Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Galerie jako vzdělávací prostor pro předškolní děti - reflexe a inspirace
Müllerová, Veronika ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte a jeho vývoji dětského výtvarného projevu v modernistickém pojetí výtvarné výchovy. Předkládá různé názory na pohled dítěte jako na "malého umělce" a hledá vztah výtvarné výchovy v mateřské škole a výtvarného umění v galerii. Dále se věnuje problematice typologií výstavních prostor v galerii a galerii jako prostoru pro předškolní dítě a mateřskou školu. Praktická část je realizována pomocí didaktického projektu s předškolními dětmi. První část projektu se zaměřuje na návštěvu tří galerií s výstavami. Druhá část zkoumá a popisuje reakci dětí na navštívené výstavy v podobě přípravy dětských prací na jejich vlastní výstavu, která nese v podtitulu Výstava hrou. Projekt je zakončen veřejnou výstavou s vernisáží a návštěvou dětí, které se na tvorbě výstavy podílely. V závěru je projekt zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA Galerie Rudolfinum, Kunsthalle Praha, Galerie Villa Pellé, dítě předškolního věku, mateřská škola v galerii, výstavy v galeriích, výstava dětí předškolního věku, RVP PV
Přírodní barvy očima předškolních dětí - rozvoj smyslové citlivosti
Plzáková, Gabriela ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem smyslové citlivosti předškolních dětí skrze přírodní média a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretická část práce se zabývá barvami a jejich vnímáním v přírodě, užíváním přírodních medií v současném výtvarným uměním a plánováním výtvarné výchovy v mateřské škole. V praktická část popisuje konkrétní plánování a realizaci výtvarné řady s využitím přírodních barev a její reflexi. Závěr shrnuje zjištění, která naznačují, že některé děti mohou být velmi citlivé k jemným rozdílům mezi odstíny i k méně sytým barvám v přírodě, přestože děti reagují nejlépe na syté a výrazné barvy. Děti jsou schopné si samy najít materiály a nástroje pro výtvarnou tvorbu a projevují zájem o pozorování a vnímání barevnosti přírody. Na základě získaných poznatků práce formuluje zásady pro plánování výtvarných činností s přírodními barvami
Využití muzejní a galerijní edukace v předškolním vzdělávání
Jedináková, Natálie ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím muzejní a galerijní edukace v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v tomto směru probíhají nad rámec řízených činností realizovaných přímo v mateřských školách. Následující práce se zabývá teoretickým vymezením a realizací krátkodobého projektu, který se skládá z navštívení jedné vybrané galerie, na kterou následně navazuje výtvarná řada. Práce se dále skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku dítěte předškolního věku, vymezení galerie a muzea, vztah těchto institucí k RVP PV. V další části vymezuje současné pojetí výtvarné výchovy v předškolním vzděláváním a předkládá didaktický model plánování výtvarných činnosti, s vazbou na praktickou část, kde je tento model uskutečněn. Praktická část je rozdělena na dvě části: výzkumnou sondu a didaktickou část. Ve výzkumné sondě byly realizovány rozhovory s pedagogy v mateřských školách. Přepsané rozhovory byly následně kódovány metodou otevřeného kódování. Didaktická část předkládaná autorkou této práce představuje plánované a v mateřské škole realizované výtvarné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA muzejní a galerijní edukace, předškolní vzdělávání, edukační program, RVP PV, spolupráce školy a galerie, pojetí výtvarné výchovy
Rodiče žáků a výtvarná výchova : význam výtvarné výchovy ve vzdělávání žáků na ZŠ z pohledu rodičů
Šilhavá, Marcela ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tato diplomová práce sleduje význam výtvarné výchovy ve vzdělávání žáků na základní škole z pohledu rodičů. Cílem diplomové práce je popsat názory, postoje a představy rodičů o výtvarné výchově na dvou vybraných školách, problematiku komunikace výtvarného pedagoga s rodiči a realizovat vzdělávací projekt zaměřený na kooperaci školy s rodiči. Teoretická část je rozdělena na tři důležité oblasti týkající se tématu práce. První kapitola se podrobně věnuje předmětu výtvarná výchova a jejímu postavení v rámcovém vzdělávacím programu. Charakterizuje její specifika a na základě uskutečněných výzkumů popsaných v odborné literatuře popisuje aktuální problematiku postavení výtvarné výchovy mezi ostatními předměty a názory veřejnosti na tento vyučovací předmět. Také se zabývá časem distanční výuky, kdy procházela výtvarná výchova nelehkým obdobím a byla dosti opomíjena. Další část je věnována problematice současné rodiny a cílem je poukázat na specifika jednotlivých rodin, která se promítají jak do života žáka, tak do vzájemné komunikace se školou. Dobrá komunikace školy s rodiči, která se podílí na utváření příznivého klimatu školy, je třetí kapitolou teoretické části. Praktická část popisuje výsledky výzkumu prováděného na dvou zvolených školách, který probíhal formou dotazníkového šetření a osobních...
Prostorová představivost jako kurikulární problém(prostorové vnímání a jeho výtvarná transkripce)
Koubek Michaličková, Magdalena ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Stempel, Ján (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá kurikulem, jeho modelováním a jeho výzkumem. Projektované protokoly poskytují zpětnou vazbu v kazuistikách vícenásobné případové studie realizovaného kurikula v předmětu Architektonická kresba. Hlavními úkoly bylo zprostředkovat současným studentům SPŠS základní znalosti o prostorové kresbě, která by jim poskytla dostatečné základy ke skicování včetně osvojení lineární perspektivy. Dále zapracovat do výuky aktuální a použitelné obsahy učiva ze stále platných středoškolských učebnic Odborného kreslení. Rozvíjet cílevědomě prostorovou představivost pomocí úloh, kde je záměrně střídáno stanoviště pozorovatele. Podpořit výtvarné hledisko předmětu v úlohách, ve kterých se studenti seznámí s výtvarnými technikami. Nabízet takovou šíři úloh, aby si každý ze studentů dle svých typologických inklinací našel tu oblast, ve které se může dále zdokonalovat. Klíčová slova Prostorová kresba; architektonická kresba; architektonické skicování; lineární perspektiva; prostorové vyjadřování
Připravenost studentů a absolventů střední pedagogické školy na výtvarné činnosti v mateřské škole.
Řežábková, Rozálie ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tématem bakalářské práce je "Připravenost studentů a absolventů konkrétní střední pedagogické školy na výtvarné činnosti v mateřské škole". Cílem práce bylo zjistit, jak studenti a absolventi hodnotí svou připravenost na výkon výtvarných činností v mateřské škole. V teoretické části jsem se zabývala charakteristikou středních pedagogických škol. Dále jsem se snažila popsat přípravu z hodin výtvarné výchovy s metodikou. Při popisu jsem vycházela z rámcového vzdělávacího programu pro obor předškolní a mimoškolní pedagogika a z školního vzdělávacího programu školy, která je předmětem výzkumu. Dále jsem v teoretické části popsala předškolní vzdělávání, výtvarné činnosti v mateřské škole, osobnost předškolního pedagoga a osobnost učitele výtvarné výchovy. Stěžijní kapitolou teoretické části práce je kapitola zabívající se připraveností studentů a absolventů z pohledu odborných kompetencí a self-efficacy. Odpověď na hlavní otázku práce jsem hledala prostřednictvím výzkumné sondy, které se zúčastnili studenti, absolventi a vyučující střední pedagogické školy. Data byla sbírána prostřednictvím smíšeného výzkumu, který se skládal z dotazníkového šetření a krátkých rozhovorů se studenty, absolventy a vyučujícími výtvarné výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.