z internetu. Neodpustila jsem si ani malé ohlednutí do historie vývoje hry, kde jsem nemohla opomenout Jana Amose Komenského coby velkého pedagogického myslitele a průkopníka hry ve vyučování. Za "francouzskou stranu" jsem si zvolila Célestina Freineta a v neposlední řadě jsem se zmínila o Jeanu Piagetovi a jeho ženevských výzkumech stádia myšlení a myšlenkových operací v souvislosti se hrou. Autorů, kteří se věnovali a věnují této problematice jerjekonečně mnoho. Vzhledem k tomu, že jsem nechtěla, aby se má práce soustředila pouze na teorii, zvolila jsem opravdu jen pouze velmi letmé zastavení v historii. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití písně jako didaktického prostředku
Podlahová, Monika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. V praktické části pak navrhuje možnosti práce s různými písněmi v hodinách.
Use of comics in French as a foreign language teaching
Marešová, Erika ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
1 NÁZEV: L'Application des bandes dessinées à l'enseignement de la langue française ABSTRAKT : Práce seznamuje čtenáře s s historií, rozmanitostí, kulturním a společenských významem francozského komiksu. Cílem ovšem je poukázat zejména na jeho vzdělávací význam v rámci výuky cizího jazyka. Ve své práci jsem čerpala z různorodých zdrojů-historických, pedagogických a výchovně-vzdělávcích, z internetu nebo i z osobních konzultací s ostatními vyučujícími. Součástí práce je dotazník týkající se všeobecného povědomí a znalostí francouzského komiksu u dnešních studentů a jejich osobní postoj k tomuto žánru. V jedné z kapitol jsem zmínila projevy nezájmu a nedostatek motivace a neschopnost práce ve skupině jako nejčastější problémy, se kterými se současní učitelé v hodinách setkávají. Na základě výsledků ankety jsem s využitím komiksů sestavila několik zajímavých aktivit, rozdělených do jednotlivých jazykových úrovní samotných žáků. Jelikož se komiks získává oblibu u francouzských čtenářů každé věkové kategorie, jeho správným zapojením můžeme k práci motivovat i české žáky a zdokonalovat tak jejich kolektivní chování. Jeho vhodné využití v hodinách tak splňujě základní principy efektivního vzdělávání v současné škole. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzský komis, vzdělávání, jazyk, učební materiál
Chanel revolution
Šťovíčková, Zina ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tématem bakalářské práce je francouzská módní návrhářka a především inovátorka v mnoha směrech a odvětvích Gabrielle Chanel. Tato dáma se narodila ve století, kdy ženy ještě neměly mnoho práv, bylo na ně pohlíženo pouze jako na manželky a nepředpokládalo se, že budou kdy pracovat. Chanel byla velmi razantní a soběstačná žena a rozhodla se tento předsudek změnit. Hlavním úkolem práce je proto snaha objasnit v čem spočívá její originalita, jakým způsobem ovlivnila a změnila nejen světovou módu a jakými inovacemi obohatila tehdejší módní průmysl. Práce je pojata jako biografie Chanel a usiluje o vystižení jejích nejvýznamnějších počinů, kterými se zapsala do podvědomí nejen francouzského národa, ale celého světa. Toho dosáhla především svou originalitou a vůlí být nezávislá, což bylo zapříčiněno zejména smutným dětstvím, neštěstím v lásce a tehdejšími poměry ve společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchovně-vzdělávací proces ve francouzské mateřské škole
Levová, Kateřina ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Název bakalářské práce : Výchovně-vzdělávací proces ve francouzské mateřské škole Tato práce se zabývá tématem procesu výchovy a vzdělávání ve francouzské mateřské škole. Pod tímto pojmem je zahrnuto veškeré pedagogické působení na žáka během jeho docházky do mateřské školy. Řešení práce vychází z literární rešerše a vlastního výzkumu. Výzkum byl uskutečněn za prvé formou pozorování průběhu vyučování ve třídách tří francouzských mateřských škol a za druhé formou rozhovoru se zde vyučujícími pedagogy. Obsah práce je rozdělen do šesti hlavních oblastí. První část je úvod do problematiky procesu výchovy a vzdělávání v mateřské škole. Zaměřuje se na cíle vzdělávání a výchovy a časově tento proces vymezuje. Druhá oblast se zabývá podmínkami, činiteli a organizací výuky ve třídě. Třetí oblast se věnuje vzdělávacím a výchovným činnostem - je zde uvedena jejich charakteristika, klasifikace a jejich souvislosti s oblastmi rozvoje ze vzdělávacího programu. Čtvrtá oblast je věnována konkrétním příkladům činností s komentářem. Poslední oblast se zabývá hodnocením žákova pokroku v průběhu docházky a uzavírá téma výchovne- vzdělávacího procesu. klíčová slova : výchova a vzdělávání v mateřské škole, výuka v mateřské škole, rámcový vzdělávací program, podmínky pro vzdělávání, faktory vzdělávání, organizace...
Poetics of Jacques Prévert's work of art and the exploitation of his poetry in a French language education.
Hornišová, Martina ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Názov diplomovej práce: Poetika Jacquesa Préverta a využitie jeho poézie vo výučbe francúzskeho jazyka Kľúčové slová: poetika, francúzska poézia, francúzsky šansón, poetický realizmus, surrealizmus, motivácia žiaka Abstrakt: Cieľom našej diplomovej práce je zachytiť a pomenovať umelecký odkaz v diele Jacquesa Préverta, ktorý nesie v sebe nadčasovosť a témami každodenného života dokáže osloviť i súčasné generácie. Tajomstvo Prévertovho génia spočíva v tom, že hovorí jednoduchým jazykom, tak ako hovoria ľudia a oni mu rozumejú. Svoje posolstvo umocňuje pomocou príkladov a ilustrácií každodenného života, ktoré jeho diela robia prístupné každému. V práci sme sa sústredili hlavne na poetiku v jeho rozsiahlej umeleckej tvorbe. Poukázali sme na špecifiká poetického jazyka, jednoduchosť a prístupnosť jeho diela. Snažili sme sa invenčným a netradičným spôsobom priblížiť mladým ľuďom nielen jazyk ale aj kultúru francúzskej krajiny. Cieľ sme naplnili spracovaním troch pedagogických listov v Praktickej časti našej práce, ktoré majú slúžiť ako metodická pomôcka učiteľom francúzskeho jazyka.
History and the present of Algeria and the development of the French language
Landová, Adéla ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Anotační list Název bakalářské práce: Historie a současnost Alžírska a vývoj francouzského jazyka Klíčová slova: Alžírsko, arabizace, arabština, berberština, francouzský jazyk, historie, kolonizace, Maghreb, nacionalismus, nezávislost, současnost, vzdělávání Abstrakt: Alžírsko, druhý největší stát Afriky, je součástí oblasti zvané Maghreb. Stejně jako ostatní státy Maghrebu, bylo i Alžírsko ovlivněno francouzskou kolonizací na počátku 19. století. Kolonizace měla za následek nejen změnu alžírské společnosti, ale hlavně zavedení francouzského jazyka, jenž je v Alžírsku používán dodnes. Cílem této bakalářské práce je nastínit historii a současnost této země, vývoj francouzštiny a ostatních jazyků, tedy arabštiny a berberštiny, a také vývoj školského systému v Alžírsku. Bakalářská práce je rozdělena do tří velkých kapitol, které jsou seřazeny chronologicky a zabývají se nejprve historií a dále jazykovou otázkou v dané historické době. První kapitola je věnována Maghrebu a nejstarší historii až do francouzské kolonizace, druhá kapitola se zaměřuje na dobu francouzské nadvlády v Alžírsku a poslední kapitola se věnuje prvním krokům nezávislého Alžírska až do jeho současnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.